Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Taas tulloo viel lisäinfoo macasta :grin : Äitini vinkkas tosta macasta mulle silloin kun olin raskaana, oli lukenut jostain sivuilta. Jos jauheena haluaa macaa ostaa nii kuulemma edullisinta on: tarjoustalosta (tai muista saman ketjun kaupoista) 10e/pss jauhetta. Samoin punnitse ja osta kaupasta saa sitä myös jauheena :)

Anteeksi, kun tuppaudun ketjuun, mutta pakko kommentoida macaan sen verran että aloittakaa käyttö varovasti ainakin jauheen kanssa. Eli 1/2-1tl alkuun ja annoskokoa voi sitten siitä lähteä nostamaan. Mulle tuli jo tuosta 1/2 tl IHAN HIRVEÄT oireet eli oli liikaa mulle. Aaltoilevaa vatsakipua (en pystynyt seisomaan suorassa), ripulia yms. Mutta mulle ainakin ihan niinkin pienellä määrällä kuin teelusikan kärjellisellä oli vaikutusta.. :p Siis kirjaimellisesti olin miehen kimpussa tosissani, mutta eihän hän tietenkään hanttiin laittanut ;D Mitähän siitä tulis jos molemmat ottais macaa... Eli kun jätetään ehkäisy pois käytöstä niin maca tulee varmasti taas kuvioihin.

Taustalla teidän viestejä lueskelen ja elän mukana, tsemppiä kaikille :) Ehkä pääsen liittymään tähän ketjuun tuossa kevään/kesän tullen...

Muokattu viimeksi:
Heippa!

Elyssei: Hirveän kuuloinen tapaus sulla ollut :( otan osaa todella! Siis kamalaa!! Isot sympatia halaukset sulle nyt!! Toivottavasti se kusipää saa ansionsa mukaan. Vaikka suomessa on niin samperin pienet rangaistukset raiskaajille.Ehdollisella pääsevät idiootit. Mä tsemppaan sua täällä,että saat ansaitsemasi oikeuden. ja sille raiskaajalle oikein pahat rangaistukset. Jaksamisia! <3

Sandy: Mä niin toivon,että sullakin pysyy se kyytiläinen matkassa tiputtelusta huolimatta!! <3 tsemppiä!

Gatusa: Hatun nostot sun positiiviselle asenteelle!!!

ON: kp 25 ja olen niin väsynyt tänään ollut,että alta pois. Nuha on pahentunut,joten sen syyksi voi varmasti laittaa tuon väsymyksen. 8h yöunet ei riitä mihinkää. Eilenkin olin niin väsynyt,että ihan kipeää teki kun pääsin sänkyyn. Ei oo kivaa ei :/ Alavatsaa nipistelee aaltoilevasti molemmilta puolilta. Tissit on niin kipeet,että jos ne liikkuukin hiukan niin sattuu. Nänneihin ei voi ees kuvitella koskevansa.Muuten ihan hyvillä fiiliksillä olen vaikka olo on niin pöllähtänyt. Tekisi mieli vaan maata kotona peiton alla vaikka ulkona on niiin kaunis ilma.Voi flunssa. :D Noh, lauantaihin on vielä aikaa ja ehdin kehitellä oireita tässä vielä muutaman päivän :D heh

Plussia kaikille! <3

olen niin pahoillani kaikesta mitä sinulle on tapahtunut viime aikoina elyssei, varmasti on rankkaa ja yrittämisajatukset jää kokonaa taka-alalle. toivottavasti saat apua tuohon sairauteen mikä sinulla on ja perheeltäsi tukea kokemuksillesi. jos haluat puhua niin minulle voi laittaa yksityisviestiäkin. tsemppiä.

kiwibird tsemppiä ja plussatuulia. ite pistin just lääkiksee mun testien tulokset ni näkee iteki että kaikki kunnossa. eli pitää kattoa otattaako se ukolta uusintatestin kunha kattoo mun vastaukset.
ja mitä yskään tulee niin allergista se näköjää on ku tuo arsenaali lääkkeitä meinaan auttaa näköjään aikas hyvin, en ol yskiny juuri ollenkaan alhamdulillah.

juu no laitoin meilina lääkärille joka tutki ukon näytteen ne tulokset ja hän vastas et ne vaatii kyllä lisätutkimuksia.

