Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa Mustikka! :)

Freyja, johan on kumma kun tilanne on vielä tuo! Siis että ei lupaile suuntaan eikä toiseen. Ett oo ajatellut digitestiä tehdä? Onhan se tietysti kallis. mä tilasin raskauskeijulta 2kpl paketti maksoi alta 20€ (kun apteekissa 1kpl/vajaa15€). Ja ei kai se digitesti mitään muuta, itse en vaan yhtään kestä enää niitä viivojen tihrustamista :grin Saa masiini tihrustaa mun puolesta :p

Mulla ei kyllä ole niin minkäänlaisia raskausoireita.... Voi kunpa huominen testi toisi jonkinlaisen selvyyden tähän! Vuotoa ei tänään juurikaan ole (olisiko loppumassa!?!), mutta perjantaina oli tosi runsasta, ihan oli jotain repaleitakin :confused: Huomenna kp34/25-? ja dpo15-16 ja joko rv4+2 tai sitten ei.

Mites muut "maanantaitestaajat"? Ketä meitä nyt olikaan täällä, vieläkö kaikki mukana? :)

Sanokaas miten dpo lasketaan? mä oon ulalla ja aivan päivistä sekaisin? Joo mukana vielä ollaan :grin

DPO on päiviä ovulaation jälkeen. Eli ovispäivä on 0 ja siitä eteenpäin seuraava on dpo 1. Jos ei oo varma milloin oli ovis niin vaikea laskea tietty :)

Sandy: Mun ystävä odotti 7 vuotta takaperin kaksosia. Se plussasi eikä aluksi vuotoa tullut, sit yks kaks siltä alkoi tulla vuotoa jossa oli ruskeaa suikale/repaleista vuotoa. Luuli että raskaus keskeytyi, mutta näin ei käynyt nyt hänellä on 2 hurmaavaa poikaa :) Onko sulla lääkäriaikaa varattuna?

Freyja miä tekisin digitestin,sehän ainakin näyttäs varmuudella.
Tsemppiä Sandy ja muut maanantaitestaajat!Ite joutuu ootteleen vielä reilu viikon ja kehitteleen oireita sillä välin :grin

No nyt selkis mähä oon laskenut et ovispäivä ollu dpo1. Eli tein sofi ovis testin to ja viiva vahvistui torstai iltaan mennessä? Eikö silloin mun ovis ole ollut perjantaina kaiken järjen mukaan?

Jotkut laskee tuon dpon niin että ovistestin plussa on -1 dpo, ovulaatio kun yleensä tapahtuu 12-36h tuosta. Sitten seuraava pvä olisi siis ovulaatio eli dpo 0 ja siitä sitten vasta dpo1. Noin laskien sulla olis tuo perjantai joko dpo1 tai sitten dpo0 ja vasta lauantai dpo1 :). Sen takia mä laitan ton mun dpon tuolla kahden päivän haarukalla. Kun uskon että ovulointi oli melko heti ovisplussan jälkeen. kun mähän sain mun raskaustestiplussan jo dpo7-8... Ehkäpä oli tuo dpo8, jos se munis irtosi siis heti ovisplussan jälkeen :)

Ai niin, ei ole vielä lääkärille aikaa varattu. Kun oikeesti odotan että tuossa testissä tapahtuisi jotain muutosta. Joko siis niitä viikkoja saan lisää tai sitten en ole enää raskaana. Jos sattuisin vielä saamaan "raskaana1-2", niin sitten tosiaan syytä mennä tarkastamaan mikä mättää.... tai oikeesti meinasin vielä keskiviikkona tehdä uuden testin (tarpeen mukaan) ja sitten lääkäriä.... musta kun tuntuu ettei ne lääkäritkään mitään kummallista osaisi tässä vaiheessa sanoa.

Sandylle kovasti tsemppiä!<3
Lumikille onnea, olipa kiva lukea ultrakuulumiset <3
plussa-aalto kaikille, myös taustailijoille ja tervetuloa uusille <3
<<<<<<<<<<
puuh! +++++++++++++ :talk017

Omanapa: kp11 ja täälläpä on hassut paikat, maca-tabut käytössä nyt kolmatta päivää ja aiotaan molemmat jatkaa syömistä niin kauan kuin tavaraa riittää ja mahdollisesti tilataan sitten lisää. Ompa tylsää kun viime kierron vuoksi Vau laskee että 12 päivän päästä sais alkaa vasta testilemaan ovulaatiota! ja minä kun olen testannut edellispäivänä ja tänään jo. Aion jatkaa testaamista koska en halua ajatella boksin sisällä, ei laskuri aina ole oikessa koska kiertokaan ei aina ole sama, oispa lyhyempi tällä kertaa. Teen tässä aikani kuluksi listaa gynelle parin viime vuoden tapahtumista vaikka kyllä mä viime vuonna sille kerroin mun keskenmenosta mutta tuskin se muistaa. Tutkittaispa mut kunnolla ja menispä se tutkimus hyvin, asiantunteva ihminen sen kuitenkin tekee mutta silti.. tätä tää tunnemylläkkä on kun spekuloi jo ammattilaista, niin kovasti tahtoo saada varmuutta.:think005

sandy kannattaa myös kädä tarkastuttamassa tilanne ni ei tartte miettiä mikä on homman nimi.

kiwibird tsemppiä ja plussatuulia :)

on: jaahas etominen/pahoinvointi vaa pahenee ja muut oireet sen ku voimistuu. ihana ku ei tiä tarkallee mikä on homman nimi ku noi menkat ollu tänä vuonna mitä on ja millo on. en ol tietääkseni lihonu tässä viime aikoina ja mies kyllä siitä jo huomauttas jos sitä ois tapahtun. se lähinnää on katton et pallo ilmaantunu alavatsaan ja arvuuttelee ja toivoo että ois pikku ninja siellä. jos mä saan myöhemmin negan ni sit kyl pistän ukolle vatsantaputtelukiellon, mä en haluu et mua kohdellaa ku raskaana olevaa ellen ole raskaana. mut tää pahoinvointi on kyl iha armotonta jo.

