Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pidän peukkuja sulle Kiwibird!

Täällä eilen tosiaan aivan järkky mahakipu ja turvotus. Melkein kaksinkerroin makasin illalla sohvalla ja vielä sängyssäkin. Nyt aamulla helpotti hieman, mutta kurkku on kipeä ja nenä tukossa. Liekö sit flunssa tulossa :( Tänään kp 18/31-39 ja veikkaanpa et ovis oli jo kun limatkin vähentyneet. Nyt sit vaan piinaillaan pääsiäiseen :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kiwibird: Voi olla jos sulla olis stressi lauennu kun nyt päätitte että ette yrittämällä yritä, voi olla kyl sitä kiinnittymistä mistä Gatusa puhui, mutta mulle tuli mieleen et voisko olla endoa? Se kipu on yllättävää ja välillä sietämätöntä. Jaksamisia.

Muille hurjasti tsemejä piinaviikoille, oviksen pongaukseen ja r-testeihin. :talk017

Huomenta naiset pakkasaamu savossa -7 astetta, hui. kp16/27-28. Ihme pissaoireet on ilmestyny, tiedä sit mistä johtuu mut koko ajan on kaamea vessahätä sit ku menee vessaan pieni liru, ja tuntuu et joku painaa virtsarakkoon, hah niinku tässä vaiheessa siellä joku voisikin painaa virtsarakkoa. :oops::grin Kivut on päällä koko ajan, aika varmuudella sanon et varmaan tää nainen jos ei nyt raskaudu nii joutuu tässä välissä leikkauspöydälle, endohan se siellä taitaa olla :sad001 Ei se nyt oikein oo että menee 1-2 kpl panacodia päivässä, mä tosissaa kärvistelen aika pitkään ku otan ees yhenkään tabletin niin siks tuo 2 on mulle tosi iso määrä. Sit viel ku on tää hormoonilääkitys nii koko ajan tuntuu et olis pieni kiukku päällä ärsyttää ihan itseäkin tää olotila, :grin jokseenkin huvittavaa. Mulle vaan ei hormoonit sovi.

Aurinkoista viikonloppua kaikille :Heartblue:Heartred

loora tsemppiä piinailuun ja plussatuulia, nautihan sit niistä synttäreistä lapsesi on varmasti innoissaan :)

freyja inshaAllah saat plussan, paranemisia :)

lissufin plussatuulia ja jaksamista olojen kanssa, toivottavast menee ohi tai johtuis iloisesta ylläristä :)

on: mikä aamu, yks kauhallinen kiehuvaa aamiaista päälle, roiskeita kasvoille, voiko paremmin päivä alkaa, lanko tuli aamiaiselle jälleen kerran ja meillä on kaapit muutenki jo melkei tyhjät ni saa miettii mitä oikeest laittaa ruuaks eikä ois liiemmi varaa ruokkia yhtää ylimääräistä suuta.
kp 32/41? kuiva kausi menos eli ovis oli sittenki ehkä sen n. 4pvä sitten joten kierto on taasen sen 40+ varmaanki. mieliala tänään pakkasella jostai syystä.

kiwibird hyvä että sulla ei ole endoa kiusana, toivottavasti pian sulla tärppäis :) mikäs kurssi sulla on alkamassa?

VÄSYTTÄÄ!!! ei jaksa tehä mitää ja viel vähä huolettaa tuo oma vointi aamuisen episodin jäljiltä, onneks ei tullu palovammoi mut kuitenki säikäytti kunnolla. kaipa se stressist johtuu ja kiireestä, aamulla ei meinaa ollu aikaa yhtään mihinkää, yritä tehä kaikki yksin, laita ruoka, laita eväät esikoiselle, laita aamiainen langolle, esikoiselle, ukolle ja tee kans että saavat lämmintä juotavaa, aamu ei ala kunnol ilman teetä. ja siis kaikki piti tehä yhtäaikaa ni yhtäkkiä lähti voima käsistä taas vaihteeks, ei kivaa. tietty henkilöhä oli liian kiireinen auttaakseen pätkän vertaa.

