Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei muurahainen :( ens vuonna parempi onni, ihan taatusti!

Soma, toivottavasti saat kuitenkin rentouduttua, koska se tekisi vain hyvää. Onneksi pääsit näin pyhänäkin ultraan, ettei tarvinnut pyhien yli olla epätiedossa.

Rauhallista joulua kaikille, pitäkää tädit loitolla rennolla ja onnellisella joulumielellä :)

Kyllä mieltä helpotti, kun pääsi tutkimuksiin ja lääkäri oli ihana. Huomisen kirjoitti lääkäri sairaslomaa, mutta loppuviikon olen töissä. Saa nähdä alkaako kivut taas nostellessa. Mutta tänään ja huomenna rentoudun :)

Soma ehdin jo säikähtää, onneks siellä on kaikki hyvin :love017 hyvää loppuiltaa teille sinne :hug013
Diku onnea viikoista :greet008:hug013
Etsijä ihanaa kuulla sinustakin välillä :hug003

Jäätävät kivut alkoi tossa muutamia tunteja sitten.. vihloo, särkee ja sattuu tonne alapäähän.. olo on kuin menkat olis mutta ilman sitä verta! Huh huh johan on greippimehu tehnyt tehtäväänsä. Pitkästä aikaa ovis tuntuu tälleen voimakkaana. KP19

Muokattu viimeksi:
Soma, mulla oli istukan vieressä iso hematooma kakkosen raskaudessa. Vuoteli aika-ajoin (osan aikaa ihan kirkasta vertakin) alkuraskaudessa. Nt-ultrassa rv 12 tienoilla hematoomasta ei sitten enää ollut jälkeäkään ja vuodot olikin sillon olleet jo jonkin aikaa poissa. Aina se veriholahdus silti vähän säikäytti, vaikka syy siihen varhaisultrissa todettiinkin. Kävin siis kai kolme kertaa ultrassa jo ennen tota nt-ultraa, kun ekassa ultrassa todettiin viikkoihin nähden liian pieni alkio ja liian hidas syke (lääkäri epäili, että on kuolemassa), siitä viikon päästä jouduin sairaalaan tiputukseen oksentelun takia ja sillon päivystyksessä ultrassa näkyikin viikkoja vastaava alkio hyvällä sykkeellä. Alkuperäsen ultran tehnyt lääkäri halus mut silti vielä kontrolliultraan, jossa varmisti vielä asian. Muutenkin siinä raskaudessa taisin ultrassa juosta sen kymmenen kertaa, kun ei menny mulla ihan putkeen eikä vauvakaan kasvanut minkään käyrien mukaan :D Mutta terve yksvuotias tuolla sängyssään nukkuu, edelleenkin kyllä kasvaa (tai pikemminkin jättää kasvamatta ;) ) ihan jollain omalla käyrällään, oli 1v neuvolassa 7,8kg ja 72cm :D

Voi harmi kun muillakin punaisia jouluja. Mulla tiputtelee yhä enemmän (mulla usein tiputtaa monta päivää ennen jo) ja täti tulossa oikein raamit kaulassa sisään, siltä tuntuu. Aamulla testattu tyylipuhdas nega. No, ei ole superharmitus kun harvalla kuitenkaan tärppää ekalla kerralla. Mutta silti, höh.

Azalea tuo tarinasi valoi lisää uskoa, että kaikki hyvin :) nyt illasta ei oo vuotoa ollut, mutta kipeä vatsa.
Siskoni kertoi, että hänen toisessa raskaudessa löytyi noita hematoomia ja seurasivat sitten niitä. Lapsi syntyi siinäkin raskaudessa terveenä ja on nyt 10 v :)

Toivotaan Soma, että kaikki menee hyvin. :)

Azalealla sirpakka yksvuotias. Meidän poika oli 1-v. neuvolassa pikkusen vajaa 10 kg ja 78 cm, eikä mikään kookas poika oo tuokaan. :)

Täällä ei menkkaoloja, ei tätiä. Katotaan ku tän sanon ni täti tulee niin, että rysähtää. Onko teillä ollu hyvä aatto? :) Me vietettin eka kertaa aattoilta kotona, jouluruuat onnistu hyvin ja tuli syötyy kauhea ähky. Poika sai ihania lahjoja ja mä myös, sain mieheltä toivomani aktiivisuusrannekkeen. Tapanina lähdetään mun puolen sukua kiertämään, joulu jatkuu siellä.

