Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kiitos cupcake toivottavast asiat selviää. mä täs yritän löytää parhaillaa hesasta koulua joka vois tehä yhteistyötä et saisin opetettua pojan ekan luokan etänä ettei tarttis käydä ekaa luokkaa sit jos tullaa sinne suunnalle. matikassa on lahjakas ja lukemaanki hän oppii nopeesti.

Annastiina86 Onnea plussasta ja muille plussanneille myös!! <3

Pahoittelen tätejä ja onnea kaikille kiertoihin!

9kk täällä jo roikuttu ja edelleen roikutaan. Keskenmenon jälkeisiä menkkoja odotellessa. Aloitin myös primolutit joita syönkin 10 päivää joka kierrossa. Eipä tarvitse ainakaan enää sekavia kiertoja kestää.

Ehkä se mun vuoro tulee joskus.. :)

Onnea plussanneille!

Ellalle voimia, ja toivottavasti tulee itsestään ulos pian niin pääset jatkamaan eteenpäin.

Mia sullahan alkaa olemaan jännät paikat :) plussatuulia!

Täällä menkat jäi taas vain kaksi päiväisiksi, eilen tuli enää tosi vähän tuhrua tai no eipä oikeestaan minään päivänä kunnolla ole verta tullut. Ja taas sama juttu, et menkkakivut jatkuu vaikka vuotoa ei enää tule. Testeihin ei ole enää tullut edes roskishaamuja eli varmaan yriti kiinnittyä, mutta ei tarrannut kunnolla. Turhauttaa tosi paljon nää menkat, normaalisti varmaan kaikki naiset haluais tällaset kahden päivän minimenkat, mutta ei nyt kun olisi pieni toiveissa. Luulen, että kohdun seinämät eivät ole tarpeeksi "turvonneet", jotta kiinnittyminen voisi tapahtua, mullahan on nyt ainakin kolmessa viimesessä kierrossa menkat alkaneet dpo10, tuo kyllä on vielä normaalin rajoissa, mutta kun yhdistää noihin tosi niukkoihin kahden päivän menkkoihin niin alkaa epäilyttämään.

S1N1, harmi kun noi "menkat" nyt tuli. Sinänsä kiva kun on lyhyet menkat mutta sit taas tommoset asiat alkaa mietityttämään kun sulla.

Rosebud, kyllä sen sun vuoro vielä tulee. Sen on pakko tulla.

Mia82, tsemppiä piinailuun! Kohta voisit jo ruveta testailemaan. :flower

Omanapa:meillä pupuiltiin eilen. Nyt mietin sitä että olisko tää kierto nyt sit pitempi ja ovis myöhemmin. Ovis olisi pitänyt olla viikonloppuna mutta sillon ei yhtään pupuiluttanu mutta nyt sitte eilen illalla se iski. Ei kai auta kun katsella että tuleeko se täti marraskuussa.

nitamoi hyvä, että täti on ruvennut keräämään kimpsujansa kasaan ja pääset bongaamaan ovista tikkujen kera. Täälläkin tikut käytössä, niin pääsee vähän selvyyteen missä se ovis luuraa. :)

Loora84 onpas kummallisia ovistikkuja kun yhä edelleen tummaa viivaa näyttää. Minä alkaisin kyllä kaivaa jo raskaustestejäkin esille jos niihinkin saisit samanlaisen viivan. :wink Minulla tuli ovistesteihin jatkuvasti tummaa viivaa ja valkovuotoa lorahtelemalla silloin kun olin raskaana. :)

Dawwe pahoittelut menkoista.

Ella84 täältä kunnon voimahalit sinne. Mikään ei ole niin inhottavaan kuin vain odotella ja olla epätietoisuudessa. :sad001

Tiinagr tsemppiä vielä niihin viimeisiin piinapäiviin. :) Täällä peukut pystyssä, että saat plussan. :)

Kyfi... ihan mahdollista että pillerien jälkeen ovis on myöhästynyt kun kroppa hakee normaalia rytmiänsä. Tsemppiä odotteluun. :)

kukka^^ kiva kuulla sinusta. :) Toivottavasti kiertosi olisi tasaantunut ja mikä vielä parempaa plussa pärähtäisi kierron lopussa. :)

Gatusa pikaista paranemista sinne ja toivon mukaan mies käy siellä testeissä niin saisitte selvyyden tilanteeseen.

