Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juurikin laitoin taas tilauksen ovistesteihin, tilasin taas CB digin jossa kymmenen testipuikkoa ja 12 kpl puikkomallisia testejä ja tällä kertaa tilasin pari raskaustestiäkin. Raskaustestejä en oo aiemmin tilaillu. Mulla ei yhdessä kierrossa mene ku pari testiä, on niin lähes päivälleen sama ovulaatio joka kierrossa. Noiden pitäis nyt riittää ainakin 4 kk. Päätin et nyt teen kiltisti joka kuukausi ovis testit kun siitä on kuulemma paljon apua jos ja kun aletaan tutkia miksi ei ole tärpännyt. Näin sanoivat klinikalta ja sanoi myös että luotettavimmat tiedot saadaan testeillä vaikka tuntisikin oman kroppansa toiminnan. Niiden mielestä tuo mun testaus tapa on erinomaisen hyvä, eli että käytän puikkomallisia ja varmistan digi testillä. Nyt kun varattiin aika aukiolotutkimukseen niin piti joulukuusta lähtien luetella kierto ja ovulaatiopäivät. Onneksi on kaikki ylhäällä kalenterissa.

Voitteko rakkaat kuumeiliat kertoa mulle kokemuksia aukiolotutkimuksesta. Miten valmistautua (kuulemma kipulääkettä ottaa), kykeneekö yleensä töihin tutkimuksen jälkeen ja mitä kaikkea siinä tutkimuksessa selviää. Ihan kaikki kokemuksellinen tieto on tervetullutta.
Onko kellään kokemuksia tai oletteko joltain kuulleet mimmonen on Väestöliiton klinikka. Sinne olen tän kk 31 pv menossa aukiolotutkimukseen ja jatkot on myös siellä mikäli hoitoja tarvitaan.

Mieliala aivan älyttömän herkillä, itku päässyt joka päivä aivan ihme asioista. Olisko sressiä liikaa... ajattelin mennä hammaslääkäriin nukutus hammashoitoon. Pelkään hammaslääkäriä aivan kamalasti. Ajattelin et nyt ois hyvä hoidattaa kun en oo vielä raskaana kun raskaus aikana pitäis leekot olla kunnossa.

Myyh: Hammaslääkäristä kerron sulle tarinan. Mä pelkäsin hammaslääkäriä vuosia. Kokeiltu on ilokaasu hoidollakin, auttoi jokseenkin rentoutumaan. Viivyttelin vaikka kipua oli. Pelko oli niin suuri. Sitten en tiedä mistä rohkeus mulle tuli päätin et menen kunnaliseen hammashoitoon (oli kyllä aika tuskainen viisurin kipu). Lampsin hampilääkäriin ja päätin että sanon ensimmäisenä kuinka suuri pelko on. Ja istahdin hammaslääkärin tuoliin. Ja sen jälkeen pelko kaikosi. Kokeile ekaksi ihan normaalisti puhua pelosta. Se voi auttaa paljon.

Lissufin; Mulle on pari hammaslääkäriä sanonut ettei multa pysty hoitamaan kuin nukutuksessa. Et pelko on niin kova ettei siitä tule mitään. On kokeiltu ja kokeilu on loppunut lyhyeen. Olen viimeksi käynyt kuus vuotta sitten ja silloin hoidettiin nukutuksessa. Se pelko on niin valtava et ku menen siihen tutkimus tuoliin niin taju lähtee, en pysty hengittään yms. On kokeiltu myös esilääkitystä ja ei auta. Tää on tosi inhottavaa kun se nukutus on kuitenkin aika kallis.

Myyh en tiedä mitään tuosta, mutta toivotan kovat tsempit ja rentoutumista aukiolotutkimukseen <3
itse olen huomannut että jos on kauheesti stressiä niin itkettää helposti ja kun itkee vaan niin helpottaa tosi paljon.
onnea ovulaatioon! on kyllä hyvä tuo sun taktiikka testata. :)

Piinailu alkakoon taas kerran..Ovis tullu ja menny ja ei muuta kun oottelemaan.Käskin miehen piilottaa testit etten taas alota liian aikasin testailua :grin
Tsemppiä ja plussatuulia kaikille sekä tarrasukkia mukaan!

Myyh: tsemppiä koitoksiin!

Satsa: piinailu on raivostuttavaa! Plussaa toivon sulle :)

