Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa kaikille,taidan liittyä tänne mukaan,kun tuntuu olevan aktiivisempi kun tuo kakkosta yrittävät :) Elikkäs toista haaveillaan.Esikoinen syntyi 5/2013 monen vuoden yrittämisen jälkeen.Menkkoja ei ole tullut vieläkään,joten odotellaan niitä nyt ainakin alkavaksi.

Noista ovistesteistä. Mulle sanottiin klinikalta että ei ensimmäisestä aamupissasta. Teen vuorotyötä joten ensimmäisen ovistestin oon tehnyt noin klo 12-14. Sit kun alkaa olemaan omien laskujen mukaan ovis lähellä niin oon testannut tarvittaessa kaks kertaa päivässä. Eli aamupäivällä ja alkuillasta joskus 18-20. Sen olen pitänyt että edellisestä vessakäynnistä on vähintään 4 tuntia ja en lipittele kovasti ylimääräistä ettei ole liian laimea näyte. Ja mullahan on se hassu systeemi että positiivisen varmistan digillä. Jos puikkotesti on mun mielestä positiivinen niin teen lisäksi digin tai jos en ole varma tuloksesta. Sanoivat klinikalta myös sen että ainoastaan digillä voi olla täysin varma ovulaatiosta. Mulla on ollut niin hyvä tuuri että ovis on ollut lähes päivälleen laskettavissa itse ja olen sen helposti onnistunut bongaamaan.
Kävi kerran niin että puikkotesti oli mun mielestä negatiivinen ja kun varmistin digillä samasta pissasta niin se olikin positiivinen. Tän jälkeen oon aina varmistanut digillä. On niin arvokkaita nuo digit että siksi käytän niitä ainoastaan tuloksen varmistamiseen.

tervetuloa elli minunkin puolesta tänne ja plussatuulia :)

kiitos satsa tsempistä, alkaa ehkä luottamus omii ideoihi nousta taas vaihteeks, mieshä kannustaa mua mun ideois jonki verra välillä mut aina kuitenki epäilen välillä itseäni jonki verran ja omia ideoita. nyt enää puuttuu multa se plussa testiin.

myyh hyvä periaate sulla tuossa testaamisessa :)

ajattelin nyt todeta että pahoittelen jos minun omanapaisuus alkaa ärsyttää, saa vapaasti kertoa :) minä kun sekoitan kierto kuulumiset, omat työjutut ja ideat, ja hirveet kasat valitusta teille. välillä tulee mietittyä että vien varmaa kaikilta hermot :oops:

Pampero: Ei munkaan mielestä tuo 34pv. oo liikaa :) Olishan se ollut lyhyempi jos oisin aloittanut nuo luget kp 15 niinkuin lekuri määräsi,mutta aloitin ne omien suunnitelmien mukaan vasta 3-päivää bongatun oviksen jälkeen :) siksi kierto oli nyt pitempi. Viimeksi oli 28pv. itsekkin ajattelin luottaa greippimehun voimaan tässä kierrossa. Limat eivät olleet niin runsaat kun edellisessä kierrossa :) Ahaa..samoissa kiertopäivässä mennään. Ja tosiaankin hypätään odottavien puolelle tässä kierrossa ;) :D

Niin..kysyn teidänkin mielipidettä,että pitäiskö kokeilla aloittaa noi luget ihan niinkuin lekuri on määrännyt eli kp 15 vaikka ovis ei ehtisikään tulla. Vai meenkö samalla tavalla kun viimeksikin,eli bongaan oviksen ja aloitan luget 3-pävää sen jälkeen :D Ehdotuksia?? Tietenkin jos ovis ei ole tullut niin aloitan ne viim. kp 19 :)