Cupcake
toivottavasti pääsette tekemään vielä viimeiset talletukset ennen ovista. :)

Mia82
tsemppiä vielä odotteluun. Toivottavasti nuo oireet enteilisi plussaa. :)

Rosebud täälläkin odotellaan kierron palautumista keskenmenon jälkeen. Kyllä se meidänkin vuoro tulee vielä uudestaan. :)

S1N1 pahoittelut menkoista. En yhtään osaa sanoa kuinka pitkät ja runsaat menkat pitäisi olla. Se on varmaan niin yksilökohtaista jokaisella. Voithan kysellä asiasta gyneltä/lääkäriltä jos asia rupeaa kunnolla mietityttämään.

Aamu
ainaista odottelua ja arvailua tämä on. :) Jos sinulla olikin ovis myöhemmin kun pupuilutti vasta myöhemmin. :) Täällä kans mietitään löytääkö täti kylään marraskuussa. :)

Omaa: kp 27/28-? menossa ja tänä aamuna lämmöt oli mitattaessa tipahtanut hieman normilämmöstä ja tänään on ollut vetinen olo alapäässä. :grin Olisikohan viimein ovis ovella. :) Eilen ovistikkuun piirtyi yhä edelleen himmeä viiva, mutta saas nähdä mitä tämän iltainen näyttää. Toivon mukaan pääsisi vähän taas kuusalle missä mennään.

Malttamaton testas tänään, ei aamupissa, eikä tainnu olla 4h rakossakaan, enkä ajastakaan tiedä menikö yli 5min, mutta ei paljoo ylikään, mutta haamulainen siihen tuli :eek: en uskalla innostua sen enempää, ostin kyllä varuiksi 2kpl paketin joten jospa testaillaan viikonloppuna uudestaan... nythän on vissiin se dpo10...

sori vaan omaa napaa näin äkkiä...

Tuli tässä mieleen tännekin kirjoittaa, kun mun bändikavereiden kanssa keskusteltiin tästä raskaushommasta. Heistä yhdellä on yksi lapsi, ja toinen on yrittämässä, muttei ole raskautunut. Ylipainoa molemmilla yms. joka tokikin vaikuttaa hommaan. Mutta siis, juteltiin, että ku mekin miehen kanssa tässä nyt yritetty aktiivisesti oikeastaan alkukesästä lähtien eikä ole oikein mitään tapahtunut kun kaksi edellistä on tulleet suht helposti, niin todettiin vain, että kun meilläkin miehen kanssa ollut tässä kaikenlaista ongelmaa ja stressiä, niin keho on koko ajan ns. stressitilassa eikä täten "pysty" kehittämään uutta jälkeläistä. Ehkä luonto tekee tehtävänsä, eikä anna uuden ihmisen tulla, jos elämäntilanne on hankala tms. Kyllä mä uskon, että sillä on vaikutusta. Mitäs te muut ajattelette?

jahas, taas vaihdoin nikkiä, kun kerran löysin salasanan sähköpostista tälle nikille, mutten tuolle toiselle. :D mutta ei se mitään.

Kukka.en oo tehny ku en usko et näkyis vielä ees jos olis tärpänny.toivotaan nyt et plussaisit mut hyvä jos kierto alkaa selkeytyy.. :)
Gatusa.Voi vitsi et piti sun nyt vielä tulehduski saada. :( toivottavasti alkaa pian helpottaa.. :) ja kiva et sun poika oppii nopeesti ja toivottavsti saat suomen suunnalta jostain koulusta apua et mitä kaikkee tarvii oppii..Tsemppiä.. :)
Cupcake.Toivon niin et sulla olis se ovis nyt vähän myöhemmin et saisittte nyt tänkin kierron hyödynnettyy.. :)
Mia82.Tsemppiä piinailuun ja toivon mukaan pian plussaat.. :) Niin voi ol et toi tressi vaikuttaa raskautumiseen mut toivon et saat nyt plussan tressistä huolimatta.. :)
Rosebud.Toivotaan et sun vuoro olis pian.. Tsemppiä.. :)
S1N1.Harmi toi sun juttu..juu onhan se kiva et ne kestäs vaa kaks päivää mut on se kyl inhaa ku on niin erikoiset menkat..
Aamu.no niin olispa se sun kierto nyt vähän pidempi ni saisitte hyödynnettyy oviksen toivottavasti vaikka et niin innoissaan ollukkaan heinäkuusta. :)
Chipmunk.Toivotaan et olis nyt ovis käsillä ni pääsisit mukaan jännäileen ja selville et mis mennään kierros.. :)
Tiinagr.Onnttelut plussasta. :) Toivotaan et lähtee viiva tummumaan ja tarrasukkia paljon matkaan.. :)

