Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Dawwelle pahoittelut! :Heartred Mennään sitten molemmat joulukuisiin! :greet008 :)

Mä sorruin tsekkaamaan mahdollisen lasketun ajan :rolleyes: jos siis tästä kierrosta tärppäisi ja LA menisi ihan joulukuun loppuun. Vakavasti alkaa näyttää siltä että meille ei enää ehdi 2014 vauvaa tulemaan, mutta 2015 onkin sitten THE vuosi! Ollaan häitäkin siihen mietitty....

Valtavasti onnea Blueroseteddylle!! :):) Vahvistukoon viivat ja tarrasukkia sekä vauvaliimaa matkaan!

Kiwibirdille hedelmällisiä ovishetkiä! :sign17:sign19

Freyja, mä tahdon lähettää sulle virtuaalisia päivänpiristys kukkasia :flower:flower Tuuhan välillä kertomaan fiiliksiä :)

Pepa, olisiko se täti voinut kadota pidemmäksikin aikaan...? Jos vaikka plussaa pukkaa! :happy119

Loora, kylläpä sulla on antanut ovis odotella :confused: Olisko sit jotain töiden aloituksesta johtuvaa kierron pitenemistä... Vai olisko voinut vaikka tärppi käydä huomaamatta ja siks ei enää ovista tule...? :wink

Omaa napaa: Eipä tässä mitään... kp5 menossa ja vielä vuotaa. Ovista odottelen tässäkin kierrossa siihen kp18 tienoolle. Muuten tosi hankala tästä kierrosta mitään sanoa taikka aatella. Edelliset kun ollut sen 25 pvää ja nyt venähti 36 pvää. Mieltä piristää se että saatiin miehen kanssa sovittua että menen vasta 2015 vuoden alusta töihin :) Tähän nyt mahtuu vielä 2-3 "stressivapaata" yrityskiertoa. Siis sen suhteen että jos tärppi ehtii käymään, niin en menisi töihin ollenkaan, eikä siis esikoinen hoitoon. Se ois se mun "unelma". Jotenkin mieli taas tämän myötä kevyempi :)
Mä taidan kanssa hiljentyä hetkeksi. Tämä kierronvaihe kun on niin tylsäkin, kun menee lähinnä ovista odotellessa, jonne siis mulla melkein se 2 vkoa aikaa.... plääh.

Tsemii kaikille muillekin!!! Ovisplussaa +++++++, raskausplussaa ++++++ ja siihen perään tarroja sekä liimaa niin perkeleesti että kyydissä pysytään 36 vkoa!!! :):):)

Sandy sehän se olis paras vaihtoehto :p Mutta en jaksa uskoa plussaan. Ovista en bongannut koko kierron aikana ja pupuillakkin taidettiin vain pari kertaa, eikä minkäänlaisia oloja tällä hetkellä. Veikkaan että täti kadonnut omille teilleen ihan muista syistä, eipä olis ensimmäinen kerta.

huomentapäivää ihanat, mitäpä teille tänään kuuluu?

freyja tsemppiä harjotteluun mikäli sinulla se harjottelu alkaa ja plussatuulia :)

plussatuulia kaikille tasaisesti näin kevään kunniaks (otti takapakkia tänään ku on niin kylmä ulkona)

on: dpo 11 eli kp 21/23 ja viime yönä näin unta että tein digitestin jossa näkyi englanniksi raskaana ja viikot oli kyllä iha oudot, sit sain tietää et ollaa jossai tokal kolmanneksel. sekava mutta mukava uni. tänää otetaa varmaa sit iha levon kannalta olon perusteella.

Kiwibird: Onnee ovikseen, eiku peitot heilumaan :D

Loora: Luotan siihen että ovis tulee.

Sandy: samoilla kierroilla mennään :D toivotaan et aika menee nopeesti ja ovis tulee ajallaan

Pepa: Täältä komento tulkoon täti mahdollisemman nopeesti.

