Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Iissufin kuukautiskipuihin oon ottanu buranaa,noi oviskivut kärvistelen ilman mitään.Varmuuden vuoks :grin Tietysti vois kuitenkin vaihtaa sen panadoliin..Sehän ei kait vaikuta.

Muokattu viimeksi:
Satsa: Joo oon ymmärtäny et panadol ei vaikuta ja olen siirtynyt siihen, menkka aikana syön panadol zappia tai sit panacodia. Nyt kyl oviskivut on niin pahoja ollu et panacodia oon joutunut ottamaan ei pärjää mitenkään muuten. Kuukautiskierto päiväkirjaa oon alkanu tekemään, varoiks et jos se endo todetaan nii voin antaa viitteitä, vuodosta, kivusta ja särkylääkkeiden käytöstä.

huomenta ihanat, mitä kuuluu? täällä on noustu taas alamaista ylös ja tarmoa ja ideoita täynnä. mä sain aivan mahtavan idean äskettäin ja päähän tuli myös malli ja suunnitelma mikä tuote ois hyvä ratkasu monille ihmisille jotka asuu kaupungissa rivaris tai kerrostalossa... :) "garden on the go/garden on wheels". elikkäs liikutettava puutarha toisinsanoen, voi kasvattaa kasviksia, marjoja tai kukkia ilman asuinpaikan tuomia rajoituksia. siivoaminenkaa ei ole ongelma sillä sen voi siirtää ilman nostamista :)

mitä tulee tuohon km jälkeisee ovikseen ni ennen km mä tunsin selkeest oviksen ei ollu muita kipui ja menkat kivuliaat, nyt ei tiä millo ovis ku kipui voi olla useammas eri kierron vaihees ja menkat vastaavast kivuttomat ja pituus vaihtelee sen lisäks et kierron pituuski heittelee jossai 18-43 välillä.

tsemppiä ja plussatuulia kaikille, minä en ol luovuttan viel kierron suhteen, niin kauan ku vuoto pois on toivoa (ellei mun kroppa ol iha tyystin sekasin)

joo. toivoo on niin kauan ku oikeesti tärppää ja se pikku nyytti on sylissä. :) mut se odottaminen ja toivominen aiheuttaa stressiä ni sit turhauttaa... ei pitäisi yrittää liikaa vaan osata elää ihan normaalisti ettei usko lopu ja stressaa sen takia. mul on nyt muutenki varmaan stressiä rahan takia ja tuo talo kohta valmis. voi kun voittas lotossa tai kenossa. kenossa taisin voittaa 20e :) mietin et jos olis ollu 10e panos ni olis ollu jo vähän helpittava tulos :) mut suotta sitä miettii ku sit alkaa stressaa... ärsyttää kun tiedostaa tän stressin mut sit ei osaa hallita sitä ja tuo 3 vuotias viel tuo omat stressinsä uhmallaan tähän... millaisia stressin hallinta keinoja teillä on, joita olette huomannu et auttaa? mul on se että pääsee yksin saunomaan ja töihin. mut sit töissäkin olen huomannu et tietyssä kierron vaiheessa stressaan noista meidän asiakkaista mikä nyt on lähinnä siitä johtuvaa kun meil hoitajilla on niin eri näkemykset asioiden suhteen. joidenkin asioiden suhteen uskallan avata suuni mut pää asiassa nielen sanottavani. mulle mun anoppi sanoi että on viisautta olla hiljaa joidenkin asioiden suhteen varsinkin jos on "vähän siel heikompien puolella", sit jos on hyvis väleissä jonkun "vahvan persoonan" kanssa niin voi sille ehdottaa ja sit se tavallaan ottaa sen omaksi ideakseen ja tuo sen esille (porukka yleensä ottaa asian tosi hyvänä ideana). tää on kyllä niin totta ja näin kyl oon toiminutkin ihan tiedostamatta. hoitajana sitä miettii omaa terveyttäänki ihan eri kantilta ku sillon ku ei ollu hoitaja. sanotaan näin että tieto lisää tuskaa. :) mut stressi keskustelusta toivotan kuitenki hyvää stressitöntä päivän jatkoa!!! mulla kp 3.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