On: kp 37 alkoi tänä aamuna eikä mitään uutta tänne. Eilen ostin apteekin oman raskaustestin ja ajattelin et maanantaina teen sen jos tilanne ei muuksi muutu. On kyllä tosi raivostuttavaa tämä! Ikinä ollut näin pitkää kiertoa. Toki päässä pyörii monia asioita kuten näyttääkö mammaksi.fi:n testit väärää negaa, onko ovis ollut vasta kp 26 jälkeen, onko kierto sekaisin vieläkin keskenmenon jälkeen... Ja kun oon yrittänyt olla ajattelematta ja stressaamatta koko asiaa, mut minkäs sille voi :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

kiitos blueroseteddy tsemppiä sinullekin :)

freyja toivotaan että saat plussan maanantaina. :)

satsa tsemppiä piinaviikoille :)

on: täällä alavatsa on ku pallo, tosi väsyny olo, nyt sit yölläki on alettu nousee vessaan, nälkä useammin ku ennen, rinnat välillä kutiaa välillä sattuu, mies vaa jatkaa sitä käytöstä itestää että ois pienokainen sisällä kasvamassa. eilen ku totesin asiasta hänelle ni hän oli että ei hän ol huomannu muutost itessää ni totesin et ekaa kertaa hän taputtelee minun alavatsaa, ei ol kertaakaa tehny sitä aiemmin ku oon ollu raskaana joten josko hän sit kenties vaistoaa jotai. ite vaa ihmettelen tuota painetta ja venymiskipua tuolla alhaalla. ollu viimeks tälläset olot esikoisesta. saapi nähä miten käy jos ukko tuo lähiaikoina mulle testin. (alan pitää itteäni iha sekona kohta mut on vaa sellai olo että jotai on nyt kyl erilailla ku ennen)

vitsit miten paljon tekstiä!!!!;) monta sivua jännäilyä, pettymyksiä, epävarmuutta ym. ym. onnea kaikille plussasta, ovisplussasta, uudesta kierrosta, menkoista, menkkojen loppumisesta ym. <3

gatusa: sun miehestä on sen simppa tutkimuksen jälkeen tullu ihan vauva höperö :) toivottavasti siel olis joku!
sandy: toivon kyllä että viiva vahvistuu apteekin testiin!!! ehkä nyt on vaan liian aikaista!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

lucky tuo on kyllä ihan totta se on kokoajan puhuus vauvasta siis sillä jos kellä on vauvakuume nyt ja käyttäytyy iha ku oottaisin lasta meille. se tekee vissii sit mut seoks kohta. toki ois ihanaa jos oliski käyny vaa menkkakepponen eli siellä oliski joku kasvamassa siitä 4,5pvä menkoista huolimatta. ukko tekee musta vissii vainoharhasen kohta.

Satsa: Piinailu on ärsyttävää, mut onneks aika menee eteenpäin joka tapauksessa :grin nim merkillä. tulispa jo maanantai . Tsemppiä

freyja86: Toivon plussaa sinne. Koita olla stressaamatta, vaikka tiiän että helppoo se ei ole

on: heräsin aamulla migreenityyppiseen päänsärkyyn. Maha sekaisin kans. Tulihan se yrjökin oikeen paineella.Heti oksennuksen jälkeen loppu päänsärky ja huono olo.

Heippa hei todella todella pitkästä aikaa!
En tiedä muistaako juuri kukaan mua, mutta tällä foorumilla minäkin oon kirjoitellut.
En vain enää ole kerennyt enkä muistanu juuri tänne kirjoitella.
Mullahan oli viime vuoden heinäkuussa kohdunulkoinen raskaus.
Nyt onkin käynyt niin onnekkaasti että muutama päivä sitten raskaustesti näytti "Raskaana 2-3 viikkoa".
Se oli melkoinen shokki, en todellakaan ollut ajatellut että raskaudun. Olin jollakin lailla menettänyt toivoni..
Nyt on sitten menossa rv 4+6. Ensimmäinen ultra on jo parin viikon päästä, katsotaan onko pikkuinen oikeassa paikassa.. Toivon mukaan tää raskaus jatkuisi loppuun asti <3

Jaahas, maanantai-testailijoita taitaa olla monta piinailemassa. Tässähän alkaa ihan itsellään puntit tutisemaan jännityksestä! :D Oispa jo maanantai!

Mä liityn kanssa maanantain testaajiin :) Eilen oli aika voimakasta vuotoa ja mietin jo olisko kp1..... Tänään taas tullut tosi niukasti. Henkisesti mä oon jo tehny surutyötä ja nyt on jotenkin levollisempi mieli :) Eilen otin vähän punkkua ja valkohomejuustoa suolakeksien kera. Ja jos tuo sissi-soturi selvii kaiken tän vuodonkin yli, niin tuskin tuo mun herkkuhetkikään koituu kohtaloksi :)

onnea tuhannesti musicbox ja tonnikaupalla tarrasukkia, aivan ihanaa että sait plussan :) kertoilehan jatkossakin kuulumisiasi meille :)

onnea plussasta musicbox!

on. mulla kp 22 nyt menossa ja vähän tuli veri viirua valkovuodon seassa... kumpa ei menkkoja enteilis. maanantaina otan viimeisen terolutin ja sit pitää toivoo että joko kierto pysyis normaalina ja menkat olis normaalit tai sitten olis tärppi käynyt. nännin pihat tummemmat... eipä oikeestaan muuta mitään hälyttävää olossa. välillä rinnoissa joitain ei niin merkittäviä tuntemuksia. jotain pientä jotka voi johtuu myös teroluteista. hengästymistä ollu. joko kunto menny alas tai sit on tärppi ku ei ennen ole näin hengästyttänyt samaa oli viime kierrossa kun oli se varhainen km. mut meni ohi. päänsärkyä ollut melkein päivittäin.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin