Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä tilanne ratkesi vihdoin viimein niin että huomenna on virallisesti kp 1/31-39 :) Oon iloinen siitä, että piinailu ja epävarmuus vihdoin päättyi. Ehkäpä mulla vaan on suuri stressi päällä niin ei sitä plussaa tule. Mielestäni en kyl stressaillut mut plussaa mut näköjään jotain muita juttuja. Pää pystyssä siis uuteen kiertoon :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ei tässä ole voimat taas riittäneet kirjoittamiseen vaikka viikonloppuna olisi periaatteessa ollut aikaakin. Ehkä sitä nyt saa jotain järkeviä sanoja peräkkäin. Ehkä tästäkin suosta taas pääsee kömpimään ylös. Jos ei muuten niin vauvan takia. Tosin sekin kurjaa että mun kaikki paha olo tuskin tekee hänellekään hyvää. :( Mutta jos aloittaisi alusta. Vuodatusvaroitus! Lauantaina kun vielä olin töissä anoppini soitti miehelleni ja voi luoja mitä tekstiä sieltä tuli. Me ei hänen mukaansa pystytä hoitamaan meidän vauvaa ja pikkuinen tukehtuu tänne pölyyn ja huostaan otetaan ja me hylätään hänet. Siis oma pikkuisemme, en tajua miten kukaan voi ajatellakaan tuollaista! Olen asiasta ulissut enemmän tuolla potutusosastolla, joten ehkä en valita tähän enempää. Sen voisin sanoa että aika tehokkaasti tuo mielialaa laski ja sai tuntemaan huonoksi äidiksi. :( Lisäksi sitten isotätini kuoli eilen. Ilmeisesti mun onnellisuus on käsite joka ei voi kestää kovin kauaa. Sitten on vielä päällä kamala flunssa ja mikä pahinta, välillä yskiessä housuun lorahtaa jotain. En tiedä mitä, mutta en voi olla pelkäämättä että se olisi lapsivettä. :( Yritän työntää pelkoa syrjään ja olla stressaamatta ja huolehtimatta turhista(?), mutta ei se ole niin helppoa. Huomenna suuntaan lääkäriin sekä tuon että flunssan kanssa (niin tai näin, en usko jaksavani mennä töihin loppuviikosta jolloin on sovittuja työvuoroja. Sen verran huonoon kuntoon on flunssa vetänyt enkä muutenkaan halua ylirasittaa itseäni varsinkaan nyt.)

Tuon kaiken takia ei ole ajatus oikein pysynyt tässä koossa enkä muutenkaan ole jaksanut kirjoittaa...

Onnea Dawwelle ja Chipmunkille! <3 Ömm, oliko vielä joku muu onniteltava (ei pysy ajatus kasassa, ei). Minäkin muistan sinut Chipmunk. Ihana kuulla että siellä on raskaus hyvällä alulla. En tiedä muistatko mua, mutta edellisessä ryhmässä kirjoittelin jo melkein alusta alkaen. Allekirjoituksessa näkyykin tilanteeni. ^^ (Jos se nyt siis on pysyvä onni...)

Mukava kuulla sinustakin Eetula (kyllä muistan sinut). Hienoa että olette yhä miehenne kanssa yhdessä. Pahoittelut jos meni sittenkin taas mönkään. Pidän peukut pystyssä että saisitkin huomenna hyviä uutisia. Paljon voimia!

Sandylle myös paljon voimia! Ehkä kuitenkin on vielä toivoa, teit kuitenkin viimeisimmän testin ilmeisesti päivällä?

Kaikille muille yleisesti tsemppiä, ei nyt taas jaksa kirjoittaa enempää.

Vargynja: suurella todennäköisyydellä tuo lirahtelu on pissaa. Raskaus muuttaa kroppaa niin että tuo lirahtelu on varmaan enemmän sääntö kuin poikkeus... Toisilla alkaa aikaisemmin, toisilla myöhemmin. Hyvä käydä lääkärissä varmistamassa tilanne :) Ja nuo anopin sanat on ihan täyttä puppua, ottakaa etäisyyttä tuollaiseen ihmiseen. Teistä tulee ihan varmasti hyvät vanhemmat, älä usko mitään muuta! Jaksamista!

