Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ja mitä tulee tuohon että tietää olevansa raskaana ennen ku testaa..jotkut ehkä kokee niin...mä en vain voi kokea kun,esikosta oireita ei ollu ja silloinkin testasin kun tahdoin tietää juodakko vaiko ei juoda...itsellä ei ollu sellasii, toki väsynyt mut sd voi jihtua allergastakin, pissalla käynti, no oon juonu aika paljon enemmän nyt... Hajut etoo, mut ne on etonu aina - voi sitä tuskaa kun piti oman lapsen kakka vaippa vaihtaa ku olk vauva :) et miten sit kuuntelee kehoa ja oloja kun kaiken voin minä (huom. minä) järjelläkin ajatella :)
mutta varmasti jotkut vain tietäö <3 ja se on ihana jos tietää ja osaa lukea itseään <3

puspus kaikille...

Hei!

Meillä ollaan odotettua plussaa nyt nelisen kiertoa, et ei viel kovinkaan kauaa.. Esikoinen siis olisi toiveissa <3 Tässä päätin liittyy tänne, kun tahdon saada vinkkejä yms. muilta vauvakuumeilevilta pareilta.. Kamalaa kun ei päässä pyöri mikään muu kun se et millasta olis olla raskaana ja voi kuinka ihanaa jos olisi lapsi.. sekä tietty tarkkaan tutkin/kuuntelen kehoani yms. En ole kokeillut ovistestejä, en tiedä lisäisikö ressiä.. ajatukseni ovat vaan et mahollisimman ressittömänä yritettäisiin saada plussa raskaustestiin.. Mulla on säännöllinen kierto siinä suhteessa et kierrot vaihtelee 23pv ja 24pv välil.. nyt oli viisipäivää myöhäs menkat ennenkö sit päättivät alkaa :'(

tervetuloa blenq turisemaan mein kans :) kun kyselee ni neuvoja saa, löytyy pitkäkaavalaisia, hoitsua, valmistuva kätilö jne. joten ainaki tulee neuvoja. :)

BlenQ tervetuloa! (:

Ja tuosta yrittämisestä, että vaikka ei olisi mikään vialla kummankaan päässä niin saattaa kestää.. Oonhan minäkin yrittänyt viimiset neljä vuotta jo..

On. Jo 13.pv kun menkat myöhässä eikä mitään merkkiä alkamisesta, eilen jouduin jättämään välistä keilaamiset kavereiden kanssa kun illasta iski yököttävä olo ja ei kyllä kovin helpolla oo tämäkään päivä edenny vaikka koko raskaus juttu edes käyny mielessä :/ Mieheni on ollu yhtäkkiä kauheen alamaissa kokovauva jutun kanssa eikä ole vähään aikaan suostunut edes puhumaan asiasta ja alko ottamaan takapakkia mutta onko teillä jotain kivoja hienovaraisia neuvoja miten voin asian ottaa puheeksi ja kysyä mukaan neuvolaan?, tuntuu että se on enemmän maassa kuin itse siitä että kroppa on ollu sekasin ja alkua pikkuselle ei ole näkynyt missään.. :/

Mites muut allergiset kuumeilijat, käytättekö ihan samaan malliin allergialääkkeitä kuin aiemminkin?

Itselläni on todella pahat siitepölyallergiat, allergialääkkeitä menee aika reippaasti nyt jo ja lisäksi astmapiiput päälle. En mitenkään pärjää kesää ilman lääkitystä, mutta mietin että voiko niistä olla jotakin haittaa yritysvaiheessa tai jo plussattua? Ihan käsikauppaäläkkeitä nyt syön, ja ne riittää siitepölyihin. Välillä käytössäni on myös kolmioallergialääkkeet (Atarax) pahimpiin reaktioihin jotka tulevat ruoka-aineallergioista ja toivon että adrenaliinipiikin saan jättää kokonaan rauhaan enkä tarvitse sitä...

Tietenkin kysyn tätä asiaa neuvolasta sitten kun on joskus tarvetta sellaista aikaa varailla, mutta olisi mukava kuulla mielipiteitä ja kokemuksia.

joudun käyttää ympäri vuoden zyrtecia (cetirizin). kyllähä nuo suosittelevat että välttää jos pystyy mut jos ei voi ni sit käyttä lääkärin ohjeiden mukaa ja päivitetää lääkkeiden tilanne et mitä käyttää ja minkä verran.

Miulla on myös ollu cetirizin käytössä koko yritysajan ja raskausajan ja tulee olemaan imetysajankin. Hassua on se että miulla ei itse asiassa ole mitään allergioita. Krooninen nokkosihottuma, revin itseni verille ilman sitä. Pitää tässä jossain vaiheessa taas kokeilla että pystyiskö itsensä siitä vieroittamaan mut ainakin ne kutinat on päällä joka aamu ennen kuin sen lääkkeen otan et en usko et se on kadonnut minnekään, valitettavasti.

Elmiina, kuulostaa tosi inhottavalta :/ Itse kärsin nokkosihottumasta lähinnä pahojen (ruoka-aine)allergiakohtausten jälkitiloina, eikä ole mukavaa, saati jos se olisi jatkuva olotila. Mulla niihin ei edes auta tavallinen allergialääke, vaan tarvitaan Ataraxia.

