Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa kaikille!

Alkuun heti muutamat onnittelut:
PePa, onnittelut rouviintumisesta ja oviksen bongaamisesta! Toivottavasti saitte hyödynnettyä! ;)
hehel, toivotaan, että tuo viinipulloenne toimisi myös sinun kohdallasi! :)
etk:lle myös onnittelut oviksen bongauksesta! Muistelin lukeneeni jossain, että paras aika pupuilla olis itse asiassa just edellisen vuorokouden aikana ennen ovista. ;)

Muillekin onnitteluja tasapuolisesti ovisten bongailuista!

Omasta navasta nyt vaan sen verran, että näyttäsi tuottavan huomattavasti tuskaa bongata ovista. Tietty voisin hankkia niitä tikkuja,  mutta jotenkin en ole valmis siihen. Mulla ei oviksen kanssa ole oikein mitään oireita (tai enhän tiedä, että onko sitä edes joka kerta). Ei oikein mitään kipuja ja jotenkin vuodon määrä/olomuoto ei musta muutu kovin oleellisesti. Mut ajattelin, et jos tuota aamulämpöä alkaisi mittailla seuraavalla kierrolla. Mulla siis ovis oli mahdollisesti 17. päivän tienoilla tai jo 15.1. tms. Mutta kierrot on siis olleet niin epäsäännölliset (19-26 pvää), etten varmasti osaa sanoa.

Nyt vaan optimismia peliin kaikille! Tädin tulokin tarkoittaa, että pääsee taas kohta yrittämään! :)

Täti tuli sittenkin! No olihan se jo aikakin, vaikka ei olisi tarvinnu tullakkaa..

Kp 1
Yk 10

Viim.kierrot 44-42-46

Laitetaanpa tännekin päivitystä omaan tilanteeseen... Kopsasin tuolta toisesta ketjusta kirjoittamani, laiska kun olen =P.

Gynellä käyty. Clomien annostus nyt kohdallaan :). Huomenna ja tiistaina tikutellaan ovista ja vaikka ei löytyiskään, niin keskiviikkona pistän Pregnyliä. Auts, jännittää toi pistäminen, vaikka mua on elämäni aikana pistetty ihan pirusti. Mutta ite en oo koskaan joutunu itteeni neulalla tökkimään! Sitten olis petipuuhien vuoro ja perään kolme päivää Lugesteronia. Aspiriinin aloitin myös tänään ja greippimehun jo reilu viikko sitten.

Eli heti aletaan toimimaan, vaikka edellinen km oli just. Se meni niin aikaisin ja gyne epäili sen olleen kohdun ulkopuolinen. Sitä vähän itsekin mietin.

Näillä mennään ja katsotaan mihin se riittää... Mun onneni on, että mies ei lähde nyt töihin. Normaalisti olis lähtenyt keskiviikkona, joten olis jäänyt petipuuhat väliin. Vähän kyllä tää lääkkeitten määrä jo hirvittää :/.

Hellou evripadi!

Frida_: Sinullakin on näköjään vaihtelevat kierrot,niinkuin minullakin. Ja samat tiedot minullakin on tikuttamisen aloittamisesta. Tuntuu vaan että niitä tikkuja pitäisi olla satoja jos kierto heittelee ja tikuttamisen aloituspäivää ei tarkkaan tiedä :D oon päättänyt että tässä kierrossa tikutan, jos ei löydy, niin sitten ei löydy. Peittoja heilutellaan mielestäni ihan hyvin, joten sen takia ei tarvitse hätäillä jos viivoja tikkuun ei ilmaannu.. Minun pitäisi muutenkin varata aika lääkäriin tutkimuksiin että kaikki on ok, saisi ainakin itselle mielenrauhan :D

JMH
: Toivotaan että tuo määrä apuja auttaisi <3 vielä kun mieskin on kotona ;)

Josma
: Pahoittelut tädistä, uusi kierto on aina uusi mahdollisuus ;) Itsekin ajattelen positiivisesti vaikka tädin tulo aina ensin harmittaakin niiin pirusti...

