Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
liinu pahoittelut huonoista uutisista miten joitai koetellaa noin paljon. toivottavast asiat kääntyy viel parhainpäin mut jos leikkaavat ni toivottavast et menetä jäljelläolevaa munatorvee.

tsemppiä kaikille en ol jaksanu enkä liiemmi ehtiny lueskella tein juttui kunnolla täällä ku neulonu ja opettanu esikoista ja ollu kipeenä ja joutun auttaa ukkoo vespan kans taas vaihteeks.

on: ei kyllä ota selvää onko menkat vai mitä hittoa ku vaa tuhruilua ollu lähinnä ei kunnon vuotoo. lisäks olin vatsataudis yhtäaikaa oletettujen menkkojen kans ja lisäks muru oli vatsataudis kans, ukko säästy siltä onneks. no takki neulottu, napit vaa puuttuu, sukkia neulon äiteelle nyt ja eka sukkaki on melkei valmis jo. simppatesti siirty ens viikolle ku oltii kuulemma liian kauan pupuilematta ku piti olla 3-5 päivää ni meil oli 6 päivää ku tuhru alko ni ei tullu testin teost mitää. maan länsirajalla ns "vuoristossa" on tullu pari päivää lunta ni tääl on ollu kans kylmää eli mein ns kesälämpötilat vaihtu yhtäkkiä talvisiks 14-18 astetta plussaa ja kova tuuli, nyt onneks hyvä sää vaihteeks.

Mia82.Mulla oli kans esikoisesta hyvin oireeton.Tais alus ol ihan inan rinnat kipeet ja väsymystä jossain vaihees mut ne rinta tuntemuksetki oli vaan jonkun viikon ja aattelinkin heti nytkö tää meni kesken mut tossa toi 7kk nyt nukkua tuhistaa päikkäreitä. :) ja siis oli kans ärsyttävää et ei ollu pahemmin oireita vaik en kyl olis halunnu voida huonostikkaan et kai siitä olis pitäny ol onnellinen.. joten Tsemppiä sulle.. yritä ol tressaamat vaik vaikeeta se on.. :)
Gatusa.Kiva kuula et teillä on taudit voitettuna.. :) Toivottavasti nyt saat sen miehes sinne simppatestiin ku eiks se ollu niin et ei oikeen ollu innokas meneen jos en väärin muista.. :)

on.vieläkään ei tätiä näy.. :( sais jo tulla ni pääsis uuteen kirtoon... nyt kp.39

Loora84, tää foorumi kyllä muuttelee mitä milloinkin. Kaikenlaisia outouksia ilmestyy tonne tekstiin.

Mia82, mulla oli ihan samalla tavalla se edellinen raskaus oireeton alussa. Paitsi sitten tuli ne menkkajomot ja aattelin että kesken menee mutta ei sentään. Ja oireita alko tulla sit vähän myöhemmin.

Gatusa, kiva kuulla sustakin! :) Hyvä kun sait miehen sinne simppatestiin. Onko tuloksia jo tullu?

Voi Liinu,ei riitä sanat kertomaan mille tuntuu siun puolesta toi epävarmuus :sad001Yhyy...voimia,jaksuja...jostain ammennettava sitä toivoa

Pitää tosta ajoituksesta kirjoittaa,että minähän tulin ekan kerran raskaaksi kun mulla oli mun ekaa tutkintoon opiskeluu viel vuosi jäljellä.Jäin heinäkuussa työharjoittelusta äitiyslomalle ja lapsi syntyi elokuussa,tasan vuoden päästä menin tekemään lopun,joka oli vain syyslukukausi ja päättötyö.Ja ennen valmistumista olin uudelleen raskaana :angel1 Mut se oli nuoruutta se.Koskaan en oo tehnyt alani töitä,vaan ollu kotiäiti,ja opiskellut yhden ammattitutkinnon kolmannen ja neljännen lapsen välissä.Sitten vaan kotosalla ollut viimeset 12 vuotta..Joten nyt on aika vähän opiskella,mutta niin paljon on elämän näkemystä jo alla,etten mä "ranteita viiltele" vaikka koulu jäis kesken.

Elämä kantaa jos niin on tarkoituksenmukaista :flower

Muokattu viimeksi:
Gatusa voi kun täälläkin olisi noin lämmin kuin +14...:wink Vaikka itse kylläkin odotan jo niitä pikku pakkasia ja lunta! On niin synkkää ja pimeää. Kiva kuulla sinustakin :) No toivottavasti ensi kerralla onnistuu sitten se simppa testi! Kerro sitten kuinka kävi.

- Kp 27 menossa. Ei oireita suuntaan eikä toiseen. Olettaisin tämän kierron olevan 32 päivää pitkä jos menkat päättävät tulla joten vielä on piinailtavaa. Salaa sitä toivoo, että pienokainen asustaisi tuolla jossain piilossa maailmalta, mutta se kaksi viivaa testissä tuntuu niin kaukaiselta ajatukselta ja jotenkin niin vaikealta saavuttaa. Välillä sitä miettii, että onkohan tässä vielä pitkä matka edessä äidiksi vai tapahtuukohan se raskautuminen luonnostaan kuitenkin vaikkakin aikaa menee. Nämä ovat asioita joita on vaikea ennustaa... :confused: Erilaisten äitien viimeinen jakso tuli maanantaina ja muistan ajatelleeni silloin, kun koko kakkos kausi ei vielä ollut edes alkanut, että olen itse varmasti jo raskaana, kun katselen uusia jaksoja. En ollut ja kausi ehti jo loppuakkin. Tämä kuumeilu aiheutti mulle tässä syksyllä aikamoisen tunteiden sekamelskan. Paniikkioireet palasivat sekä iltainen ahdistus.. Nyt olen aloittanut jälleen liikunnan uudelleen ja viikko ilman pahoja ahdistuksia tai paniikkeja on takana! :wink Tästä ei ole suunta muuta kuin ylöspäin sillä alaspäin en anna itseni mennä!

Dolly.Tein maanantaina r-testin ja negaa näytti ja kun ei olla täs loppu kierros pupuiltu ni en oikeen usko raskauteen... :(
Nonna.Mä niin pidän täällä peukut ylhäällä et sie sun masus olis pikkunen piilos.. :) Tsempit piina ajal....

Eilen musta tuntui että ovis ois vasta tapahtunut ,lauantaina oli eka plussa,sunnuntaina ehkä,mut oli miusta jo haaleempi.Oon kyl saanu joissain kierrois ihan selkeen tummankin viivan,joten siksi toi nyt jäi vähän mietityttään.Limasempaa oloa ollut tällä viikolla,minä en ihan totta tiedä kahdeksan lapsenkaan jälkeen,missä vaiheessa niitten limojen kuuluis tulla :rolleyes:
Kummikin kun aloin laskee,että jos se vasta tapahtu tyyliin eilen (ti) ja su-aamuna viimeks pupuiltu,niin...pöh.
Mä toivon että verikokeet kertois jotain,vaikka että mulle on viimein puhjennu diabetes,joka vaikutta raskautumiseen,tai että kilppariarvo on härän kinkusta,koska se kilpirauhasen tuottama hormoonihan on ihan myrkkyy raskautta ajatellen,tai sitten siitä naishormoonista...jostain jotain.Ja sit aion pyytä jotain lähetettä tai ohjeistusta jatkoon,koska tää munhan kontakti on ihan tk-lääkäri...

Jep,mutta tässä on nyt niin paljon kaikkee äksönii päällekkäin,tää raskaus,mä käyn,mammografiassa,ootan jatkotutkimuksia siitä hpv-hässäkästä,tää kouluun haku ja MUUTTO,vuoden alussa vaihdetaan paikkakuntaa.Kuntaraja menee tos ihan lähellä muutenkin ;)
Jotta jos ens vuonna viel täysissä järjissä,niin jees .

Tämä tällä erää.
Oon hirveen huono kommentoimaan täällä,koska en muista teidän nikkejä,enkä osaa käyttää tota quote juttuu(tai siis pystyykö useemmasta viestistä napata sillä osan??? ja kommata samaan viestiin)
Niin ja sit sellanen,kun yhdellä toisella saitilla oon,niin siellä on kirjoittajilla KUVAT,avattaret tossa nimen yhteydesä.Ne jää mieleen silleen paremmin

Voi Liinu! ihan sanattomaksi vetää.. :/ paljon voimia, tsemppiä tulevaan :love2

Nonnalle plussatuulia! :)

tässä kp 13 meneillään.. ärsyttää ku tietää kierron päivät ulkoa koska menee sama ku päivämäärä.. :D vaikeeta olla kyttäämättä.. :( se siitä stressittömyydestä..

Nonna- Samalta täälläkin tuntuu, kaukaiselta haavelta tuo kaks viivaa. Vaikkaki täälä vasta alotettii, mut silti. En pysty ees hahmottamaan miten ihanaa olis taas olla raskaana :) Ja hienoa että asiat ovat parempaan suuntaan ja nuin positiiviset ajatukset, sillä sitä ylöspäin kivutaan, pidä tuo :)

Loora84 voi harmi:( Toivotaan, että sieltä pian tulis hyviä uutisia.

Kukka^^ Juu tossa tilanteessa ei varmasti kovin rauhallisin mielin voi olla, yritä kuitenkin olla liikoja stressaamasta. Hyvä tietty noin sanoa kun ite stressaan ties mistä vaikka oman kierron päivistä en tiedä tällä hetkellä mitään :D No, joka tapauksessa toivon plussatuulia sinnekin :)

Nonnalle ja Dollylle ja muillekin erittäin vahvoja plussatuulia :)
Gatusa ja Marikki, toivotaan että teidän tiloihin tulis selvyydet :)

On: täällä kp 29/34.... malttamattomana tein first Signal testin tänään ja negaa näytti. Ei kai se tosin vielä edes plussaa näyttäisi kun on niin aikaista? Vai litä mieltä te kokeneemmat ootte?

Mulla on niin sellainen fiilis tästä kierrosta ettei kyllä tärpännyt kun pupuiltiin vaan kahdesti ovis plussan aikaan... :/
Silti jokin toivo on olemassa kun tätiä ei näy ja vatsassa pieniä tuntemuksia, juilintaa? Ja pissalla saa juosta alvariinsa, etenkin öisin!! Myös ruokahalu on ihan hullu. ..

En tiedä, ehkäpä vaan kuvittelen noi vöhätkin "oireet" mitä nyt on olevinaan...?

Pläh, plussatuulia ja hyvää yötä kaikille!!

Piipuu.mä luulen et teit liian aikasin jos sul on ollu ain sama kk kierto.Mut mä pidän peukut ylhäälä et muuttuu vie plussaks. :) Tsemppiä piinailuun..

Piipuu kiitos, sitä täälläkin toivotaan ;) Ja toivotaan, että sinulla se plussa tulisi nyt! Toivottavasti jo seuraavaan testiin ;)

Liinulle isot tsempitykset täältä, todella harmillista että sulle sattui jo toista kertaa moinen ikävyys! Kovasti jaksamista jatkoon!