Kyfi1804530 Täällä on vuosia yrittäneitä ja muutaman kuukauden joten
haarukka on iso, sydämellisesti tervetuloa joukkoon :)

iines86 plussauutiset on vaan niin parhaita kans, oon samaa mieltä! Ei tuo sun kierto
oo vielä liian pitkä vaan normin sisällä, kierto voi poiketa siitä "ihanne" 28 vielä viikonkin
eikä silloinkaan ole outoa. 2 viikkoa on sitte eri juttu ja silloin voidaan kutsua poikkeavaksi.
Toki se voi tuntua pitkältä jos ei oo tottunut nim.merk kokemusta on. Tsemppiä uuteen kiertoon eli uuteen nousuun <3 :)
Blueroseteddy saisitpa asiaan heti selvyyttä tavalla tai toisella, inhottavaa odotella,
tsemppiä! :)
lissufin tsemppiä lääkäriin :) ! Mulla keskenmenon jälkeen menkat tuli ihan ok
mutta runsaimpina aluksi jos oikein muistan, toki siitä keskenmenosta lähtien mun kierrot
on ollut 29-41 joten kierrot VOI heitellä sen jälkeen.
lucky87 no jo on kumma, saisitpa selvyyden äkkiä :)
Elli28 tervetuloa :)
Gatusa et ainakaan mun hermoille käy, itekkin kirjotan kaikenlaista tänne sen enempää
miettimättä vaikkakin aika paljon sensuroin. Toivotan onnea tuohon suunnitelmaasi ;)
työläältähän se kuulostaa, iso projekti.

On: alkoi jotenkin stressaamaan oma oviksen bongaus kun en ole vieläkään löytänyt ja nyt on jo kp16!
Varmuuden vuoks taidankin testata illalla uudestaan mutta olen todennut ton aamupissan toimivaks ja kun olen saanut vahvistuneen tuloksen
niin aina ollaan harrastettu seksia + - 3 päivää tulospäivästä eli varmasti on siittiöt päässeet niinsanotusti
oikeean aikaan perille vaikka ei tunnin tarkkaa tulosta oo tullu tehtyä varmastikkaan.
Mietityttää että miksei himputin ovista löydy :( harrastamme seksiä sanotaan jokatoinen päivä
keskiarviolta, itse siis uskon että ilman ovistikutusta ovis tulisi hyödynnettyä tiheän
seksin vuoksi. Alkukierto oli hiljainen mutta nyt kierron keskivaiheilla ollaan
oltu jokatonen päivä, pitää lisätä tahtia joka päiväksi kun ei tiedä
miten kierrot asettuu.
BTW Näistä raidoista tuli ihanat! Suosittelen Garnierin huppuraitoja =D

IIIIIsot onnittelut Chipmunkille!!! :) Kukas se täällä oli Chipmunkkia raskaaksi pistämässä kun sekoitti toiseen.... Taitaa olla selvännäkijä!

Tervetuloa Elli28 ja Kyfi... :welcome Täällä on niin sekalaista (ja sekoa :p) sakkia, että hyvin mahtuu joukkoon! :grin

Ovistesteistä.... Tuo pissa-testiaika riippuu testistä.Toiset voi tehdä aamupissaan ja toiset ei. Mä tein ne aamupissasta kun se nyt oli vaan helpointa. Riittävän aikaisin kun aloittaa, niin voi sitten vertailla viivoja :) Hyvin sain oviksen bongattua. Kiwibird, mä viime kierrossa ekan kerran tein ovistestejä ja aloitin jo kp8. Voit vaan kuvitella miten alkoi olla epätoivoinen olo, kunnes viimein kp18 ovis löytyi! :)

Te ootte kirjottanut ihan liikaa tänne!! :grin nyt ei millään muista mitä piti kommentoida..... Aidalta piti ainakin kysellä koska testiä? Vai olitko sä jo kertaalleen testannut? Plussatuulia sinne, kuulostaa niiiiiin lupaavalta.

Meitähän on nyt monta joilla kierto alussa! :grin Täällä kp 2 ja tää vuoto on ihan järkyttävää... Mulla oli sänkykin ihan veressä ja reidet ja kaikki... vaikka piti olla mikälie ultraside. Ja sitten piti aamulla herätä hiton aikaseen tytön kanssa viemään äitiäni sairaalaan syöpäleikkaukseen. Ja arvatkaan vaan oliko kiva istua siinä penkillä ja odotella, että äitini otetaan leikkaussaliin kun samalla yksi 1/2vee pomppii sylissä ja samaan aikaan tunsin miten vuotoa vaan holahteli housuun... Hetkessä side täysi ja kävihän siinä niin että meni läpi housuistakin... penkkiin :oops::rolleyes: Samalla reissulla tuli kerrottua pomolle että palaan lokakuussa töihin. Vaikka oikeesti en halua. Haluaisin olla koko loppuvuoden kotona ja vasta 2015 mennä töihin. Tai oikeastaan haluisin olla paksuna, enkä mennä ollenkaan töihin, ainakaan pariin vuoteen! :rolleyes::grin Pitää yrittää miehelle puhua... voi kunpa olis rahaa!