Gatusa: Kurjaa kun joudut tuolla tavalla tekemään monta asiaa yhtä aikaa :/ Ei ihme,että väsyttää kun ei omaa aikaa ole yhtään. Mulla olis sun tilanteessa voimat loppunu jo heti alkumetreillä. Nostan hattua,että yhäkin jaksat painaa siellä! Ihailtavaa! Hyvä,että et polttanut itseäsi.Koita nyt pitää huoli itsestäsi siellä. En tiedä tosta teidän uskonnosta,että onko se jotenkin huono asia jos nainen pyytää apua kotihommiin tj. ? o_O anteeksi uteluni.

kiwibird: Toivon kovasti,että sulla ois tärppi nyt käynyt ;) oireet kuulostaa lupaavilta. Hyvä kun oot saanut stressin pois,se varmasti auttaa tuossa vauva asiassa paljon! PLussaa puhaltelen sulle!

Sandy: Kiitos,metsästys vimma on kova :D Paljon plussapuhuria sinullekkin ;) Ja kiva,että en ole yksin asian kanssa. Aina ei tosiaan tuo pääkoppa ole mukana niissä sänkypuuhissa. Munkin mielestä sen aloittaminen on jotenkin ylivoimaista tällähetkellä. Mutta lopussa onkin sitten ihan hyvä olo :) Eli tiedän mitä tarkoitat. Toivottavasti sullakkin se mieli vielä muuttuisi ;)

Muillekkin piinailijoille tsemppiä plussapuhuria! ;) <3 Ovista metsästävät onnea matkaan ja tärppejä ;)

ON: kp15 eikä eilen ainakaan vielä hymynaamaa tullut :/ hmph. Tänään pitäisi aloitta luget,mutta taidan odottaa vielä pari päivää,että jos se ovis sieltä tulisi ja sitten aloitan ne heti sen bongattuani :) Jos ei ala kuulumaan niin aloitan ne sitten viim. kp 17 Tänään kouraisi vasemmalta alavatsan kohtaa aika ikävästi,että toivo elää oviksen tulemisen suhteen :D Sänkypuuhia ollaan vähennetty nyt,että jos joka toinen päivä heiluteltaisiin peittoja. Jospa tuo stressi vähenisi sillä,että olisi päivä aina välissä. Eihän sitä nyt voi millään joka päivä olla niin aktiivinen xD taino voiii..mutta nyt tässä kierrossa tuntuu,ettei millään jaksaisi. :/ Pitäisi lakata stressaamasta tätä vauvapuuhaa,mutta kun n. vuosi jo yritetty niin rupee olemaan mieli jo aika maassa. Eilenkin totesin miehelleni,että jos meille tosiaan se yksikin lapsi joskus suodaan niin olen erittäin kiitollinen ja onnellinen. Iltaisin tuntuu,että kaikki kamalat asiat kasaantuu päähän ja jotenkin yöllä sängyssä maatessa kaikki ne pikku ongelmatkin tuntuu kaksinkerroin pahemmalta. Aamulla taas on mieli ihan erinlainen. o_O on toi ihmismieli outo. Anteeksi vuodatukseni,mutta pakko saada johonkin purkaa mieltäni! kiitos kun ootte olemassa <3 Onneksi on perjantai! Positiivinen asia sekin :)

Kaikille paljon tsemppiä kiertoihin ja piinailuihin! <3 plussaaa!!

