Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Elmiina, teidän tilanne on aika hankala. Teillä on nyt miehen kanssa oma perhe ja hänellä on myös eksänsä kanssa yhteinen lapsi. Inhottavaa jos eksä käyttäytyy sua kohtaan noin. Olen samaa mieltä tuosta että usein äiti verhoaa oman etunsa lapsen eduksi. Ihan älyttömiin ei miehenkään pidä suostua. Elmiina, olet oikeassa siinä että miehen tehtävä on asettaa rajat eksälle, on varmasti parempi ettet sekaannu liikaa, se yleensä pahentaa asioita.

Ihmettelen kyllä suuresti miehesi käytöstä, alastonkuvien lähettely eksän kanssa puolin ja toisin ei ole asiallista käytöstä. Sun hermostuminen ei mene minkään raskaushormonien piikkiin vaan ihan ansaitusti loukkaannuit tuosta. Jos mun mies tekisi mulle noin niin olisin äärimmäisen loukattu ja kyllä siinä avioliiton jatkuminen olisi vaakalaudalla. Varsinkin jos olisin itse vielä raskaana. Ehkä miehesi oli vain ajattelematon mutta kyllä aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää mikä on soveliasta ja mikä ei. Ja toisaalta tollanen voi ruokkia eksän kuvitelmia, hän saattaa luulla että hänellä on vielä jotain mahdollisuuksia miehen kanssa vaikka todellisuudessa ei olisikaan. Sulla on joka tapauksessa jaksamista tässä ja ikävää että tällainen episodi piti tapahtua nyt.

No sehän siinä on juuri vikana että nyt taas selvästi exä kuvittelee kaikenlaista kun häneltä on tullut sitten jälkikäteen vihjailevia viestejä (joihin mies ei kyllä enää ole reagoinut mitenkään). Hän ei ole oikein ikinä ymmärtänyt olevansa exä vaan yhä pitää minua tunkeilijana heidän suhteessa ja on minulle väittänyt heidän olevan yhä yhdessä, perhe, suhteessa jne. vaikka tämä ei millään muotoa pidä paikkaansa (heidän välisestään viestinnästä ei löydy vihjettäkään tuollaisesta paitsi minulle tärppinä silloin kun on minulle tuollaista kirjoitellut). Mies on myös kertonut että exä käyttäytyy aivan samalla tavalla aiempien lastensa isän kanssa, eli kuvittelee suhteen jatkuvan, vainoaa, kiukuttelee, syyttää kaikesta. Mutta toki silloin kun mies oli exän kanssa suhteessa hän näki asian exän kantilta ja nyt vasta kun hän on eron jälkeen itse syypää kaikkeen on alkanut tajuta, että ehkä exän exä ei ollutkaan se paha ja kamala ihminen ja kaikki mikä meni pieleen sen vika.

Miun miehellä on ollut seksiviesteily ilmeisesti aiemmin ihan tapana useampaankin suuntaan myös parisuhteessa ollessaan. Vaikkei viesteilyn lisäksi mitään ole tapahtunut niin mm. exällä oli hänen kanssa aivan samaa ongelmaa. Se on hänelle jonkinmoinen tapa, addiktio ehkä, josta hän pyrkii eroon. Jonkinlaista jännityksen hakemista elämään ja halutuksi tulemisen tunnetta eikä aitoa halua harrastaa seksiä kenenkään kanssa. Hän on ollut tästä avoin ja rehellinen mutta siitä en ollut tietoinen että ongelma oli nyt toistunut vaan kuvittelin sen jääneen kun hän alkoi minun kanssani seurustelemaan. Siinä mielessä hyvä, että jäi kiinni nyt, eikä tämä päässyt jatkumaan sen pidemmälle. Ja miehellä on nyt itsellä mahdollisuus katkaista käytös ja asettaa rajansa uudelleen.

Silti - jos seurustelisin vaikka ex-alkoholistin kanssa niin en suhdetta lopettaisi siihen että yksi kaverin kanssa tapaaminen muuttuisi parin päivän ryyppyreissuksi. Sen sijaan jos tuosta tulisi jatkuva tapa jossa pulloja (viestejä) piilotellaan, käytöstä peitellään, valehdellaan tai piilotellaan, niin se olisi sitten vaikeampien päätöksien paikka ehdottomasti. Vaikkei tuollainen viestittely toki yhtä pahasti suhteeseen vaikuta kuin vaikka vaikea alkoholismi niin kyllä sekin sen verran vaikuttaa että mielestäni lapsillakin on oikeus turvalliseen, luottamukselliseen ja läheiseen suhteeseen paitsi vanhempien kanssa myös vanhempien välillä. Jos yhteiselo aiheuttaisi enemmän skismaa kuin läheisyyttä ja iloa niin silloin olisi parempi olla yksin.

