Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
myyh sit sä oisit ollu itestää taju kankaal mun sijassa ku mä jouduin vajaa 2v sitten illal sairaalaa kkm takia, mulle tehtii kaavinta ilman nukutust ja paikallispuudutust, toistettii vielä muutamaan kertaan varoiks eikä nekää tyhjentän kunnol, siis kaavinta tehtiin iha yliopistollises sairaalassa päivystykses äitipolilla ja lääkärin vastaanottohuoneessa, gynetutkimusvälineillä. revi siitäki sit huumoria. mä vaa tokasin et enkö mä voi saada jotai kivunlievityst ja ootko sä ees lääkäri ku noilla sen meinaat tehä. vielä tänäpäivänäkin minua vihataan siinä sairaalassa.

Pampero, kiitos kirjoituksestasi! :) Mua just kovasti kiinnostaa ihmisten kokemukset imetyksestä ja uudelleen raskaaksi tulosta ja niiden vaikutuksesta toisiinsa. Ja niitä kokemuksia tuntuu löytyvän laidasta laitaan! Sullakin sitten meni just toisinpäin kuin mulla. Mä en mitenkään jaksa uskoo että mulla oli ennen raskautta näin lyhyt kierto (eipä sitä tullut seurattua :oops:) Luteaalivaihe mullakin varmaan normaalia lyhyempi. Tämä esikko kun on saanut alkunsa just joulun alla ja mulla yleensä kuun vaihteesta taisi menkat tulla. Eli ei mitään kahden vkon luteaaliaikaa todellakaan.
Toivotaan että meillä kummallakin tärppää pian! Samassa suossa tässä rämmitään, vaikka ongelmat on eri! :grin

Musicbox, kiitos ajatuksista :) Kyllähän mä siellä marraskuisissa käväisin, kun olin jo niin innokas ja turhan optimistinen :rolleyes: En usko että tämä tästä voi enää "kunnon" raskaudeksi muuttua. Siitä ensimmäisestä plussasta on niin pitkä aika (kuin myös hedelmöityksestä), että hormonitason pitäisi olla jo korkeampi ja testien olisi ehdottomasti pitänyt jo näyttää tosi vahvaa plussaa. Ja mulla oli tosiaan sitä vuotoa. Vaikka ei se koskaan reiluksi muuttunut, mutta samahan se on tiputteleeko viikon vähän kerrallaan vai parin päivän kertarysäys...
Koetahan olla murehtimatta oireettomuutta! :) Sulle taitaa vaan raskaus sopia niin hyvin, ettei oireita ole. Ja kyllä niitä ehtii tulemaan. Tuota esikoistani odottaessa älysin olevani raskaana vasta 7+ viikolla :grin Eli tuskin mulla kovin kummoisia oireita oli vielä silloin 5+ viikolla. Muutenkin raskausaika oli tosi helppo ja ihana, töissäkin olin loppuun asti. Eli älä liikaa murehdi, ole vain onnellinen ettet kuulu siihen joukkoon joille raskaus on ns "sairaus", monihan esim joutuu sairaslomalle hyvin varhain kaiken maailman vaivojen/oireiden takia.

Myyh, toivoa on niin kauan ennekuin menkat alkaa :) Ja lauantaihin on niin pitkä aika, että väärän negatiivisen mahdollisuus on tosi suuri, voi vaikka vielä plussaksi muuttua! Ja joo, eipä ole lapsen tekeminen halpaa... minäkin onnistuneesti tuhlannut 80€ tämän yhden ja saman kierron raskaustesteihin.... noloa myöntää... tää nainen on ihan sekasin :excited001

Aida, suosittelen odottamaan aamuun :) silloin hcg-pitoisuus yleensä korkein. nyt jos saat illalla jonkun haamun/negan sen takia että ei riittävän vahvaa pissaa, niin sitten vasta ootkin sekaisin. Koeta malttaa, mutta jos et malta, niin sitten HETI tänne kertomaan tulos! :grin

ON: niin joo, mä meinaan huomenna pissaa taas 10€ pöntöstä alas.... :grin Fiksu oottais pidempään, tyhmä ja ennen kaikkea malttamaton ei. Josko se digi NYT näyttäis muuta kuin "raskaana 1-2"... Ei sitä ihan äkkiä olisi kuvitellut että tuon tekstin lukeminen voisi alkaa ärsyttämään...:confused:

Muokattu viimeksi:
sandy tuttu tunne minullakin tuli aikoinaa ostettua aika monta testiä meinaan, ukko katto et onko sulla joku kätköki kenties ja sit oli et paljokoha oikei noihinki on menny, täällä ei onneks tartte miettiä niin pal testaamista ku testin saaminen on ukosta kiinni.

