Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kirjoitanpa nyt kun taas hetken taustaillut.
Gatusa; Meillä juuri määrättiin miehelleni Clomifeenit. Mies kävi verikokeissa ja niissä huomattiin että testoarvot on jonkin verran laskeneet. Otettiin sperma näyte. Oli aika ok tulos, kuulemma hyvien siittiöiden määrä voisi olla parempi. Tästä johtuen siis Clomifeeni käyttöön. Missään nimessä ei saa aloittaa testosteronihoitoa niin kauan kun on lapsi haaveet, se lopettaa siittiöiden tuotannon.

Tervetuloa kaikki uudet ja hirmusti onnea kaikille plussanneille!!!

Me tosiaan ollaan nyt edistytty niin että mies on tutkittu. Mulla kroppa pelittää lähes päivän tarkkuudella ja ovulaation oon löytänyt joka kierrosta. Ensin testaan puikkomallisella ovis testillä ja jos olen epävarma tuloksesta niin sit vahvistan sen digitestillä. Olihan tuo taas iso pettymys kun viimeksi menkat alkoi mut eipä se auta kun yrittää. Tänään ovulaatio positiivinen puikkotestillä ja digitestillä. Eilen annettiin rakkautta, mies töissä nyt ja tulee huomenna eli huomenna sitten taas, saadaan tää ovulaatio hyödynnettyä.

Onneksi käytiin nyt lääkärin luona joka erikoistunut juurikin lapsettomuus asioihin. Nyt on selkeä suunnitelma tehty. Nyt mies aloittaa clomit ja mulle tehdään aukiolotutkimus yms. Suunnitelma on että puoli vuotta yritetään luomusti ja jos ei tärppää niin sitten aletaan miettiä meille sopiva hoito.

Suosittelen kaikille jotka yrittänyt yli vuoden että käy molemmat perustutkimuksissa. Mehän ei olla yritetty kuin joulukuusta saakka mutta haluttiin varmistaa että kaikki on kunnossa. Onneksi ei odoteltu sitä vuotta ja ihmetelty missä vika. Ei meilläkään ollut aavistustakaan että miehen tilanne voisi vaatia jotain hoitoa. Clomit parantaa ja lisää siittiöiden tuotantoa joten toki nyt sitten raskautumisenkin mahdollisuudet paranee.

Sekavasti kirjoitettu.....

hei te ihanat, meille tuli selvyys mein ongelmaan nyt lääkärin toimesta mut ei ollu erikoistunu tuohon alaan. voiko joku teistä auttaa hiukka minua ku pitäs saada tietää hyvält lääkäriltä mitkä on hoitovaihtoehdot ku ukolla on todella huono laatu testitulosten mukaan. eli epämuodostuneita paljon jne. vähän vaa toivoa ja ukko haluis tietää mahollisimman pian miten voi hoitaa.

Mun miehelle määrättiin just Clomigeenit samaan ongelmaan.

Kröhöm, mulle ei tarjottu minkäänlaista apua kun sain keskenmenon. Onnekseni siitä on aikaa enkä toivo sitä kenellekkään. Piinailijoille ajannopeutus! Kohta se piina on ohi ja plussaahan mä toivotan piinan päätyttyä +++++++
Hurjat onnittelut Sandy tarrabody ja tarrapipo! <3

Omaa: kp4 ja toivon rippeitä jäljellä, hain kahteen eri kouluun ja stressailen saanko väliaikaista työtä äitini kautta mahdollisesti tulevaan alaani liittyen. Tuli käytyä kävelyllä miehen kanssa, pohdittiin tänään paljon nimiä pojalle ja tytölle, hömppäiltiin yhdessä ja nyt ois paljon nimiä varastossa. Silti.. kun ei raskaudu niin ei. Päätin että varaisin ajan gynelle julkiselle, täällä päin TYKS ja pyytäisin että tutkisivat mut perinpohjin ja katsoisivat onko esteitä raskaaksi tulemisen kanssa, että onko sillä saralla häikkää, viimeksi ei ollut vuosi sitten. Lisäksi siellä voisin kertoa kilpirauhas epäilystä, jospa saisin lähetteen verikokeeseen oliko se nyt sitten TSH arvo mikä ainakin katottais kilppariin liittyen. Onkohan tommonen mahdollista? Tietääkö joku?