Tietty Aamu esim. vaikka siulla hypoteettiseen tilanteeseen verrattuna tässä on se ero että itse olen tiennyt tuosta taipumuksesta ennakkoon. Silti se tuli aivan puun takaa että nyt jo. Jos oltais oltu vuosikaudet yhdessä ja meidän seksielämä olis tylsää ja kuihtunutta niin tuo olis miulle edes jollain tasolla enemmän ymmärrettävissä. Mies on kuitenkin itse luvannut kertoa jos jotain sopimatonta tapahtuu niin luottamustahan tuo on syönyt kun ei ole osannutkaan sanoa. Vaikka nyt kiinni jäätyään on ollut rehellinen ja kertonut taas viestinnästä exän kanssa avoimesti niin silti se epäilys että jääkö nyt jotain kertomatta.

Se on hyvä, että miehesi kuitenkin tiedostaa itsekin tilanteen. Hankalaa kyllä tuon työn puolesta se jousto/joustamattomuus, mutta toivotaan että kyllä se siitä. Ja hyvässä lykyssä se eksäkin rauhoittuu kun teidän pienokainen näkee maailman ja ymmärtää sen, että peli on hänen osaltaan menetetty jo.

En oo kyllä koskaan ymmärtänyt sitä, että miten jollain voi iso pyörä heittää niin kovin, että kuvittelee olemattomia suhteita. :eek:

Ja toivottavasti ne miehen kuvaviestittelytkin oli nyt sit ainoat laatuaan.

En mie tiiä että kuvitteleeko se ees oikeesti yhtään mitään vai onko toi vaan sitä kun se oli koko suhteen ajan täysin vakuuttunut että mies sitä pettää niin nyt vaan haluaa kostaa. Vaikkei miestä enää takaisin haluaisi ni kunhan varmistaa että miehellä menee nyt tämäkin suhde pieleen kun eihän sekään saa olla onnellinen kun ei hänkään ole. Se puhuu itseään ristiin ja pussiin koko ajan muutenkin ja väittää sit sua valehtelijaks jos itse osoitat nämä epäjohdonmukaisuudet.

Mm. minulle on ensin väittänyt että on kipeä eikä pysty huolehtimaan pojasta yksin eikä jaksa jne. Kun tuskastuin että pakkoko siun oli se lapsi omalla päätökselläs hankkia ja vielä vaatimalla vaatia se yksinhuoltajuus jos et pysty siitä huolehtimaan ni veti herneet nenään että kuka väittää ettei pysty. Sen jälkeen haukkui miun miehen pataluhaksi kun väittää miulle tuollaista paskaa vaikka ite on näin sanonut miulle, ei mies. Ja joskus miun ja miehen alkuaikoina tää on oikeesti ollu sarjaa "siun pitää JUST NYT käydä kaupassa hakee yks sipuli ja kaks porkkanaa ku MÄ EN PYSTY" tai "siun pitää JUST NYT tulla hoitamaan kun en voi käydä edes vessassa kun ei miulla oo ketään apuna" että siihen nähdenhän tässä on edistytty rajojen laittamisessa huomattavasti, alussa kun mies oikeesti lähti noikin juoksemaan. Ja siis kauppa on tossa kahdensadan metrin kävelymatkan päässä ettei oo iso rasti lapsenkaan kanssa. Ymmärrän kyl et voi olla liian väsynyt kauppaan mut kuka hitto ei osaa ottaa vauvaa siks aikaa vessaan mukaan et pääsee kuselle... Onneks se on nyt muuttanut 55km päähän ni tollaisten asioiden juokseminen loppui siihenkin vähän luonnostaan.

Tää exä ei myöskään ikinä ymmärtänyt mitkä nuo työn asettamat vaatimukset on vaan aina mies oli myöhässä siks että se oli pettämässä tai halus vaan kiusata exää. No, elämä on. Sitä en kyl ymmärrä et miks tuolla taustalla tarvii just tuolle naiselle tollaisia kuvia laittaa edes läppänä kun sen niin tietää mitä siitä seuraa. Ongelmia ja kiristystä sitten myöhemmin. Kikkelin vietävissä :p

Hienoa Liinu, että tuli sillain kuitenkin positiivisia uutisia että saat vähän rentoutua :)

Elmiina, toi teijän kuvio on harmillisen ikävä... En ymmärrä miks joidenkin ihmisten pitää lapsen kustannuksella suunnata omaa "katkeruuttaan"... Kyllähän se olisi kuitenkin lapselle parempi tietää missä se isä on silloin, kun ei ole hänen luonaan.
Mutta noi on aina hankalia tilanteita, eikä kellään varmasti oo sitä salamaratkaisua tilanteen hoitamiseen :/

Elmiina Voimia tilanteeseen! Melkoinen sekametelisoppahan tuo on, mutta jospa tilanne pian muuttuis parempaan suuntaan ja miehesi eksäkin tajuais millainen pelle hän on! Mun miehellä myös muksu edellisestä suhteestaan ja kyllä saa ohtaa pyyhkästä, et meidän tilanne ei noin paha ole, vaikka omat ongelmansa on täälläkin.. "/

loora84 Sä pidät meitä ihan kunnolla piinassa siis? ;) Alahan testata!