Sandy, esikoista odottaessani mulla oli oireita oireiden perään. Oksentelin rv 7-17 :D Jäinkin sitten osa-aikasairaslomalle. Sitten tuli kaikenmaailman selkäsäryt yms. Jos tämä raskaus nyt sitten olis hieman erilainen. :)

Tee Aida testi!! Hyvin oot malttanut jos et oo vielä testaillut.

Noh, malttaminen on huomattavasti helpompaa kun ei ole testejä kaapissa odottamassa! Olen nyt tehnyt melkein tuplasti töitä pari viikkoa, joten tässä päivällä kun on vapaata vain joku 2-4 h ja sitten pitää mennä takaisin, niin ei jaksa lähteä niitä ostamaankaan. Mutta soittelin miehelle äsken ja se lupasi käydä hakemassa. Jee!:smiley-bounce012

Oho, tänne olikin tullut tässä välissä jo lisää juttua. Naiset, olettepa te ahkeria kirjoittamaan!

Sandy: Joo, pitäisi yrittää malttaa aamuun joo. Saa nähdä maltanko. :p Ilmoittelen sitten kyllä tännekin kunhan ehdin. Pääsen vasta kymmenen aikaan töistä joten ennen sitä en ainakaan testaa.

Muokattu viimeksi:
Musicbox, nyt mua vähän naurattaa :grin Mut jos sulla alko esikoisen kohdalla oksentelu seiskaviikolla, niin sitä sitten odotellessa! :grin Tai jos luontoäiti ajatteli laskee sut helpommalla tän kanssa :)

Mulla mies on apteekissa mukana katsomassa et mikä testi valitaan :)

Tsemppiä kaikille yleisesti piinailuun ja pahoittelut tädin kohdanneille!

Gatusalle toivon erityisesti plussaa vihdoin <3 Ja tosiaan et kaikki menis hyvin!

On: toinen virallinen vuotopäivä vasta menossa. Jotenkin tuntuu taas ihanalta kun keväältä alkaa koulutehtävät olla pulkassa jotta maanantaina pääsee harjoitteluun. Lyhenee päivätkin kun ei enää oo reilun tunnin koulumatkaa vaan voi vaikka pyöräillä harkkapaikkaan. Ja mikä parasta, siellä on lapsia :)

Mietin myös et kuinka paljon rahaa saa testeihin tuhlattua ja siksi päätinkin että ovistestejä en tilaa :D Kotona vielä odottamassa r-testejä joten varmasti kun taas kuukausi vierähtää paniikissa ja malttamattomana testailee monta testiä....

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Lissufin, mun mies ois varmaan kiltisti tehnyt sen jos olisi uskonut osaavansa ostaa sitä mitä piti eikä vaikka ovistestiä. :D Mut riippuu sitten onko ongelmana ettei mies ylipäätään halua käydä ostamassa testiä.

Chipmunk, ehkä ne oireet iskee viikon parin päästä. Tai sitten pääset nyt helpommalla, onhan jokainen raskaus kuitenkin erilainen. :>

Gatusa, sähän pidät meitä oikein kunnolla jännityksessä kun menit testin veteen tiputtamaan. Mut eiköhän se plussa ois ollut kun kerran alko jo väriä tulla. Toivottavasti miehesi tuo tänään uuden ja saat sitten selvän plussan.

Parille oli tullut tätikin kylään. :( Pahoittelut, toivottavasti tämä kierto on parempi.

Myyh, älä vielä luovu toivosta. Jos menkkojen ei olisi pitänyt vielä alkaa, saatto olla liian aikasta. Pidän peukut pystyssä että nega muuttuukin vielä plussaksi.