Nyytti:
Sulla on hyvä asenne, muiden pitäisi ottaa mallia stressittömästä asenteestasi, varmasti on paljon enemmän hyötyä, kuin haittaa ottaa rennosti (vielä kun se olisi niin helppoa toteuttaa, kuin mitä sanoa ;D ) Saanko kysyä mitä foolihappoa syöt? Apteekista vai luontaistuotekaupasta/ netistä?? :) Itsekin olen syönyt nyt pari kuukautta kaverin suosituksella. :)
Silkki: älä välitä vaikket plussaa saa ovistestiin, itse tiedät kehosi parhaiten.:) toivotan onnea yritykseen <3

Itselläni nyt kp 17/35-36 ja jänskäillen odotan tätä loppuviikkoa, jos onnistuisin bongaamaan oviksen joko tikuilla tai ihan itse kehostani.. Aikaisemmilla yrityskierroilla en ole huomannut kehossani mitään muutoksia, tai sitten ne on tapahtuneet huomaamattani. Tuntuu että muutenkin valkovuotoa on reilummin nyt, kuin mitä pillereiden aikaan, joten "limat" on ainakin vaikea huomata :/ Edelleen mietityttää se rintojen arkuus loppu kiertoa kohden.. Sitä kestää se muutama päivä ja nännit on todella kipeät ja pyyhkeenkin päällä pitäminen on tuskaa. Sitten taas kun menkat alkavat, kivut häviää O_O.. Onko KELLÄÄN samanlaisia tuntemuksia.. ihan kauhulla ootan tätä kierron loppupäätä että milloin se alkaa.. Ajattelin laskea nyt ihan ajankohdan ja päivät,niin tietää jatkossa varautua vaikkapa pumpulilla :DD

Silkki mä en viimeks löytänyt ovista, vaikka tikutin ma-ma. Tuntemukset silti oli ja luotin niihin ja plussasinkin sitten... Voi kun nyt muistaisin mitä gyne tästä tänään sano... En muista mitä sano syyksi, mutta ei ole ollenkaan tavatonta, ettei sitä testillä bongaa. Pitäis aina nauhottaa sen puheet, niin muistais kaiken =P.

Huh, tännehän on tullut reilusti uusia viestejä, kun hetken olen poissa.

late- Tuo oviksen kanssa hukassa oleminen on varsin tuttu tunne. Laskureiden kanssa olen ihan sekaisin ja muutenkin aika mahdotonta laskea, kun kiertoaika ei ole joka kerta täysin sama. Ja silti heti jos on pidempi kierto alkaa miettiä, joskojoskojosko. Oikein mitään merkkejä en kehossa edes ole ainakaan aikaisemmin huomannut, ei mitään pistelyitä tai mitään. Jos ei sitten voimakkaampi pupuiluinto ole sitä. ;) Limoja voisi yrittää seurailla tässä, jos niistä saisi tolkkua. Kovin tarkkaan en kyllä aio ovista kytätä. Luulen että siitä olisi itselleni vain haittaa, kun saisin siitä vain stressiä ja sitten tulisi sellainen "pakko" pupuilla ja luulen että pakko tappaa innon tehokkaimmin. Mulla on myös rinnat ennen tädin tuloa arat, mutta ei sentään noin arat. Syystä en tiedä sen enempää kuin sinäkään. :\

PePa kiitos pahoittelusta. Tässä kuussa taas hyvät mahdollisuudet saada se plussa. :) Näin ainakin ajateltava niin pysyy hyvä mieli.

hehel täällä on peukut pystyssä, että tuo viinipullo merkki on oikeassa. :)

Pahoittelut kaikille negan/tädin saaneille. Mut tädistä se seuraava yritys lähtee, onnea kaikille sinne. Ihana kun täällä on "kohtalotovereita" jotka jaksaa olla positiivisia. :) Valaa itseenkin positiivisuutta, kun on niin kiva ryhmähenki. Onnea kaikille plussan saaneille vaikka olisi "vain" ovistestissä. Ja älkää välittäkö vaikka sitä ovisplussaa ei näkyisi. Ilmeisesti se ei välttämättä näy, kuten JMH:n tapauksessa.

Multa on tainnut mennä jotain olennaista jossain kohtaa ohi. Mikäs tämä greippimehu juttu on, kun monet tuntuu sitä juovan?