Ootte niin ihania ♡ iines86 ja Gatusa kiitos ja teille molemmille plussaa tosi paljon toivon että teilläkin tärppää +++++++
Mulla ei tosiaan ole ollut stressiä yrityksestä ainakaan tässä kierrossa yhtään eikä pahemmin tänä vuonna muutenkaan, triplasti vähemmän kuin viime vuonna. Kohta pääsen gynelle ja siellä sit tutkitaan mut, ihan perus käynti. Aloitin eilen työnhaku kurssin Gatusa ja olen viihtynyt. Suomessa työttömyys kukoistaa ja siksi tulin katsomaan oisko apua samalla ku odotan exesimieheltä kesätöitä.

iines uskonnolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä vaan kulttuurilla. :) siis kyllähä tuo yleensä auttelee alhamdulillah mut tänää ollu omia tekemisiä jonki verran eli vespa on jälleen epäkunnossa. mut ei ollu ees aikaa viedä veljellensä sitä aamiaista (sen lautanenha multa putos ja ruuat päälle ja lattialle keittiös, onneks olin tehny tarpeeks että sai uuden annoksen sehä oli eka henkilö joka reagoi kun kuuli et jotai kävi, oli et ootko kunnos et kai polttan itteäs ja pyyteli anteeks vaivaa, sit esikonen äkkäs ja ku ukko tuli ni sen veli kerto mitä oli tapahtunu ja yks vaa päivitteli lähinnä ja ei muuta ku uus annos jonka esikoinen vei pöydälle ku mun piti puhistaa omat vaatteet ja huuhtoo jalkapöydät kylmäl vedel.

mullaha osittain stressi ja kiire johtu myös lisäks siitä et esikoinen ei ollu oikei tänää aamulla yhteistyöhaluinen ja kiukutteli ja vaati että äidin pitää tehä kaikki hänen puolesta (osaa kyllä iteki ja olin keittiös laittaas aamiaista)

kiwibird, tsemppiä kurssille kiva että tykkäät ja inshaAllah löytyy jotain hyötyä ja apua tuosta kurssista. oon luken uutisia suomesta et työttömyys kukoistaa, tukia leikataa jne joten ahdinko tulee vain syvenemään perheillä. onneks se artikkeli vau.fi:ssa oli vaan aprillipila, mä ku luin sen ni olin et ei kai ny sentää tuollast. sit ku ei voi ees jotai lisäduunia tehä ilman pelkoa että joutuu karenssii tai tuet lähtee kokonaan, näin mun äitiki manailee välillä. täällähä tosin kaikki maksaa joten ei tartte siitä ees miettiä, tutkimukset julkisel maksaa, joudut leikkaukseen ni se maksaa, synnytys sairaalassa maksaa, mitä kauemmin oot sairaalas sitä enemmän maksaa jne. eli ei ol herkkua, onneks kuitenki terveyskortilla saa murto-osalla normi hinnasta kaiken ja mikäli lääkäri on mukava ja ymmärtää tilanteen ni välil saa ilmasinki jotai (mullaha mun lääkäri ultras mut ilmasin, maksettii vain vastaanottomaksu ). mitä tukiin tulee ni täällähä ei sos.tukia, lapsilisiä yms ole eli kaikki on täysin omillaan ni eipä ainakaa kukaa valita että tukia leikataan. työttömyys täälläki kukoistaa kuten siellä, ihmisten on pakko keksiä jotai että saa ruokaa pöytään. sen takia mm mun mies työllistää ittesä, sen veli joka on makeistehtaal töissä tekee 24h duunia suunnillee eli firma+mun miehen kans merellä. minä etätyötä netin kautta sillo ku olo sallii ja nettiyhteys myös kun välillä se tuppaa katkeileen jos on kova tuuli ja sade esim. jos on kipeä ni en tee töitä vaan yritän eka toipua täytee terää ja vaikeaha mun on mitää sopparei ihmisten kans tehä täl hetkel ku ootan vastausta edellee saudeist. en viitti luvata tiettyy määrää osakkeita ja sit jos tää sanoo et tehää soppari ni en mä voi sanoa että "ei oo mitää enää, ne meni olen pahoillani"

Liffusin; joudutko joka päivä ottamaan sitä panacodia? Sulla on kyllä valtavat kivut, varmasti kamalaa. Itse joskus muutama vuosi sitten kaatuessa loukkasin selkäni ja oli kamalat kivut. Olin sitte sairaalan päivystyksessä niin lääkäri antoi siellä otettavaksi kerralla 2 panacodia. Lähti kivut ja olin ihan pökkerössä. Tuntu vaan et leijailee ja naurattaa. Meni pää ihan sekaisin niistä. Sitten lääkäri määräsi niitä mulle kotiin ja muutamana päivänä jouduin ottamaan panacodin mut oli ihan pöhnä olo niistä.