on.nyt oli ovistikus tänään haaleempi viiva kun eilen. et mulla on täs kierros kaks kertaa ollu tosi tumma viiva kp.15 ja kp.24 ja muut on ollu sit haaleempii sitä ekaa ennen ja noitten välis..nyt siis kp.25. oon jo alkanu kallistuu siihen et olis ollu kaks ovista täs kierros jos se ees on mahollist..mul on enää muutama tikku jälel et käytän ne pois ja sit jään odotteleen tuleeko täti.en kyl ai o testata ennen ens viikkoa.ainaki yritän malttaa sinne saakka.. :)

Mia82 niinhän ne väittää ettei stressillä olis vaikutusta mut kyl mie kanssa uskon, että se vaikuttaa. Esim. kun itsellä ei tärpännyt niin äitikin sanoi suoraan että "mutta onhan siun avioerosta, konkurssista ja muutosta niin lyhyt aika, että keholla kestää palautua." Sit kun elämä alkoi muuten asettua uomiinsa ja opiskelupaikkakin järjestyi niin tärppäsi.

Mutta se tulee kaikki ajan kanssa, ei itseään voi stressittömäksi pakottaa. Plus jos on jotain ihan oikeaa fyysistä syytä, hormoniepätasapainoa yms. lapsettomuutta ni sit nää "älä stressaa ni kyllä se sit tärppää" lausahdukset on varmaan aika loukkaavia. Jos esim. ei ovuloi ollenkaan niin voihan se olla että jollakulla sellainen ihan ihmeen kaupalla johtuu vain siitä stressistä, mutta on niitä monia muitakin syitä, miksi ei tärppää. Se stressi ei varmaankaan ole se tärkein mut luulis että voi vaikuttaa kun se vaikuttaa kerta kuukautiskiertoonkin.

Juu, niinhä se on. Jos ei ovuloi, ni ei kyllä voi raskautuakaan. Se jos joku on ainaki fakta... :D

Onnea kaikille plussanneille. :p

Voimia oikein kovasti Ella :(

Lueskelen edelleen teidän juttuja (vaikka välillä on pakko jättää välistä jotakin, kun ootte NIIN aktiivisia).. Välillä on niin raskasta kuulla, miten joku ei ole saanut pitää pikkusta mukana ja lukeminen tuppaa monesti jäädä siihen. Tuntuu omat tunteet niin moninkertaisilta tällä hetkellä.. Voimia jokaiselle, joka kamppailee menetyksen surun kanssa ja jokaiselle, jota menkat vaivaa.

Katselin omia vanhoja kommentteja yksi päivä ja tunsin niin syvää kiitollisuutta siitä, että 8 kuukauden odotuksen odotus lopulta tuotti tulosta. Mä monesti lohduttauduin yritysaikana sillä, että ne ihmiset, joiden vanhoissa kommenteissa oli jotakin lapsen saamisen kaipuusta ja tuskasta, ni niillä kuitenkin oli sitten allekirjoituksessa monesti, että "raskaana niin ja niin pitkällä" tai että kuinka vanha lapsi jo on. Kannattaa vaan luottaa siihen, että erittäin todennäköisesti se raskaus vielä alkaa ja päättyy onnellisesti.

Erityisesti haluan sanoa sulle kukka^^, että toivon todellaki, että et enää joudu siirtymään raskaaksi 2014-ryhmään! Nyt on jo sun vuoro jonossa, ihan oikeesti! En voi käsittää, miten kauan ootte jo oottaneet plussaa. Kaikkea hyvää teille.:love022

Täällä vatsa ja vauva kasvaa ja liikkkeet tuntuu selvästi ja välillä jo mahan päältäkin :) Rakenneultra on onnellisesti takana ja painoarvio on n. 353 grammaa (rv 20+3). Jo aiemmin ultrassa saatiin tietää, että meille tulee pikkuinen neiti ja oonkin siitä lähtien hommaillut vaatteita yms. :) Laiskuus on tällä hetkellä päälimmäisenä oireena ;) Opiskelu tuntuu paljon raskaammalta kuin aiemmin! Ei vaan olis motivaatiota.. Ainakaan niin paljon kuin kaipailisin.

Ihanaa keskiviikkoiltaa jokaiselle kuumeilijalle :hello

ImageUploadedByVau Foorumi1383168900.338296.jpg

En tiedä näkyykö tässä.. Mutta tammikuulle varattu aika lapsettomuuspolille - suunnitelmissa ivf:n aloitus! Tänään kp27/28-30 ja pregcheckillä ja apteekin omalla haamut!!

Eroa normi kiertoihin clomien lisäksi gelee royal ja kaks kertaa käynyt kalevalaisella jäsenkorjaajalla..

Mulla siis oikea munatorvi poistettu ja vasen tukossa!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

kyllä tuossa liinu on haamu onnea, toivottavasti vahvistuu ja kaikki menee hyvin :)

kiitos tsempistä chipmunk ja loora, toivotaan parasta. tosin nyt vaa kävi niin et mies tulee joutuu todennäkösest jatkotutkimuksii ku hänelt otettii keuhkokuvat ja ne ei ollu normaalit.nyt ootetaa verikokeiden ja muiden testien tuloksia ja lääkärikäyntiä et mitä lääkäri sit tuumaa, veikkaan et joutuu erikoislääkärille. siel oli elimen kohal tumma varjo jota ei pitäs olla. tosin täs maas lääkäreil on tapana valehella joten toivon että ottaa mut mukaan lauantaina, saapi sit kattoo vaikka vertailun vuoks mun kuvii jotka puhtaat. että haasteita riittää tällä suunnalla.

Tiinagr täällä peukut pystyssä, että haamulainen vahvistuu! :)

Mia82 stressistä kyselit raskautumiseen, niin keskenmenon takia kun olin sairaalassa niin hoitajalta kyselin vaikuttiko tämä taloprojektista stressaaminen tähän lopputulokseen. Hän sanoi että ei missään nimessä keskenmenoon vaikuta stressaaminen. Hän sanoi, että yleensä stressi vaikuttaa juuri siihen lapsen saamiseen. Kyllähän sillä saattaa olla vaikutusta. Raskauduin, vaikka taloprojekti oli päällä, mutta olin juuri edellisen kierron lopussa ollut viikon lomalla kaukana kaikesta. Ehkä se viikon loma teki niin hyvää, että raskauskin pääsi alkamaan. :)

Loora84 jos elimistösi eka yritti ovuloida silloin ensimmäisen ovisplussan aikana, mutta ei onnistunut vaan ovuloit uudestaan sitten myöhemmin. En tiedä voiko tuo teoria pitää paikkaansa, mutta tuli vain mieleen. :confused005 Tsemppiä odotteluun. :)

Eea kiva kuulla sinusta ja että siellä menee kaikki hyvin. :)

Liinu2013 kyllä minä siinä haamun näen. :) Täältä hurjasti tsempityksiä, että haamulainen vahvistuu! :)

Gatusa Kyllä siellä nyt taas vastustaa. :sad001 Toivottavasti miehelläsi ei ole mitään vakavaa ja toivon mukaan pääsee kunnon lääkärille, joka osaa hommansa ilman valehtelua.

Omaa: 28/28-? menossa ja eilinen ovistesti ei antanut runsastuneista limoista huolimatta kuin haalean viivan. Kokeilin sitten samasta pissasta tehdä huvin vuoksi raskaustestin, joita sain 2 kpl kaupanpäällisiksi ovistestien mukana. Siihen ilmaantui myös hentoinen haamulainen, mutta luulempa että ne entiset raskaushormonit siellä vain kummittelee vielä. :sad001 Kaavinnasta on nyt reilu 3 viikkoa, mutta noilla raskaushormoneilla kait saattaa mennä useitakin viikkoja ennen kuin ne poistuu kokonaan elimistöstä. Pitää vaikka kokeilla sitä toista testiä ensiviikolla jos siihen mennessä ei vieläkään menkat ole alkanut.