Tuota ihmettelin kun aiemmin kirjoitit ettei lääkärin mukaan kannata edes kokeilla clomeja. Sitä kun ihan yleisesti käytetään myös sellaisissa tilanteissa jossa siittiöitä ei ole lainkaan. Ja hyvin tuloksin käytetty miehillä jos hyvien siittiöiden määrä on hyvin vähäinen. Ehdottomasti kannattaa vaatia asian tutkimista.
Lapsettomuuteen erikoistunut lääkäri jonka luona käytiin selitti nää asiat meille perusteellisesti. Kolme kuukautta pitää nyt mun miehen clomeja syödä ja sit uus spermanäyte. Ja clomeja syö niin kauan kun lasta yritetään. Lääkäri vielä sanoi että siitä clomista ei ole mitään haittaa. Mun mieheltä piti ottaa useita eri verikokeitakin tämän asian puitteissa. Kyllä minä varmaan vaatisin että niitä clomeja ainakin kokeillaan ja sit katsotaan vaikuttaako. Lääkärit ei aina kaikkea tiedä.
Esimerkkinä voin kertoa että yksi pariskunta alkoi yrittämään lasta ja mies kävi varalta tutkimuksissa. Todettiin että testoarvo on alle viiterajan. Tähän lääkäri määräsi testosteroni lääkityksen koska toiveena lapsi. Mies aloitti sen ja lasta ei kuulunut. Vei spermanäytteen ja ei yhtään siittiötä. Se stesto lopettaa siittiöiden tuotannon. Ja näin tietämätön oli lääkäri että määräsi lääkkeen joka todellakin ESTÄÄ lapsen saannin vaikka toiveena oli nimenomaan saada lapsi.

Tästäkin syystä käyn lapsi asissa ainoastaan siihen erikoistuneen lääkärin luona.

juu no täällä on hankala käydä ku ottavat kiitettävää hintaa eikä meillä ol varaa klinikkaan tällä hetkellä, sen takia minä laitoin sille joka tutki miehen näytteet kaikki vastaukset meilinä että sais vähä tietää ja itestä taustaa että mullahan on lapsi jo. omat vastaukset normaalit. tää lääkäri on erikoistunu ja opettaa lääketieteellises juurikin tätä alaa eli embryologiaa ja lisääntymistiedettä. ainakin saa vastauksia jostain :) sit voin kyl jo kysellä että voisko tää laittaa mahollisest jos sillä lupa ni ukolle lääkekuurin ku kaikkeaha täälläkää ei saa ilman reseptiä.

Myyh itsehän en tiedä asiasta yhtään mitään mut voisin kuvitella että on eri asia määrätä ne clomit siittiöiden vähäiseen tai olemattomaan määrään? Kun taas ilmeisesti gatusan miehellä siittiöitä on mutta suurin osa on epämuodostuneita, siinä ei paljon lisäsiittiöiden muodostus auta jos ei ne oo terveitä eikä clomit käsittääkseni siihen voi vaikuttaa? Lääkäri varmasti osaa siihen paremmin sanoa, varsinkin jos on lisääntymistieteisiin erikoistunut.

Kyllähän ne uimarit ui ja hedelmöittämäänkin pääsee kun on noin valitettavan monta keskenmenoa siitä sitten todisteena :sad001 Jokainen toki tekee omat ratkaisunsa mutta henkilökohtaisesti panostaisin juuri siihen foolihappoon ja muutenkin kaiken maailman kikkoihin terveellisten elämäntapojen ja siittiöiden laadun parantamiseen mieluummin kunnes sitten jos toivottavasti on rahaa käydä hoidoissa valkkaamassa ne terveet siittiöt. Turha ottaa siellä kalliita hoitoja (mitä clomitkin on omasta pussista maksettuna) ihan vain siksi että ei niistä haittaakaan ole.

niinpä elmiina parempi kattoa mitä nuo foolihapon ottamiset tekee ja tuleeko uus testi ukolle eteen mahollisesti. tuo lääkäri meinaan totes meilissä että onha siellä jonki verra epämuodostumaa mutta ei sanonu onko toivoton tapaus vai ei. halus mun tuloksia katsoa kans. laitoin ja nyt ootan sit et mitä tuleman pitää. täytyy vaa toivoa että sais selvyyttä ja varmaa seuraavassa meilissä jo kysyn et onko toivoton tapaus vai ei että onko mahollista saada luomusti lapsi ku nyt tietää senki että mulla ollu 5km/kkm takana miehen kans. eli kyllähä ne ui näköjää iha ok vaikka vähä laiskoja ovatki testin tuloksissa lukevan päätelmän mukaan mut suurin ongelma on tosiaa se laatu eli epämuodostuneisuus.