Gatuta: Jos se sun uni tulis toteen :) enneuni ;)

on: Kp5 vuoto pikkaisen normaalisoitui, mut miks mä hikoilen ku pikkupossu? pinaaa vielä 3pvää ja 4 yötä. oon kyl aika luottavainen tuohon omaan lääkäriin. ikinä ennen en ole saanut niin ihanaa ja ymmärtäväistä lääkäriä kun nyt on. lugesteronia pyydän ja synteettisestä keltarauhasesta kyllä kieltäydyn. monelta oon kuullu et terot vaan pahentaa endoa.

Huomenia kaikille ja ihanaa alkavaa viikkoa! <3

Dawwe: Isot pahoittelut!! :( Pikkuinen ei vaan ollut vielä valmis tulemaan. *sympatia halaus* Kyllä se vielä onnistuu!! <3 tsemppiä uuteen yritykseen!

Blueroseteddy: Kyllä siinä haamu näkyy ;) <3 Varovaiset onnittelut täältäkin! Nyt paljon tarrasukkia mukaan!! <3 tsemppiä!

Omanapa: Täällä menossa kp 4 ja täti alkaa jo pakata tavaroitaan pikkuhiljaa :) Eilen käynnistyi kolmas clomi kierto ja odotan jälleen kauhuissani niitä "ihania" sivuoireita xD eli hikoilua tiedossa..yääks!! Onneksi tuo täti ei kauaa jaksanu mun luona viipyä xD Oviksen metsästyksen ajattelin aloittaa tuossa 6-päivän päästä niin sitten oisi kp 10 :) Lauantai meni juhlinnan tuoksinnassa ja hauskaa oli.Sai taas nollata tuon pääkoppansa ihan kokonaan :D Mieheni kanssa eilen puheltiin pitkään siitä kuinka ihanaa se sitten on kun saadaan se oma pikkuinen <3 ^^ On ainakin hyvä syy kieltäytyy juhlinnasta :D heh!

Mutta TSEMPPIÄ kaikille missä kierron vaiheessa sitten olettekin ;) <3

kun oliski enneuni lissufin mut saas nähä. mun enneunet ei ol ikinä tienny hyvää joten realistisest katon asioi. hirveet kiukkukohtaukset vedin kyl heti aamusta vaihteeks ja sitä en yleensä tee. toivottavasti sulla tässä kierrossa tärppäis kans. mitä lääkärii tulee ni hyvä että sulla on hyvä lääkäri eikä mitää "juu sulla on tuollai tilanne syö tätä vaikket haluakaa, kokeillaan nyt".

tsemppiä iines kiertoon ja valtaisat plussatuulet :)

nii joo unohin mainita että tänää laudat menee verstaalle hiottavaks eli kohta alkaa rakennuspuuhat :) ja nyt sit pitäs löytää ostajia valkosille tryffeleilleki ku on niin hyvä sato tänä vuonna näköjään.

Heippa kaikki :) Täällä on näköjään moni samoilla kiertopäivillä, eli odottelee vuodon poistumista... kuten täälläkin, kp4. Greippimehut aattelin alottaa tänään ja katotaan sitten, miten tämä kierto menee. Parasta toivotaan kaikille! Olikohan ketään piinailijaa Gatusan lisäksi..?

Sandy: mulla oli myös toiveena tuo, että olisin voinut jäädä uudelle äippälomalle heti perään... Harmi ettei sit niin käynyt, ja täytyy myöntää että vähän harmittaa, miksei yritetty viime vuoden puolella jo enemmän! Jotenkin sitä aatteli, että kyllä se tärppi heti käy... ja pah. Olipas tyhmää luulla niin :oops: Teillä kyllä näyttää valoisemmalta tuon suhteen, kun ootte jo nyt aktivoitunut yrittämään ja selkeesti olet jo hedelmällinen :)

Pepa: Sulla on aivan ihan blogi ja ihanan oloinen perhe :) Oli kiva lukea sun blogia.

minä taidan olla ainoa piinailija tällä hetkellä pampero ja kohtaha se minunki piina loppuu ku dpo 11 menossa. tulispa se plussa. tänää ollu väsy, kärttyisä ja lisäks vielä hiukka huonos kunnos, jalat petti alta ulkona ja lensin pyrstölleni. josko kohta suuntais suihkuun ja yrittäs tervehtä tänää. töitäki pitää tehä jonki verran. sentää meilit on lähetetty mahollisille tryffelinostajille.

