Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kiitos teille ihanille (:

Myyh onhan mullekin sanottu joka kerta että verikokeet on luotettavia, ne ei ikinä näytä väärin.. mutta mä olen kauhee ihminen kun kyseenalaistan kaikkea, mutta niinkun labra tädille sanoin mun kaverin tilanteesta tossa pari vuotta sitten.. Hän ei tiennyt olevansa raskaana, epäili kyllä, teki kotitestejä ja kävi labrassa, kaikki näytti negaa, joten aatteli että no ei siinä mitään, ihan normaalia.. no hänellä tuli menkatkin päivälleen ihan normaalisti ja normaalipituisia eikä kivuissakaan poikkeumaa, sitten hän alko ihmettelemään sitä että kun alkanut painoa tulemaan lisää ja senttejä vyötärölle vaikka kuntoilee ja syö terveellisesti ja silti testi verestä näytti negaa, sitten hän sai kumminkin ajan neuvolaan ja ultraan ja siinä sitten todettiin että hän oli rv 21+.. joten en usko mihinkään 100% vaikka kuinka lääkärit sanois toista :grin Ja siis soitin neuvolaan siitä että menkat on tosi myöhässä ja kerroin oireista ja hän vaan siihen totesi että tee viikon päästä testi ja kattoo mitä se näyttää, jos on plussa niin ultrataan ja katotaan näkyykö jotain ja jos on nega niin katotaan silti onko jotain ja jos ei oo mitään niin sitten kaikenmaailman hormoni kokeisiin yms muihin..
Niin ja olen todellakin yrittänyt 2010 kesästä lähtien, ja ei ole kertaakaan näyttänyt testi positiivista, no en ole kauheesti edes testaillut kun ei ole ollut sille tarvetta kun menkat on tullut normaalisti ja useemminkin aina välillä.. mutta aina kun olen siitä soittanut äitiys- ja ehkäisyneuvolaan ja terveyskeskukseen ja kouluterveyden huoltoon ja kaikkialle missä olen käynyt niin ovat vain todennut että joillain kestää enemmän aikaa yrittää ja arvaa TURHAUTTAAKO?! pitäisi mennä yksityiselle että saisi jotenkin asiaa eteenpäin.. kun lääkäreiden selitys tähän on vaan se että olen niin nuori niin heidän ei tarvitse ottaa mua vastaan, kyllä tulen raskaaksi jos olen tullakseen..

ON. Tämä aamu on ollut niiiiin hirveä ja kiireinen ja turhauttava että.. eilen oli vielä toivon pilkahdus mielessä, mutta tänään herättyäni ja kun kaffet join, eiköhän se täti sitten tullutkin! ihan järkyttävät kivut munasarjoissa, ei tavallista menkkakipua vaan todella todella outoa :sad001 no päätin lohduttaa itteäni ja tein kana-feta-salaatin, ostin punkkua ja suklaata ja tänään ohjelmassa itteni hemmottelu ja sääliminen ja hobitti elokuvaa c-morelta :grin Mua ei vain ole tarkoitettu raskaaksi, ainakaan näillä näkymillä, tai sitten valitten aina sellaset miehet joiden uimarit on ottanu äkkilähdön jonnekin helvetin kanarian saarille yks-suuntasella lennolla eikä ole tulossa takaisin lähiaikoina! aikasemman miehen kanssa yritettiin yli 3 vuotta ja tuloksetta, koitettiin kaikki maholliset keinot läpi mitä ikinä netistä löyty, ja mitään pienintänään reaktiota kropassa, nyt kun on tuo uus ihana ukkeli niin sen kanssa tuntuu että kroppa on heränny eloon ja on todella hedelmäinen olo mutta eipä siltikään testit näytä mitään vaikka kroppa tykkääkin huijata, "hey you are pregnant :3some No you're not, just kidding:bootyshakeMuahahahahahhahaa:devil10"