Gatusa; sulla on kyllä uskomattoman paljon virtaa. Mulla aamut on aika naihkeita. Haluan vaan tosi rauhassa netissä selailla uutiset yms ja juoda aamukahvin ja syödä puuron. En tykkää kiire aamuista ja varaankin aina reilusti aikaa.

Täällä on ovis saatu hyvin hyödynnettyä. Keskiviikkona oli testi positiivinen. Rakkautta annettiin ma, ke ja to. Nyt tuon aukiolotutkimuksen jälkeen tunsin oviksen huomattavasti selvemmin ku aiemmin. Tiistai iltana juimi kovasti oikealla puolella. Tiistain ja keskiviikon välisenä yönä heräsin kun oikealla puolella nipisteli tuntuvasti ja aamulla sanoinkin miehelle että ovis testi on varmasti positiivinen ja niinhän se oli. Lääkärihän näki kp 7 aukiolotutkimuksessa että oikealla puolella oli 11 mm munasolu hyvää vauhtia kehittymässä. Muutenkin tuon tutkimuksen jälkeen oon selvemmin tuntenut elämää tuolla alakerrassa. En tiedä onko ihan yleistä et tuntemukset on voimakkaammat.

Nyt sitten pyörii mielessä että hammaslääkäri soitti ja mulla nukutushammashoito ens viikon keskiviikkona. Et jos tärppi nyt käykin niin mitenhän se nukutus vaikuttaa.... Mutta se hammashoito on aivan pakko tehdä, sitä ei voi siirtää. Jotkut sanoo ettei se nukutus haittaa kun raskausaikana tehdään muitakin leikkauksia yms ja et olis niin alkuraskaus että on hyvässä "suojassa" vielä. Kertokaa joku jos tiedätte.

ei kulla myyh virtaa riitä mut pakko mikä pakko, kyllähä sitä mielellää nukkuis vähäsen mut ei ol mahollista.
mitä tuoho sun hammashoitoo tulee ni ei se ennen plussaa viakuta mitenkää, sit ku napanuora ja istukka on kehittyn kunnol ja toimii täysin. plussatuulia sinulle :)

myyh: Sulla tais kirjaimet sekoittua :grin Joo kivut on aikamoisia ollu kkm jälkeen, neuvolaankin olin yhteydessä ja se täti oli vähän sillä mielellä et mulla on endo uusiutunut. Kipupäiviä on tosin erinlaisia, joskus menee panadol 500mg, joskus 1000mg mut sit tosiaan ite osaa jo tietää millo ne ei riitä ja joutuu ottaa panacodin, sen vaikutus mulla on et tulee sellanen olo että olis juonu alkoholii, tosin itse en ole juonut pisaraakaan 2,5 vuoteen enkä juokaan. Tsemppiä hammashoitoon, hyvä kun saat tarvitsemasi hoidon siihen, luulisin että ei se nyt kovin vaikuta jos tärppi olisi käynyt, kyllähän operaatioita joudutaan tehdä raskaana oleville. Ole luottavaisin mielin :):Heartpink

Muokattu viimeksi:
Gatusa respect sun reippaudesta (:
Kiwibird peukut pystyssä! (:
Lissufin kannattaa tutkia nopeesti, ei oo todellakaan hyvä syödä noin paljon lääkkeitä ja useesti, kokemuksesta puhun..
Freya tsemppiä piinailuun (:
Iines tsemppiä ja kyllä se hymynaama varmaan pian ilmestyy, sunkin pitää vaan koittaa pysyy positiivisena vaikka tuntuu että asiat kaatuu, hormoni heittelyistä ne vaan johtuu (todennäkösesti) (:
Myyh paljon paljon tärppi onnea ja tarrasukkia! (:

