Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toiveilija :)
Mie oli (no joo täytin puolen tunnin päästä) seiskan syntyessä 36v ja kasin syntyessä olin 39v.
Nyt 41 ja NYT alkaa jo hirvittää,jot tähänkö tää tyssäs.

Toisaalta en mie ehkäsyy enää ala kumminkaan jot kai tässä yritetään kunnes vaihdevuodet alkaa ---

Gatusa,kiitti!!
Muutto meni...no onneksi meni jo ;) Yllättävän hyvin,mutta ei tätä kämppää saada kunton viel moneen vko...edellee laatikoita ja pusseja purkamatta.Menee siin tovi kun miettii uuet paikat kaikille.
Muutenkin tehtii huonekaluvaihdoksii täsä samalla, mm pinnasänky ja syöttötuoli myytiin...Jotenkin tuntuu että miksi minä niitä jemmaamaankaan...uusia saa jos tarvii,maallista ne on vaan.

Mä oon ollut jo monta pv ihan väsynyt.Joo,ennen ovista jo ;) Oviksen aikaan mulla oli samanlaista megapissatusta kuin alkuraskaudessa yleensä,ikinä oo sellastakaan ollut.Joten lusin kaikkia raskausoireita nyt tässä kohtaa,myös palelu,joten näitä ei tarvii ainakaan diagnosoida potentiaalisiksi oireiksi täs kierrossa.

Sais nyt luvan olla 2014 plussavuosi ja jos noppeesti toimis,niin myös syntymävuosi

Jampula.Tervetuloa kuumeilemaan.. :)
Marikki.Tsemppiä uuden asunnon kans ja toivottavasti väsymys poistuis pian..

on.kp.24 ja taidan ol tulos kipeeks kun viluttaa ja nenävuotaa välil..tää päivä on ollu kauhee..muksu kitissy tosi paljon,itellä ihan kipee olo ja jotenkin ahistaa tää oma kroppaki..no ehkä huomen on parempi päivä...

tsemppiä loora, onko muute mikä tilanne nyt sulla? toivottavasti et tulis kipeeks nyt, flunssa on inhottava. paranemisia :)

Kiitos Gatusa. :) tänään on sit dpo 7 jos nyt se ovis oli viikko sit mut tän mun kropan lukeminen on niin vaikeet et en mee varmuutee..kierto mul o ollu 27-46

ootko sä muuten tehny testii? ku eihän sul tätiikää vie oo tullu?ellei mul oo menny ohi..

loora en ol parii päivää testannu ku aiemmat ollu negoi ja kierron pituus on X näköjään... nyt ois sellai 36-37/32-X vissiin ellei sit mul ollu päivän minimenkat, ovis perää ja nyt ootellaa jotai superlyhyttä kiertoo eli viimeks ois sit ollu 22pvä eli lääkärille paras mennä kysyy tilannetta maanantaina sit.

Moikka!
Nyt pääsen vihdoin ilmoittautumaan mukaan yrittämään!
Oon 22v kätilöopiskelija, mies valmistaa kierukoita ja ikää hällä 24v. Lauantaina sain vihdoinkin kauan odottamani luvan jättää pillerit pois, ja eilen meillä tuli 2 vuotta yhteistä eloa täyteen. Kihloissa ollaan oltu kans jo kohta kaksi vuotta, ja omakotitaloon muutettiin marraskuussa, parin kuukauden remontoinnin jälkeen :)

Jätin tosiaan ekan pillerin ottamatta 11.1.14, nyt siis kohta neljäs jää ottamatta :) Nyt jännään koska kierto asettuu, vai asettuuko... Pillereitä tuli syötyä vajaa kaks vuotta.

Ennen nykyistä suhdetta olin viikon vajaa 4vuotta ex-mieheni kanssa, josta kerettiin parisen vuotta yrittämään lasta, ennenkuin suhde kuoli käsiin. Silloinen tilanne oli jokseenkin karu, kun stressasin kaikesta mahdollisesta, en syönyt kunnolla enkä nukkunut, eikä yrittäminen ollut yrittämistä nähnytkään, joten ei sinänsä ihme, ettei lasta kuulunut, toisaalta näin jälkikäteen ihan hyväkin....

