Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
lissufin primolut ei estä ovulaatiota, kävin lukasees tietoja siitä. joten ei muuta ku pitämään hauskaa, plussatuulia :)

pepa inshaAllah tilanteesi selviää pian. mullaha ei myöskää ol menkat alkan mut en tiä kyl et mikä on kierron pituus tällä kertaa, oviksen olin huomaavinani jo pari päivää menkkojen loppumisen jälkeen ja viikko siitä oli tunnin kipu keskel alavatsaa, mietin oisko ollu kiinnittymist ja nyt ei ol menkkoi näkyn eikä kuulun. enkä kyl voi mennä takuuseenkaan etteikö ovis ois vast hiljattain ollu. ärsyttää todella paljon tilanne. no joka tapaukses oli ovis aiemmi tai äskettäin ni on hyödynnetty.

No eilen sitä tuli illalla pidettyä hauskaa :grin toivotaan että siitä simpat säilyis koska ukolla alkoi tänään työt ja varmasti on väsynyt, kun ruumiilista työtä tekee :) Kiitos Gatusa kun otit selvää mä yritin ettii tietoo mut en oikein löytänyt

googlasin englanniks primolut ja ovulaatio ja löysin sivuston jossa tietoa tuosta lääkkeestä. olen aina valmiina auttamaan :)

ja nyt pieni kevennys teille... sain illalla kirjoitusvimman ja sen tuloksena kirjoitin englanniks esikoisen aikataulun ja koko perhettä koskevat säännöt huom. en kysyny yhtää ukolta mielipidettä vaan totesin että koskevat myös häntä :)

nii joo tulipa huomattua että hajuaisti on hiukka herkkä vissii, yli metrin päästä haistoin yhen yrtin tuoksun ja ukko ei ees iha vierestä haistanu sitä. itkuherkkä oon ollu, tosi väsy ja vessas saa ravata jo, lisäks alavatsa on ihmeen turvonnu ja outoi tuntemuksia. ei siis suolesta johtuvia todellakaan. tänää äksyilin ukolle ja sen veljelle. eilen ukko sano "taasko tää on tätä jos oot raskaana että alat parkuun joka asiasta melkei samantien".

Lääkärissä käyty, kohtu tyhjä eli varhainen keskenmeno oli ja meni. Kuulemma kohtu ja munasarjat näytti hyvältä eli uutta putkeen.

Nyt kp 10/30 ja oviksen ajankohtaa voi vaan arvailla. Pysyttelen taustalla josko se taas toisi plussan, alkavien töiden takia en ehdikään jatkossa paljon käydä.

Oikein paljon suotusia tuulia kaikille!

tsemppiä ja plussatuulia dawwe, tulehan moikkaan sillo ku kerkeet ja haluut, plussauutisia odotellessa :)

Tsemppiä dawwe ja muilleki paljon tsemppiä ja pussatuulia! (:

On. Tänään olin yhteyksissä äitiysneuvolaan mutta ei suostunu ottaa vastaan vasta kun ensviikon alusta pitää soitella uusiksi ja tehä testiä ja kattoa mitä testi sanoo. Mutta ei oireet kyllä helpota yhtään ja tänäänkin kaikilla ihmisillä tuntu olevan paljon enemmän hajuvettä kuin normaalisti, ainakin nenän mielestä :/ ja pitää kyllä kaupoille lähteä heti kun tulee rahaa 4.pv kun ei tule mitään että tissit on turvonnu taas ulos kaikista rintsikoista.. Mutta osaako joku neuvoa että alkaako raskaudessa nännit kihelmöimään ja kutisemaan kun eilen alko ja jatkunu yön yli tähän pv. Luulin että olis jääny pesuainetta paitaan mutta ei ollut sekään syynä O.o :/

Tsemppiä Dawwe, toivotaan että tää kiekka poikisi plussan! :)