Hyvää loppu viikonloppua teille naiset (: paljon paljon plussa onneja teille edes (::Heartred

Täällä ollaan yhä hengissä ja kaikki viestit olen lukenut, mutta ei ole taas riittänyt energia kirjotteluun, kun näemmä saa olla terveenä ehkä päivän kerrallaan. Ensin oli viikon kuumetta, siihen päälle flunssaa toinen viikko ja kun se oli vihdoin lähtenyt ja sai olla päivän terveenä, sai seuraavaksi huomata että ilmeisesti vatsatauti/ruokamyrkytys jostain iskenyt. -.- Eilen ja tänään on taas ollut vaihteeksi tervekin olo (ja eilen oli hautajaiset).

Vähän olen hukassa mitä kenellekin kuuluu, kun taas tapahtunut kaikkea, mutta lähetän kaikille paljon plussatuulia ja tsemppiä. Muutama taisi olla odottelemassa että pääsee testaamaan, toivottavasti saatte viimein plussan. Niille mukavia hetkiä miehen kanssa joilla on ovis käsillä. ;) Uusiakin taisi olla, tervetuloa!

Elyssei, musta on aika törkeää etteivät ole ottaneet vastaan vaikka neljä vuotta olet yrittänyt. :( Niiden pitäisi ottaa vuoden yrityksen jälkeen vaikka kuinka olisi nuori! Ikävää myös tuo kun on noin paljon raskausoireita eikä menkkojakaan näy ja testit näyttää negaa. Hienoa että pääset viimein tutkimuksiin. Toivottavasti löytävätkin salamatkustajan. Jos eivät saavat kyllä luvan tutkia kunnolla. Koita pysyä lujana niiden kanssa ja vaatia tutkimuksia.

Lissufin taisi olla dipannut kasviksia (jos nyt en sekota johonkin toiseen). Itekin oon miettinyt että olisi kiva, mutta en oikein tiedä millainen dippi niille sopisi. Mimmosta dippiä sulla oli?

Kasviksille käy dipiksi hyvin kermaviili :) Jos haluaa päästä helpolla ni ostaa niitä kaupan sipsidippejä - tai sit voi sekoittaa vaikka kermaviilin joukkoon vähän chili- tai currykastiketta. Tai pippuria, suolaa ja vähän jauhoja suurusteeksi. Tai mitä mausteita nyt kaipaakaan mutta reilulla kädellä.

vargynja: joo eilen illalla tuli kilo varmasn syätyy kasviksia, ihan kermaviiliä ja sit ite tykkään siit ranch dippijauhetta sekoitan siihen :) toinen mistä tykkään kans on se alkosipuli dippijauhe kans. lämpimästi suosittelen.

elyssei pahoittelut menkoist mut yritä aatella positiivisesti ainakin tuli päätös johonkin suuntaan vaikkei hirveest lohduta, nyt vaa sit vaadit neuvolas kaik hormonitutkimukset ja ultran missä katotaa kohtu ja munasarjat.

vargynja paranemisia ja voimahali. jokos liikkeet tuntuu? :)

elyssei pahoittelut menkoist mut yritä aatella positiivisesti ainakin tuli päätös johonkin suuntaan vaikkei hirveest lohduta, nyt vaa sit vaadit neuvolas kaik hormonitutkimukset ja ultran missä katotaa kohtu ja munasarjat.

vargynja paranemisia ja voimahali. jokos liikkeet tuntuu? :)

Kiitos Gatusa, ehkä tämä tästä. Uskoisin. Toivottavasti. Jos vielä huomennakin on terve olo, voi ehkä vähän huokasta helpotuksesta. :D Vähän olen tuntenut toisinaan ennen nukkumaan rupeamista selälläni maatessani vatsassa jotain mikä tuo mieleen pienet ilmakuplat tai simmosen puhkeamisen. :> En ole vaan varma että onko liikkeitä vai vatsan omaa elämää.

