Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miun pitäis valmistua 2016 keväällä. Veikkaavat koululla että olis yhä mahdollista vaikka jään nyt maaliskuussa opinnoista pois. Kaikkihan riippuu koulutuksen suunnittelusta ja pikkuisesta - elän siinä toivossa, että jos vaavi viihtyis kantoliinassa ja olis "helppo" ni voisin ottaa sen kouluun mukaan. Jos tulee vaikeampi tapaus sit varmaan venyy valmistuminen vuodella ku hoitoon en alle vuotiasta laita. Tietty jos isällä on silloin työt sillä mallilla et voi osan päivistä hoitaa ni se helpottais. Kans kyllästyin odottamaan elämää tärpin mukaan ja hetken harkitsin et opiskelut jäis mut kyl aattelin nyt käydä loppuun jos suinkin pystyy yhdistämään.

Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app

Elmiinalle tsempityksen tilanteeseen, kuullostaa aika paskamaiselle, mut jospa se sun miehes sais vähitellen etäisyyttä siihen naikkoseen!

Liinulle voimia sairaalaan, toivottavasti siellä nyt oliski vaan se pieru karussa ja vauvan alku tallessa..

Aamulle plussaonnea, jospa siellä ois jotakin joka pitää menkat myöhässä pidempäänkin

Mia82: Missäpä olitte esiintymässä? :wink

Marikki: Meillä mies ois halunnu lapsia jo sillon ku minä vielä opiskelin mutta mä en siihen suostunu vaan sanoin että jonkunlaisen ammatin haluan ennen ku aletaan yrittämään. Sit se asia vähän jäi ja kun mies alko uudelleen lämmitellä mua esikoista yrittämään ni mua mietitytti mun työtilanne, olin työtön eikä oman alan töitä hirveesti ollut/ole avoinna. Päätettiin kuitenkin että kun miehellä oli töitä niin eiköhän me vähemmälläkin pärjätä.
No nyt on kaks lasta, töitä ei vieläkään missään muodossa (ottaisin siis vastaan kassatöitä ja siivoustyötä) ja kolmas lapsi toiveissa. Mun olis pakko saada oman alan töitä aika piankin tai sit pitäis alkaa miettiä alanaihtoa. Mä en ole poissulkenut ajatusta siitäkään että kouluttautuisin uudestaan johonkin muuhun ammattiin. Huono puoli tässä on se että tällä paikkakunnalla ei hirveesti ole valinnanvaraa eli koulumatkaa tulis äkkiä 150km jolloin ois pakko pystyä opiskelemaan etänä..

Lähinnä siis yritän sanoa että kyllä asiat hoituu omalla painollaan kun päättää ensin itse sen oman tärkeysjärjestyksen eämässään. Mä kyllä pärjään ilman töitäki vaikka vähemmällä sitten, mutta ilman lapsia mä en olisi halunnut jäädä.

Mitä jos mä oisin odottanu töitä ja kun lopulta olisin saanut määräaikaisen niin mitäs sitten? Odotan että se loppuu ja sit taas lykkään lasta jos luvassa olis vakituinen paikka? Ja kuinkas pian sitä kehtais jäädä äippälomalle vakkaripaikan saatuaan? Hyvin äkkiä ois voinu käydä niin että aika kuluu ja hups ei välttämättä saadakaan lapsia, tai ei enää kehdata hankkia montaa lasta kun ikää olis "paljon".

Tsemppiä päätöksen tekoon, kyllä se elämä kantaa. Ja jos yksi ovi sulkeutuu takana niin toinen aukeaa edessä!

Omaa napaa sitten. Eli nyt on, öö, kp 15 ja veikkaan ovulaation olleen viimeviikolla, siitä ei nyt mitään käsitystä oliko missäkohti viikkoa, koska mulla oli niitä jomotuksia ja muuta pitkin viikkoa ja luulin jo että kierto jää ihan superlyhyeksi.. No eipä tässä auta odotella kun seuraavia menkkoja 1-2 viikon päästä, jotta näkee millon se ovis olis mahdollisesti ollut. Eli hirveen suuret odotukset tältä kierrolta ei ole.
Mut nyt mä meen pesee värit hiuksista ja kuullostelen pysyykö esikko isojen tyttöjen sängyssä ekan yönsä :grin

Dawwe: Noi siun opiskelut / työt kuulostaa niin tutulta. Miulla on "vain" 55 km kylältä kaupunkiin ja vaikka muuten ottaisin tosiaan mielelläni vaikka myyjän, siivoojan, puhelinmyyjän hommia jne. niin suoraan sanoen paskamaista kyllä miun ei kannata.

Jos ei työaika oo tasan 8-16 ja paikka niin et bussilla pääsee ni bensat syö kaiken tienestin. Kuitenkin matala palkka ja 110km joka päivä. Omalta kylältä miun työkokemuksella vois aika tuurilla olla et mitään paikkaa löytäis eli uudelleenkouluttautuminen tuli vähän pakon edestä. Aiempaa ammattitutkintoahan miulla ei ole vaan erilaisia kurssituksia aloilta joilla ei oo täällä mitään kysyntää.

Sit taas oon aina toivonu useampaa lasta ja jos odotan lyhyimmän mahdollisen ammattitutkinnon (2,5 vuotta) ja vakipaikan ni oisin tuurilla 33, huonolla tuurilla 35 et pääsee ees yrittämään. Jos siinä viä hedelmällisyyslotossa ois huono tuuri käyny jäis nopeesti lapsettomaksi.

Aika lailla miehen varassa mie täällä rahallisesti on, peruspäivärahalla saan sentään opiskella kun työkkäri hyväksyi omaehtoisen opiskelun. Ite oon aina ollu hyvin yritteliäs enkä työttömänä ennen tänne muuttoa päivääkään vaikka suoraan lukiosta lähdin töihin ilman ammattitutkintoa ni viihdyin. Miehen perässä tänne muutin ni se oli silloin molemmille selvä et miulla tulee työllistyminen tänne kestämään.

Toisaalta en silti sillai koe olevani "miehen varassa" että olisin riippuvainen. Kuitenkin etsivä töitä löytää mut ei vaan täältä eli toisaalta jos parisuhdetta ei olis olisin varmaan hyvin itsenäisesti töissä jossain isommassa kaupungissa.

Jännä et ennen tänne muuttoa miul ois ollu "kaikki paremmin" lapsia ajatellen. Mut ei sit kuitenkaan vaan juuri nyt on se oikea aika.

Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app

No ni, eipä tarvii yhtään miettiä testaamista. Täti sieltä tuli kumminkin. :sad001 Mulla ei kyllä ollu kauheesti uskoa raskautumiseen tästä kierrosta kun se oviskin oli vähän epäselvä. Eli siis yk4 starttasi täällä ja seuraavaa ovista kytätään kyllä hyvin tarkkaan!

Sori omanapailut! Yritän huomenissa kommentoida muillekin.

Pahoittelut Aamu tädistä! :( Katala akka, se täti nimittäin. Mut tulevassa kierrossa plussataan, eiks je?! :) Tsemppistä sinne.

omanapailen nyt äkkiä ja tuun huomen sit paremmin kirjottelee.eli tein tänään testin ja negaa näytti niin kun jotenkin ootinkin.tätiä ei vielä oo näkyny mut raskautumiseen en kyllä usko tästä kierrosta ja täytyy sanoo et ei mitään käryä koska se ovis olis sit loppuviimeks ollu ku niitä ovis plussiaki oli 3-4.mulla tulee vieki aikas paljon valkovuotoo ja vähän välii o himottanutkin mut ei kyllä olla nyt viimäsen viikon aikana pupuiltukkaan jos se ovis siis nyt oliki näin myöhään.eli olen nyt niin pihalla tästä mun kropasta ku voi olla.. :( sitä ennen oleva kierto kun oli niin selkee ni tää kierto on kyl niin hanurista.. :( nyt siis kp.38 jos oikeen laskin..nyt kyl ootan et täti alkas ja pääsis uutta kohti...mut nyt nukkuun...

Liinulle tseppiä! Toivotaan että pikkuinen siellä on ja oikeassa paikassa :love2

Aamu, pahoittelut menkoista :(

loora, toivottavasti kierto ei kauaksi veny.. harmi kun plussaa ei tullu vielä :(

Omaa, kp 12 meneillään.. täti hävinnyt kuvioista, jo pari päivää sitten.. nyt sitten peukut ja varpaat pystyyn että tämän vuoden puolella plussattaisiin.. tosin koitan pitää jalat maassa kuitenkin. Liikunnasta saannut niin paljon energiaa että on kyllä hyvä olla :) ihan uskomatonta kuinka nopeasti kunto nousee, nyt jaksaa jo juosta 4km yhtä mittaa :) 4kk sitten ei edes sataa metriä :grin Ihan outoa kuinka mieliala vaihtelee paljon.. siskoni heitti sellaisen pommin toissa päivä; on raskaana. Oon kyllä iloinen hänen puolestaan mutta silti katkera olo valtasi.. oon ihan tymistynyt.. ja tietty tulee niin syyllinen olo koska olin oikeastaan vihainen uutisesta.. miten voi olla vihainen.. omalle siskolle vielä.. :sad001 mä en ymmärrä milloin meidän vuoro oikein tulee!!?? :sad001

Aamu..blääh... Mutta jospa nyt sit alkas the kierto!!!! <3

Looran tilanne on kyllä outo - ootko aatellu lääkärille pirauttaa?