en tiedä uskallanko nyt sitten toivoa mitään...miulle määrättiin juuri lihaksenrentouttajia kun mun vasen käsi jumahti ettei nouse ja laske kunnolla...lihakset kuulemea niin jumissa ettei lääkäri oo tavannut ketään samanmoista...
pari piävää lepoa relaksanttei ja hierojalle marsmars...

huoh..viikko piinailua..siis mainitsin raskausyrityksestä, ei maininnut asiaa mitään..hmm

Onnea Sandy ja tarrasukkia paljon mukaan!

Mä edelleen vuotamattomana :D Taidan aamulla tehdä testin kun on nuo tissit vähän oudot ja muutenkin jännä tunne. Pelkään vaan et petyn... Mut eipä auta kuin testailla. Tuun sit aamulla kertomaan miten kävi :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

gatusa: niin en osaa sanoa. en tiedä kuinka noitten metforemien pitäis käytännössä toimia, tuntuuko miltään jos alkaa munasarjat puhdistuu tms. toivon kuitenki että olis ajallaan ollut ovis jota en vain ole huomannut.
muutes: ensimmäiset kolme joutsenta lensi tänään ylitse ja tuolla jossain jäällä huutaa lisää elleivät ole samoja. :) kevät <3

onnea sandy!!!! <3 hurjasti liima sinne. jospa ne olikin valemenkat :)

mistä alkaen näkee ultralla että on raskaana? kun siin ultrassa helmikuun lopussa oli limakalvot todella ohuet ja siistit että en usko että mahdollista kiinnittyä niin ohuiin kalvoihin. ja tuskin ovat kerennyt kp 6-9 paksuuntua niin paljoo?

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

rv 4+ näkyy pussi, rv 6+ voi havaita sydänäänet. toivotaan että saat hyvii uutisia tässä kierrossa :)

Pikaista oma napailua... Tänään kp 32 ja testi näytti aamulla puhdasta negaa :'(

Joten asennoiduttava se kai on et uusi yrityskierto alkaa lähipäivinä. Sais nyt vaan täti tulla kylään niin ei tarvis kovin pitkään odotella :D

Gatusa: tsemppiä teille, nyt kun syy selvillä siitä on helpompi jatkaa :)

"Miehet: Klomifeeni ilmeisesti salpaa myös miesten väliaivojen alaosassa sijaitsevat solut, jotka sitovat estrogeenia, jolloin palautejärjestelmän ansiosta testosteronieritys ja siemensolujen muodostuminen lisääntyvät."

"Miehet: 50 mg (1 tabletti) vuorokaudessa 2–3 kuukauden ajan, ja tämän jälkeen pidetään 2–3 viikon tauko lääkärin ohjeen mukaan. Hoitoa voidaan näin jatkaa 6 kuukauteen asti."

"Mitä Clomifen sisältää?
- Vaikuttava aine on klomifeenisitraatti.
- Muut aineet ovat:
- tabletin ydin: laktoosimonohydraatti, mikrokiteinen selluloosa, liivate, esigelatinoitu maissitärkkelys, talkki, vedetön kolloidinen piidioksidi, magnesiumstearaatti
- tabletin päällyste: hypromelloosi E5, makrogoli 6000, talkki, titaanidioksidi (E 171), punainen rautaoksidi (E172)."

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=221&i=LEIRAS+FINLAND_CLO

Puhuiko lääkäri teille lääkevaihtoehdoista ollenkaan? Onko kohdallanne mahdollista?