Mie piinailen ainakin :rolleyes: Lauantaina pitäs menkkojen alkaa..Oon yrittäny mahdollisimman paljon olla miettimättä mahdollisia oireita etten kuvittele taas turhia.Eilen maate mennessä vihlas pari kertaa oikein kunnolla alakerrasta ja nivusista,sitä nyt en sentään voi kuvitella :grin Ja ristiselkä tulessa+tolkuton valkkarin määrä..

Mistä tuo valkkarin määrä kertoo? Itsellä ekaa kertaa kans oirei jotka ei voi olla vaan kuvittelua. Viime viikol menkkamaista juilimista, valkkaria, selkä kipeä, tukkoisuutta, väsymystä..

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Dawwe, suuret pahoittelut! Tsemppiä ja jaksamista! Kuulostat kyllä suht positiiviselta asian suhteen, mutta kyllä täällä saa purkaa pahaa mieltään. Tsemppihalit!

Lissufin, keltarauhanenhan toimii vasta oviksen jälkeen, on tietty mahdollista että toimii vajavaisesti, mutta nyt kun sulla kmstä niin pieni aika vasta, niin älä pety jos lääkäri ei vielä määrää lugeja. Google kantsii jättää rauhaan jos on menossa lääkärille, kun joskus käy niin (tää siit gynen suusta kuultua tuolla osastolla missä olin harjoittelussa) et sit kun potilas googlaa ja päättää et joku tietty on syynä omiin vaivoihin, tulee sit lääkärille kerrottua vain ne asiat mitä liittyy siihen tiettyyn ja oikea vaiva voi jäädä hoitamatta kun jotakin jää kertomatta kun uskoo vaivojen tms syyn olevan joku tietty. :)

Bluerose, onnittelut!

Tsemppiä kaikille :)
Oviksen testailijoille, joskus ihan terveelläkin sen suuremmin ei oo ees mitään vaivaa niin silti jossain kierrossa ovis voi jäädä väliin, eikä siitä tarvii huolestua. Jos useemmassakierrossa jää väliin ovisplussa, okis aihetta ottaa ehkä yhteys lekuriin :)

Omanapa,
Tänään kp14, ovistestit näyttäneet negaa ainakin vielä, haalea viiva ilmestyy testiajalla, ja ehkä kuvittelen, että haalea viiva tummentunut. Tänään tekemättä vielä. Mies ottaa enemmänkin kuin tosissaan tän jutun, nyt on ollut joka toinen päivä vähintään kiinni mussa :) kun kuuli et joka toinen päivä, niin lauantaina pihisteli ja puhu et "tänään taukopäivä". Puhunut muutenkin koko ajan et "äkkiä massu pystyyn ni saadaan pikkuinen", oma tapansa näyttää kuinka tosissaan asian kanssa on :) ihanaa.

Oireita oviksen suhteen olen pongannut vasemmalla puolella nipistelyä enenevissä määrin, luo toivoa. Limoista en osaa vielä sanoa, kun pupuillaankin suht usein ni tuntuu etten osaa sit kattoo mikä on nyt mitäkin :D