Iines: Voi ei, nyt harmittaa sun puolesta :mad: Mäkin olen lukenut, että noi Clear Bluen viivatestit antaa helposti jotain viivoja vaikka on nega, mutta kyllä niin plussalta kuulosti nuo sun testit :( Nyt vaan tsemppiä!! :love022

Freyja: Mä tulkitsisin tuon sun tilanteen niin, että sulla on tosiaan ollut ovulaatio silloin myöhemmin. Keskenmenon jälkeen noin voi hyvinkin käydä. Mä oon itse kerran plussannut kierrosta, jossa ovulaatio oli kp 35 (!!) muistaakseni. Ja tämä oli siis pillerien lopetuksen jälkeen. Kroppa voi reagoida herkästi noin kun on jotakin hormonintoiminnan muutosta taustalla. Jollei testissä vieläkään näy plussaa, niin sun tilanteessa laskisin miten kk pitäis alkaa tuon mahdollisen myöhäisen oviksen mukaan, ja odottaisin ihan rauhassa sinne asti :) Limat on kuitenkin aika vahvasti ovulaatioon viittaava merkki.

Satsalle tsemppiä tupakasta vieroittautumiseen :) ja kärsivällisyyttä piinailuun (sitä tarvittais tännekin :grin)

Gatusa: Testiä kehiin siis vaan, että saat vastauksen :) Toivotaan plussaa tietty!

Sandy: Alkuraskaudessa vuodot on kuitenkin aika yleisiä, toivottavasti kyse olisi jostain harmittomasta!

Tervetulosa Mustikka ja tsempit alkuviikon testaajille :)

On: Dpo8 ja todelliset piinapäivät alkaa olla käsillä. Tää piinailu tuntuu tällä hetkellä niiiiin raastavalta, huoh. o_O

pampero yhdyn tuoho että on piinaavaa oottaa. mut toivotaan parasta kaikille eli plussaa jokaiselle :)
omat olot on kyl sellaset että en tiä mistä voi johtuu ellei raskaudesta tai sit mun mieli tekee todella pahat oireet mihin en kyl jaksa uskoa sillä nää oli ennen menkkoi ja jatku niiden aikana ja jälkeen ja sitähä mä manasin et vois loppuu oireet jos kerra menkat mut eipä loppunkaa näköjään. tuntuu vaa pahenevan.

Niin mäkin tulkitsen et keskenmenon jälkeen kroppa temppuilee ja ovis jostain syystä siirtynyt. Toki voi johtua stressistäkin kun muutettiin taas, mies ollut kipeenä ja koulujutut stressaa vähän. Mut nuo limat tuli kp 27, en tiedä voisko olla myös spermaa kun pari päivää aiemmin touhuttiin. Eli jos olis ovis niin kierto olis noin 40päivää. Alkuviikosta siis pitäis se selvitä :D

Muuten olo normaali. Rintoja särkee välillä. En osaa sanoa onko turvoksissa vaiko ei :D Ja mielialat heittää vuoristorataa. Muuten ei tosiaan erikoisia oireita.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Gatusalle tsemppiä olojen kanssa, kumpa olis kuitenkin sitä itseään eikä jotain muuta ylimääräistä.

En oo hirveemmin jaksanut/ kerenny kommentoimaan, oon lukenu kyllä kaikki viestit...
Jotenkin vaan ei meinaa jaksaa, tuntuu et kaupassa käyminenkin on tällä hetkellä ylivoimainen suoritus, kun ei halua kulkea niiden lastentarvikkeiden ohi sitten ollenkaan..
Asunoasiaakin puidaan edelleen, nyt saattais olla vuokralainen tiedossa kesäkuusta alkaen, että pääsis itse vähän rauhallisempaan asuntoon, mutta sitten taas meillä on vastike nousemassa, joten tietää että naapureissa tapahtuu joukkopako piakkoin (ne on saattanut vähän kännipäissäänkin avautua...)
En tiedä, toivoo vaan että kaikki ylimääräinen stressi nyt helpottais, että sais edes vähän positiivisemmalla mielellä katottua eteenpäin.
Autokoulukin pitäis vihdoin aloittaa, kun töitä on kerrankin sen verran pitkäksi aikaa, että kerkeäis kortin ajaa loppuunkin asti. Voi sitten laajentaa työnhaku aluetta, jos ei syksyllä ookaan jatkoa tarjota nykyisestä paikasta...
Tekis mieli vaan jäädä peiton alle makaamaan, mut ei auta... Pakko se on jotain saada taas aikaiseks...

eetula kannattaa käydä tarkastuttaas vaikka sairaalas, tee selväks mikä on tilanne ja monesko on kysees ni kattovat yleensä kyl et onko kaikki kunnos vai ei. minäki menin sairaalaa ku ei ollu tk:ssa aikoinaa ultraa ni kyllä ne katto mikä on tilanne, otti verikokeet ja sit lääkäri ultras.

kiitos santra tsempistä odottavan aika on pitkä että miten käy. tsemppiä autokouluun ja asuntoasioihin ja muutenkin, toivottavast kaikki kääntyy parhainpäin :)

En mä oo jaksanut enään edes laskea..... Noo soitin lääkärille ja se sano että huomenna joka tapauksessa verikokeeseen.....

Takaisin