Rakentaminen & vauva

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eemi03
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On pitänyt kysyä, että minkä merkkiset keittiön kodinkoneet teillä on? Onko kenelläkään kokemusta Electroluxista?
 
Meillä on Bosch. Ja ovat hyvät. Mut en oo kuullu et Electroluxikaan huono merkki on.
 
Suloinen tapetti, Tintsu :)

Olen ajatellut kans keittiöön ainakin yhdistelmää valkoinen+pähkinä. Sopis tietty valkoisten huonekalujen kanssa kans toi pähkinä, mutta saapas nähdä. Voi olla, että päädytään vaaleaan lattiaan kuitenkin, tai tammeen ehkä lähinnä. Tosin, jos keittiössä on pähkinänväristä, niin koska keittiö ja oh on meillä yhtenäistä, niin sopis hyvin pähkinä lattiaankin.Vielä on vähän auki materiaali - laminaatti vai parketti. Ehkä kuitenkin parketti. Yläkertaan voisi laittaa halvemman, mutta toisaalta laminaatti kolisee enemmän kuin parketti. Oletteko muuten kaikki laittaneet eteiseen ja keittiöön laattaa lattiaan? Mä vähän mietin, että mihin kohtaan sen laatoituksen sit päättäisi keittiössä, kun tulee ruokailuerkkeri jne. ja eteisessäkin on yht. 14m2, eli aika paljon laatoitettavaa jos kokonaan laatoittaa...Tietty ärsyttäis varoa kosteutta keittiössä ja eteisessä, joten varmaan laattaan taivutaan. 

Päädyttiin Talotekoon (pirkanmaalainen yritys, tekevät paikanpäällä) ja otetaan lämmitysvalmiusasennuksella. Ulkoverhoilu me tehdään itse, paitsi ulko-ovien asennus kuuluu pakettiin. On silti hommaa, vaikka osa teistä taisi ottaa talofirmalta pelkän runkoasennuksen jos nyt oikein muistan :) Niin ja siis on sisälläkin tosiaankin hommaa vielä :) Aiotaan juu kysyä tietty tarjouksia muualtakin keittiöistä, mutta nyt vaan mieleen tulivat Ikea ja Puustelli ensimmäisenä :) Kaverin isä myy Puustellia, joten uskon, että saadaan ihan hyvä tarjous, mutta kysytään toki muitakin :) 

Me saatiin hintaan alennusta, kun luvattiin pitää esittely ennen muuttoa ja pitää blogia rakentamisesta. Kunhan saan blogin tehtyä, niin sieltä voi sit käydä tsekkailemassa jos kiinnostaa :) Laitetaan sinne sitten pohjakuvat ja näin, että hahmottaa paremmin. Voisin mä tietty ne tännekin liittää, jos vain osaisin :)  Ei siitä mitään loistavaa kaunokirjallista luettavaa tule, mutta hahmottuu varmaan paremmin meidän projekti, jos se jotakin kiinnostaa :) Viikolla 30, eli heinäkuun lopussa tulee paketti. Ei saatu tosiaankaan enää alkukesään, ja esim. Kastelli myi elokuun loppua. No, oma vikamme kun vitkuttelimme ja toisaalta eipähän tule kiire maatöiden ja perustusten kanssa :) Nyt pitää vaan alkaa suunnittelemaan, että milloin miehen kannattais pitää lomia esim. että saisi hyödynnettyä rakentamiseen ne. Ei kovin hyvin onnistu, kun paketin pitäis olla valmis vk34, mutta onhan siinä tehtävää siinä välissäkin, vaikka eniten tietty oma osuus sen jälkeen. Isäkuukautta mietitiin kans, mutta jos minä menen töihin niin ei siitä niin paljon ole hyötyä sitten.  