Voi pylly sanon! Samaan aikaan pahoinvointia, nälkää ja pissattaa. Kuitenkin vessassa käydessä saa pyyhkiä ruskeahkoo valkovuotoo... alkaa valmistautuu pahimpaan o_O
Oon onnistuneesti raskaana ollut 5vuotta sitten ja sen elämäntilanteen ja Isä ehdokkaan takia päädyin 11+6 keskeyttämään raskauden. Silloin kaikki eteni kuin elokuvissa tuohon päivään asti. Ei mitään ruskeaa tai punaista vuotoa missään kohtaa tullut :cool: Nyt sit kun km:n tullut niin alkanut juuri näin... ruskealla vuodolla ja siitä sitten "täti" kurvannut paikalle! Vois vaan nukkuu viikon putkee! :sad001

kiitos tiedosta myyh ja kizu :) tänää lääkärii yskän takia ja varmaa kysellää josko se lääkäri tietäs jonku joka vois kattoo ne tulokset ettei tarttis mennä melkei toisee kaupunkiin asti.

Pömpylä mulla samanlainen suru takana,4v sitten keskeytin.edelleen ketuttaa niin s-nasti ettei sanat riitä kertomaan.

Nyt taas kp1

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk

Freyja, minne ihmeeseen ne mun aallot ja tuulet hukkui matkalla... :confused: Pahoittelut negatestistä :Heartred Toivon kuitenkin vielä valtavasti sitä plussaa sulle! ++++

Pömpylä, nyt ei taida olla mulla mitään fiksuja sanoja... onpa vaan paska tilanne :sad001 Mä pidän sormet ja varpaat ristissä että kyytiläinen pysyy matkassa!

Tsemppiä myös ihan kaikille!!! Tuntuu että monella on nyt vastoinkäymisiä ja mieli maassa. Toivottavasti tämä lisääntynyt valonmäärä jä lähestyvä kesä nostaisi edes joidenkin mielialaa! :)

Kiitokset kaikille onnitteluista! :) Omista oloista vois kertoo sen verran että aamulla tehty Pregchek-raskaustesti, joka näytti jo melkein yhtä vahvaa viivaa kuin kontrolli :) Tuhrua vielä tulee, mutta musta se on jo enemmän perusvalkkarin tyyppistä..... Siinä ei siis ole enää juurikaan ruskean/punaisen sävyä. Siteen housuista nakkasin roskiin, kun ei täällä nyt enää odoteta vuotoa. Mä en kyllä ymmärrä mikä hormoonihirviö mä oon kun 99% varmuudella ovulaatio oli 1.3 jälkeen (seksiä iltapäivällä, luulisi että hedelmöitys 2.3) ja mä sain plussan jo 9.3....eli dpo 7-8.... Ens lauantaina teen digitestin uudelleen. Jos siihen tulee "Raskaana 2-3", niin sitten seuraavalla viikolla soittoa neuvolaan :) Samalle viikolle osuu esikoisen 1/2-vuotis neuvola... :p:rolleyes:

Muokattu viimeksi:
Terve vaan kaikille!!
Ensimmäisenä Sandy: Oikein paljon onnea plussasta ja paljon liimaa mukaan ^^ <3
Negan saaneille isot pahoittelut :( Onnea uuteen koitokseen. Kyllä me kaikki vielä onnistumme.
Jännäilijöille tsempit!!! <3
Ja kaikille tasapuolisesti plussia testeihin!!!

Pömpylä: Mä niin toivon,että sulla se kyytiläinen siellä matkassa pysyisi tuhruista huolimatta. pidän kaikki varpaat ja sormet ristissä!! tsemppiä!!

Gatusa: Mä olen kans pähkäillyt,että kun tuo mies vie oman näytteensä (joskus) niin jos sieltäkin löytyy sellaista mihin tarvitaan lääkehoitoa. Niin oli jotenkin huojentavaa kuulla,että siihen on jotakin lääkkeitä ainakin :) en nyt tarkoita,että teidän tilanne ois mikään jeejee jne. Mutta itse ainakin viisastuin nyt :) Kiitos!

loora: Nojoo,kovasti täällä toivotaan,että kyytiläinen oisi matkassa ;) Heräsi toiveet kun luin että sullakin oli ollut mahan toiminta aktiivisempaa. Heh! Toisaalta taas en uskalla liikaa vielä elätellä toiveita,mut kyllä aina vähän saa ;)

