Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lilia.Onnea ja ihanaa et täällä on jollain tullut plussa.. :)
Nonna.Voi että mä niin toivon sulle sitä plussaa..Paljon voimia ja hali täältä.. :) toivottavasti sun mielia ala pian kohenis...
Kukka.Oi toivotaan et kerrot meille viikonlopun aikana ilo uutisia lisää.. :)
Dolly.Toivottavasti säkin voit kertoo pian hyviä uutisia.Tsemppiä. :)
Aamu.Tsempit sulle odotukseen noi päivät on kyl pitkiä.toivottavasti odotus palkittais ja se plussa tulis.. :)

Ja kaikille tsempit on sit kierto mis vaihees vaan... :)

on.en nyt ainakaan vie oo ostanu ovistestejä mut aattelin ton miehen nyt viikonloppuna kellistää kun ei sit mitään hajuu koska se ovis vois ol ku voi ol et on vast kahenviikon pääst.nyt siis kp.10/27-46

oikein hyvää viikonloppua kaikille.. :)

Hei muruset :) En malta pysyä täältä poissa kertomassa kuulumisia kun yhä eniten koen tämän "omaksi ryhmäksi." Ja seuraan teidän juttuja koko ajan (useasti päivässä) vaan en kehtaa enää niin kommentoida kun muistan miten kipeältä tuntui jo muiden raskauslaskurit oman odotuksen odottamisen sijaan...

Meillä oli tänään rakenneultra, viikoilla 20+5 mennään ja papu oli mitoiltaan kokoaan vastaava tai oikeastaan pikkuisen pienempi. Laskettu aika on yhä sama, heittoa ei nimeksikään. Plus miehen lapset on kaikki ollut syntyessään aika pieniä että en ihmettelis yhtään jos olis tämäkin syntyessään siro. Painoarvio hänellä oli 354g ja meille on tulossa TYTTÖ! Kaikki oli ultran mukaan kunnossa.

Itellä siis on ollu helmikuusta asti sellainen olo että sitten kun se vaavi tulee masuun se on tyttö ja mies on koko ajan puhunut pojasta ja sanoo ettei häneltä tule muita (kolme poikaa on hänellä jo todisteena). Ei tosin käskenyt tavaroita pakkaamaan vaikka raskauden alussa sanoikin että jos tulee tyttö tulee ero kun sitä on silloin käyty naapurissa :p

Miehellä on remontti kesken, mitä oon täälläkin avautunut noista miehen exä asioista niin exä on muuttamassa miehen omistamaan taloon vuokralle ja minäkin oon ollu täällä auttamassa. Nyt ollaan ekaa kertaa tosissaan oltu kasvokkain miehen exän kanssa tekemisissä, mitä oon pari kertaa häntä ennen nähnyt niin viimeksi huusi kurkku suorana kylä raikaen miestä kotiovella huoraksi ja sitä edellisen kerran seisoi miehen työpaikan ikkunan takana kun (työajan jälkeen) harrastettiin miehen kanssa siellä seksiä...

Alkuun oli melko nihkeää, ilmestyi pojan kanssa paikalle kun ei tiennyt että mie olen täällä. Mulkoili pahasti ja haukkui kodinrikkojaksi. Seuraavalla kerralla kun nähtiin ei sanonut sanaakaan mut ei enää puuttunut jos mie sanoin pojalle pari sanaa. Sitä seuraavalla jo kyseli miulta onko kahvimaitoa ja mitä olis tekemistä kunnes mies tulee. Ja seuraavat kaks kertaa jopa tervehtinyt tullessaan, jutellut mukavia välillä ja tarjonnut itse kahvia ja ollaan yhdessä ihmetelty ikean huonekaluja.

Onhan sillä ne hetkensä kun räjähtää ja nytkin taas vittuili ihan kunnolla kun lähdin. Tietty ennenhän en ole nähnyt häntä "normaalisti" vaan hän on ottanut yhteyttä vaan skitsahtaessaan eli minulla hänestä hyvin vailinnainen kuva kuten myös hänellä varmasti miusta. Ilmeisesti suuri osa hänen epävakaudesta johtuu myös vaikeahoitoisesta diabeteksesta, eli kun verensokeri laskee menee touhu ihan hulluksi, todella. Hoidossa se siis on mutta epävakaa.