tsemppiä lucky ja plussatuulia. tuo on niin totta mitä sanoit. tieto lisää tuskaa ja stressiä saa niin monesta asiasta, mulla työ, 8v rajoja koetteleva esikoinen, raha-asiat ja asiakas jolta ootan edelleen vastausta. kiva tietää että perhe odottaa multa sitä että saan ison sopimuksen ja kunnolla rahaa perheelle, pienet paineet, sit viel se että esikoinen ja miehen äiti ovat et tulispa lisää lapsia meille. kroppa sekas jne. no nyt päätin että mä varmaanki kokeilen et rakennan muutaman liikutettavan puutarhan ja pistän myyntiin aattelin et vois tehä sellasen minkä voi halutessaa laittaa parvekkeen kaiteeseenki eli voi liikutella mut sit keväällä/kesällä voi halutessaa nostaa myös parvekelaatikon tavoin kaiteelle metalli pidikkein.

joku sano et tietäö ku raskaana...mä en vieläkään voi uskoa että olisin ei yhtään raskaus oloa...mutta pakko se on uskoa x)

ainiin oon unohtanu ihan...
plussa puhallukset kaikille ++++++++++ <3

Rupesin oikein miettiin et sillon kun alettiin yrittään ei ollu mitään stressiä ja käytännössä heti raskaana.Ei sillon ees aatellu että raskautuminen vois olla jotenkin vaikeeta,en tikutellu enkä bongannu ovista muutenkaan.Eikä tullu mieleenkään mitkään km pelot jotka nyt on jatkuvasti mielessä ja aiheuttaa lisää stressiä.Ei kai se auta kun vaan pakottaa ittensä lopettaan ajattelemasta liikaa..Helpommin sanottu kun tehty :rolleyes:
Totta muuten Blueroseteddy,enemmän mulla on ollu raskausoireita kierroissa kun en oo ollu raskaana verrattuna kun olin :grin

Nyt äkkiä vain omia tuntemuksia,kun esikko odottaa päikyille lähtöä :) Alavatsakivut on vaan yltyneet,joten toiveita on joko oviksesta tai tulevista menkoista.Tilasin ovistestejäkin,mutta se ei nyt tälle päivää ehtinyt.tämmöistä.

Mukavaa päivää kaikille:greet025

bluerose eihä se ol pakko uskoa sitä ennen ku näkee/kuulee sydänäänet ja viimeistää sillo on vaikee löytää muuta selitystä ku vatsa on jo pystys ja vauva potkii ja nyrkkeilee sen ku kerkee, niitä ei oikei voi laittaa enää syönnin piikkii ainakaa :)

tsemppiä elli toivotaan että ois ovis ja saat hyödynnettyä :)

satsa mä muistan kuinka mä paruin ku esikoista yritin aikoinaan ei ollu iha ekasta kerrasta mulla raskaus saanu alkuaa, mut en mä aatellu että se voi näinki vaikeeta olla tulla raskaaks. se mitä meille opetetaa koulussa että se on kerta laakista ei kyl pidä paikkaansa vaikka joillai se tosin pitää...

Olis kyllä mielenkiintosta tietää miksei koulussa puhuta mitään näistä asioista.Enemmän ala-asteella puhuttiin lisääntymisestä kun taas ylä-asteella se kääntykin sitten siihen että kertalaakista raskaaks ellet ehkäsyä käytä..Onhan se tietysti tärkeetä et sen ikäsille korostetaan ehkäsyä mut voishan sitä kuitenkin kertoo ettei se raskautuminen ja raskaana oleminen välttämättä mene ihan niinku oppikirjassa.

Bluerose: Hyvä kun on vuoto lakannut :) tsemppiä jatkoon! <3

Gatusa: Se sun liikutettava puutarha idea kuulostaa kivalta :) Olispa oma piha jossa voisi kylvää kaikkee kivaa.

