Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gatusa, hyvä että vihdoin saitte tietää missä vika, ikävää kuitenkin että tulokset olivat huonoja. Onhan noita hoitovaihtoehtoja onneksi kuitenkin, toivottavasti jostain löytyisi apua, kuitenkin ilman että sinne menisi suurta omaisuutta.

Freyja, tsemppiä piinailuihin!

Täällä on tilanne sellanen, että päässä pyörii niin paljon kaikkea, että saa nähdä pistetäänkö tää vauvaprojekti jäähylle vähäks aikaa, mulla ottaa edelleen toi km melko raskaasti, enkä tiedä uskallanko ottaa sitä riskiä, että joutuis taas pettymään... En tiedä kestäisinkö sitä kolmatta kertaa...
Sen lisäks mies on alkanu haaveilemaan rauhanturvaajaks lähtemisestä, tai siitä se on haaveillu niin kauan kun ollaan seurusteltu ja oon sitä kannustanu hakemaan, ettei tarvi sitten myöhemmin sitä märehtiä, mutta se ei oo tähän mennessä saanu vielä aikaseks. Se saa nyt pari kuukautta aikaa miettiä mitä se nyt haluaa oikeasti ja mä saan keräillä itteäni ja keskittyä tienaamaan (toivottavasti tekemään myös niitä ylitöitä) rahaa remonttia varten, jos sais vaikka tästä asunnosta juuri niin viihtyisän, ettei tarttis muuttaa, kun häirikkö naapuritkin on rauhottunu vaihtelun vuoksi.
Tätikin suvaitsi tulla melko myöhässä ja nyt 2/24-30 saa nähä miten nää kierrot tästä asettuu nyt...

santra tuossa tilanteessa on ehkä parempi oottaa vähä aikaa ja kattoo mitä mies tekee. ja tietenki on parempi jos on rahaa valmiiks sit jos lapsi ilmoittelee itestään. juu no meillä ei hirveest mahiksia ol alottaa mitää hoitoi mikäli hinnat on korkeat. kokeillaa viel iha luomust, käydää lääkärillä kyselees mitä voi tehä. lapsi tulee jos on tarkotettu. kyllähä tää ottaa koville mutta saa nähä miten kä. täällä kp 6/32-44 vissii ja menkat loppu eilen joten uusi kierto uudet yritykset.

Lissufin mulla on todettu endometrioosi, mutta sitä ei ole (ainakaan vielä) tutkittu sen enempää. Yksi pesäke löytyi sisätutkimuksessa, ja jos on vain se yksi pesäke niin ei välttämättä vaikeuta raskaaksi tulemista. Sit kuukautiskipuihin on ollu jo monta vuotta vahvat lääkkeet. Julkisella puolella jo viisi vuotta sitten mun tietoihin oli lääkkeiden määräämisen yhteydessä kirjoitettu, että epäillään endometrioosia, mutta mulle ei sitä kerrottu! :mad: Olisi ollut kiva tietää että tällainen on jo silloin havaittu. Ja tuonkin tiedon sain vahingossa, kun yritin varata aikaa enkä sitä saanut jonojen takia. Ja sitten kyselin parit jutut tiedoistani, kun olin menossa yksityiselle.
Kauheena ei siis mulla ole kokemusta tai viisaita sanoja aiheesta :oops:

Santra mulla kans pyörii kans mielessä et entäs jos käykin taas samalla tavalla..Näin jälkeenpäin ihmettelen miksei sairaalasta tarjottu apua asian käsittelemiseen.Kyllähän siinä lapussa jonka sieltä sai luki että pääsee keskustelemaan sairaalan psykiatrin kanssa jos haluaa mutta eipä sitä lappusta sillon tullu luettua.Olishan vaikka hoitaja voinu kertoo että tämmönen mahdollisuus on,haluaisitko jutella.

Mullakin kyllä pelkona keskenmeno toisen kerran. Varsinkin kun tuo viimeinen oli vähän jännä keskenmeno. Siis ei mitään oireita ja selvisi ekassa ultrassa ettei siellä kohdussa ole yhtään mitään. Ja kuitenkin tosiaan rv 6+ siellä oli elävä sikiö ja sydänäänet näkyi jne. Et mihin se kaveri oli tuona aikana kadonnut :(

Jotenkin siis pelkään et uskallanko iloita jos testi näyttää plussaa. Toki haluan mennä ultraan, mut vasta noin viikolla 8+ kun sit olis taas hetken turvallisemmalla puolella. Mä en edes kuvitellut et voisi käydä ns huono tuuri ja just mulle tulla keskenmeno. Mut tällä taustalla mennään ja kyllä kai se nyytti vielä joskus syliin asti saadaan :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Alkio ns liukenee,kudokset hajoo,pikkuviikoilla kun menehtyy.