Vähän itteeni jännittää, että kuinka mahtaa oviksen kans käydä, se voi olla et en tosiaan ovuloi, ja sen takia gynekin on sitä mieltä et nyt terot+ovistestit on hyvä yhdistelmä selvittämään mitä kropassa tapahtuu. Tuntuu niin kaukaiselta ajatus positiivisesta niin raskaus, kuin ovulaatiotestistäkin et välillä vähän tuntuu turhalta. Mut sit taas mielen valtaa joku jännä fiilis, et kuitenkin olis mahdollista. Saa nähdä, nyt on ajatuksena testata tosiaan kp10-20 et mitä tapahtuu. Ens kierrossa sit vähempi jos mitään ei näy. Ja jos näkyykin ni osaa sit vähentää sen mukaan testaamista. Jos nyt plussa tulisi jostain kumman syystä, niin sit aion kyllä lopettaa siihen. :)
Noo, onhan tässä jokainen askel lähemmäksi omaa pientä, kun jos teen testejä ja syön teroja ja ovista ei tule, se on sitä diagnosointia sit. Luulen että silti gyne haluaa tehdä lh määritykset jossain kierrossa, jos olen todennut ensin itse testein ettei ovista ole ennenkuin määrää lääkitystä oviksen aikaansaamiseksi. Odottavan aika on pitkä :(
Tosin yritän löytää positiivisia puolia, vaikka haluaiskin vaavia kovin, niin mieluiten olis kiva saada se LA johonkin ensi vuoden puolelle, ex mies kun oli joulukuun lapsia ja aina vihasi joulua ja omaa syntymäpäiväänsä kun ei oo koskaan "muistettu tarpeeksi".... Seli seli :D

Yövuoroon pitäis mennä tänään ja huomenna, ihan töihin töihin, harjoittelu kun loppui perjantaina :) loppuarvio meni hyvin, ja hyväksyttynä harjoittelu meni läpi. Asenteeni kuulemma oli ihan oikea ja musta näki et halusin oppia! No, sit perjantai-iltana kun piti toteuttaa verensiirto potilaalle, kerrattiin ohjaajan kanssa lääkehuoneessa miten kaikki menee, eka otetaan verenpaine ja lämpö, sen muistin siinä ja kaiken muunkin, mut sit kun pääsin ulos potilashuoneesta ja verensiirron olin jo aloittanut, ohjaaja kysyi et mikä se verenpaine ja lämpö oli, niin tajusin et unohdin ne ottaa xD vika päivä ja eka moka... No ei onneks mikään kamala moka, mut muistampa jatkossa :)

Sori kilometriviestistä!

Sent from my iPad using Vau Foorumi

MadH91: Joo, ymmärrän hyvin mitä sanoit. Mutta kyl mä luulen et aika varmasti siinä keltarauhasessa on joku häikkä endo on. Lähinnä toivon selvyyden tähän mikä tilanne sit ikinä onkaan. Luottavaisin mielin olen. synteettistä hormoonia en halua jos määräävät se on suurin syy miksi lugeista puhun.
Aika söpis sun mies. Vai taukopäivä :grin kuullostaa tutulle. Ovis ja tärppionnea :Heartred

Merope en nyt ihan tarkkaan muista mut olikohan hormoneista johtuvaa valkovuodon lisääntyminen.
Muoks.väestöliiton sivulta:Odottavalla äidillä esiintyy usein aiempaa runsaampaa ja vetisempää valkovuotoa. Tämä on normaalia ja johtuu hormonaalisista muutoksista elimistössä.

Lissufin, joo sun tilanteen huomioonottaen, kun se endo on niin on järkevää käydä lääkärissä. Jos ei olisi, niin sit ei tarttis kyllä yhtään huolehtia :) toivottavasti lääkärikäynnistä olisi jotain apuja :)

Gatusa, kiitos tsempeistä :) koska meinaat testata uudelleen? :)

Satsa ja merope, tuosta valkovuodosta :) hormoneihin liittyvää se on kun se lisääntyy, muutenkin muutokset valkovuodossa voi olla ihan hormonien aikaansaamaa kierronkin puitteissa. Yleensä alkukierrosta on kuivempaa, valkovuodon eritys lisääntyy ja koostumus muuttuu ovulaatiota kohden ja sen jälkeen voi olla jonku aikaa suht runsasta, joillain just ennen kuukautisia pari kuivempaa päivää, mut nekin on niin yksilöllisiä ne muutokset vvuodossa :)

Takaisin