Satsa: Olen samaa mieltä,että tuo stressaamisen lopettaminen on helpommin sanottu ku tehty. Vaikka itekkin yrittää jokaisen kierron alussa päättää,että nyt mennään ilman stressiä ja ihan vaan nappituntumalla. Mutta ei..joka kerta se stressinpoikanen nousee sieltä esille. "onkohan nyt jo myöhäistä,milloin ovis on, tärppäsiköhän nyt jne." Kauheeta xD

ON: kp 13 ja tänään kipitän apteekkiin hakemaan lugesteroneja. Noita CB testejä vois kans ostaa lisää,kun ei ole hymynaama vielä tullut. Tietääkö kukaan saako niitä pelkkiä tikkuja ostettua vai pitääkö joka kerta ostaa se koko satsi missä on niitä tikkuja ja se digivehje?? Tuntuu jotenkin niin turhalta o_O Tänään on ollut huono olo. Varsinkin ruokailun jälkeen rupes ihan oksettaa. Meillä oli ohrasuurimovelliä ja tykkään siitä todella,mutta tänään se oli uitettu suolassa etten kertakaikkiaan saanut sitä alas. YÄÄk! Yritin kyllä syödä kaiken,mutta rupes niin teke pahaa se suolan määrä. :/ hyi olkko. Siitä asti on maha ollut kipeä ja olo kurja. Venäytin jalassani myös jonkun lihaksen ja nyt klinkkaan loppu päivän xD ei mun päivä todellakaan. Peittojakaan ei olla jaksettu heilutella pariin päivään. Jospa tänään pääsisi fiilikseen ja huomenna olisi parempi päivä :D

Plussia kaikille puhaltelen!!

Mäki olen huomannu että kun raskautta toivoo niin niitä oireita kyllä löytyy mitkä viittaakin menkkoihin. Itellä mm. on ollu palelua, mutta plussakierrossa se palelu lähtee sisältä ja on ihan erilaista kuin jos paleltaa muuten. Mua palelti saunassakin ja sillon tajusin että nyt pitää tehä testi se on varma plussa. Lisäks mulle iskee semmonen sisäinen tyyneys tai seesteisyys, rauhallisen varma olo jotenkin.
Sit lisäks ne menkkajomotukset, päänsärky ja mitä nyt tulee ainaki mulle ennen menkkoja muutenkin...

Ite ainakin kyllä tajuan jo ennen testiä että plussa tulee, kun vaan kuuntelee oma kehoa. Nyt myös työpaikan saannin myötä pitäis stressitaso olla lähellä nollaa, josko seuraava kyytiläinen pysyis matkassa. Uskon että keskenmenokin saattoi minun kohdsllani johtua stressistä, ihme ylipäätään kuin sai edes alkunsa. Nimim. lähellä kaljuuntumista...

iines juuri tuon takiahan minä sain sen idean että myös niille joilla ei ole pihaa ois mahollisuus laittaa ees jotai kasvaan ja paras on et kulkee mukana ja siirrät sen haluamaas paikkaa vetämällä kuten matkalaukkua.
toivottavast sinulle suotais se plussa nyt, mitä tuoho "uitettu suolassa" ruokapuolee tulee ni täällä se on tuttu kans ilmiönä ja sillo vedetää ruokaa hampaat irvessä. itellä pahoinvointi iski tänää päälle ja ovis tosiaan oliki myöhemmin ilmeisest, nyt on joitai päiviä oviksesta, 10pvä ja testataa uudestaa josko sit näyttäs jotai ellei vuoto ala sillo ois kp 41 eli aika pitkälti pisimmän kierron mukaa, viime kierto oli tosin sen 43 muistaakseni.

Iines86: Mä laitoin facebookkiin äitiysvaate/tarvikekirppikselle ilmoituksen et jos jollain on ylimääräisiä voin ostaa pois :) aika paljon tuli vastauksia varmaan sain ostettuu sitä kautta 20kpl, maksoi saman verran kuin kotitestit.fi 10kpl paketti.

Tittidii... Tänään testissä näkyi hailakka, mutta kuitenkin selvästi erotettavissa oleva plussaviiva. Seuraavalla vessakäynnillä sitten paperissa verta pyyhittäessä. Mies lohduttelee että voihan se olla vaan valemenkatkin mutta en oikein usko, vähän vuodon alkamisen jälkeen alkoi jotenkin harmittavan tutuntuntuinen jomotus alavatsalla...

Noh, ainakin tietää että masussa ainakin luultavimmin yritti tapahtua jotakin, ja menkat ei onneksi antaneet odotuttaa itseään. Alan jo pikkuhiljaa suunnitella lääkärireissua tän asian suhteen, vaikka ihan sen kunniaksi että kohta mittarissa on tosiaan se puolitoista vuotta tuloksetonta yritystä. Että osaakin välillä jurppia koko vauvakuumehomma...

pahoittelut tapahtuneesta herhis, toivon että miehesi ois sittenki oikeessa tuossa asiassa, kato jos ei menkat ala kunnol ni sit uudestaa josko ois selkeempi tilanne. mutta kannattaaha se lääkärillä käydä ku noinkin kauan on tuloksetta yritetty, täällä sellai 2v yritystä.