No, ainakin voidaan olla samassa huoneessa ja tulla toimeenkin välillä mitä en ois ihan heti uskonut. Luo miulle vähän toivoa että tää koko perhekuvio ei oo aivan täysin mahdoton vaikka vaikea silti. Ite en näe syytä olla henk koht hänen kanssa tekemisissä muuten kuin miehen kautta mutta tietyllä tapaa tää on tainnut hieman puhdistaa ilmaa.

Mitä uusiks kattelin sen viestijupakan yks päivä ni exältä näemmä tullu miehelle kolme kuvaa pitkällä aikavälillä ja mies on sitten kerran erehtynyt laittamaan itsestään kuvan takaisin. Nyt ehkä osaa jo laittaa tuon taas parempaan perspektiiviin varsinkin kun on nähnyt tuon mikä on heidän välisensä dynamiikka eikä enää kuvittele exästä täyttä mörköä. Voitteko kuvitella, se jopa lähetti miehen mukana yks päivä miulle äitiysfarkut eikä pyytänyt niistä rahaa edes vaikka on ahkera kirppismyyjä. Kuulemma muuton tieltä mutta kyllä mie arvostan elettä. Ja kuulostais ja näyttäis siltä että exä alkaa olla kunnolla päässyt miehen ylitse. Vaikka vanhat suhteen kaunat ja tietynlainen välittäminenkin kuitenkin varmaan on yhä kuvassa mukana.

Jännä juttu, toivottavasti jonkinlainen rauha säilyy. Kämppä on yhä kesken ja muuttopäivä huomenna eli miulla ei oo enää mitään asiaa nyt kun se asunto on hänen kotinsa. Mies siis varmaan joutuu viettämään vielä alkuunsa siellä aikaa viimeistelemässä paikkoja. Mut ainakin ite osaan olla nyt levollisemmin mielin.

Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app

Mukava kuulla hyviä ultrauutisia elmiina! :) Ja hyvä jos sen miehesi eksänkin kanssa alkaa pikkuhiljaa mennä paremmin, vaikka varmaan on vielä vara parantaakin! Tsemppejä sinne, ja onnea loppuraskauteen! :) Jospa menisi yhtä vaivattomasti kuin tähänkin asti.

Anteeksi aiempi "viivaviestini", avauduin vain aiheesta joka ei oikeastaan tänne edes kuulu. Sanotaanko näin, et tää uusperheen arki on välillä hitusen hankala. "/ Kun sais vaan jostain revittyä ne voimat jaksaa tätä. Kysyy hermoja, mutta kun miehen eksä haluaa asiat tehdä hankalasti niin sitten haluaa. Hän vaan haluaa asioiden menevän niinkuin hän on ne ajatellut.. Välillä tuntuu, et tää heidän tyttärensä on jotenkin special, siis sen naisen mielestä. Ei se tunnu tajuavan, et miehellä on nyt toinenkin lapsi.

Mutta iloisempia uutisia; täällä on bongattu ovis niin oireiden kuin myöskin testin avulla! Ihan huippu fiilis! Mä tein eilen aamulla hymynaama-testin, mut se näytti negaa. Eilen illalla alkoi olla jo suht hmm.. "hedelmällinen" olo ;) Nyt aamulla sitten testi näyttikin positiivista, jeij! Nyt sitten lempee ja lämpöö ennen pikkujouluja! ;) Ei voi sanoo et ois jäänyt hyödyntämättä!

Kp 19/34

Muokattu viimeksi:
onnea lilia plussasta, tonnikaupalla tarrasukkia :)
kizu hienoa että kaikki on menny hyvin :)
elmiina oot jo noin pitkällä, onnea tyttölupauksesta nautihan loppuraskaudesta :)

onko lisää plussauutisia täällä?

on: äitee laitto paketin tuleen siel on koulukirjoi, herkkui, vesivärit yms. ihanaa!!! mä pistin paketin äipälle tiistaina mut pakettia ei ol rekisteröity missää eli se on vieläki postissa vaikka kaikki tiedot on paketissa. ukko oli mukana ni sanoivat et 10 päivää menee ja nyt sit maanantaina mennää postii kysyy missä se paketti on ku eivät ol lähettän eteepäin, sain seurantakoodin, oon katton netist joka päivä mut mitää tietoa paketin sijainnista ei ole. alkaa hiukka huolestuttaa,
keskiviikkon uus yritys testissä taas, paree et ukko menee suoraa aamulla sinne eikä jahkaile.
ite oottelen menkkoi alkavaks (ellei käyny niin et oma laskuvirhe koitu kohtaloks) ja manaan ku on niin kylmä täällä. ennusteiden mukaan talvesta tulossa poikkeuksellisen kylmä, no onha tääl lämpötilat alempana ku normaalist nyt jo ja kesäki oli kylmempi ku normaalist kuulemma.