Miulla ainakin lorahteli valkovuotoa alkuraskaudesta aika reippaastikin ja se on ollut tosi juoksevaa. Lapsivettä ei edes ole noin alussa kovinkaan paljon, eli sitä tuskin huomaisi vaikka vuotaisi. Jos se mitään lohduttaa. :p Ja itellä ei oo ainakaan pissa lirahdellut vieläkään, vaikka nyt loppuraskaudesta valkovuotoa tulee lorisemallakin välillä. Katotaan sitä virtsankarkailua sit synnytyksen jälkeen.

Kiitos elmiina ja Pampero. <3 Sananne huojentavat ja saa luottamaan enemmän ettei pikkuisella ole mitään hätää. Mut huomenna on joka tapauksessa edessä lääkärireissu. Näemmä mulla on kuumetta joten töihin menosta ei tule mitään, joten sairaslomaa on saatava. Eli voin kysyä tota siinä samalla.

Ole vaan Vargynja huoletta, lapsivettä se ei nuin aikasissa vaiheessa todennäköisesti ole vaan juurikin esim.valkovuotoa tai niinku mulla puhkes nesterakkula kerran zumbassa hyppiessä. Muistan sen huolen sillon kun sen tuntee kyllä ihan selvästi millon jotain tulee emättimestä... Itse olen säästynyt virtsankarkailulta kokonaan, suurin kiitos tod. Näk. Fyssarille jolle pääsi kaikki halukkaat synnytyksen jälkeen ja joka neuvoi tosi hyvin miten jumpataan lantionpohjan lihaksia!
Tommoset kommentit sukulaisiltakin kannattaa jättää omaan varjoonsa. Törkeetä tommonen käytös.

Freyjalle tsempit seuraavaan kiertoon! Mä ite menin tän plussakierron selkeesti aiempaa rennommin, en tiedä vaikuttiko siis enempi stressitason lasku vai sattuiko nyt useempi yrityskerta kohilleen..

Gatusalle ja kuka-se-toinen-testaaja olikaan huomenna, mielettömästi plussaonnea! Toivottavasti saan teistä seuraa toiselle puolelle!

Tasapuolisesti onnea muillekin jotka bongailette ovista tai kärvistelette plussaa odotellessa.

otan osaa suruusi vargynja, jaksamista. itse en ymmärrä miten joku voi noin puhua (tosin itse sain kuulla tuota synnärillä kun olin saanut esikoiseni, hoitaja haukkui minut maanrakoon ilman syytä ja saman teki suunnilleen jokaiselle muullekin äidille) juu yleensä kyllä valkkaria voi lorahdella aika paljonkin mutta lapsivesi on jo aika epätodennäköistä joten yritä ottaa rauhallisesti ja käy tarkastuksessa huomenna että saat tietää varmuudella asian laidan ja mielenrauhan. meille voit purkaa ihan vapaasti asiat mitä mielessä. :) voimahali sinulle

vargynja: voimia inhottaviin kokemuksiin ja ilkeeseen kohteluun. kyllä on törkeää!!! varmasti anoppisi on vain jännittynyt eikä osaa sitten yhtään ajatella mitä suustaan laukoo. tai sitten ei ole itsellään asiat hyvin.

on. tein puhtaan negan illalla ja varmasti aamullakin puhdas nega. mikä mua pissittää ja turvottaa? vaikka enhän nyt tosissaan usko että raskaus olis alkanut... muille tsemppiä... mun kierto on ens kierto mikäli täti malttais saapua ajallaan paikalle!!!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

harmi että nega tuli lucky mut älä viel toivoa heitä.

täällä ei tullu testiä kotiin tänää joten enpä tiä millo pääsen testaamaan argh!!!

Tuun pikaisesti vaan kommentoimaan: te ihanat naiset, toivon teille kaikille jaksamisia ja parhautta elämäänne, ootte missä tilanteessa tahansa. Keskenmenon saaneet ja kokeneet: sympatiat ja halaukset, olette ansainneet kaiken mahdollisen tuen ja toivon että sen olette saaneet. Toipuminen ottaa oman aikansa, kyllä me selviämme. Tulin ajatelleeksi tällaista kun täällä on surullisen moni kokenut sen. Lisäksi muutkin kuin keskenmenon saaneet, esimerkiksi sukupuolitaudin kokeneet naiset, sama juttu teille. Minulle tärkeä ja rakas ihminen koki tänään hirveitä ja siksipä surumielin, toivotan vaan voimia hänelle. Voimia meille kaikille, kun yritämme saada uutta elämää alulle, kaikki se pettymys ja tuska palkitaan. :Heartpink:sad001