Olettepa paljon taas turisseet enkä oo ihan kärryillä jaksanut pysyä :D

Toivottavasti Herhis olisikin miehesi oikeassa!

Blueroseteddy: jes! Se vuoto loppui :)

On: ovis lähipäivinä kun limat on lisääntynyt. Pitäisi vaan yrittää hyödyntää, mut mies hieman taas kipeenä :( Eilen just manasi et miksi aina mun oviksen aikaan! No katsotaan nyt et meneekö tämäkin kierto harakoille. Mut pääsiäisen tienoilla tiedän tarkemmin :D harjoittelussa on onneks ollut tekemistä niin oman kehon kuulostelu jäänyt taka-alalle, mikä on hyvä juttu :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä on juteltu paljon, en erikseen kykene nyt kommentoimaan mutta kaikille vaan pelkkää rauhaa ja rakkautta.
Stressi todella saa aikaan mitä hirveempiä psykosomaattisia oireita, ihmisen mieli on vahva. Mulla on kokemusta asiasta, onneks ne ajat ovat ohi ja nykyään olen realistinen tän vauvakuumeilun kanssa.
Oireita ei oo mihinkään suuntaan, eilen nautin punkkua.. ja pari bisseä! Mutta todella vaan kaksi olutta ja 2 lasia viiniä. Merkistä en tiiä kun terassilla oltiin miehen ja parin kaverin kanssa. Nyt on siis dpo5 =) ja kp28
Tuosta linea negrasta: mua hävettää ku itse sorruin joskus tuohon väitteeseen, äitini nosti paitansa ja sanoi kato mullaki on (54v, eikä todellakaan raskaana) ja silloin tuli typerä olo. Kyllä sen tuntee kun on tärpännyt jos ei mukaanlueta niitä jotka tajuavat raskautensa vasta synnärillä! En tuomitse sellaisia ihmisiä jotka tarkkailevat jatkuvasti itseään, siitä vaiheesti ei voi kun päästä itse yli ja sen rajan ylitys on hyvä kokea ennen kuin voi ottaa lungimmin vauvahaaveet. Gynen mukaan mä olen saanut toisen keskemenon, mutta itse olen nyt ymmärtänyt etten voi pitää sitä sinä sillä mulle on lukuisia kertoja käynyt niin että olen plussannut liian aikaisin (eli keskenmenoja olisi silloin ainakin 6)mutta menkat ovat pärähtäneet käyntiin parin päivän päästä. Lisäksi mulle on käynyt muutamia kertoja niine että kierto on venynyt tosi pitkäksi koska oon ollut stressannut + hammaskipu ja antibiootit + flunssa eli ovis on siirtynyt rutkasti ja olen luullut olevani heti raskaana, onneksi tuokin on koettu ja kuopattu kokemus. Oikea ja ainoa keskenmeno oli 2012 mistä ei voi erehtyä. Sen jälkeen kroppa on temppuillut jonkin verran muttei merkittävästi. Ovulaatiokivuista tuli mieleen: ennen en kiinnittänyt huomiota niihin eli olivat suht olemattomia ennen joulukuuta 2013 siitä lähtien on ollut aina kovempia kipuja kuin menkkakivut. Aamen.

Muokattu viimeksi:
inshaAllah sun miehes paranee ja saatte hyödynnettyä oviksen freyja :)

kiwibird todellakin ihmismieli on kyllä taitava luomaa jos jonkimoisia oireita, onneks ite en ikinä menny sanoon mitää omalle äipälle. mullaki tuo kroppa vikan km jälkee temppuilee mut pahemman kerran, tulee mielee viime kevät/kesä... no nyt otetaa lunkisti ja katotaa että miten käy. :) plussatuulia sinulle kuitenkin että tulis se pysyvä plussa pian :)

bluerose tsemppiä ekan neukun ootteluun ja varmaanki sit piakkoin siihe ar-ultraanki mikäli ne sen siellä tekevät :)

Takaisin