Mutta... Nyt mä pelkään. Mulla oli tosi vaihtelevat ja pitkät kierrot tuolloin 2010-2012, eli tuskin ovuloin. Mulla olis ollut aika naistenklinikalle, mutta sen peruin koska suhde ajautui karille ja uuden miehen myötä myös pillerit astuivat mukaan kuvioon. Mä tosissaan pelkään sitä, että mun kroppa ei toimi ja kierrot ei asetu. Mahtaako kellään olla tietoa, olisiko mun kannattavaa vaan varata terveyskeskukseen aika ja kertoa tämä, toivoen että saisi jotain apua, kun viimeksi ei kroppa toiminut...

Mutta mukana ollaan! Pelkoa huomioonottamatta todella ihana fiilis ja mieskin mukana enemmän kuin olisin koskaan voinut kuvitella... :) <3

teilläpä hauskasti nuo ammatit,toinen tekkee työtä raskauden estämiseksi ja toinen valmentautuu auttamaan synnytyksessä,sitte kun se kierukka on pettäny :) lol. karsea ajatusketju.
Tervetuloa!
Paljon oot ehtinyt nuoreen ikääsi kokee.
Tsemppii yritykseen,toivotaan että kierrot sit asettuu,mutta aika kauanhan sitäkin kahtellaa pilsujen jälkeen,et kuin menee.Toisaalta voi auttaa ku kertoo taustaa..

Marikki,
Joo, sitä aika moni naureskeleekin että jassoo, mieshän koittaa sulta työt alta viedä ;) tuo oli ensimmäinen tuota laatua :D
Kiitos... Joo, no mää oon ollut aina vähän semmoinen menossa ja tekemässä asioita, eksän tapasin 16 ikäisenä ja vauvahaaveet silloin noin 18 kesäisenä olivat ehkä hieman... No en sano mitään :)

Sehän tässä potuttaakin, kun "tietää ennalta", kuinka homma voi mennä, et välttämättä kierrot ei asetu sit ikinä. Mielessä pyörii koko ajan, et haluais mennä käymään lääkärillä, kyselemässä asioita ja toivoa just saavansa jotain apua, muttakun... Tietää tasan tarkkaan et pitäisi vaan ottaa iisisti, mutta meikäläinen kun sitä vauvakuumetta on sietänyt jo piiiiiitkään (en ole ainoa tiedän ;) ). malttamaton mikä malttamaton.
Ja sit ne jonot terkkariinkin... Jos nyt ajan varaisi niin menisi varmaan parin kuukauden päähän. Jos sitä aikaa edes saisi. Voishan sitä vaan käydä "tarkastamassa oman terveyden tilan" ja siinä kysäistä sivussa sitten asiaa...

(.) Kätilöksi opiskellut nyt kohta kolme vuotta, vielä jäljellä opiskeluja. Jos en sattuisi raskaaksi tulemaan (mitä tietty toivon), valmistuminen olisi v2015 jouluna. Suunnitelmana on nyt se, että jos lapsen sattuis saamaan, valmistuminen viivästyy minkä viivästyy, aikaahan tässä vielä on. Plus, yleinen vitsi joka keskuudessamme koulussa kiertää: Kätilöt ovat taipuvaisia lisääntymään! ;)

Marikki : sulla on siis kahdeksan lasta! Vau! Mulla on välillä takki tyhjä näiden kahdenkin kanssa...
Gatusa : vaikka odottelet menkkoja, mä salaa pidän peukkuja sulle... =)
Looralle myös sormet ja varpaat pystyssä! Olis ihanaa saada hyviä uutisia heti vuoden alkuun!
MadH : mitä jos kokeilisit ovistikkuja alkuun- näkisit ovuloitko? Tosin pillerit saattaa estää senkin muutaman kuukauden niiden lopetuksesta. Aikoinaan mut ultrattiin 2 yrityskk:n jälkeen ja lekuri sanoi, että "alkaa näyttää siltä, että kroppa käynnistyy uudelleen" Jos asia sua kovasti vaivaa, menisin yksityiselle (joo maksaa, mutta pääset heti!) gynelle kyselemään.Tsemppiä!
Pamperooooo!!!!!????
Unippiu : IHANIA uutisia!!! =)
Dawwe : Kovasti kovasti plussaa!!!
Zorro : mulla on kanssa mukamas kaikkia oireita loppukierrosta ja aina se samperin vuoto alkaa... Mä en aio tässä kierrossa miettiä yhtään mitään ja jätän sen oviksen vahtimisenkin.