Muuten käytän sekä setiritsiiniä että loratadinia lääkärin ohjeistuksien mukaan vaihdellen. Nämä pitävät allergisen nuhan poissa, mutta eniten mua mietityttää astmalääkkeet. Luin kyllä että niitä on ihan luvallista käyttää, mutta silti. Ja pakko mun on niitä käyttää koska muuten ei henki kulje ollenkaan. Ehkä mieluummin käytän lääkitystä kun tukehdun.

Elya mulla on kans astmalääkitys.Ennen käytin alvescoa mut sitten kävin oikein keuhkolääkärillä vaihtamassa kun alotettiin yritys.Nyt on flixotide käytössä,siitä ei ainakaan ole mitään vaaraa :) Meinas lekuri vielä että nyt on turvalliset lääkkeet raskautua :grin Ventoline mulla on flunssan aikana myös käytössä,sekin on turvallinen käyttää.

itellä taas oli lähes pari vuotta yskää allergian takia, alotin uudestaa lääkkeen ni loppu seinää yskä. ilman sitä on turha kuvitella selviävänsä.

elmiina ootko kokeillu koskaan karnosiinia?Käsittääkseni täysin turvallinen sekin.Mulla oli joku vuos sitten kamala nokkosrokko johon ei löydetty syytä,söin vaikka mitä lääkkeitä eikä mikään auttanu.Alotin sitten ite ottaan Tolosen carnosin fortea ja muutaman kuukauden jälkeen ihottuma hävis eikä ole sen koommin palannu :)

mä en oo tänä vuonna alotitanutkaan ja tuntuu toisinaan että kuolen :D mutta mulla silmät kärsii ja nenä tukossa..nyt en ees uskalla aloittaa kun raskaaks tulin kun ei oo ns. ees ollu veres lääkettä

Satsa, hyvä kuulla että sulle on sanottu noin. :) Mulla on käytössä Beclomet ja Buventol, aikalailla samaa tavaraa kun sullakin. Onneksi on vaan allerginen astma ja nämä käytössä vaan keväisin, harmi kun se kevät on juuri nyt :grin

Heippa kuumeilijat! :Heartred

Mitäs teille kuuluu? :) Kevät alkaa olla jo pitkällä, täällä pohjosessakin jo joku puu (leppä?) kukkii niin et saa pärskiä aivan kokoajan. Tuntuu, että näin raskausaikana kaikki allergiaoireet pahentuu rytinällä.. Normaalisti en kärsi siitepölystä vaan toistapa on nyt. Esikoista odottaessa oli sama juttu..

Mutta oli minulla asiaakin, nimittäin terveisiä ultrasta! Täällä on rv 20+1 menossa (huhhuh), eilen oli rakenneultra missä kaikki oli kohdallaan, vauva vastasi viikkoja ja selvisipä että meille olisi tulossa pieni poika. <3 Oon aivan mielettömän onnellinen, hurmaantuneena oon selannu fb-kirppiksiltä poikien vaatteita, mutta samalla kaiholla katsonut omia lastenvaatejemmojani ja itkuakin tihrustanut, kun pitää suuri osa tytön vaatteista pistää eteenpäin.. :') Mutta poikaa me ollaan toivottukin, ja nyt me se vihdoin saadaan! Toivottavasti poika vaan pysyy poikana.. ;)

Muutenkin täällä voidaan mukavasti ja paksusti. Seuraava neuvola ois parin viikon päästä. Raskausdiabeteskin todettiin, jonka kans on ollut vähän jo hankaluuksia, ja olenkin aika varma, että insuliineille joudun viimeistään loppuraskaudessa. Toivotaan vaan, et mahdollisimman pitkälle pääsisin ilman lääkettä.

Mukavaa kevään jatkoa teille jokaiselle, plussatuulta *puuuuuh* puhaltelen <3 Enköhän palaile kesän aikaan tännekin taas rustaamaan, ainakin mä teitä seuraan ;)

Ihana kuulla sun kuulumisia Cupcake! Onnittelut poikalupauksesta! Meillä on rakenneultra tän kuun lopussa. Tyttöä vähän toivoisin mutta yhtä tervetullut on toinen poikakin. Mä oon kyllä aikas varma että toi mies tekee vaan poikia. :) Kurja että sait RD-diagnoosin. Toivottavasti pysyy ruokavaliolla kurissa. Mulla meni eka sokerirasitus läpi puhtaasti, toisen kerran pitää vielä mennä.

Täällä on keskusteltu noista allergioista. Mulla tuntuu olevan tänä vuonna erityisen pahat siitepölyoireet. Kaiken lisäksi iho on aivan karseassa kunnossa. Mitään lääkkeitä en haluaisi käyttää raskausaikana joten pitänee vaan sinnitellä jos nää ei tästä pahenis.Ihanaa kevättä kaikille!

Heu Cupcake!

ihana kuulla siusta,
Mie oottelen ekaa neuvolaani joka on 10.4.
jotta saan varmuuden ollaako vaiko ei olla..jos ollaan niin mahdollisesti nyt mennnä 7+3 :)

inhottavaa tuo diabetrs...

onnea poikalupauksesta <3

Takaisin