Liinu2013: Ihan ku ois omaa eilistä testiä kattonu :grin Sullekin viivojen vahvistumista toivotellaan :)

chipmunk voi mennä useita viikkoi ennen ku raskaushormoni on poistunu, mitä pidemälle ehtii sitä kauemmin yleensä menee käsittääkseni. juu toivotaa ettei ol ukolla mitää vakavaa, täs on jo iha tarpeeks ollu vastoinkäymisii ja haasteita. tosin nyt ukko saa kokea kantapäänkautta mitä voi käydä jos nauraa jollekin joka sairas, saa ite ja jotai pahempaa. se meinaa on monest nauran mulle ku oon ollu kipeä ja mua syytetty taudinlähteeks jne ni nyt sit joutuuki toteamaa että ei ois pitän nauraa ku ite sai jotai pahempaa näköjää. mä oon monest sanonu että sen ei ikinä pidä nauraa tai olla vahingonilonen jos joku muu on sairas vaan tuntee myötätuntoa ihmistä kohtaan nyt se tietää miks oon tolkuttan sitä. ite oon pitäny syöpäsairaasta huolta joka ihmeenkaupalla parani viime hetkellä, pidin mun äidist huolta siitä asti ku olin sellai 5-6v ikänen näin epilepsiakohtauksii ni tiedän millast elämä on ja kuinka rankkaa se on ni eipä ole tullu naurettua. tuntematonta naistaki kerran autoin rautatieasemalla ku en tienny mikä hänel oli, kaatu lattialle yhtäkkiä, huusin soittakaa ambulanssi, pidin häntä hereillä ja yritin varmistaa ettei hänelle käy mitää vakavaa. ihmiset katteli ympäril, mun mies meni ambulanssia vastaa ulos. kun näkee monia asioita ni oppii arvostaa sitä mitä on eikä naura toisille. toivottavast mun mieski oppii nyt ettei naura enää tai ol vahingonilonen jos joku muu on kipee.

Tiinagr, onnea haamulaisesta! Toivottavasti se siitä vahvistuu. :)

Mia82
, mä uskon kyllä tohon stressiasiaan. Ja nimenomaan siihen että se voi vaikuttaa raskaaksi tulemiseen ei niinkään keskenmenoon. Menkatkin voi mennä stressistä sekaisin. Ihminen on niin monimutkainen kapistus jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mulla ainakin kaikki henkinen pahoinvointi tuntuu fyysisinä vaivoina eli kroppa oireilee heti. Ylipainoakin mulla valitettavasti on ihan liikaa mutta siitä huolimatta raskauduin suht nopeasti ja nyt toivon että uusi raskaus alkaisi. Painoa olen tässä välillä pudottanut jonkin verran pois.

Loora84, mistäpä sitä tietää. Ehkä sun ovis oli myöhemmin.

Eea, mukava kuulla että siellä on kaikki hyvin. Onnittelut pienestä neidistä! Hyvää odotusta! :) Pääsispä kohta itekin sinne odottajien puolelle.

Liinu2013, sielläkin haamuli. Varovaiset onnittelut täältäkin. :)

Gatusa, täältäkin puolelta vielä tsempit teille ja toivottavasti miehelläsi ei oo mitään vakavaa. Niinhän se vähän on että jos on kauheen vahingonilonen niin äkkiä se omaan nilkkaan napsahtaa.

Chipmunk, voi tosiaan kestää ennenkun raskaushormonit poistuu elimistöstä. Missähän ne menkat luuraa?

Mulla "piinaviikot" alkaneet. Tosin oviksesta ei ollut hajua tässä kierrossa joten saa nähä menikö pupuilut ihan vääriin aikoihin mutta hällä väliä. Jos täti tulee marraskuussa niin ei kun uuteen nousuun seuraavassa kierrossa.

Oli ihan pakko testata, kun en enää malttanut odottaa. Kävin siis ostamassa clearblue digitalin ja en kyllä ollut valmistautunut tekstiin: Raskaana 1-2. :) Olin lähes varma että siihen pärähtää Ei raskaana-teksti. :) Mutta hyvä näin... :) Nyt vain toivotaan, että kaikki menee hyvin. Varmistan vielä ensi vkolla testin tuloksen jos ei menkat ole ilmestyneet.

Takaisin