Kiitokset lissufinille ja elmiinalle. Kermaviiliä olin itsekin ajatellut, mutta se maustaminen on enemmän hukassa. Pitääpi kokeilla tuota Ranchia tai ihan vaan chiliä tai sit laitan vaan mitä sattuu maustehyllyltä (varsin tavallinen maustamistyyli teen sitten mitä hyvänsä ruokaa). :>

vargynja ne ekat liikkeet tuntuu yleensä juurikin tuolta tai sit iha ku joku hipasis vatsaa...mashaAllah, muutama viikko ja alat tuntee kuinka pikkunen nyrkkeilee ja potkii inshaAllah :)

Elyssei; Uskomaton tuo ystäväsi tarina! No ei ole ihmekkään jos et luottanut mihinkään testeihin. Pahoittelut tädistä! Onpa tosi ikävää etteivät ota tosissaan sua. Molempien pitäis päästä tutkimuksiin ihan julkiselle puolelle. Mun tuttava on mennyt vuoden yrittämisen jälkeen. Toki joutu hiukan jonottaan mutta sai omalta terveyskeskuslääkäriltä lähetteen lapsettomuustutkimuksiin. Nyt sun tai teidän pitäis vaan olla kovana ja vaatia lähete tutkimuksiin. Tiedän myös yhden pariskunnan jossa nainen on 20 v ja on nyt hedelmöityshoidoissa julkisella. Yksi väylä on hakea lähete yksityiseltä gynekologilta. Siinähän joutuu sen käynnin maksamaan itse mutta sitä kautta voi laittaa lähetteen julkiselle puolelle. On varmasti kamalaa neljä vuotta yrittää eikä mitään tutkita. Koita päästä sinne neuvolaan käynnille ja kerro sinne että neljä vuotta ootta yrittänyt niin siellä varmasti ymmärretään tilanne ja laittavat eteen päin. On varmasti turhauttavaa ja kuluttavaa.

On: Lissu taas hypähti pilvilinnoihin. Vaikka mää lupasin itelle että koitan rauhottuu mut ei tää helppoo ole, sorry. :smiley-ashamed005Mut kuitenki mulla on paleleva olo ollu tänää ja väsyttää tosi paljon äsken laitoin kuumemittarin kainaloon ja lämpöö 37,2 (normaalisti 36,2) Pissattaa vieläki ja sit painon tunne alamahassa ja ilmavaivoja (tosin eilen söin kukkakaalia). No täältä tiputaan varmaan korkeelta taas mut jos edes hetken sais olla pilvilinnoissa :oops:

oi, ekas raskaudes söin kasviksia kera holiday dippi..omnom..edelleen paljon...sit nyös kotikastronomin salsa dippi on ihananaaa :)

Myyh: ihana mies sulla, ja hienoa jos on pystynyt tupakan pois jättämään! Älä syyllistä jos repsahtaa, vaan kannustat jatkamaan :) (ni,km. Kokemusta lopettamisesta kun on)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Joo, mun mielestä se juurikin on tässä hienoa että mies teki päätöksen ihan itse. En kertaakaan ole pyytänyt saatikka vaatinut lopettamaan. Toki tässä on muitakin terveydellisiä perusteita mutta tästä raskaaksi yrittämisestä sai tarvittavan kimmokkeen lopettamis päätöksen tekemiseen. Mun mielestä sellanen on ihan tuhoon tuomittua että joutuis lopettamaan toisen painostuksen takia, se halu täytyy olla omasta päätöksestä, oli se riippuvuus sitten ihan mikä tahansa. Sanoinkin miehelle että arvostan päätöstä todella paljon ja ettei ota mitään paineita.