Mä oon kävelevä todiste siitä, että vähän kehnommillakin vehkeillä voi saada terveitä lapsia :D Tosin eka syntyi etuajassa ja toisen kanssa söin niitä estolääkkeitä, mut kumminkin kaks tervettä lasta on :) Mulla kai liiallista oksitosiinin tuotantoa, kun supistelee niin herkästi ja maitoakin tulis vaikka koko kylän lapsille :rolleyes: Nyt yritän syödä vahvaa b-vitamiinia ja magnesiumia jo hyvissä ajoin ennen raskautta (oon nyt kuukauden vetänyt niitä ), kun been puutos kuulemma tekee pahemmaksi pahoinvointia ja heikot magnesiumvarastot taas altistaa supisteluille...ja niistä kummastakin mulla on usein puutosoireita. Mut saas nähdä mihin mä oon ryhtymässä ja meneekö ihan päin persettiä kaikki :rolleyes: Sitä murehditaan sitten. Mä en vaan pysty elämään sen ajatuksen kanssa, ettei annettaisi kolmoselle mahdollisuutta tulla, kun kuitenkin molemmat miehen kanssa sitä niin haluttais <3

Miuk, niin meidänkin 2,5 kilosena ja 46 senttisenä syntynyt esikko oli 1v neuvolassa 10,5kg ja 77cm :D

Timbe, niinpä, samaa ajattelin kyllä viime vuoden vaihteessa... :(
Ehkä se taas viikon päästä paremmille fiiliksille muuttuu...

Hirveä ähky :D neljässä eri osoitteessa syöty tänään huh huh... :D on tää älytöntä. Pari viikkoo täytyy varmaan olla nyt syömättä että kompensoituu :P

Kp 34/28-29. Nega just testattu. Lämmöt koholla, rinnat turvonneet ja arat, mahan satunnaiset juilimiset jatkuu. Menkkaoloja ollut nyt siis noin neljä päivää, mutta ei pisaraakaan verta. Raskaana ei siis olla, luulis näillä päivillä jo näkyvän. Varmaan ne 4x letrokiertoa sotkeneet jotenkin kiertoa.

Muurahainen ootko myös pidempään yrittäneisiin kuuluva? Kuten minä?
Kyllä se aika koittaa vielä meille molemmille. Haluan uskoa niin. Jokainen kierto on mahdollisuus kunnes toisin joku sanoo. Halauksia!

Murkulle: pahoittelut menkoista! Ensi vuonna sitten. Clomithan sullaki käytössä.

Täällä ollu oireetonta paitsi ku äske aattelin oireet tommosta ni Alko alamahaan pistää. Voi kyllä olla vatsa jumissa ku tuota kinkkua mättäny.

Kiitos Kiivilintu! :) Kyllä tämä tästä taas.

Starling, mulla maistu veri suussa reilusti ennen plussausta.

Pahoittelut tädeistä!

Joulu meni ihanasti lukuunottamatta anopin töksäytystä liittyen tähän raskauteen. Tiesin että jossain vaiheessa jotain töksäyttelee eikä sillä pahaa tarkoita, hän nyt ei vaan osaa ilmaista itseään, mutta mieleni pahoitin ja kotiin päästyämme hiukan vollotin ( kiitos raskaushormoonien itken muutenkin ihan joka asiasta. . ) . Mutta lasten riemu lahjoistaan oli ihanaa! :) Huomenna isän luo kyläilemään ja lapsille tiedossa lisää lahjoja :)
Ihanaa joulun aikaa!

Sannuinen, viime vuoden marraskuussa ehkäisy lopetettiin. Jotenkin tyhmänä ajattelin et kyllä tää toinen helpommin voisi tulla kuin ensimmäinen. Ensimmäistä yrittäessä meni kolme vuotta...

Eiköhän tämä tästä pikku hiljaa helpota. Kiitos teille. <3

Takaisin