Kukka..tsemppiä tähän kiertoon!! Ja ne vihan sekä ahistuksen tunteet on täysin ymmärrettäviä.. Ite huomannu aina saman..sen hetken kun itsellä positivinen raskaustesti, on onnellisuus muiden vauvauutisista ollut todella aitoa..sisimmässä kyllä muulloinkin.. Mutta jälleen kun sairaalassa makaan niin pinnalle nousee pettymys ja ajoittain katkeruus.. :/

Eli hcg otettiin just ja eilen illalla jälleen iskeneiden kipujen vuoksi, tänään varmaan isketään leikkauspöydälle.. La hcg oli siis sen 1870 ja eilen 2770..nousis siis viitaten kohdunsisäiseen raskauteen, mutta kivut viittaa -ulkoiseen.. Vähän toivon että tänään leikkaavat että sais jotain tietoa..kipujen kans nimittäin ei pärjätty millään ilman oxynormia ja jatkuvaa seurantaa.. Sen verran harvinaista on kohdunulkoinen raskaus niin toivon enemmän kuin mitään, ettei se nyt puolessa vuodessa veis molempia munatorvia!! :/

Jos näin kuitenkin käy, oon asian käsittellyt. Harmittaa, surettaa, itkettää ja käyn varmasti kaikki vihan tunteet läpi, mutta sitten ainakin jatko suunnitelmat on selkeät kun a)ainoastaan ivf-hoito mahdollinen b)ykskään vauva ei voi enää mennä kohdun ulkopuolelle piiloon... Yritän olla niistä asioista edes onnellinen <3

Iloa ja onnea kaikille päivään <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Liinu voimia sinulle sinne <3 :( Kamala paikka.. Mutta mulla meni nyt ohi että leikkaavat vaikka ei oo varmuutta kohdun ulkoisesta? Tähystäminenkö ei onnistu tai vielä helpommin ultraus?? Luulis OYSsissakin olevan kunnon vehkeet siihen että sieltä löytyy kivun aiheuttaja... Lähetän sulle voimia ja haleja sinne, mitä ikinä tapahtuukaan <3

Liinu2013 Voimia sinulle satoja kiloja! Samaa kyselen kuin late-, et eikö ne nyt ultraamalla löydä kivunaiheuttajaa, suoraanko ne alkaa "repostelemaan" leikkurissa?! :o Kunpa kaikki menis hyvin, kipujen syy löydettäs ja se ois korjattavissa ja pikkumatkaajakin olisi oikealla paikalla ja pysyis mukana loppuun saakka! <3 Halit täältäkin! Olet ajatuksissa.

Mia82 Teidän bändin nimi kuulostaa hirmu tutulle! Mistäpäin bändinne on lähtösin?

kukka^^ Tsempit tähän kiertoon!

loora84 Sulla siis sama meininki ku mulla pari kiertoo sitten, kun se venähti sinne 45 päivään.. "/ EI KIVA! Jospa se täti tulis pian sinne, niin saisitte aloittaa uuden yk:n. Tsemppejä! :)

Täällä sitten täti tuli aamulla rytinällä kylään. Tuhrusi ja tiputteli eka pari päivää, mikä ihmetyttää kovasti, kun ei ole aikaisemmin tuommoista ollut.. Hanat on aiemmin auennu hetikohta ekojen paperituhrujen jälkeen! "/ Mahaa juilii ja haluttaa suklaata. BLAAARGH!