Ai niin! Jos haluaa päästä oikein helpolla eikä halua dipin jämiä jääkaappiin pilaantumaan, niin maustettuun tuorejuustoon on tosi hyvä dipata kasviksia! Ite oon rakastunut porkkanoihin ja arlan rucola & pesto tuorejuustoon, sitä menee yllättävän vähän parin porkkanan kanssa ja on tosi hyvä välipala. On pastöroituun kermaan tehty mut tietty jos haluaa olla raskaana ollessa super varovainen niin voi jättää tuorejuustot kokonaan väliin.

blueroseteddy: mä sain anopilta kotikastronomin valkosipulidipin, jätin lukematta ohjeet laitoin vaan dippijauhetta varmaan 6rkl sitä jauhetta kermaviiliin annoin hetken sen vetäytyä ja aloin dippaa kasviksik siihen huh ku oli vahvaa sit luin ohjeet :-D max. 2rkl/1 purkki kermaviilii ei kyl pystyny syömää sitä olleskaa.

Elmiina: eiks tuorejuusto ole raskaana kielletty syömästä ku se on pastoroimaton maitotuote? Ihan varma en ole asiasta.

Joo tuorejuusto on kielletty, jos se on pastöroimatonta. Ulkomaisia ei suositella. Pastöroitu on makuasia - toiset ei syö sitäkään, kun teoriassa siihen voi vielä tarttua listeria myöhemmin tuotantolinjalta, vaikka kerma/maito on pastöroitu. Käytännössä isompien suomalaisten meijereiden (valio, arla-ingman) tuotantolinjoilta ei ole löytynyt listeriaa ikuisuuksiin, joten ovat todella turvallinen valinta. Toisethan ei syö sitten kermaviilejä, jugurtteja tai hapankermojakaan jos haluaa olla aivan varmoja :) Tai raejuustoa tai fetaa. Henk koht oon syöny kun on pastöroitua, alkuraskaudesta kuitenkin olin tosi varovainen niidenkin suhteen.

ite söin iha normist kaikkee alust loppuu tosin kaikki pastöroituu. :) saas nähä miten täällä onnistuu...

Nam tuli nälkä lukiessa, itse tykkään dipata american ja valkosipuli dippiin.. vaihtoehtoja on monia juten sourcream onion dippijauhe tai taco. Nam! Täällä dipataan porkkanaa, kurkkua, kukkakaalia, joskus paprikaa ja omenaa vois kokeilla joskus.

On: rinnat/nännit olleet herkemmät nyt jo kolmatta päivää ja eron tuntee selvästi. Onneksi ei ole superkipeät kuitenkaan. Turvottaa. Olen pannut merkille että kummatkin noista on perus oireita ennen menkkoja. Ens viikolla ois sit testauksen aika, hui jänskää :angel1 :goodnight

Sandy.Kiitos ja onhan tää hieno merkki paalu. :) Toivottavasti teillä osui talletukset oikeaan ajan kohtan..

Blenq.Tervetuloa kuumeilemaan ja toivottavasti täti sieltä häipyy pian ja pääsette tosi toimiin. :)

Gatusa.Huh onpa sie kuuma.. :) helteitä ootan tännekki mut en ihan noin kuumaa haluu kuitenkaan..

Madh.Pidän peukut ylhäällä et saat plussan..Tsemppiä testailuun..

Myyh.Mahtavaa et miehes on noin mukana vauva projektissa ja muutenkin et lopetti tupakanpolton...

Elyssei.Pahoittelut tädistä... :(

Vargynja.Toivottvasti nyt pysyisit terveenä pitkään ja noi ekat kuplat on just niit ihanii ekoja tuntemuksii liikkeist.. :Heartred

lissufin.Pidän peukut ylhäällä et et tipu alas korkeelta vaan hyppäät ylös päin plussasta.. :)

Kiwibird.Toivon et oot väärässä oloistas ja saat testata ihanaisen plussan.. :)

on.Oli kivat kekkerit ja tarjoilut onnistu tosi hyvin kun jännitin et miten kaikki menee ja maistuu..mut meni paremminku hyvin.. :)
Ja tätikään ei oo tullu vie kylään.....hui alkaa jännittäää... tänään kp.42/27-46

Muokattu viimeksi:
Takaisin