pakko oli tulla vielä kommentoimaan..
Vargynja tiedän juurikin samantapaisen räkättäjä tekopyhän anoppimallin (tai näin minä koen hänet), nimittäin omani. Otan osaa isoäitisi kuolemasta, pystyn samaistumaan siihenkin, ajan kanssa helpottaa, rakkaan ihmisen kuolema on rankkaa. :( rauha isoäitisi muistolle †
Elämä tuntuu liian rankalta nyt.. mutta pysy lujana, sillä anoppisi tulee vielä katumaan ja aiheuttaa itselleen vaan pahan olon tuollaisella paskapuheella, teidän perheenne on teidän perheenne ja kellään ei ole oikeutta tulla latelemaan mitä tehdä ja miten, ei edes sukulaisella! Joten koitahan ja koittakaahan jaksaa. Raskaus on tärkein asia nyt. Minusta tuo lorahtelu kuulostaa pissalta. Itse olen todennut hyväksi pitää olemattomat/ neutraalit etäiset välit appivanhempiin kun eivät osaa käyttäytyä kahta päivää enempää. Älä siis huoli, huomenna olet viisaampi, onnea lääkäriin! <3

Vargynja tarkoitit varmaan viestisi musicboxille etkä minulle. :) Hetken piti tarkistaa olenko kenties unissani höpissyt omiani tänne foorumille. :grin Olisihan se ihanaa jos olisin raskaana, mutta ainakin vielä toistaiseksi kuumeilen ja piinailen täällä. :rolleyes: Ikävää kun anoppi on tuollainen. Yritä vain päästää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos tuollaiset höpinät. Toivottavasti myös flunssa helpottaa. Tsemppihalit sinne. <3

Olen täällä aina näin aamuisin lukemassa teidän viestejä ennen kuin lähden eväskassin kanssa rakennukselle apupojaksi. :) Kyllä kovasti näyttää, että ei ole enää kaukana niin päästään vihdoin omaan tupaan. :rolleyes: Kiertopäiviä on 24/27 menossa, mutta testaan sitten vasta kun menkat on myöhässä. Tämä kierto on mennyt nopeasti kun on koko ajan muuta ajateltavaa. :)

Hurjasti onnea uusille plussaajille ja tervetuloa uusille kuumeilijoille! Plussatuulia++++++++++++ <3

hei chipmunk ihana kuulla sinusta. minäki täällä piinailen ja kuumeilen kuten sinäkin, saapi nähä millo saan tietää oman tilanteen, mies puhu et tänää tois kuulemma mulle testin ehkä, toivotaan.

Freyja, tsemppia uuteen kiertoon! Toivottavasti sulla mieli kohenisi jo ennen tuota lääkärireissua :) Voin vaan kuvitella miten kauheeta masennus sairautena on :Heartred Itselläkin kun näitä alakulon hetkiä on ja silloin olo on kamala. Onneksi mä oon tähän asti saanut ravistettua sen olotilan pois ja nokka pystyssä suunnannut kohti uusia pettymyksiä :grin Eilen tuli varmaan yli tunti maattua lattialla tuon tytön kanssa ja sitä ihmettä katsellessa on mahdotonta hukkua omiin murheisiin :Heartred Kunpa Freyja teillekin se oma ihme pian suotaisiin!

kiwibird, sun viestit on kyllä niin tsemppaavia että niitä lukee mielellään. Tsemppiä sullekin! :)

Lucky, kunpa sulle tulisi plussa!! ++++

Kiitos lissufin, pömpylä, gatusa ja muut! Mä en missään nimessä halua edes verrata omaa tilannettani keskenmenoon ja siihen mitä te olette joutuneet kokemaan. En kuitenkaan halua puhua mistään kemiallisesta, se tuntuu vähättelyltä. Kyllä mä koen olleeni yli viikon raskaana, niin monta plussatestiä tuli tehtyä.
Lissufinille ja Gatusalle +++++++++ ja siihen perään liimaa, tarrasukkia ja vaikka hitsipuikkoo prkele, että pysyy kyytiläinen matkassa!! :) Sulle Pömpylä vaan noita viimeisiä :Heartred

Ja kaikki muut, joita en maininnut, ootte kyllä mielessä :) Siellä ooteltiin ovisplussaa, raskaustesti plussaa, oltiin kiireisiä töissä, stressattiin monista asioista ja jokunen jopa yritti olla koko ajan ajattelematta tätä vauva-asiaa! Tsemppii vaa tohon viimeseen... :rolleyes::wink