Elyssei, täällä ainakin tuo nännien kihelmöinti ja kutina varsinkin öisin on tosi tuttu tunne :confused: Ja hajut ovat kaikki tosi voimakkaita myös minunkin nenään. Oli pakko pestä liesituulettimen ritilät kun haju oli mukamas niin vahva ettei hellan ääressä voinut ruokaa tehdä (mies ei haistanut mitään), tiskirättejä ei voi pitää kuivumassa lavuaarin reunalla enää ollenkaan hajun takia ja energiajuomatölkki auton penkin alla aiheutti välittömän kakomisreaktion, kun siellä oli vielä tippa juomaa pohjalla. Tänään kyllä pissasin tikulle (elivo) ja negaa näytti, nyt on kp 28. Että tiedä sitten johtuuko tissikutinatkin raskaudesta vaiko jostahin muusta :rolleyes:

herhis toivottavast se plussaks muuttus viel sulla, oireet on ainaki lupaavat. itellä tänää tuli metallinmaku suuhun, vihlasui alavatsal molemmin puolin vuorotellen, väsy, mielialat heittelee, nälkä ja mieliteot on tuttui sekä tuo hajuaistin herkistyminen. saapi nähä millo pääsen testaamaa.

Herhis toivottavasti plussaks muuttuu sulla, ei nuita muuten selitä mikään, oli itekki pakko käydä ostamassa uudet tiskirätit ku haisi toiseen päähän huonetta, eikä ollu mikään mukava haju :sad001

Oli pakko käydä ostamassa pari testiä lähiapteekista vaikka tuli kyllä kalliiksi :/ mutta ei tässä muu auta, ku äitiysneuvolassa sanottiin että viikon päästä testailla mutta aattelin viikonloppuna jo tehdä ensimmäisen ja toisen sitten ensviikon ti. olen niin kärsimätön ihminen :grin mutta ei tästä nännien kutinasta tuu mitään, onko kellään jotain helpottavaa neuvoa siihen? :anyone:)

onnea blueroseteddy <3
pahoittelut dawwelle sekä chipmunkille, jos kävi niin <3
gatusalle plussatuulia sekä tietenkin kaikille muillekin!
myyh: jaan niin tuntemukset siitä, että pieniä paineita, kun pitäis ovista tsekkailla. en tee sitä nyt ollenkaan, mutta varmaan pitäis.

madh:lle esittäisin kysymyksen: jos osaat vastata :) saa toki muutkin, jos tulee mieleen. Eikös gynekologi voi nähdä tutkimuksessa, että jos olis mahdollisuus raskauteen? Kun mulle sanottiin vaan, että limakalvojen paksuudesta johtuen, näyttää, että menkat ei ala ihan lähipäivinä. no eipä oo alkanu, nyt kiertopäivä 49.. Ei tunnu, että olisin raskaana, ja lisäks oon kipeenä (flunssa). En haluis testata turhaan ja kai se lääkäri olis sanonu, jos olisin voinu olla raskaana?? Mun pitäis aloittaa se lääkityskin, kunhan menkat alkais..eipä oo näin pitkää kiertoo ollu vai jääköhän kokonaan väliin..

Pikaisesti huhuilen zorron kysymykseen vastausta:
Joo voihan gyne nähdä ultralla sen, onko mahista raskauteen. Limakalvon paksuuden näkee ultralla samoin kuin munasarjoissa alkukierron aikaan kasvavat munarakkulat, ja oviksen jälkeen saattaa nähdä keltarauhasenkin. Jos kierto on lopuillaan ja raskaus on alkanut, yleensä sen pystyy todennäköisesti näkemään, mutta siinäkin on oma juttunsa - harjaantuneempi näkee helpommin, kokemattomampi ei välttämättä. Kohdussa tapahtuu aika pian muutoksia kun raskaus alkaa.

Ps. Elyssei, olen pahoillani kun sanon näin suoraan, mutta koita nyt rauhoittua :) ei tuolla stressaamisella saa aikaan muuta kuin hallaa omalle keholleen (älä väitä ettet ole, sillä sen huomaa :) ) ja sen takia yksistään voi tulla jos jonkinmoista oiretta, kun stressi sekoittaa elimistö. Hormonitoimintaa. Varsinkin kun miettii mitä säkin olet joutunut läpikäymään, sulkisin sen raskauden toistaseks pois mielestä (testaa pois jos välttis tahot), ni ehkä sun kroppaki rauhottuis. Nännien kutina = en oo raskaana ja kutisee koska on kuivat.