Kiitos kiwibird6! Ihanaa, kun tämä ketju vaikuttaa aika aktiiviselta. Olen toisilla palstoilla mukana myös, mutta niiiin hidasta tämä keskustelu :) Ja olettepa te ahkeria peitonheiluttajia! Minulla on töitä, että saan miehen innostumaan ns. tärppiviikolla. Tässä kierrossa oli vain kaksi peittojentomuttelua tärppiviikolla. Toinen ajoittui siihen, kun sain aamulla ovisplussan. Ja itse siis teen ovistestit heti aamupissasta, joskus varmistan iltapäivällä. Mut jos kerran syy siihen, että ovistestiä ei kande tehdä aamulla on se, että se ei näy niin helposti, niin kai siihen plussaan voi hyvin uskoa?

Gatusa: Jos sulla nyt on dpo7, ei se negatesti kyllä sit ole aito nega vielä. Oottele rauhassa ja testaa uudelleen kun dpo on n. 14 paikkeilla jos menkkoja ei näy. :) höpise mitä tahdot, täällä sitä varten ollaan :)

Lissufin, kuinka kauan sulla km:stä on? Ilmeisesti suht tuore... Sori kun ei nyt muista... :) Meinaan vaan, jos km on ollut vastikään, sun kropan hormonitasot voi heitellä jonkin aikaa, joten ei mitään hätää huolestua tarvii vielä :) Inhaa ja tylsää se on jos kierto heittelee ja on erilaista, mut eiköhän se aika pian tasoitu. Onneksi nyt kuitenkin sait lääkäriajan, mutta voi olla ettei tilanteelle vielä mitään mahda, kun ei tiedä kuinka kroppa asettuu km:n jälkeen :)

Iines86: Pahoittelut tädistä, mut toisaalta hieno juttu että tuli suht ajoissa... :) mä aloittaisin luget ehkä lääkärin ohjeen mukaan, mut sit ottaa huomioon omassa kierrossa sen jos aloittaa myöhemmin - vuotokin tod näk alkaa myöhemmin jos alkaakseen :)
nyt niin iinekselle ja ihan yleisestikin, kuukautiskierto normaalisti on 23-35 päivää ja voi tuon sisällä heitellä +/- 5päivää ja silti se on normaalia. Jos kierto on jatkuvalla syötöllä yli 35, sit on jo pitkä kierto, ja jos se heittelee 35-> +-5pvä, se on normaalia, mut yli viiden päivän heitto on jo epäsäännöllisyyttä. :) Mut tietty se on jokaisen oma kokemus mikä on itselle "epänormaalia", mut jos mennään yli 35 kiertopäivien ja koko ajan heittelee, voi olla aihetta tutkituttaa pidemmän ajan kuluessa (jos pillerit juuri jääneet pois, tai ehkäisy ylipäätään niin kierto voi heitellä jonkin aikaa, ja sekin on normaalia. n. 6kk on ohjeellinen aika.)

Tervetuloa uusille!
Onnea plussanneille!
Tsemppiä piinailuun ja oviksen bongailuun :)

omanapa: en ehdi nyt tämän enempää kommentoimaan muille, anteeksi! Viimeistä harjoittelupäivää viedään ja meikä täällä nyt kun raporttia pitäis lukemaan alkaa niin päättikin täällä piipahtaa kun huomasin eilen illalla tulleen semmosia kysymyksiä mihin halusin vastata :)
Tein aamulla nega ovistestin aamusta, kävin 6 aikaan ekaa kertaa veskissä ja kun heräsin kymmenen aikaan, tein sen sit sillon, kun en halunnut oottaa iltaan, enkä räpeltää harjoittelussa ovistestin kanssa.
Noi testit on söpöjä! Ne on ihan räikyvän pinkkejä, tooooosi ohuita mut tosi söpöjä :) Haalea viiva näky juuri ja juuri aamulla testissä, samanlainen kuin eilen. Näkeepä nyt sit jos ovista ei tapahdu lainkaan, et sit voin gyneen ottaa yhteyttä josko sitten pääsis toteuttamaan ovulaatiota muilla keinoilla jos sitä ei tule :)