ON sain soitettua neuvolaan ja kuten tekin siellä oltiin sitä mieltä ettei mitään hätää. :> Joko valkovuotoa tai pissaa, todennäköisimmin jälkimmäistä. Kehoittivat rentoutumaan ja seuraamaan tilannetta ja ottamaan uudestaan yhteyttä jos lisääntyy tai tulee muita oireita. Mut nyt taidan palata sohvan pohjalle, kun flunssa ei jätä rauhaan ja vie voimat. :\

Oli siis mulla toki esikoisen aikana kaikkia muita oireita jo jopa ennenku plussasin.
Rinnat oli järkyttävän kipeät enkä pystynyt öisin nukkumaan kuin rintaliiveillä, samaten vessassa ravasin usein, närästys alkoi jo aikaisin. :)
Ja nämä alkoi siinä n.4+3.
Enkä nyt meinannu pelkkää pahoinvointia, vaan yleisesti kaikkia mahdollisia alkuraskauden oireita. :)
Nyt tässä raskaudessa vaan kun ei ole minkäänmoisia oireita, VIELÄ! :D Niitä odotellessa. ;)
Ja kuten sanoin jokainen raskaus on erilainen, ehkä mä nyt pääsen vähän vähemmällä oireiluilla tällä kertaa ;D

parantelehan itseäsi vargynja iha rauhassa. minun tilanteesee tulee selvyys tosiaa sit ku ukko saa toivottavast aikaseks käydä ostaas uuden testin, ekaa kertaa elämässää se oli niin kiinnostun kuule testailusta sehä halus iha iteki nähä testin ja se oli eka kerta ku sellast tapahtu mein avioliiton aikana. se on paljo enemmä näköjää tässä nyt mukana ku sai tietää mikä on tilanne ja toki se on positiivista. ennen aina valitti jos pyysin testiä et se on rahan tuhlausta, turhaa puuhaa, ei sitä ennenkää testailtu ja raskaudest tiedettii sit ku muksu potki ja vatsa oli pystyssä.

Gatusan tilanne jännittää täälläkin. Kaikki sormet ja varpaat ristissä plussan puolesta.

Sandy vaikka sä oot ekan testin tehny aikoja sitten niin ei se sitä tarkota että sen tekstin välttämättö tarviis olla jo jotai muuta. Sehän on silkkaa matikkaa kuitenkin. Jos oletetaan että 7pvä hedelmöittymisesti testi jo näyttää sen 1-2, se voi hyvinkin näyttää sitä vielä yli 14pvä hedelmöityksestä plus huomioiden vielä yksilölliset hormoonimuutokset. Kun se 1-2 tekstihän näkyy niin kauan siinä ku se hormooni on sillä tasolla ja jos testin tekee hyvin varhain niin kestäähän siinä ennenkuin hormoonit nousee.. Yhdellä tutullani meni 1vko ekasta testistä ennenkuin muuttui 2-3 ja oli tehnyt ekan testin oletettuna menkkojen alkamispäivänä. Iteki sain tekstin 1-2 14pvä oletetusta oviksesta, esikoisesta ja kakkosesta sama teksti kp 34 ja kp36. Toki jos on ollut vuotoa niin onhan se voinut keskenkin mennä tai entä jos siellä on ollut kaksoset, joista toinen tuli ja kestää hetken ennekuin hormoonit alkaa nousta?
Mä kyllä vielä toivon että sieltä plussa nousee ja ihan oman mielenrauhan vuoksi kannatais yrittää malttaa mielensä testien teossa. Mut jos vielä saat saman tekstin ni sit kannattais varmaan soitella lääkäriin jotta tutkiivat mitä tuo on. Tsemppiä kuitenkin kävi miten kävi!