Ja sit tietty kaikki uudet MOIII!

Jaa ja mulle ei kuulu mitään ihmeellistä. Kiukkunen oon ollu koko vkl =) Lähestulkoon täydellinen vaimo siis!

Peppipupu 8/27-30 yk5

Moi vaan kaikki uudet ja vanhat!, :greet025

Tervetuloa joukkoon uudet. :)
Ihana lukea plussauutisia täältä! Onnea kaikille plussanneille, koskaan en muista tässä kirjottaessa niccejä.. :D

on: DPO1 tai 2 , ? kp17/29 menossa.. Meni vähä ohi koko ovulointi, sunnuntaina hyödynnettiin just ennen nukkumaan menoa ja jätin tavarat sisään.. :) Tällä kertaa jätin tikuttelematta ja menin laskujen perusteella.. Tuntuu et ei oo nyt ollu oikeen haluja kunnon touhuiluun.. Jospa tuosta ois kuitenki ollu vähä apuja ;)
Jotenki ollu väsyny koko touhuun, ei haluais laskea näitä kiertoja mut vaikka kuin yrittää olla ajattelematta nii silti hiippailee jossai vaiheessa mieleen missä ollaan menossa ja sitte täytyy tarkistella kalenterista. :(

Lisäksi ärsyttää kaikkien muiden odotus siitä että millon ME tehdään/odotetaan ensimmäistä, töissä vihjaillaan ja kysellään, appiukko vihjailee --> jonka seurauksena oma ukko toteaa vieressä että ; " kova on ainaki harjottelu.." (ass if..) . appiukolla kun on jo 3 lastenlasta, joka viimesin syntyi marraskuussa. Taitaa olla hän joka kuumeilee pahemmin ku minä. . Argh!

Papakokeeseen varasin ajan ku en ees muistanu millon viimeksi oon käyny, (kuulemma 04/11..) :eek: Tk:hon sitte helmikuun alussa käymään, ja oli aika jollekki naistenpuolen/perheneuvola puolelle kun vihjasin ajanvaraajalle noista vauvahaaveista.. :) Jospa sinne vois vähä purkaa näitä kuumeilun tuntemuksia..

mut joo.. pakkanen paukkuu, on lunta ja kunnon tammikuu. <3

Jaksamista kaikille, kyllähän tää on aikamoista tää kuumeilu.. :)

Paljon on tänne tullut uusia, tervetuloa heille munkin puolesta :) Ja muille tsemppiä piinaviikoille ja plussatuulia!

On: nyt menossa kp 9/30-34 ja ovista tässä odotellaan. Itsellä niin kiire kun koulu vaihtui alkuvuodesta ja ollut muutakin sählinkiä monen asian suhteen ettei silleen oo ehtinyt miettimään kiertoja. Onneks ens viikolla on etäpäiviä niin ehtii hyvin hyödyntää oviksen :) plussaa kovasti toivoisin, odotukset korkealla kun km jälkeen eka yk ja tuo keskenmennyt raskauskin tärppäsi ekalla. Mun tuurilla vaan taidan pudota kovaa ja korkealta...