Loppuarviointi edessä ja sit ilta loppuun asti, tylsä viettää perjantai (nyt kun aurinko vielä paistaa) palkattomana "työvoimana", kun ei tässä enää sit loppuarvion jälkeen arvioida mun toimintaa. Parhaani mukaan tietty menen, mutta... Ymmärrätte kai :)

ps. 14 viikkoinen sikiö on mielettömän pieni, mut silti niin vauvan näköinen jo...! :)

Gatusa ja Sandy: Testasin negan keskiviikkoiltana (joo, olisi pitänyt varmaan malttaa aamuun...) jolloin oli siis kp 30. Nyt meinasin viikonvaihteeseen odotella. Pillereiden jälkeen eka kierto oli 33 vrk, joten odotetaan nyt se täyteen ja testataan sitten. Eli varmaan su tai ma jos tätiä ei edelleenkään näy.

Nyt on vatsalihakset ihan kosketusarat. Varmaan johtuu eilisestä valmennuksesta (ratsastusta), vaikkei kyllä kovin rankasti menty. Mutta kun täti on myöhässä niin mieli kehittelee vaikka mitä. Ja ainakin tuo oudon tuntuinen vatsa saa aika näppärästi ajatukset vähän väliä suuntautumaan "mahaoloihin".

Tervetuloa uusille! Tänne mahtuu mukaan ihan kaikenlaiset kuumeilijat!

Ai niin, Gatusa: Ei meitä ärsytä nuo sinun jutut. Päinvastoin, niitä on mukava lukea!

sydämellisesti tervetuloa kaikki uudet :)

kiitos kiwibird, aida ja madh mukava kuulla etten käy hermoille, ainaki saatte välillä mun toimesta hyvät naurut, kun käyttä vähä mielikuvitusta. minun ja veden lämmitinjärjestelmän välit on nyt kylmät sitten, ei oo reiluu, halusin kuuman suihkun ja aluks se vesi oliki kuumaa mut mitä sit kävikää yhtäkkiä...lakkas toimimast ja vesi muuttu kylmäks!!! arvatkaa vaa hakkasinko sitä lootaa mikä kuumentaa veden, sama putkea jossa vesi kulkee jne. ei auttan, kiva palella vettä valuvana ja yrittää saada sitä toimii.
sitten säätiedot: lämpötila reilu 20 astetta ja aurinko paistaa, linnut laulaa.

Moro,

Pitkästä aikaan osallistun minäkin, enkä vain taustaile... Täällä kyseltiin greippimehuista. Minusta Valion verigreippi/greippimehu on todella hyvää. Samoin God Morgon verigreippi ja Tropicanan greippi myös. Valion mehu on varmaan helpoiten saatavilla, ainakin täällä periferiassa :wink. Ja muuten olikohan täällä joku hankkimassa Ikean Ektorp-sohvaa? Meillä on sellainen ollut 6 vuotta ja on edelleen hyvä. Mitä nyt joutuu päällisiä uusimaan kissojen "sisustusintoilun" vuoksi. Siinä sohvassa saa maailman parhaat päikkärit :).

Ja sitten tärkeinpään : Onnea Plussanneille :Heartbigred

ja pahoittelut kp1:stä ja km:sta :sad001

Itselläni menossa kp2/28, yk 15? ja 4. clomikierto. Yksi clomi-vapaa kierto välissä. Seuraavasta kierrosta IVF, jos ei tärppiä tule. En tiedä johtuuko turhautumisesta vai mistä, että tämän vuoden kp1:t ovat tuntuneet masentavilta ja välillä on tuntunut, että heitän pyyhkeen kehään ja menen nurkkaan nuolemaan haavojani, mutta jostain syystä sitä aina nousee jaloilleen ja on yhtä toivoa täynnä oviksen aikoihin. Mieheni jaksaa uskoa asiaan minua paremmin ja onneksi niin on. Kiitos siitä hänelle :signs001 :Heartred.

Ps. Onnittelut työ- ja harjoittelupaikoista ja -mahdollisuuksista ja taisi täällä jokunen olla muuttamassa omaan tupaan piakkoin, eli heille myös onnea!

Plussatuulia niin raskauksiin kuin oviksiinkin!

heis jemmyliini pitkästä aikaa ollaan oltu muistakseni noissa kuumeilijoissa jossai määrin samaan aikaan. harmi että teillä ei ol tärppi käyny, me saatii hiljattain kuulla et ei kuulemma todennäkösest luomuna ol toiveita saada mut yrittänyttä ei laiteta. tuo tunne on muutes tosi tuttu ku ollaa samoihi aikoihi (me 04/2012 alettu yrittään) alettu yrittään. vieläki sitä aina oviksen aikaa ollaa optimistisia ja sit taas alas ja taas ylös. nythä mä olin iha ulalla eilen ku oli reilun tunnin kipua alavatsassa ni heti mietin et oisko tärpänny kun oli eilen se dpo 7, kohtaha sen näkee ja varmaanki tipun taas korkeelta ja kovaa.
tsemppiä kiertoon ja plussatuulia oikei kunnolla puhaltelen sinulle :)

Pampero, Kiva että joku hoksasi mitä ajoin takaa :) Meilläkin tämä tulee olemaan viimeinen vauva (jos meille sellainen vielä suodaan) ja nyt jo vähän haikein mielin ajattelee että sitten ei enää koskaan tule sitä mahtavaa fiilistä mikä tulee kun sen plussan vihdoin siihen tikkuun saa :P

Sent from my RM-941_eu_finland_208 using Tapatalk

Tervetuloa Merope :)
Mä en kestä tätä piinaa!Hieman rusehtavaa tuhrua,onko se sitten merkki reilu viikon etuajassa olevasta tädistä vai kenties kiinnittymisvuotoo..Dpo on 6 tai 7.Sekoon kohta :confused::grin

Tervetuloa uusille minunkin puolestani :)

Merope: Täällä esim yksi jolla alkaa nyt yk 14..taino,jos ensimäisiä 3kk oteta laskuun kun ei periaatteessa yritetty epäsäännölisen kierron vuoksi niin sit ois yk 11 tj :) meitä on täällä moneen junaan.

Jemmyliini: Meillä päin ei oikeen taho löytyä kun good morgon greippimehua :/ Toi valion verigreippi/greippimehu ois varmaan tosi hyvää,mutta en löydä sitä mistään :/ ääärr! ärsyttävän pieni paikkakunta.Olen myös Clomi käyttäjä ja mulla menossa kolmas kierto niiden kanssa.Neljäs oisi vielä jäljellä ja sitten 2kk mennään ilman ja katsotaan. Jos ei sittenkään tärppää niin mekin joudutaan lisätutkimuksiin :/

Satsa: Voi hyvinkin olla kinnittymisvuotoa ;) eikös se tuli suunnilleen tuohon aikaan!! tsemppiä!!

MadH91: Kiitos inffosta :) Niin mäkin oon aatellu ettei tuo 34pv ole mitenkään pitkä vielä tj. ja katsotaan nyt millä fiiliksillä olen..aloitanko ne kp15 vaiko myöhemmin :D ehtii onneksi tässä vielä miettiä rauhassa. Ja kyllä mulla on tuota pitkää kiertoa tutkittu ja sittenhän löyty PCO et eikös se oli yksi vahva tekijä :) tsemppiä arviointiin.!!

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa uudet naiset kuumeilemaan ja plussatuulia teillekin puhaltelen :Heartbigred:Heartbigred:wav

Satsa: Mä luotan et se olis sitä kiinnitymisvuotoa, pyh pois pms oireet ja menkat :grin :Heartred

Iines: Mä ihan rohkeasti kysyin meijän k-kaupan kauppiaalta että voiko sitä verigreippi-greippi mehuu saada valikoimiin. Kysy säkin. Kysyvä ei tieltä eksy ;)

madh91: Tammikuussa oli kkm. Eli ehkä oon liian hätänen. Mutku mulla on endo nii siks tässä ehkä on lievä paniikki. Jos tosissaa on keltarauhashormooni vaje se tekee sitä endoo ja sit raskaus mahollisuus pienenee

Takaisin