Siispä yk 4 alkakoon, kp 1/34. Tää on sitten se kierto, jolloin pistetään oikein kunnon plussa-aalto pystyyn, I'm in! :)

cupcake: Seinäjoella vaikutetaan. Tai no, itse en asu Seinäjoella, mutta solistit asuu, samoin kuin kitaristi. :)

Törkeesti taas omanapailua: kp 12/28 menossa ja eilen ovistestiin vahva viiva ja lämmöt alempana eilen aamusta kuin normaalisti. Ovis jo nyt??? :eek: Nyt harmittaa niin perkuleesti kun viimeinen pupuilu oli kp 8. :sad001 :smiley-angry019 Jos oltaisiin pupuiltu miehen kanssa kp 10 ennen miekkosen reissuunlähtöä niin mahdollisuudet raskautumiseen olisi ollut huomattavasti paremmat kuin nyt. :sad001 Nyt jos ovis oli eilen, kun kerran lämmötkin on palautuneet tänä aamuna normaaliksi, niin simppojen pitäisi yrittää pysyä hengissä päälle 3 vuorokautta. Taisi mennä hukkaan tämä kierto. :sad001 No ensi kierrossa mies on vissisti kotona, niin sitten päästään pupuilemaan niin paljon kuin huvittaa. :) Etiäpäin sano mummo lumessa, vaikka eihän tuota lunta tunnu olevan sitten millään. :p

Elmiina ikävä tilanne sulla! onneksi isänpäivä tuli ja meni osaltasi ajateltuna. Toivottavasti tosiaan tulevina vuosina siitäkin päivästä tulisi siedettävämpi kun teidän yhteinen lapsi syntyy. Nuo tapaamisoikeusjutut on kyllä aina hankalia, mitä ite niitä sivusta seuraillu. Ja koita vielä tolkuttaa miehelles että sais enemmän selkärankaa vähän ees vastusustaa exän ehtoja ja ajaa enemmän teidän perheen etuja, meinaan, että olishan se nyt paljon helpompi, että miehen lapsi tulisi teille mitä mies ravaisi exänsä luona. Ja vielä kun raskaana olet, niin tunteet herkillä tämän asian suhteen, toivottavasti miehesi kuitenkin tukee sinua ja pitää hyvänä. Tuon miehesi exän jutut ovat kyllä naurettavia, hommaisi oman elämän ja vaikka miehen itselleen eikä sotkeutuisi toisten kuvioihin.

Ei ultralla löydy mitään mistään.. Nyt hcg nousukin hidastunu (oli 3400 tänään) joten varmaan leikkaavat ja etsivät mistä raskaus löytyy.. Kun hcg on yli 2500 niin sikiö pitäisi löytyä..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Liinu voi että, voimia sinne! Toivotaan että pikkuinen on oikealla paikallaan!

Ja kiitos muuten kaikille vielä noista oireitten kertomisista, helpompi nuiden perusteella kuulostella itseä:) en tajua, miten en oo aiemmin edes ajatellut koko asiaa tai osannut mitään mahdollisia oireita ovikseen yhdistää :)

Liinu2013 onpas ikäviä uutisia. :sad001 täältä myös hirmuiset voimahalit sinne :hug013 Toivotaan, että kaikki kääntyisi parhain päin.

Liinu voimia! <3
Itse kohdunulkoisen olen kokenut heinäkuussa ja jouduin silloin leikattavaksi. Se oli itselle kova paikka, josta en edelleen ole päässyt yli. En tiedä pääsenkö, ehkä kun/jos joskus vielä raskaudun..

Mulla menossa nyt kp 21/30. Kohdunulkoisen jälkeen yk 3.. Ovis tuli hyödynnettyä kun nyt olen tikuttanut tässä kierrossa : ) Saa nyt nähdä kuinka käy..

Liinulle paljon voimia!

Ovisplussat pärähti testeihin la ja su aamuina. Sunnuntaina ja eilen oli tosi kovat alavatsakivut ja puuhailu ei ollut ollenkaan miellyttävää, mutta ovis tuli hyödynnettyä kuitenkin, tänään vielä varmuus puuhailut ja sitten vain piinailemaan. Mulla näköjään tulee tosi myöhään aina ovis, vain 8-10 päivää ennen kuin menkat alkaa eli ei päde yhtään se että menkat alkais dpo 14. Nyt siis kp 18 ja menkkojen pitäsi alkaa viimeistään kp 26 eli ens viikon torstaina. Mun piinapäivät ei ainakaan ole kauhean pitkät vain vähän yli viikon odotus :)

Mullahan alkoi pari kuukautta sitten se pahoinvointi ja luulin että johtu raskaudesta, näin ei kuitenkaan ollut. Nyt oon syönyt 2 viikon kuurin närästyslääkkeitä eikä niillä ole ollut minkäänlaista vaikutusta pahoinvointiin. Edessä siis mitä todennäköisemmin tähystys, toivottavasti ei kuitenkaan löydy mitään vakavaa. En kyllä enää jaksa tätä ainaista ällötystä ja oksetusta!

Takaisin