ON: Tein tänään apteekin testin. Joku hailurainen viiva siihen saattoi tulla, tai sitten senkin vaan kuvittelin :rolleyes: Eli eiköhän tämä ollut tässä, siis raskaana olo päättynyt. En tiedä onko enää mitään tarvetta digitestille... Jos teen sen, niin kaiketi vasta loppuviikosta, olisi sitten varmemmin hormoonit pois ja sais sen negan.
Nyt koetan suunnata ajatukset ihan muuhun! Suunnitella elämää yhden lapsen äitinä :) Ilman ehkäisyä mennään, mutta jos nyt jättäisi nuo testaamiset ja orjallisen kierron laskemisen pois :) Muutama ovistesti kaapissa vielä on, että kyllä mä ne varmaan käytän :grin Nythän tässä nimittäin ollaan jo yhtäkkiä uutta kiertoo eletty about 10 kp ja ovishan saattaa olla jo oven takana, tai varmaan tuolla viikon päässä. Limoja seuraamalla jos jatkossa yrittäisi tunnistaa ja sais sitten vielä "täsmä"seksiä siihen osumaan... :p

Voisin vähentää tätä palstailua.... voipi olla pikkuisen vaikeaa kun taidan olla vähän koukussa! :grin

kiitos tsempistä sandy saapi nähä miten käy, josko sais vaikka tänää sen testin et pääsis kattoo mikä on tilanne. tässä ootan että tulis se puhelu saudeist että pääsis töihin vihdoin ku se kirjautu skypee ennen mua ni voipi olla kiireinen, täällä kello ei ollu viel ees 7 aamulla ku oli kirjautun ja mä avasin jossai klo 7.20 koneen ja skypen. nyt sit odotellaa ja jännitetää ja yritetää psyykata, ukko veti illal hirveen mustiskohtauksen ja teki sellasen palopuheen mulle jne.

Kiitos tsempeistä Sandy :)

Mäkin oon miettinyt et jos vaan jotenkin pystyisin vähentämään kuumeilua ja ajattelee muita asioita. On vaan aika vaikeaa, mutta eiköhän kevät tee tehtävänsä. Aluksi mietin et hankkis kans ovistestejä mut mies totes et stressaisin sit niitäkin. Nyt siis mennään tunteella :)

Freyja, mä toisaalta suosittelen ovistestiä. Meillähän tärppäsi tämä yk2 ja tässä mulla oli ne ovistestit. Ovishan mulla oli paljon myöhemmin kuin laskurit sanoisi. No, lopputulos oli mikä oli... :rolleyes::) Ehkäpä kannattaa jossain kierrossa kokeilla, tai sitten luottaa omiin oloihin. Niihin laskureihin en luottaisi. Tai sit harrastaa vaan seksiä tarpeeksi usein :grin

Tarpeeksi usein meillä yritetään :D Ja tosiaan syksyllä tärppäsi heti pillereiden lopetuksen jälkeen ilman mitään testejä joten tuurista se kai on kiinni. Ainakin tärppi onnistuu :) Tosin meilläkin meni ensimmäinen kesken. Mä jotenkin ajattelen et silloin en edes stressannut/miettinyt et voisi heti onnistua. Eli se ajattelemattomuus varmasti toimii :)

Huomenta päivää naikkosille. Plussa-aaltoa puhaltelen :smiley-bounce016 kaikille

Kuka olikaan Kiinasta tilannu testejä? Mistä ja kuinka paljon maksoi? Meinasin jos sieltä tilais liuskatestejä ja sit ku on ovis/raskaus bongattu vois ostaa varmistustestin joka olis sitte digitesti. Mä voisin kyl otollisina päivinä tehä ennemmin kalliiman testin mut mun pankkitili sanoo muuta :D

Eilen juttelin erään ystäväni kanssa. He ovat yrittäneet miehensä kanssa keskenmenosta asti saada lasta ja nyt tärppäsi 10kk jälkeen.Kroppa palautuu uuteen raskauteen kun se haluaa, oi kun voisikin itse sen päättää milloin, se olisi heti nyt saman tien. Sillä itse ajattelin rauhottua ja antaa luontoäidin tehdä tehtävänsä. itsehän ei voi oikeastaan mitenkään muuten vaikuttaa ku otollisena päivänä pupuilla ja terveet elämän tavat.

Takaisin