Kiwibird: Kiitos kannustuksesta..plussaa kovasti kuulee toivottais jo pikkuhiljaa!! :D

Omanapa: On kp 24 (dpo 8?) ja lugeja jäljellä vielä viiden päivän satsi :) huijui! Viikonloppu meni rauhallisesti. Lauantaina oli "vanhukset" kahvittelees synttäreiden kunniaksi ja se päivä menikin leipoessa ja vieraita palvellen :D Eilen iski päälle ihan kauhee flunssa ja olen tälläkin hetkellä ihan tukossa ja veto poissa :/ Kuumetta ei ole joten töissä aherretaan.Nyt näitä ns. oireita voi laittaa flunssankin syyksi.Tänä aamuna olin ihan pöhnässä vaikka olin nukkunut hyvin ja pitkään.Alavatsaa nipistelee ja eilen kouraisi ikävästi oikealta puolelta. Tissit on ihan sika kipeet..pelkkä yskiminenkin sattuu niihin. Varsinkin nännit on kipeet (flunssan syy?) Vatsa pysyy yhäkin aktiivisena ja aamuisin pitää jopa ihan juosta vessaan. :D Alussa tässä ollaan yhäkin,joten kaikki oireet voivat viitata tuohon flunssaan.Valkkaria tulee paljon,mutta osa siitä on myös tuota lääkeainetta joka valuu pois.. hyh.Nyt vaan jännäilemään tulevaa lauantaita,ku silloin ajattelin testata :)

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!!

Muokattu viimeksi:
Freyja: Pahoittelut negasta, onnea uuteen kiertoon <3

Pömpylä: Tiedän niin sun tunteen itse oon kokenut aivan saman, voimahalit ja tsempit. Lähetän sulle kärsivällisyyttä roppakaupalla sulle. :)

on: Sain puhelun tänää neuvolasta, soittivat ja kysyivät kuinka voin kkm jälkeen. Tuli jotenki tosi hyvä olo. Varmaan pikku paikkakunnan etuja että kysyvät kuulumisia, en tiedä. Sanoin vaan lopuks et toivottavasti et nähään mah pian eri merkeissä. Ihana aurinkoinen päivä täällä voisi lähtee kävelylle. Kivaa alkuviikkoa kaikille!

Muokattu viimeksi:
Mullakin Lissufin neuvolatäti oli keskenmenon jälkeen tosi empaattinen. Itse tosin sinne soitin ja kerroin et mitä oli käynyt. Kyseli vointia ja sanoin et toivottavasti nähdään mahdollisimman pian.

Edelleenkään ei vuotoa näy joten katsellaan nyt mitä tuleman pitää. Ainahan sanotaan et toivoa on jos ei vuotoa näy :D

no niin lääkärissä käyty ja allergialääkkeet käyttöön josko auttas yskään. samainen lääkäri totes et miehen tulokset on kyl niin huonot että IVF/ICSI on ainoot vaihtoehdot vaikkei alan asiantuntija olekaan mutta osaa kattoa kyllä noit tuloksia. kysyin et oisko clomifenist apua miehelle ni totes että hän ei ala mitää määräämää koska ei ol syytä koska ei kuulemma ois varmaankaa apua, määräkin oli kuulemma alhainen sen lisäks että oli pääosin epämuodostuneita joten totes että ei muuta ku rahotus kuntoo ja klinikalle IVF/ICSI hoitoon. no jos rahotus saadaa järjestymään tuolle ni sit alkaa mulla clomien syönti näköjään ku pitää saada niitä munasoluja useampia kypsymään samanaikasesti että voivat sit ottaa ja kokeilla onnistuuko. mies on kyllä iha valmis hoitoihin nyt vaa ongelmana on tosiaa se rahotus. ja oon oppin kyl ymmärtää miks turhautuminen on niin tuttu tunne tässä asiassa...

Takaisin