Mulla Yks sairaalaa hoidettu km,kuolema tapahtunu joskin 13-14 vk kohdalla,oli reilun viikon ollut kuolleena kunnes tyhjennettii kohtu.Oli aivan tummunut jo pieni :'( lääkäri sanoi että kudokset alkaa hajota niin pian.
Mie sain tolla keikkaa sairaalapastorin juttelemaan kun hoitsuille kerroin kuin ahistaa ajatus et pikkune vaa roskiin.sit me siunattii hänet sairaalakappelis ja vein tuhkattavaks itse.se rituaali helpotti.

Dellakos Se Mei pottailuu ihaili.mie napsin vallan vaipan pois,käytii taajaa potalla.eka vko vahinkoja mut sit alkoi sujuu.en usko et 2v Viel piittaa vaikkois timanttipikkarit,Se on lähinnä sen toiminnan ohjaamista et lapsi löytää mallin mennä potalle.no meil Tää on toiminut siit saakka ku keksin miten helppoo Se on,oon aika hitaasti oppiva äiti ku vasta 4 tai 5 kohdalla tein näin :D

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk

Gatusa, Kyllä mä miehelle annankin aikaa, tonne rauhanturvaajaks pääseminenkin on niin tuurista kiinni ja sekin on pitkä prosessi, että kuka tietää... Aika näyttää...

Satsa, Mustakin on erikoista ettei ohjata mihinkään puhumaan, mulla on vielä aika pitkä masennustausta ja pelottaa että se iskee sitten taas kovaa, kun ei ite tajua. Eihän toki kaikki tarvi apua käsittelyyn, mut mulle on ruvennu niin vahvasti iskee nyt kaikki sekavat tunteet ja on vaikea vaan mennä eteenpäin...

marikki puhuminen tosiaan auttaa, itellä vaan ei ole ollu mahollisuutta oikei puhua kenenkää kanssa ikinä ku on jotai tapahtunu.

santra toivottavast teillä tärppäis :)

voi kamalia nämä km jutut. meinas itku tulla kunnolla tuosta tarkasta kuvailusta mitä km:ssä tapahtuu. hirveitä olette kokeneet ketkä sen kokenut ei ihme että mieli matalana mulla varmaan sekois pää.
tuntuu että muutenki herkkis tuulella ollut eilen ja tänään. raskas olo alavatsalla ja repäisy kipuja munasarjoissa, pissattaa vähän väliä ( voiko johtua lääkkeestä), rintoja välillä ihan tosi vähän jomottelee jos oikein tarkkaan kuuntelee itseään. :) outo olo. haistelin työkaveria että tuoksu hyvälle... :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

lucky onko sulla ollu jo ovis kenties? :) tuli vaa mielee et onpa lupaavan kuuloista sulla. mullaha oli ennen tätä yllärivuotoa sillai et parina iltana esikoinen ku nojas minuu ni haistoin vaniljatäytekeksit.

Mun piti olla kirjoittamatta tänne pariin päivään, mutta nyt on pakko tulla jakamaan!

Mä nimittäin sekoilen täällä urakalla! :excited001 Päätin sitten tehdä raskaustestin, vaikka dpo onkin vasta about 7-8, kierto kp26/25-?... Mä aattelin että se nega vaikka vähän rauhottaa, kun tuota tuhrua vaan tulee vieläkin, ei kylläkään siteeseen asti ollenkaan. Siihen testiinhän alkoikin piirtyä jonkilaista punertavaa viivaa!!! :) Kaivoin vielä vessan roskiksesta joskus viime kierrossa tehtyjä negatestejä (joo, mä silloin malttamattomana testasin :rolleyes: ). Kyllähän niissä negoissakin viivan paikka näkyi, mutta kyllä tää tämän päiväinen jotenkin näytti punaiselta....

Eikä tämä sitten jäänyt tähän! Mun oli pakko kaahata apteekkiin ostamaan CBn digitesti! :grin Ei noita viivoja tihrustamalla tuu kuin entistä hullummaksi! Mähän olin tässä vaiheessa jo tosi toiveikkaan varma raskaudesta. Aattelin että nyt mua ei palauta maan pinnalle mikään muu kuin että saan lukea ihan selvällä suomenkielellä tuloksen. Ja sitten siihen digitestiin tulikin "Raskaana 1-2" :):) Kääk!

Plussattu siis on :love017 Tunteet vielä ihan sekaisin. Tuhrukin huolettaa :confused: Kunpa se lakkaisi pian! Kaappiin jäi vielä testejä, tulee nekin varmaan käytettyä kun odotan viivojen vahvistumista. Ja pakko tehdä se digikin myöhemmin, että saisi viikkoja kasaan.

Freyja, nyt vaan mukaan tähän plussa-aaltoon! :talk017 Mä puhallan nää plussatuulet sinne! :)

Ja kaikille muillekin pistetään plussa-aalto liikkeelle! ==> :wav

Muokattu viimeksi:
onnea tuhannesti sandy plussasta, noita tuhruja yleensä kutsutaan valemenkoiksi :) aivan mahtavaa, tonnikaupalla tarrasukkia sinne :)

on: kp 6/32-44 ja uusi kierto aloitettu sit eli eilen ei enää ollu vuotoa eikä tuhrua joten saapi nähä lyheneekö mulla kierto tälllä kertaa sit. no molemmat syödää foolihappoa ja yritetää luomusti et tärppääkö ku oon lukenu että mies jolla on huonolaatuiset simpat voi hedelmöittää ja raskaus ja lapsi voivat olla täysin normaaleita. eli en suostu luopumaan toivosta ja tässä nyt aletaan oleen koko kierto sillä joka toinen päivä menetelmällä ja kattotaa miten käy meidän, ois aivan ihanaa kllä plussata ja saada se nyytti mahollisimman pian mut lapsi tulee sit kun on sen aika.

