Suloinen tapetti, Tintsu :)
Olen ajatellut kans keittiöön ainakin yhdistelmää valkoinen+pähkinä. Sopis tietty valkoisten huonekalujen kanssa kans toi pähkinä, mutta saapas nähdä. Voi olla, että päädytään vaaleaan lattiaan kuitenkin, tai tammeen ehkä lähinnä. Tosin, jos keittiössä on pähkinänväristä, niin koska keittiö ja oh on meillä yhtenäistä, niin sopis hyvin pähkinä lattiaankin.Vielä on vähän auki materiaali - laminaatti vai parketti. Ehkä kuitenkin parketti. Yläkertaan voisi laittaa halvemman, mutta toisaalta laminaatti kolisee enemmän kuin parketti. Oletteko muuten kaikki laittaneet eteiseen ja keittiöön laattaa lattiaan? Mä vähän mietin, että mihin kohtaan sen laatoituksen sit päättäisi keittiössä, kun tulee ruokailuerkkeri jne. ja eteisessäkin on yht. 14m2, eli aika paljon laatoitettavaa jos kokonaan laatoittaa...Tietty ärsyttäis varoa kosteutta keittiössä ja eteisessä, joten varmaan laattaan taivutaan.
Päädyttiin Talotekoon (pirkanmaalainen yritys, tekevät paikanpäällä) ja otetaan lämmitysvalmiusasennuksella. Ulkoverhoilu me tehdään itse, paitsi ulko-ovien asennus kuuluu pakettiin. On silti hommaa, vaikka osa teistä taisi ottaa talofirmalta pelkän runkoasennuksen jos nyt oikein muistan :) Niin ja siis on sisälläkin tosiaankin hommaa vielä :) Aiotaan juu kysyä tietty tarjouksia muualtakin keittiöistä, mutta nyt vaan mieleen tulivat Ikea ja Puustelli ensimmäisenä :) Kaverin isä myy Puustellia, joten uskon, että saadaan ihan hyvä tarjous, mutta kysytään toki muitakin :)
Me saatiin hintaan alennusta, kun luvattiin pitää esittely ennen muuttoa ja pitää blogia rakentamisesta. Kunhan saan blogin tehtyä, niin sieltä voi sit käydä tsekkailemassa jos kiinnostaa :) Laitetaan sinne sitten pohjakuvat ja näin, että hahmottaa paremmin. Voisin mä tietty ne tännekin liittää, jos vain osaisin :) Ei siitä mitään loistavaa kaunokirjallista luettavaa tule, mutta hahmottuu varmaan paremmin meidän projekti, jos se jotakin kiinnostaa :) Viikolla 30, eli heinäkuun lopussa tulee paketti. Ei saatu tosiaankaan enää alkukesään, ja esim. Kastelli myi elokuun loppua. No, oma vikamme kun vitkuttelimme ja toisaalta eipähän tule kiire maatöiden ja perustusten kanssa :) Nyt pitää vaan alkaa suunnittelemaan, että milloin miehen kannattais pitää lomia esim. että saisi hyödynnettyä rakentamiseen ne. Ei kovin hyvin onnistu, kun paketin pitäis olla valmis vk34, mutta onhan siinä tehtävää siinä välissäkin, vaikka eniten tietty oma osuus sen jälkeen. Isäkuukautta mietitiin kans, mutta jos minä menen töihin niin ei siitä niin paljon ole hyötyä sitten.
Madie: tervetuloa katsomaan meidän katastrofia ;) Ja saa siellä raksalla pyöriä kattomassa muutenkin, että mitä voisi itse tehdä joskus tulevaisuudessa samalla lailla ja mitä ei ainakaan sillai kun me :DNyt ruvetaan laatimaan aikataulua, mutta eiköhän tässä vuosi vierähdä ainakin :D Esittelyssä tosiaan ehkä se hyvä puoli, että tulee oikeasti tehtyä valmiiksi talo ennen muuttoa :) Jännittää muuten sitten joskus, että kun nyt on paperilla toi talo, että miltä ne tilat loppujen lopuksi näyttäävät.
Nyt vaan miettimään sisustusta :) mies taitaa hommata noi perustusten ja lattiavaluntekijät. Oikeastaan on sovittu jo maatyöt ja perustukset, lattianvalaja ja lvi- ja sähkösuunnitteljiat puuttuvat. Mutta ensin pitää tehdä keittiösuunnitelma esim. jotta lvi-ja sähkösuunnitelmat menevät oikein.
Huh, tulipa omia juttuja nyt. Kiitos kaikille kannustuksesta muuten :)
Heini ja Tintsu: jos ehditte ja jaksatte niin olis kiva nähdä kuvia teidän taloista! :)
Kenelle teistä tuli maalämpö (anteeksi en jaksa selata)? kenen valmistajan pumpun otitte? Meillä tulee pintaan asennettuna, teille taisi tulla porakaivo. Onkohan pumput samoja? Mitä mieltä olette olleet maalämmöstä?