Aamu Tuliko täti, vai pysyttelikö poissa? :) Voih, olispa sulla hyviä uutisia!

-Dolly- Mulla ovisoireet on aika laimeat. Limoja ja halukkuutta, ei muuten kyllä ihmeempiä oireita!

Liinulle hirrrrmuisesti tsemppistä!!

Omanapa: Täällä 32/34, tuhruttaa.. "/ Kovat jomottelut ja "pallo kohdussa" -fiilikset oli jo illalla, joista meinasin tulla jo tännekin kirjottamaan, mut en sitten jaksanut.. Huomenissapa siis alkaa varmaan sitten SE maaginen yk 4!! Kyllä mua nyt ehkä jo vähän harmittaa, mut edelleen jaksan olla tyytyväinen siihen, että tää mun kierto on vissiin viimein asettumassa uomiinsa! :)

Elmiina, toivottavasti kaikki kääntyy teillä parhain päin ja molemmat tulis järkiinsä sekä mies että eksä. Sä tarviit raskaana ollessa erityistä huolenpitoa ja hellyyttä, ei tollasia idioottimaisia temppuja. Toivottavasti mies ymmärtää mitä voi menettää jos tuo käytös jatkuu. Eksä voi olla hankalampi jos haluaa rikkoa teidän suhteen.

Cupcake, ei oo vielä täti saapunut mutta olot on kyllä niin sellaset että olis tulossa hetkenä minä hyvänsä. Huomenna olis kp30 mutta en mä kumminkaan testailis vasta kun menkat on tyyliin viikon myöhässä. Meillä alkais sit periaatteessa se yk5 jos täti tulee, tosin se eka kierto oli sellanen ettei siitä ollut oikein mahdollista raskautua että siinä mielessä meilläkin olis se yk4.

Elmiina, voimia tilanteeseesi!!! Vaati paljon käsitellä kaikki asiat selkeäksi niin molemmat yksin kuin yhdessäkin <3

Minä oon osastolla.. Raskautta ei löydy vielä mistään päin ja kipuja löytyy muillekin asti.. Hcg tulosta ootellessa... Eilen oli vajaa1900

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Voi ei Liinu, nyt kyllä peukut ja varpaat pystyyn että kaikki olis kunnossa :thumleft Kyllä sullakin jo liikaa koettelemuksia tällä saralla riittää yhden ihmisen koettavaksi :love022

Omaa (.) : kun silloin viime viikolla sen digitestin ostin, niin nyt sen tein, omien laskujen mukaan viikkoja pitäis nyt olla 5+1 ja testikin täsmäs kun antoi tuloksen 3+....

Huomenia!
Voi Liinu2013, toivottavasti saisit hyviä uutisia. Onko kivut taas koventunu?

Omasta tilanteesta sen verran että menkkoja odotellaan edelleen, nyt jo kp30....

Oi Aamu, peukut ja varpaat ristissä että ois matkustaja kyydissä!! <3

Kivut yön oli taas hallinnassa.. Aamulla vessassakäynnin jälkeen taas paheni.. Eilen illan hcg 2765 joten hyvin kuuluma nousussa..ootellaan tän päivän arvo ja seuraillaan tilannetta että onko munasarja- vai suolistoperästä..

Se tästä puuttuski jos ois pieru hukassa :D

Noh, kunhan selkiytyy tilanne niin eteenpäin mennään :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Aamulla on jännät paikat!! :) teeppäs jo se testi ja tuu kertomaan kuinka kävi!

Liinu no sehän nyt oliski että pitäis vielä pieruakin metsästää! :)

On: näin unta että olin raskaana. Vatsassa tuntui ihania potkuja.... sitten soi kello ja piti herätä! Taas kuume sen kun kasvaa vain! :oops:
Kp? En ole nyt jaksanut laskea niin ei tarvitse niin pahasti jännätä :p

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Huh, olipas taas tullut tekstiä sen jälkee ku itse viimeksi täällä käynyt... Oltiin bändin kanssa Nurmeksessa keikalla, joten on ollut aika haipakkaa tässä. Nyt onnellisesti kotona taas.