Sent from my iPad using Vau Foorumi

MadHihan sen tuossa jo hyvin sanoikin;stressi sekoittaa elimistöä.Sen oon itekin huomannu ja varsinkin kun oikein toivoo että olis raskaana niin kyllähän niitä oireita tulee..Ja mitä tohon linea negraan tulee niin huomasin omalta kohdalta viime kierrossa että se tummuu ja vaalenee kierron edetessä.Just ennen menkkojen alkua vaaleni.Sinällään ikävää koska saa tummuessaan tosissaan toivoon että nyt tärppäs.Hormoneistahan sekin käsittääkseni johtuu,mullahan se ilmesty tän edellisen keskenmenneen raskauden aikana ja johtuneeko sitten vaaleesta ihosta että on edelleen näkyvissä.

Ihanaa blueroseteddy, nyt vaan odotellen neuvolaaikaa siihen ei oo pitkä aika, tsempit odotteluun.
Dawwe: Hyvä asia että kaikki on hyvin :) eiku uutta matoa koukkuun
Plussatuulia kaikille raskaustesteihin, oviksen bongailuun :love2 Niille jolla on piinaviikot odottelussa toivon että odotuksenne palkitaan suotuisasti :Heartpink

Yleisluontoinen kysymys onko teillä jotka oletta saaneet km niin pahentuneet ovulaatiokivut km jälkeen? Mulla oli eilen tosi tuskainen olo, ei ole ennen tälläistä ollut ennen km:a

ON: Huomenta kaikille ovulaatio sitten tuli ja meni ainut mahdollisuus on että simpat säilyi yön yli :smiley-angelic001 toivotaan ja rukoillaan että näin kävi. Tieten jänskättä tuo primolut lääke miten se reagoi siellä, auttaispa vaikka kiinnityksessä :)

Muksaa päivää kaikille :_rr

Muokattu viimeksi:
Iissufin mulla ainakin on.Kuukautiskivut taas on vastaavasti vähentyny :rolleyes: Ennen ei auttanu panacodikaan,viime kierrossa selvisin yhdellä buranalla kahtena päivänä.Ovis taas aiheuttaa ihan järkyttävät viiltokivut kun ennen ei mitään.Toisaalta parempi näin päin,huomaapa oviksen ilman tikuttelua :grin

elyssei ja muutkin :) itsellä alkoi n. viikkoo ennen menkkoja tuo nännien kihelmöinti ja jomotus (voimakkain tähän asti). kierron venymisen vuoksi ajattelin välillä että onko kuitenki tärpännyt vaikka muutenhan en asiaan uskonut ollenkaan ja oikeassa olin. viime perjantaina soitin neuvolaan jotka pyysi ilmoittamaan jos viikonlopun aikaan alkaa menkat. ja su tuli kaks veri viirua ja maanantaina aukesi hanat. kyllä sen tuntee olossaan sitten oikeesti kun on tärpännyt. vaikka olihan mulla väsymystä ym. oireita mutta silti koko aika ajattelin johtuvan jostain muusta esim. lääkkeestä jota syön. naisen pää on niin kummallinen että pystytään huijaamaan itseämme liiankin hyvin. enää en tilaa noita raskaus testejä. ovis testejä on kaapissa riittävästi. jos aloitetaan clomit niin sitten testailen kun oviksen olis otollisin tulla.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Satsa: Ai sä uskallat syyä buranaa? Mä oon jättäny sen kokonaan pois, kun tosissaan oon kuullu että se vaikuttaa huonolla tavalla ovulaatioon ja kiinnitymiseen

Lucky87: Niin totta. Huomannut että oireet kuukautisten alkamisessa ja raskauden alkuvaiheessa aivan samat.

Muokattu viimeksi:
Takaisin