Santra87 Ollaan samanikäsii ja kokemuksiakin näköjään yhteisiä löytyy :sad001 Mullakin 2 km:n takana. Nyt siis uudelleen raskaana kolmatta kertaa vuoden sisään... Jännittää, pelottaa... en tiedä pääseekö koskaan yli??! Mutta kun täälläkin tarinoita monia lukee niin vahvojahan me ollaan. Tuntuu että enemmän sääntö kuin poikkeus että on km:n tullut o_O
Omalla kohdalla historia on hurja ja myös osiltaan ei tämä keho ole kokemusten jälkeen ollut valmis aikaisemmin. Nyt on levätty ja haettu voimavaroja. Älä lannistu :oops:

Meitsi kävi vähän oloja lenkkeileen pois... pikkuisen pörrää mahassa, päätä särkee ja ja ja ja.. blaah! Nooh RAIKAS ILMA TEKEE TEHTÄVÄNSÄ. Nyt voi hakee pakastepizzaa kaupasta :p

Onnea Sandy! Ja paljon tarrasukkia. ^^ Kyllä toi tuhru valemenkoilta kuulostaa.

Voimia Gatusa, toivon täydestä sydämestäni että saatte nyytin ilman kalliita hoitoja vaikka pahalta näyttääkin. Ei siihen tarvita kuin se yksi hyvin voiva siittiö.

Tsemppiä ja halauksia kaikille keskenmenon kokeneille. Kurjaa etteivät kertoneet kunnolla että on mahdollista päästä juttelemaan. Joskus tauko voi tehdä hyvää, jos tuntuu ettei jaksa. Voimien keräämisen jälkeen voi yrittäminen onnistua taas uudella puhdilla vaikka ei se suru niin vain unohdu. Toivottavasti saatte vielä uuden plussan ja kaikki menee hyvin.

Onnea Sandy ja tarrasukkia matkaan <3 :smiley-bounce016

on: Heräsin aamulla alaselkäkipuun ja alamaha kipuun, oviksen pitäis kaiken järjen mukaan olla ohi :rolleyes:o_O Mietin et kyl sitä sen verran on kanin touhuja harrastanu et voikohan se siitä olla. Vai onks tää psykologisia oireita. Pitäis vaan jäitä hattuun laittaa, mut miks se on nii hankalaa? Taas kahen viikon piina alkakoon, ollako vai eikö olla. Ja kun se pelko keskenmenosta!? :sad001

mitäpä vargynjalle kuuluu? ultrassa kaik hyvin pikkunen on varmaanki oikein virkeä vaikka ethä sä viel varmaan tunnekaa mitää :) juu pitää vaa toivoo parasta, tuloksissa normaalei oli 2% muuten epämuodostuneit ja liikkuvuus hiukka matala joten ei ol lupaavaa mut aina pitää yrittää ja jos Allah niin tahtoo ni lapsi tulee. niihä se menee noissa hoidoissakin, ei ol 100% takeita ikinä.

tsemppiä ja plussatuulia lissufin, toivottavasti saat plussan kierron lopussa ja menkat pysyy pois seuraavan vuoden ajan ainaki :)

Huh, 2% normaaleja kuulostaa aika hurjalta. :( Toivottavasti se riittäisi. Toivossa on ainakin hyvä elää, ilman toivoa ei ole mitään. Olet vahva kun jaksat toivoa tuossa tilanteessa. Ansaitsisit sen oman pikkuisen. Mitäs täällä, jatkuvasti nälkä, usein väsy mutta selvästi pirteämpi (ainakin jos saan nukkua tarpeeksi). Tänään oli vapaapäivä ja käytiin kävelyllä nauttimassa kevät auringosta ja kotona sitten sain vähän siivottua. :> Liikkeitä ei vielä tunnu, mutta ainakin se ultrassa kovasti näytti jumppaavan ja venyttelevän, että eiköhän se siellä hyöri <3. Lonkka/lantio/selkä josta aiemmin valittelin on kanssa vähän parempi kun nyt on ollut kevyempiä hommia, vaikka ei sitä hyvällä tahdollakaan kunnossa olevaksi voi sanoa.

Lissufin, niiden oireiden kuvittelu on toisinaan turhan helppoa. Kokemusta on ihan yllin kyllin. :( Ja ne vielä on varsin samanlaisia menkkaoireiden kanssa. Toivottavasti siellä olisi tällä kertaa todellisia oireita ja saat plussan etkä menkkoja.

Takaisin