Itsellä ei mitään kummempia. Ovista odotellessa ja peittojen heilutteluun pyrkiessä. Tuon omissa tiedoissa olevan laskurin mukaan ovis olisi sunnuntaina. Hyvään saumaan siis, viikonloppuna kun on yleensä hyvin aikaa puuhailla sängyssä. :> (Kun nyt taas osaisi mennä sinne sänkyyn ajoissa, unirytmi näemmä taas vähän hajoamassa käsiin, kun nytkin yöllä kirjoittelen.)

late, kiitos kivoista sanoistasi :)
Meillä oli ensimmäiset pari kk sellaista yrittämistä molempien osalta, et nyt jo pystyy hieman himmaamaankin ja toivomaan jos tää sit tuottais tulosta :) Meillä syödään apteekin Bio-Folin merkkisiä tabletteja, jos nyt oikein muistan. Esikoista yrittäessä söin apteekin Folireneja. Sama kai se mitä merkkiä syö, kunhan siinä on riittävästi foolihappoa, eli se suositeltu 400mikrogrammaa :)

Vargynja, greipin/greippimehun pitäis happamuutensa takia parantaa ns hedelmällistä limaa, eli auttaa simppasia oikeaan paikkaan. Googlaamalla löytyy juttua kyllä :)
Minä en pysty niitä valmiita greippimehuja juomaan, on vaan niiin pahaa. Mutta puristan (melkein)joka päivä verigreipin ja appelsiinin niin sen sekoituksen saan jotenkuten alas ja vitskuja samalla :)

Täällä pukkaa väsymystä, ollaan muutettu viikko sit isompaan kämppään ja vähän alta 3v esikoinen opettelee nukkumaan omassa huoneessa.. kauhean hyvää menestys ei viel oo ollu ja saan pomppia monta kertaa yössä sitä rauhottelamaan ja aamuyöstä sitten otan viereen kun ei vaan jaksa ite olla hereillä. Viime yönä oli niin vähän tilaa aamuyöstä ipanan ja miehen välissä, et en vaan meinannu saada unta. Jospa ensi yönä menis paremmin :-)
Miehen kanssa ollaan jo pupuiltu ahkerasti, vaikka laskurin mukaan ovis ois vasta ens vkl. Ei se haittaa olla ajoissa ;)  Kas mä olen pättänyt että kolmas kerta toden sanoo! :)

Miekin täällä ovista ootellut alustavasti alkavaksi AIKAISINTAAN viikonlopulle, mullakin kun nämä kierrot menee miten menee...Ihmeissäni kyllä olen koska toissa päivänä jo oli maha NIIN pinkeenä ja tuntu että munajohtimet repee totaalisesti!Sen kummemmin mitään limoja yms en kyllä oo huomannut...

En sitten taas kyllä yhtään tiedä missä mennään.... Tässä taistelen itseni kanssa, etten kuitenkaan hakisi vielä tikkuja, koska tiedän että osaan sitten stressata niidenkin kanssa kunnolla jos plussaa ei saa näkyviin...ja kun potuttaa niin alkaa pian muitaki potuttaa, oon tosi hyvä tartumaan sen muihin ;)
pupuiltu toki on
Eikä missään nimessä vaan sen yrittämisen takia.

Onkin ollut todella jännä huomata itsessäni piirre joka on hyvin palannut takaisin, nimittäin halut! Ajattelin edellisen suhteen aikana kun vuosi oltiin pitkästi ilman, ennenkuin lopullisesti sitten hain eroakin(toki tuo ei ollut missään nimessä eron syy, vaan siihen kuului NIIN paljon muutakin) ettei ne halut ikinä tule takaisin.Ajattelin että kerkiää ihme tapahtua ja oon pian neitsyt uudelleen!!

Uuden avopuolisoni kanssa sitten elämä kokonaisuudessaan on niin erilaista, että halutkin ovat palanneet takaisin ja ME LIKE IT! Nyt pyykin laittoon ja sitten pitääkin lähteä hakemaan työvuorolista töistä, ens maanantaina alkais uudessa paikassa työt, hieman meinaa jo jänskättää! :)

piia84, kuulostaa niin tutulta... Mäkin ehdin pari vuotta miettiä että mikä mussa on vikana kunnes se ero tuli... Kylläpä nuo halut mahtaa edesauttaa asioita enemmän kuin tikuttaminen.