Niinpä. Epämuodostuneita on yleensä joku määrä kaikilla mut jos terveitä siittiöitä on riittävästi niin harvoin ne epämuodostuneet pääsee hedelmöittämään asti. Mut sit toki jos niitä epämuodostuneita on paljon voi päästä hedelmöittämään ja sekin selittäisi noita keskenmenoja kyllä. Vaikka siulla kroppa pelais ja pikkuinen pitäis kiinni niin jos ei oo edellytyksiä kehittyä sen pidemmälle ei ole :sad001 Toivottavasti on luomunakin vielä mahdollisuudet ja tosiaan on voinut sairaus / kuume esim. vaikuttaa siittiöiden laatuunkin. Mutta jos ei niin kunpa asiat sitten järjestyisi niin että mahdolliset hoidot onnistuu.

juu ja onha tuolla lapsuusajalta vamma (veli vähä mätki jalkoväliin) eli sekin voi vaikuttaa tähän mitä oon lukenu. no toivottavast asiat selviäis.
sullaha on koht elmiina laskettuaikakin käsillä, vakoilin plussanneista että oot pakannu jo kassit varoiks ku ei tiä millo tulee lähtö :)

Heippa

on ollu niin kiire et en oo kerenny täällä käymään joten olen aika ulkona tapahtumista...
onnittelut plussanneille. :)
pahoittelut tädin kohdanneille.. :(
ja tsemppiä piinailijoille ja muutenkin oli tilanne mikä tahansa... :)

Gatusa.hyvä juttu että saitte tiedon mistä keskenmenot on johtuneet..Toivottavasti noi luonnon avut auttaa teitä...Tsemppiiä..ja iso voima hali....

on.kp.16 ja melkein yhtä vahva oli ovis testis toinen viiva et luulen oviksen olevan parin päivän sisään.. :) siis tää töihin paluu tuntuu ottavan kaiken ajan... ja sit vie appiukko joutu sairaalaan ni pahentaa tätä tilannetta...

Meilläkin on miehellä tiedossa oleva vamma sattunut sukuelinalueelle et kyllä muuten jännitti se tuleeko luomutärppiä ollenkaan kun omat kierrot oli mitä oli myös... Ei tässä mitään vihjeitä vielä lähdöstä ole mut alle kahden viikon päästä olis täysiaikainen ja siitä sit viiden viikon päästä pitäis joka tapauksessa nyytti olla jo. Vielä voi siis hyvinkin mennä huhtikuun loppuun kun ei nää vauvan laskeutumiset ja menkkatunteet sun muut vielä muuta sano kuin että asiat etenee jotain tahtia mutta ei kerro yhtään että milloin :grin

Järkyttävä uutinen Elyssei en osaa sanoa mitään muuta paitsi että pahoittelen tapahtumia. Toivon että rikollinen/set saadaan kiinni ja laitetaan vastuuseen teoistaan. En pysty tajuamaan miten yhtenä hetkenä voikin käydä noin pahasti :(

Myyh itsehän en tiedä asiasta yhtään mitään mut voisin kuvitella että on eri asia määrätä ne clomit siittiöiden vähäiseen tai olemattomaan määrään? Kun taas ilmeisesti gatusan miehellä siittiöitä on mutta suurin osa on epämuodostuneita, siinä ei paljon lisäsiittiöiden muodostus auta jos ei ne oo terveitä eikä clomit käsittääkseni siihen voi vaikuttaa? Lääkäri varmasti osaa siihen paremmin sanoa, varsinkin jos on lisääntymistieteisiin erikoistunut.

