Gatusa: Pakko olla..muuten nuppi sekoo täysin :) Yritystä alkaa olee jo vaa nii paljon takana,että alkaa ihan pelottaa,että onko enemmänkin vikaa tj :/
Pampero: Harmittaa..paljonkin! Mut mäkin tosiaan yritän ajatella aina,että ehkä sitten seuraavalla kerralla :) Ei tuohon pco:hon ole oikeen ns. lääkitystä.Jos olisi ylipainoinen niin joillakin laihdutus auttaa paranemaan siitä.Mä en ole ylipainoinen (enää) joten mulla laihdutus ei auta.Mun tapauksessa ruokavalion muutos..monilla juuri tuo karppaus auttaa.Olen karapnut nyt reilu vuoden verran,mutta eipä näytä sekään tuovan toivottua apua :/ Mun tapauksessa keinot on aika vähissä. Sen kanssa pitää vaan elää ja toivoa ettei se pahene. Mullakin se on lievän puoleinen. Muniksia on enemmän kuin pitäisi,mutta eivät ole helminauha muodostelmassa vaan yhdessä kasassa.Tuo jälkimmäinen on siis lievä PCO :) Clomit joo auttaa siihen,että ovuloin. Kun PCO:ta sairastavat saattavat ovuloida vain 2-4 kertaa vuodessa tai sitten eivät ovuloi ollenkaan. Eli munis ei lähde kasvamaan siellä vaikka niitä riittäisikin. :D Noilla Teroilla,Primoilla ja lugeilla taas avitetaan sitä,että kierto pysyy tasaisena ja täti tulee jos on tullakseen. Ne myös auttaa sitä alkuraskautta eli siinä kiinnittymisessä jne. :) Clomeilla on ikävä vaikutus ohentaa kohdun limakalvoja niin nuo keltarauhashormoonit pitää limakalvot oikean paksuisena. Eli mikään ei ns. auta PCO:hon itsessään,mutta auttavat tulemaan raskaaksi helpommin kuin ilman apuja. Tuo ns. sairaus ei itsessään tarkoita 100% lapsettomuutta :) tulipas tekstiä. Toivottavasti sait jotakin tietoa :D