Niin samaa mieltä, että toi oviksen tikuttaminen voi vaan turhaan stressata. Mä olen aiemmin tehnyt niin, että kun olen huomannut ekat merkit mahdollisesta oviksesta niin varmistan asian testillä. Käytännön aina on omat tuntemukset ollut oikeassa. Nyt sitten menin hätäilemään ja alotin tikuttamisen ohjeiden mukaan kp 8. Viime kierto kun olikin yllättäen vaan 24 päivää normaalin 28 sijasta. Tänään kp 12 ja ihan turhaan stressi nousee kun plussaa ei näy. Typerää murehtia turhaan, ens kuussa olen sitten viisaampi ja palaan vanhaan hyväksi todettuun systeemiin. Nyt pitää kaivaa vaan positiivinen fiilis taas esille niin petipuuhista saa enemmän irti! ;)

Hiphei kaikki! Täällä jännitetään nyt tuleeko täti vai ei. Terot loppui toissa päivänä ja nyt siis eka teroton päivä. Viime kierrossa tiputtelu alkoi toisena terottomana päivänä, saas nähdä miten nyt käy. Jos ei muuta nyt tässä kierrossa, niin olis edes kiva jos se tiputtelu jäisi pois. Menkkafiiliksiä on ollut tämän päivän ajan, toisaalta tässä kierrossa oli se viiltävä kipuilukin kp 21... mutta eipä tässä tule hullua hurskaammaksi tällä pohdiskelulla, ajan kanssa se selviä. Ja jos täti tulee niin siitäpähän alkaa uusi alku ja vielä on yksi terolista jäljellä :) Paljon plussatuulia kaikille!

hehel Toivottavasti sun ei tarvis käyttää viimistä liuskaasi teroja ja tätikin jättäisi ystävällisesti tulemasta :) Hieno kuitenkin että olet positiivisella mielellä vaikka se ryökäle sieltä sitten tulusikin, niinkuin sanoin se tuo kuitenkin tullessaan uuden mahdollisuuden ;D

Meillä ei ole nyt yhtään kivvaa, mies istui maanantain pytyllä ripulin kourisssa ja tänä aamuna olen itse halaillut posliinia... Huoh, toivottavasti en raskaana ollessani kärsi kovin rajusta pahoinvoinnista :) Ihmettelinkin mitä se tuo meidän hurtta mua eilen seuraili ja katteli, mies sano että se tietää jotain mitä me ei tiedetä ja niin todella tiesi, että emäntä aamulla oksuilee..

Noniin, nyt se on tehty, tilaus netissä ovulaatiotesteistä ja samalla tilasin varuiksi pari raskaustestiäkin, pari halvempaa ja cb:n digin =P (sisko yllytti kun sille valitin näistä oloista ja eloista).

Eipä tänne muuten ihmeitä pitää alkaa orientoitumaan työelämään, sitä ennen kuitenkin pieni breikki sukuloiden viikonloppuna (eipä tarvii sitäkään harrastaa ennenku keväämmällä sitten seuraavan kerran ;)) Käytiin tänään myös tutustumassa pojan hoitopaikkaan. ja yllätys olikin suuri kun ei olisi halunnut sieltä lähtea pois =O mutta hyvä niin!

Jatkamaan pyykkäystä vielä hetkeksi ja sitten ruoan tekoon...

piia84 ja Inala Niiin tuttua! Olin edellisessä suhteessa lähemmäs 15 vuotta ja viimeset vuodet oli tosi hiljasta sängyn puolella... Lähestulkoon kämppiksinä eleltiin =P. Onneks tää nykyinen mies otti muhun yhteyttä vuosien jälkeen (ollaan tutustuttu -94) ja antoi sen viimeisen syyn laittaa eropaperit vetämään. Nykyään ei ole kyllä ongelmia ton asian kanssa ollenkaan :). Parikymppisenä valittelin gynelle kuivuutta ja sain neuvon vaihtaa miestä! Ehkä olis jo silloin pitänyt tajuta, että kemiat ei oikein kohtaa kuitenkaan... Mutta elämä opettaa :).

hehel toivottavasti täti jättää kyläilyn väliin :). Ja plussatuulia muillekin!

Ja vähän lisää "minä itte"... pistin tänään Pregnylin ja nyt pitäis sit alkaa touhuamaan ihan urakalla, mutta rennosti :). 