On. Etonu jo muutaman päivän, ei oo helpottanu missään vaiheessa, tänäänkin meinasin heittää kunnon lervat kun olin hitsaamassa.. Terkkakin jo yllättyi tuosta linea negran tummuudesta, ei luullut että niin tumma oli kun oli sanonut sille siitä.. Tissien kipu ei yhtään kyllä hellitä, eikä paitojen kootkaan, tissit turvonnu niin, että mieskin yllätty (positiivisesti) :grin On kyllä myös inhottavaa tuo nännien kutina, tänäänkin koulussa jouduin pitämään ihan ihmeellisiä takin pukemis liikkeitä kun kutisi eikä kehdannut ruveta kourimaan :grin:confused: Mutta tänään aamulla, tein sen hätiköidyn testin, vaikka piti vasta tiistaina testailla, mutta ajattelin koittaa nyt kumminkin, mutta negahan siitä tuli, aluksi ilmesty pieni haamu mutta sitten se lähti parissa minuutissa pois o_O Tosiaan menkat on jo 15pv myöhässä eli oiskohan jotain 46/31.. no mutta siellä äitiysneuvolassa se lääkäri oli niin mukava, käski tiistaina soittaa ihan sama onko plussa vai nega ja mennä sinne kaikenmaailman tutkimuksiin (:

harmi että tuli nega elyssei mut hyvä että neuvolan lääkäri ottaa sut tutkittavaks ja pistää kokeisiin jos ei selvyyttä muuten tule. eihä tuosta tul mitää jos menkkoi ei näy eikä plussaa ole testissä eikä kohdussa näy mitää. onha niitten pakko tutkia et mikä on mut onneks ne nyt kuunteli sua vihdoin :) mikä oot muuten ammatiltas ku valmistut?

Ellysei: Pahoittelut negasta :( Tsemppiä, ja toivotaan että pääset pikaisesti tutkimuksiin ja selviäis asiat. Tää on endo naisen elämää :( 2,5 vuotta sain olla kivuitta, kkm näymmä teki tehtävänsä ja endosta tuli aktiivinen. Mä kärvistelen aika kauan ennen ku otan lääkkeen. Mut ei tälle voi oikein mitään. Yliopistolliseen sairaalaan on lähete laitettu varmaan ens kuun alusta viimeistään pääsis tutkimuksiin.

voi lissufin mitä joudut käymää läpi, inshaAllah kuitenki pääsisit pian tutkimuksiin ja saisit apuja raskautumiseen...voimahali ja tsemppiä :)

Gatusa: kiitos tsempeistä, kyl tää tästä 5 vuotta ku elin kivuissa ennen leikkausta niin tää on viel pientä, tai ainaki ajattelen niin, kuiteski vasta 3kk kipuja ollut. Tsemppiä sullekin toivottavasti se hartaasti toivottu plussa tulis teille <3 mä tossa pilkoin porkkanaa, kukkakaalta ja kurkkua tikuiksi nyt leffaa niitä ja dippiä :)

nam nam, minkä leffan katot? mä tänää luin äänee urakalla koska perjantai, tuntu 3h lukeminen kurkussa ja äänihuulissa hiukka ku arabiaa väänsin parhaani mukaan (oli kirjotettu mein kirjaimil ni pystyin lukeen)

Gatusa: Telkkarista tulee Mitäs me spartalaiset, ei ollukaa mun juttu. Mut nuo kasvikset on. :grin varmasn on vaikea kieli näin meille suomalaisille. Lepuuta välil äänihuulia ettei ääni kokonaan mene.

juu luin päiväl ku olin yksin ni on tullu lepuutettua. sain just autettuu ukkoo vespan kans ku piti laittaa moottori paikallee...

Takaisin