Pakko oli tehdä jälleen testi, kun tuntuu, ettei oireet ole yhtään lisääntyneet, vaikka raskaus kuitenkin koko ajan etenee. No, digitesti näyttää tekstiä Raskaana 2-3 että kyllä ainakin raskaushormonia on kehossa. Sitten taas aloin ajattelemaan, että eikö sen pitäisi jo näyttää enemmänkin... Menkat olleet 30.9. viimeksi,joten neuvolassa lasketaan siitä raskausviikot. Mutta itse nyt huvikseni laskin hedelmöitysajankohdan mukaan, joka on ollut 17.10, jolloin alkio ois nyt 3 vkon ikäinen eli tuo testi pitäisi paikkansa kuitenkin. Vähän se tieto helpotti, vaikka silti on pieni pelko persiissä, että onko siellä kaikki kunnossa. Varhaisultra on 25.11. vasta.. Toivottavasti maltan odottaa sinne asti selväpäisenä...

Hui kamala kun on tullut viestejä sen jälkeen kun viimeksi kävin eli reilu viikko sitten. :eek: Ei kyllä millään pysty nyt henkilökohtaisesti vastailemaan. :oops: Kaikki viestit on kyllä tullut luettua. Onnitteluita kuitenkin plussanneille, pahoittelut tädin kylään saaneille, tsempit oviksen hyödyntäjille ja piinapäiviä eläville ja tervetuloa uusille kuumeilijoille. :) Täällä talonrakentaminen on hieman tyssännyt kun miekkonen ei reissuhommiltaan pääse kalusteita ja materiaaleja valitsemaan, mutta onneksi reissuhommat loppuu noin muutaman viikon sisällä ja päästään tekemään loppurutistuksia talon kanssa. :) Kp 11/28 menossa ja ovista odotellessa. Luultavasti ovis on tämän viikon loppupuolella jolloin ei sitten pahus päästä sitä hyödyntämään kun mies on tosiaan perjantaiyöhön asti siellä reissussa. :sad001 Pitää toivoa, että ovis olisi vasta lauantaina, niin ehkä pienen mahkut olisi saada elokuun vaavi. :rolleyes: Mutta luulempa, että kiertoni alkavat olla jo niin säännölliset ja ovis on tasan tarkkaa torstaina tai perjantaina. No senpä näkee sitten miten tässä käy. :)

Vitsit Elmiina millanen kuvio.Parempi kun en avaudu tästä :p

Liinulle tsemppii kovasti sinne sairaalaan,ja toiv.löytyy syy kipuihin jne :signs003

Kiitos "voivotteluista",onhan siitä suuremmasta km aikaa 8vuotta tuli kesällä.Nyt vasta riisuin enkeliriipuksen kaulasta,jonka ostin pienen hautauksen jälkeen,jotenkin oli aika päästää irti.

Noista ovistesteistä.On ne kyl outoja :laughing025 voivat näyttää pari kolmekin pv melkeen plussaa,tulkitse siinä sitten.
Lauantaina oli siis kai se o+ mut en mä mitän oireita huomaa.Sithän sen verikokeista kuulee onko tapahtunut vai ei.

Mä oon ihan kohta hakemassa koulutukseen joka kestää 2015 kesään saakka...miehellekkin kysyin et mitäs SIT jos me vaikka onnistutaankin raskautumaan...oon päättänyt että oon odottanut omaa elämää jo riittävän kauan ja nyt haluun kouluun.Ja silti vauva sais tulla.On tää vaikeaa.

Heippa taas ! Nyt on homman nimi se , että huomenna tosiaan Tampereen Ovumiaan Simppa analyysiin vihdoin , jospa miehellä nyt olisi pokkaa :wink Yritämme sitten siitä mahd pian saada hoidot alkuun . Kaiken tän keskelle vuokranantaja kuitenkin ilmoitti myyvänsä asunnon joten muuttolaatikot kehiin

Mä oon ihan kohta hakemassa koulutukseen joka kestää 2015 kesään saakka...miehellekkin kysyin et mitäs SIT jos me vaikka onnistutaankin raskautumaan...oon päättänyt että oon odottanut omaa elämää jo riittävän kauan ja nyt haluun kouluun.Ja silti vauva sais tulla.On tää vaikeaa.

Mulle tänään sanottiin, kun puhuin tulevaisuuden haaveista joihin myös tuo perheytyminen kuuluu, että mun pitäisi ensin maksaa suuri autolainani pois, sitten opiskella uusi ammatti itselleni (en viihdy nykyisessä työssäni/alalla) ja sitten vasta alkaa sitä harkitsemaan.

Kissanpissat sanon minä, mulla on ihan täysi oikeus tulla äidiksi sillä aikataululla kuin tahdon, oikeaa aikaa siihen ei ikinä tule, ei näköjään mun elämässäni. Ja mikään ei estä opiskelun ja äitiyden yhdistämistä. On varmasti rankempaa, kuin työn ja äitiyden yhdistäminen, mutta osallistuva isä kehiin, niin ehtii ne läksytkin tehdä!

Takaisin