Peppipupu,
Joo, olen mä miettinyt oviksen tikuttelua, mutta jotenkin se kun ei oo mitään havaintoa kierrosta, eikä siitä koska menkat alkaisi pillereiden jälkeen, niin tuntuu aika turhalta... Cerazette nyt ei sinällään perustu ovulaation estämiseen, mut sitä nyt ei koskaan tiedä kun niin yksilöllistä on. Yksityinen gyne on käynyt mielessä, mutta rahat on nyt vähän tiukilla, kun en oo töissä päässyt käymään vähään aikaan :)

(.) Viime yönä meni monenmoiset tunnit ennenkuin pystyin rauhoittumaan aloilleni ja yrittää nukkua. Ärsyttää se, että on takana se edellinen kokemus, jonka takia nyt vaan tulee pelkotila et jos nyt tässäkin menee kaksi vuotta et saa mitään aikaiseksi. Koulusta kätevästi onneksi etäpäivä ja nyt pakkasten paukkuessa meillä sisälämpötilakin laskenut mukavasti, kun pamahti niin yhtäkkiä pakkaset, niin oli pakko mennä keskellä yötä saunomaan. Tietty vaikuttaa sekin kun isäntä on yövuorossa tämän viikon.
Kai mun täytyy vaan tää "pelko" saada ulos itsestäni, et pystyn rauhoittumaan ja keskittymään elämiseen... Ja yrittämiseen ilolla, ei pelolla :)

Täällähän on monella piinaavat päivät menossa! Peukut on pystyssä myy85, pampero, loora84, Dawwe!!!!

Unippiu, ihanaa - toivottavasti pian saat kuulla sydämen lyönnit <3

Jampulalle suuret pahoittelut, aivan kamalaa olet joutunut kokemaan. Onneksi et ole kutenkaan lannistunut ja lopettanut yrittämästä!

Marikki, voi kun on aina ihana kuulla että joku 35+ on saanut lapsia!!! ;) Antaa toivoa!

Gatusalta olisin kysynyt, missä päin maailmaa asut kun palmuja löytyy ja kasvattelet näin tammikuussa kaikenlaista? Kuulostaa ihanalta :)

Zorro86 ja vargynja, kyllä joo kaikkea mahdollista haluaa tulkita raskausoireiksi... Niin se mieli menee.

Ite oon odotellut koko alkuviikon menkkoja, tänään kp 31/28-31. Maanantaina tein uuden raskaustestin ja negahan se. Jotenkin oon niin luovuttanut tän kierron suhteen että raskaana olisin, että maanantaista lähtien oon sonnustautunut töihin side pöksyissä, mutta eipä oo mitään kuulunut. Se on erikoista että alavatsassa on ainakin viikon ollut menkkamaisia kipuja/tunnetta. Välillä enemmän, välillä vähemmän ja koko ajan tunne että nyt ne alkaa. Mieliala on parantunut, joten sen osalta ei raskaudelta vaikuta kun kiukuttelut loppui :D Se vähän ärsyttää kun ennen kiertoni on ollut aika lailla nakutettu 28. Viime kierto yllätyksekseni 31. Joku kirjoitteli että yrityksen alettua kierrot pidentyneet, tietääkö joku tapahtuuko tällasta ja onko se yleistäkin?

Mukavaa keskiviikkoiltaa kaikille!!!!

Toiveilija

juu, minä kirjottelin, Toiveilija :) mulla oli juurikin se, että kierrot jostain syystä piteni, kun alettiin yrittämään<ja tän takia meen ens viikon alussa yksityiselle, jos saisin jotain selkoo tilanteeseen. Mulla oli aikalailla se 27 päivää, sitten se venykin 35:n, ja viimeks eli pahimmillaan oli 45 päivää?! mutta kerronpa miten kävi, jos se gyne osaa auttaa :) ja itseäkin kiinnostaisi muiden kokemukset, jos niitä on :)

ja tsemppiä Toiveilija.tiedän, niinkun varmaan kaikki muutkin, miten masentavaa on testata negaa ja menkkoja ei kuulu. Toivottavasti sulla se plussa sieltä tulisi! eihän sitä koskaan tiedä :)

mulla on nyt ovistikut käytössä, käytin jo kerran aikasemmin, mutta kun en tajunnu sillon sitä kiertooni, ni jätin testaamisen kesken, kun ei ovishuippua kuulunu :D. luultavasti joudun ostaan uuden paketin..