JMH :) miltä se pistäminen tuntui? saitko heti pistettyä vai emmitkö hetken? :) mulla ei ammatin puolesta tee tiukkaa pistää muita mutta itestäni en saa ees hemoglobiinia otettua :D :D
Mulla on täällä nyt vhän tylsää, surffailen vaan netiss kun poikakin haluaa leikkiä duploillaan yksin :)

No kyllä mua hirvitti! Mua on pistetty elämäni aikana tosi paljon. On ollu synnynnäinen sydänvika ja sitä kautta on piikkiä tullut enemmän kun tarpeeks. Tatuointejakin löytyy useempi. Piikkipelkoa ei siis ole, mutta ite en oo itteeni koskaan piikittänyt. Kyllä mä hetken sitä piikkiä tuijotin ennen kun työnsin sen mahanahkaan. Eipä se sen kummemmalta tuntunut, kun jonkun muun pistämänä :). Se kynnys työntää se omaan nahkaan on vaan aika suuri, suurempi kun jos sen tekis jollekin muulle. Toivottavasti oli kuitenkin eka ja vika kerta kun sen tein...

Hellurei :)

Anteeksi oma napailu, mutta pakko kysyä jos joku osaisi neuvoa.
Kun ma ilmoitin että täti tuli, nyt en ole ihan varma että mitä kävi?
Verta ei ole tullut kuin yhteen tamponiin, ja muuten tullut jokaseen pikkurillin kynnen kokonen ruskea läikkä.. Normaalisti on aikalailla runsas tuo vuoto.
Mistä mahtais olla kyse?

Kp 3 vai 49?

Josma; mulla tuli kolmessa edelisessä kierrossa tiputtelua "menkkojen" tilalla just jonkun päivän kahden verran... sitten meni pari päivää ja alko menkat oikeasti. Toivottavasti sun tapauksessa on kyse vaan valemenkoista... jos ei viikon päästäkään enempää vuotoa kuulu, niin tee ihmeessä testi :)

Jospa palautuisin tänne takaisin.... 

Seuraavasta kierrosta alkaa taasen piikitys....

Kylläpä on ollut mukava lukea muiden kokemuksia ja välillä koettelemuksiakin. Tietää, ettei ole tässä asiassa yksin. Itselläni pari viikkoa sitten ihan mega menkat kaavinnan jälkeen ja sen jälkeen maha ollut enemmän ja vähemmän kipeenä. Huomenna gynelle selvittämään mistä on kyse. Toivottavasti ei mistään ihmeellisestä. Ja samalla saan kysyttyä, et miltä nuo limakalvot näyttää tuon joulukuisen kaavinnan jäljiltä. Lähinnä vaan, että menikö siinä viimeinenkin toiveeni raskautua. Oviksen bongailunkin olen lopettanut jo pari vuotta sitten, kun ei sekään tuottanut mitään tulosta. Kaiken pitäisi olla kunnossa. Olemme näitä selittämättömiä pareja, jotka eivät raskaudu sitten millään. Mikä lie ohilaukaus tuo lokakuussa keskenmennyt raskaus? Vaikeinta tässä on ollut hyväksyä, että ei kykene siihen luonnolliseen asiaan mihin mies ja nainen on tarkoitettu. Perheen perustamiseen. En ole luopunut toivosta saada perhettä, mutta biologista lasta se ei välttämättä tarkoita meille. On tässä vielä muutama vuosi aikaa raskautuakin. Hoitoihinkaan en välttämättä enään halua. Kertokaahan hyväksi kokemianne keinoja saada vauvakuumeilu välillä pois mielestänne. Mulla se on ollut äärinmäisen vaikeaa. Nyt olen jo päässyt jo niin pitkälle, että kaikkien muiden raskautumiset eivät enään itketä eivätkä masenna. Sekin on jo paljon. Olen yrittänyt olla ajattelematta, olla puhumatta, olla onnellinen, olla stressaamatta ja mitä lie muutakin. Ja silti toiveenani olisi saada se oma pienenpieni vauva. Kai minäkin sitten kuitenkin kuumeilijoiden joukkoon kuulun vaikka yritystä on takana 4,5 vuotta. Onnea kaikille plussanneille <3>

Takaisin