Tasapuolisesti kaikille piinailevilel harmoja ja lykkyä niille jotka peuhaa pedin puolella :wink

Mua huvittaa toi piinapäiville jaksamisten toivottelut, kun nyt tää on tämmöstä lepposaa olostelua vaan itellä, kp 17 ja oikeestaan nyt toivosin että tässä kierossa oiski tärpänny, vaikka se aika epätodennäköstä kyllä on. Toisaalta taas jos näkis minkä pitunen kierto nyt on niin edes vois jotain hajua saada omista ovistuntemuksista (joko kp 8-9 tai kp 13)

On ollu puhetta nuista alkuraskauden oireista, mulla on ollu alussa vaan alamahajomottelua, päänsärkyä, väsymystä ja palelua ja sit jossain välin tulee semmonen ylitsepääsemätön tunne, että raskaana ollaan, semmonen jännä autuuden tunne. Sen jälkeen onki saanu tehtin tehä varmistaaksen tän oman tunteensa..
Plussauksen jälkeen itelle tuli hajuetomiset (esikosta kahvi, tokasta raakaliha) ja himot (esikolla mandariinit/raikkaat maut ja tokalla salmiakki/grilliruoka). Muutoin mä oon kuulunu niihin onnellisiin joilla ei oo mitään vaivoja ollu ikinä ja toisaalta sit niihin "epäonnisiin" jotka hautoo niitä mukuloita tappiin asti :grin

Viivoja tikkuihin naiset!

Piipuu, ehkäpä teit vaan testin vähän liian aikaisin, jos sulla on kierronpituus aina ton 34 :) Ite tein negan 24/27 ja plussan sain sit 26/27.

Iik huomenna tulee simppatestin tulokset , jänskättää ehkä enemmän kun miestä , eikös täällä ollut joku muukin jonka mies vielä hannaili vastaan? Itsekkin pohtinut paljon tuota , että mitäs kun ei ole töitä jne mutta nyt vain tuntuu , että olisi jo lapsen aika

Aamu Kiertokaverini jälleen! ^^ Kaikki sormet ja varpaat pystyssä ja ristissä et nyt tärppäis! +++ Elovauva ois todella ihana juttu! Jokos sä oot ovulaation ajankohtaa laskeskellut? Meillä ois kuun vaihteessa tärppipäivät, ja eiköhän miehekkeellä just satu työpaikan pikkujoulut sille lauantaille.. "/ Blää.. Pakko koittaa kellistää mies kuitenkin!

Voe loora84, mä niiiiin tiedän tuon tunteen kun kierto vaan venyy ja venyy eikä tätiä näy sen paremmin kuin kahta viivaa testissäkään. :( Täti taitaa mun luota olla lähdössä viimeistään ylihuomenna, mää potkasen sen sun luokse! Ok? ;)

Mia82 Aa okei. Noh sitten en kyllä tiedä mistä teidän bändi olisi tuttu.. :) Kai mä olen nimen vaan nähnyt jossain! Ja nuista raskausoireista, vähäisiä oli minunkin oireet alkuraskaudessa! Nimenomaan sitä menkkajuilintaa (joka oli välillä tosi kipeetä, vessareissut pelotti, et koska huomaa verta pöksyissä/paperissa) ja repäisyjä äkillisten liikkeiden yhteydessä. Tsemppistä! Sitten kun/jos sulla se kuvotus alkaa ni sä toivot, ettei ne oireet ois alkaneetkaan! ;)

Gatusa No onpas se tarkkaa sen simppatestin kanssa! Noh mut jospa aika kuluis nopsaan. :)

Nonna-lle myrskyisää plussatuulta! +++ Jospa siellä pikkuruinen matkaaja olisi mukana. <3

piipuu Kyllähän nuo sun oireet raskauteen viittaavilta kuulostaa! ^^ Odottele jokunen päivä ja testaa uudelleen, ellei menkat ala. Jospa ei alkais. :) Plussatuulta. +++

butterfly85 Toivottavasti simppatestien tulokset olis hyvät! :)

ON: Kp 3 & tylsä alkukierto! Täti pikkuhiljaa tekee lähtöään (NYT JO!!). Ihmeen niukat vuodot olleet nyt, mut ei haittaa ollenkaan, edellisten niagaramenkkojen jälkeen! :D Alkuviikosta olin kyllä tosi kovien kipujen kourissa - aivan kuin ois jäänyt supistus päälle, niin kovasti poltti selkää ja vatsaa. Piti ihan buranaa ottaa! :o

Takaisin