Hei ihanaiset!

Tsemppiä Looralle miehen kellistämiseen! Ei se pupuilu ikinä turhaa oo vaikka ovis ei just nyt sattuis kohdalle. :)

Bluerose, niin kauan on toivoa kun punaista ei näy. :wink

Elmiina, onnea tyttölupauksesta! Ihanaa! Hienoa, että perhekuvio on teillä selkeämässä. Parempaan suuntaan kumminkin vaikkei täydellistä oliskaan. :)

Cupcake, onnittelut oviksen bongaamisesta! Teillä on sitten "työntäyteinen" viikonloppu edessä. :wink Ei taida noi uusperhekuviot olla koskaan helppoja. Itellä tosin ei sitä ongelmaa oo mutta yhdellä ystävälläni on uusperhe jossa ongelmia on riittänyt nimenomaan miehen eksän taholta. Noi eksät osaa olla hankalia. Tsemppistä!

ON: kp 20, tylsäää.. Miten mä jaksan odottaa itsenäisyyspäivän yli että tuleeko ne menkat vaiko eikö? Nyt kun ihan oikeesti saatiin ajoitus kohdalleen kerrankin.

Ai niin, unohdin kommentoida sulle Gatusa. Sori! Kiva kun kävit kertomassa kuulumisia taas. Toivottavasti uusi yritys onnistuu teillä keskiviikkona. :)

ei se mitää aamu, aattelin että saatte pitää pienen tauon gatusasta vaihteeks. neuloin tuossa käsineet ukolle, alotin ke aamupäivällä ja olivat to iltana valmiit eli päivä meni yhessä parissa, noin 5h per käsine tauot sisältyen :) toivotaan että onnistuu mulla meinaa alkaa palaa pinna siihe että aina ku ois jotai tehtävä ni se myöhästyy

Aamu Kiitos! :) Oon vaan niin mielissään, kun luulin ettei mun kohdalla mitkään ovistestit toimi, että olen joku luonnonoikku! Jälleen liputan CB:n nimiin! Ja niin, nyt sitten pitää odotella.. "/ Mä varmaan testaan ennen jouluaattoa, silloin vkl:na, ellei menkat ala sitä ennen. Silloin tän oviksen mukaan ois menkat kummiski sen viikon myöhässä. Ellei tää ovis sitten viivästy tms. Pitänee testata vielä sunnuntaina illasta kun kotiudutaan, et näyttääkö hymynaamaa vielä.

Elmiinalle.Onnittelu hyvistä ultra kuuumisista ja tyttö lupauksesta. :) sulla taitaa olla aika sama laskettuaika kun mulla oli pojastani.mulla oli laskettuaika 19.4-13 mut syntyi 10.4-13 tuli vaan mieleen kun muistaakseni mul oli jotain noita viikkoja just tähän aikaan vuodesta viime vuonna. :)
Cupcake.juu nyt se peitto heilumaan kunnolla ni ennen jouluu saa parhaan lahjan tikkuun näkyviin.. :) itse kun en elä uusperhees ni vaikee kuvitel mitä se on mut uskon et on välil raskasta.toivottavasti tilanne rauhottuis teillä..tsemppiä.. :)
Gatusa.Kiva kuulla susta. :)toivottavasti sun pakettis nyt ei oo kadonnu ja sun työt menny hukkaan.. :(
Aamu.Eihän siihen ookku alle viikko mut tiiän et toi oottelu on raastavaa..ja toivon mukaan sun odotus palkitaan.. ja juu ei toi peittojen heiluttelu turhaa oo vaik ei ovista oliskaan.. :)

on.Mulla on alkanu tulee kans ahistusta tästä raskautumisesta kun aattelin et oon raskaana ennen kun palaan töihin ja siihen mun töihin paluuseen ei oo enää ku kolme kuukautta.ja näil mun kierroil ei varmaan oo ku tää ja ens yritys kerta jälel.palaan töihin.3.3-14 meillä on tääl niin masentava keli kun vaan voi olla. pimeetä ja vettä sataa..plaah...

HuomentaPäivää!

kp 1 alkoi.. että tätihän se sieltä ilmestyi.. mutta jos positiivista tästäkin pitää löytää niin kierto jäi 30 päivään.. kierrot nyt olleet ns. normaalit eikä näköjään niitä 60+ kiertoja oo ollu.. :) kait tästä saa taas potkua painon pudotukseen..meinaan nyt tippunut 7,5kg 4 kuukaudessa :)

mutta kyllä alkaa reilun 3 vuoden yritys ottaa voimille.. ei tartte kroppaansa enää kuunnella.. sen verran meni harhaan taas.. näköjään joutuu raskaaksi 2014 ketjuun liittyä.. ärsyttää vaan koska itse ollu näissä ketjuissa mukana jo vuodesta 2011..

Muille plussatuulia ihan hurjasti!

Gatusa, ei me susta mitään taukoa tarvita! :)

Cupcake
, toi hymynaama on iso juttu! Me ollaan ihan samiksia näissä asioissa. Esikoista yrittäessä yritin tikuttaa ovista enkä löytäny. Sitte masennuin ja aattelin etten mä ovuloi ollenkaan. Ja tässä kierrossa mä sain sen ovisviivan sieltä! Happy, happy, happy!!!! Joten ole vaan onnellinen siitä hymynaamasta. :) Ja by the way, love u too!

Loora84, voi tylsyys! Se on hankalaa jos pitää lyhyeksi ajaksi palata töihin. Eihän sille sit mitään voi jos ei raskaudu. Mulla on vielä aikaa jokunen kuukausi raskautua mutta sitten se töihin paluu häämöttäis jo täälläkin.

Kukka, pahoittelut menkoista! Vaikka jotain positiivistakin kun kierto oli nyt normipituinen. Täysin ymmärrettävää, tässä prosessissa väsyy jo lyhyessäkin ajassa saati sitten kolmessa vuodessa. Voimia kovasti!

Kp 21, piinailu jatkukoon!

Cupcake onnea ovisplussasta!

loora joo laskettu aika on 13. 4. Nyt ultran mukaan ois ollu 15. 4. mut jossain vaiheessa huhtikuutahan se ois sit tulossa :) Tiedän ton tunteen raskautumisesta ahdistumisen suhteen, miullakin ois pitäny omasta mielestäni olla laskettu aika jo tän vuoden lopulla. Ehkä tää lopulta meni paremmin tälleen opiskelujen jne. kannalta mut oishan ne vuoden 2011 tulojen perusteella maksetut äitiyspäivärahat kelvannut ja oisin sit opinnot aloittanut vasta oltuani rauhassa äitiyslomalla ensin eikä tulis näitä taukoja... Aina ei mene niin ku haluaisi. :oops:

kukka anteeksi pakko kysyä kun en ole siun tilannetta seurannut mut ootteko hoidoissa / tutkimuksissa ollu vai onko vaan luomuna yritys? Kauhean pitkä aika teillä takana jo. Vähempikin ärsyttää ja ottaa voimille. Onnea painon pudotuksesta kuitenkin. :)

Kukka.Pahoittelut tädidtä. :( mut hyvä et sun kiertos on tasoittunut ja onnittelut painon pudotuksesta. :) on kyllä varmasti voimille ottavaa kun teillä on noin pitkä yritys jo takana kun itsellä tää lyempi aikakin jo turhauttaa...
Aamu.entie kirjotinko jotenkin hassusti mut siis palaan töihin maaliskuus ja palaan siis ihan kunnol sillon niin kauks aikaa kunnes toivottavasti siis pääsen vie joskus äitiyslomal uudestaan... :) et pari kiertoo kerkee vie yrittään ennen töihin paluuta.. :)
Cupcake.Taisi olla kiva ilta/yö. :) mulla on työpaikan pikkujoulut 13.12 ja oisin tosi mielelläni juomatta ihanan syyn takii mut en taida saada ol. et pitää sit vissiin juoda vaan kauheesti. :D
Elmiina.Juu se on tullu huomattuu et näist raskautumisista vaan ei voi ite päättää... ehkä sen vaan on tarkotus menne tietyllä tavalla... :)

on.ei mitään uutta kp.12/27-46 en oo saanu vie ees aikaseks kaadettuu tota miestä ehkä tänään jos illal jaksais.jotenkin tää keli masentaa ja väsyttää... :(

elmiina; n. vuosi sitten käytiin julkisella puolella, lapsettomuus polilla.. ei suostuneet hoitamaan mua silloin koska painan liikaa.. lääkäri sano että BMI pitäis olla reippaasti alle 30 että ne mua hoitais.. mulla pikkasen yli.. jotain pcos:sta se puhu silloin ja lääkäri sano että varmasti vielä raskaaks tuun jos laihdun.. että parempi että olisin normaalipainoinen ennen kuin hoitoon pääsis.. tosiaan itse oon ollut työharjoittelussa aikoinaan pääkaupunkiseudun lapsettomuuspolilla niin kyllä siellä hoitoa sai isommat kuin minä!! mun äippä on kehoittanu menemään ykstyiselle.. mut vielä en oo viittiny ku muutenkin tässä ollu rahamenoja.. paha mielihän noista lääkärin sanoista jäi.. päässä soi vaan että "liian lihava äidiksi".. mut sentäs nyt kierrot alkanu tasaantuu tuosta painonpudotuksesta että ehkä jotain valoa tunnelin päässä näkyis..

kukka no onpas inhottavaa. Tavallaan juuri lääketieteen puolelta ymmärtää että "perusasiat kuntoon ensin" mut kyllähän muualla tosiaan on hoidettu ihan sama mikä paino! Törkeetä. Varmaan tuntuu juuri että "ei ole oikeutta olla äiti" vaan siks että painoa on pikkuisen liikaa... Ehkä siinäkin on tarkoitus kannustaa sitä painoa pudottamaan mut toi pitäis hoitaa niin aivan eri tavalla. Hyvä että on kierrot alkanut tasaantua niin jos ei tärppiä tule niin ehkä ottavat julkisella puolellakin sitten paremmin vastaan. Tai osuu ainakin eri lääkäri. Varmaan kynnys lähteä sinne uudelleenkin on noussut aika paljon jos viimeksi vastaanotto oli tuo.

elmiina; tosiaan tuo kynnys on noussu.. mielellään en sinne enää menis.. mut toisaalta nyt saannu painoo hyvin alaspäin niin se motivoi ihan hurjasti. 3kiloa vielä siihen painoon milloin viime tulin raskaaks(joka meni kesken) että eiköhän tää jotenkuten vielä mee.. jos sitten puolen vuoden päästä menis uudelleen polille jos tärppiä ei oo kuulunu.. oon kyllä yhteydessä sinne polille aika ajoin ja puhunu miten menee ja kuinka painon pudotus sujuu..

Vooooe, olipahan ilta! :D ja tais iskee sellainen rakkauvenpuuska. <3 Oli kyllä huisin mukavaa, etenkin kun ennakkoluuloisesti ajattelin, et ei siellä meitä nuorempia oo kummiskaan, meidän lisäksi siis. Vaan olipas :D Meitä oli sit neljän pariskunnan pikkukööri, jotka läks jatkoille "vanhusten" mennessä nukkumaan! Oltiin mulle aivan uudessa baarissa, pieni mut tosi kiva paikka. Pääsi tanssimaan niin, et on reidet aivan jumissa!

Aamu Mä en esikoista yrittäessä tikutellut ollenkaan, kun se kierto oli silloin tosi säännöllinen! Nyt sit oli pakko varmistaa oviksen ajankohta tikulla, kun tää mun kierto nyt pysyny tässä 33-34 päivässä! Eilen illalla oli maha tosi kipee ja turvonnut, tänään ei tunnu enää mitään, eli kai se ovis sit tuli ja meni. Onneksi saatiin puuhattua - tänään pitänee vielä varmistella. ^^

loora84 Onneksi noita pikkujouluja ei ainakaan tälle vuodelle useampia sattunut, ei tätä jaksais. ;) Kivoja pikkujouluja sinnekin kunhan ne koittaa - olipa ne sitten kosteat tai ei. :)

ON: Eilen illalla oli aika kovat vatsakivut ja turvotukset, et eiköhän se ovis tullut ja mennyt. :) Nyt pitäs sit jaksaa piinailla. Huokaus. :)

Takaisin