MadH91: jaan niin nuo samat tuntemukset..pelottaa, että onko ylipäänsä ovulaatiota, entä jos en vaan tulekaan raskaaksi vai stressaanko liikaa (oon päiväkodissa töissä :D ) ja sitte samaan aikaan ajattelen, että eihän tässä mitään, ihan hyvin voi kestää vuosi tai enemmänkin ja kaikki ok. toivottavasti löydät (niinkuin minäkin) jonkun hyvän rentoutuskeinon, joka vähentää stressiä.

kaikille tasapuolisesti jaksamista, vaikken kaikkia kommentoinu :) on mukava saada vertaistukea täältä!

Gatusa.Toivottavasti sun tilanne nyt pian selkeytyis toi on kaikkein inhottavin tilanne..mut hyvä jos pääset lääkäril ni tilanne varmaan selkeytyis.. Tsemppiä..
MadH.Tervetuloa kuumeilemaan ja toivottavasti saisit sen plussan pian..toi on varmasti tressaavaa kun takana on tollanen kahen vuoden yritys vaikka se voi ol hyvinkin et sulla tärppää uuden miehes kans piankin ainakin mä toivon niin..
Peppipupu.onnea oviksen bongailuun..
Bluerose.Toivottavasti tää kierto olis teidän...onnea oviksen hyödyntämiseen...
Lumikki.Tsemppiä piina ajalle. tiedän ton tunteen ku ennen ku meiän poika synty ni mun appivanhemmat kyseli ja sun muuta vähän painosti et joko yritätte ja koska jne...et kyl pitäs jo tein lapsii tehä..erittäin ärsyttävää...
Freyja.Onnea oviksen löytämiseen...
Toiveilija.Pahoittelut nega testistä mut toivon kovasti et muuttus vie plussaks...
Zorro.toivottavasti saat jotain tietoo gyneltä ja apuja.. mulla on itellä ollu aina epäsäännöllinen kierto ni en kyl osaa auttaa yhtään tohon tilanteeseen et miks sul kierrot pidentyny.ainoo mikä tulee mieleen et jos oot tressannu yrittämisestä ni se vois siirtää ovista ja sen takii olis pidemmät kierrot..

^joo ja kaiken huippu ku mieheni äiti alkusyksystä marjoja poimiessa tokas et " kait te pillerit ootte jo jättäny?" Teki mieli tokasta et " kuuleppa kumilla ollaan vedelty jo pari vuotta! " ei vaan ihan kehdannu.. :grin
Vettä myllyyn tietenki tekee se kun 03/13 mentiin naimisiin nii kyllähän nyt vuoden sisään häistä pitäis jo raskaana olla! huoh.. :mad: :rolleyes:

Tervetuloa joukkoon MadH91 ja paljon plussatuulia!

loora: Muistan jonkun sanoneen, että myös flunssa voisi olla raskausoire?:wink

Gatusa: Toivottavasti lääkärissä selviää, miksi kiertosi on oikkuillut. Oletko istuttanut lisää kasveja kasvimaalle?

Lumikki: Tollainen muiden ihmisten utelu ja kysely perheenlisäyksestä on todella ärsyttävää! Koskaan kun ei voi tietää, jos pariskunta ei pysty taikka halua lapsia hankkia. Me ollaan oltu naimisissa yli viisi vuotta ja pari vuotta jo toivottu pienokaista. Kai sukulaiset on jo luovuttaneet meidän suhteen, mutta toivoisin että päästäisiin kaikki yllättämään pian!:p Tsemppiä kuumeiluun:)

Toiveilija: Peukut pystyssä, että nega vaihtuisi vielä plussaan:hello2

Peppipupulle Freyjalle ja blueroselle onnea ja tärppejä tähän kiertoon!

on: kp24/26-34 ja tuntuu, että täti on tulossa pian kylään. Saas nähdä onko kiertoni asettumassa tuohon 26 päivään. Alavatsaa kipristelee ja makeanhimo on valtava:oops:

Takaisin