Kyllähän ne uimarit ui ja hedelmöittämäänkin pääsee kun on noin valitettavan monta keskenmenoa siitä sitten todisteena :sad001 Jokainen toki tekee omat ratkaisunsa mutta henkilökohtaisesti panostaisin juuri siihen foolihappoon ja muutenkin kaiken maailman kikkoihin terveellisten elämäntapojen ja siittiöiden laadun parantamiseen mieluummin kunnes sitten jos toivottavasti on rahaa käydä hoidoissa valkkaamassa ne terveet siittiöt. Turha ottaa siellä kalliita hoitoja (mitä clomitkin on omasta pussista maksettuna) ihan vain siksi että ei niistä haittaakaan ole.

Niin vaikea sanoa kun ei tiedä itsekkään muuta kuin mitä lääkäri on sanonut. Mun miehen näytteessä 1 % normaaleja ja 99 % epänormaaleja. Eteenpäinliikkuvia 63 %. Clomit määrättiin.

oma napailu: mä en kyl tiiä onks jotain tapahtunut tuolla masussa vai onks tää jotain muuta? Mulla ollu alaselkä kipee ja mahasta nappailee. Äsken tein nakkikastiketta, ku laitoin nakit pannulle nii meni haju alkoi kuvottamaan, ei kai nuo oireet näin pian tule? Hmmmm. Pelottaa tieten myös se et endo on ollu poissa nyt vähän yli 2 vuotta, toivottavasti se nyt ei oo tullu riesaksi taas. Se kun on nii hullu tauti et ei kipulääkkeet (edes vahvimman kipulääkkeet) auttanu.

Pahoittelut ja paljon voimia Elyssei! *halaus* Kamalan kokemuksen olet joutunut kokemaan. Ei ihme jos ei innosta vauvan teko. Varmasti parempikin saada ensin niin fyysisesti kuin psyykkisestikin kuntoon. Toivottavasti tuo munuaisvaiva saadaan hyvin hoidettua ja saat paljon tukea perheeltä ja muutenkin. Ja toivottavasti saadaan tekijä(t) kiinni ja kunnon rangaistus. Sääli että Suomessa tuollaisesta vaan tulee aika olemattomat rangaistukset. :( Elinkautisen ansaitsisivat (ja elinkautinen saisi olla oikeasti elinkautinen.) Lähetän sinne paljon tsemppiä ja jaksamista.

Tsemppiä Sandy! Toivottavasti tuhru olisi kuitenkin vain valekuukautiset. Pidän sormet ristissä että siellä pikkuinen kasvaa ja voi hyvin.

Gatusa, en ole mikään asiantuntija, kaikkea muuta, mutta musta eturauhastulehdus kuulostaa just simmoselta taudilta että se vaikuttaisi siittiöihin. Toivottavasti mies pääsee uusinta testiin ja tällä kertaa tulisi parempi tulos. Jännä että sanoivat ettei kannata aloittaa clomeja kun kerran Myyhin mies aloitti ja teidän tilanne on sentään vähän parempi. Toivottavasti saatte luontaistuotteilla hyviä tuloksia.

Täällä ei mitään kovin kummia. Käytiin tänään kaupungilla ja ostin uudet farkut joiden nyt pitäisi vähän aikaa mahtua jalkaan. Ennestään oli yhdet jotka mahtuivat vielä kun sen verran ilmeisesti vatsa kasvanut. Äitiyshousuja en kuitenkaan vielä viitsinyt ostaa...

Onpa Elysseillä hurja kokemus, koitahan jaksella!
Gatusalle tsempit, kyllä niillä asioilla onneksi on tapana aina ratketa parhain päin :)

ON: kp28/28 tänään ja kyllä taitaa niin olla että menkat on alkamassa. Eilen testasin negankin. Lähdetään laskettelureissulle loppuviikoksi, jos sieltä palatessa vieläkään ei ole vuotoa alkanut niin sitten testailen uudelleen (ellen hätäile huomisaamuna asian kanssa jo, olis niin mun tyylistä :grin). Ja jos ei nyt tärpännyt niin palailen linjoille huhtikuun lopulla, me pidetään sitten pientä "joulutaukoa". Vaikka tyhmältähän se tuntuu taukoilla tietoisesti kun tässä on yritetty 4kk ja tuloksena ollut yksi km joulukuussa, mutta nyt tällainen vaihtoehto tuntuu parhaimmalta. Palailen kertomaan sunnuntaina tai maanantaina miten meidän kävi.

Takaisin