P.s. huomatkaa kuinka helppoa on pysytellä taustalla ;)

niinpä dawwe, juuri sen helppouden takia minä en ikinä sano että tautailen...en osaa pysyä pelkästää taustalla.

täällä persikka puu kukkii oikei kunnolla ja joku toinen hedelmäpuu kanssa, tuos toises on ihanat punertavat kukat. mein auringonkukat on innostun kasvamaa "pikkusen" sateen jälkee, järjettömät lehdet jo, pituus vaa ei ol sitä mitä ootin. :)

Mahtuisikohan mukaan vielä yksi elämäntapakuumeilija :D Lapsia löytyy poika -07, tyttö -10, enkelityttö -12, tyttö -13. Ja vieläkin kuumeiluttaa. Mies tämän aloitti, olisi kuulemma kiva kun olisi tasaparit, ja mut on niin helppo puhua ympäri :P Ensimmäinen yrityskerta lopuillaan taitaa olla menossa kp 28 / ?? , kierto vasta palailemassa raskauden, synnytyksen ja imetyksen jäljiltä joten voi mennä vielä aikaa ennenkuin tärppää :)

Sent from my RM-941_eu_finland_208 using Tapatalk

Se unohtu viime viestistä, että mä en edes kerro kun menen testejä ostamaan enkä varsinkaan kun oon testaamassa. Laitan vaan viestin töihin että tämmönen tuli :D
Teinivuosina mies kyllä kävi mulle testin kun luultiin että on sattunu vahinko mut nyt tuskin enää hakis..

tervetuloa pepa joukkoon iloiseen ja tsemppiä :)

dawwe kokeilepa joku kerta hakisko jos pyydät :)

on: lämpötila yli 20oc väsyttää, päätä särkee, meinasin oksentaa, joko mul on ilmaa tai jotai iha muuta, ei kyl tunnu ilmalta, viluväreitä välillä. öö juu iha normi meininki.

PePa, tervetuloo! :):welcome

Pakko on taas, jälleen kirjoittaa kun tuo Dawwe kommentoi niin osuvasti tätä mun tilannetta. Eli tosiaan, en voi muuta sanoa kuin että oot niin oikeessa, monen asian suhteen :) Mua kaduttaa että mä ylipäätänsä menin niin aikaseen testaamaan :mad: Ja ilman sitä vuotoo mä varmaan oisinkin ihan huolettomasti raskaana :):rolleyes:
Ja arvatkaan vaan onko tuo "kaksoisraskaus" mun lempiteoria!?! :grin:rolleyes: Kattokees kun sain ekan plussan dpo7-8 eli tosi aikaseen, mikä vois viittaa kaksoisraskauteen. Sitten oli sitä vuotoa ja toinen meni kesken. Ja nyt ne hormoonit ei nousekaan yhtä nopeasti kuin ensimmäisestä plussasta voisi olettaa... :grin Mutta miten mä selitän ne kaksi negaa Apteq-testiä niiden kahden CB digi plussien välissä..? No niitten on sitten pakko olla jotain viallisia :p Niitä maanantaikappaleita niinkuin kiwibird kommentoi :grin Tai miten mä selitän että mulla ei oo raskausoireita? Noo ei kai niitä oo vielä jos hormonit vähissä. ja kun ei niitä ollut esikoisestakaan alussa. ja nythän mua on tänään koskenut päähän, eikä mua koskaan koske päähän => raskausoire(ko) :p Niin ja tisseihin ei tarvi koskee, kun ne on jo säädetty tohon vauva/imetys-moodiin! :grin

Voe veikkoset naiset! Mä oon niin mestari selitteleen itselleni asioita että saisin myytyä vaikka kilon paskaa itselleni! :grin Sitten yritän suojella itseäni ajatuksella "pessimisti ei pety" ja siinähän taas mennään tunteiden vuoristorataa, kaasupohjassa!

Huomenna olis dpo18-19 ja yli 4 vuodotonta pvää takana. Toivokaamme mun mielenrauhan ja teidän pikku hiljaa mun kirjoituksia kohtaan hiipuvan kärsivällisyyden takia, että testitulos on muuta kuin "raskaana1-2"! :grin

Mä tuun kyl kertomaan teille tuloksen :) voitte olla varmoja siitä!! :p:grin

Gatusalle se testi ja heti!!!

Mä tein nyt siis dpo 15 testin ja oli kp 31 Ja aiemmin oon tosiaan sen saman lukeman saanu kp 36 eli dpo20..

Ja gatusalle jos ei ala testiä löytyy ni laitetaan se vaikka täältä suomesta käsin pikapostina sitten ;)

Takaisin