Madie: tervetuloa katsomaan meidän katastrofia ;)  Ja saa siellä raksalla pyöriä kattomassa muutenkin, että mitä voisi itse tehdä joskus tulevaisuudessa samalla lailla ja mitä ei ainakaan sillai kun me :DNyt ruvetaan laatimaan aikataulua, mutta eiköhän tässä vuosi vierähdä ainakin :D Esittelyssä tosiaan ehkä se hyvä puoli, että tulee oikeasti tehtyä valmiiksi talo ennen muuttoa :) Jännittää muuten sitten joskus, että kun nyt on paperilla toi talo, että miltä ne tilat loppujen lopuksi näyttäävät. 

Nyt vaan miettimään sisustusta :) mies taitaa hommata noi perustusten ja lattiavaluntekijät. Oikeastaan on sovittu jo maatyöt ja perustukset, lattianvalaja ja lvi- ja sähkösuunnitteljiat puuttuvat. Mutta ensin pitää tehdä keittiösuunnitelma esim. jotta lvi-ja sähkösuunnitelmat menevät oikein. 

Huh, tulipa omia juttuja nyt. Kiitos kaikille kannustuksesta muuten :) 

Heini ja Tintsu: jos ehditte ja jaksatte niin olis kiva nähdä kuvia teidän taloista! :) 

Kenelle teistä tuli maalämpö (anteeksi en jaksa selata)? kenen valmistajan pumpun otitte? Meillä tulee pintaan asennettuna, teille taisi tulla porakaivo. Onkohan pumput samoja? Mitä mieltä olette olleet maalämmöstä? 
 
En kerkee nyt enempää (enkä löytäny sitä kameran kaapelia vieläkään) mut lidialle vastaan.
Meille siis tuli maalämpö. Porakaivo, 130metriä porasivat maan alle kallioon. Meille tuli Niben pumppu. Hirveä nippu käyttöohjeita ja esitteitä, niihin täytyis itsekin rueta keskittymään kunhan saan kaikki tavarat paikalleen. Mies osaa käyttää mut mä en oo vielä perentynyt. Ei oo mies ainakaan kironnut kertaakaan maalämpöä, huomenna tulee vielä sähköasentaja säätämään pumpun oikeisiin säätöihin niin pysytään sisältä huonekohtaisesti lämpöä säätelemään.
Muiden kokemuksia Niben pumpuista, onhan niissä kaikissa pumpuissa kuluvia osia joten jos joku kohta on mennyt rikki, on se mennyt takuuseen koska ei koskaan voi tietää mikä laite pelaa täydellisesti ja tehdasvikoja voi myös olla ihan missä laitteessa vaan. Niin siis Niben pumpuista ei ainakaan me olla kuultu huonoa, tuttavilla myös tämä sama, ovat olleet tyytyväisiä jo kahden vuoden ajan.
Ja en tiedä ovatko pumput samoja, niitähän on eri kokosia, ilmeisesti lämmitysalasta riippuen kuin ison pumpun tarvii. Meillä on 6kw pumppu.
Olemme siis olleet erittäin tyytyväisiä maalämpöratkasuun. Ilmottelen vielä kunhan saadaan eka sähkölasku asuinajalta että miltä vaikuttaa.
Mutta pumpussa ei ole ollut vielä mitään häiriöitä eikä muutakaan vaikka sähköt ovat olleet hetkellisesti poissa päältä (sähkökatkos)... Toimii siis moitteettomasti.
JA LÄMPÖÄ RIITTÄÄ ;)
 
Tämä rakennuskeskusteluhan on lähtenyt taas kivasti käyntiin!

Heini, siinä olohuoneesta otetussa kuvassa näkyy tosiaan meidän laatta, joka tulee vessaan, khh:een, pesuhuoneeseen ja tuulikaappiin. Meidän rautakauppias (jolta ollaan ostettu melkein kaikki) esitteli meille toistakymmentä harmaata lattialaattaa. Otettiin sellainen mikä sopii hyvin pesuhuoneeseen ja on miellyttävä jalkojen alla ja värinä siis tumma harmaa.
Keittiö & muut kalusteet olivat mielestäni tosi edullisia verrattuna pariin muuhun tarjoukseen, jonka saimme. Ja palvelu oli tosi hyvää, mikä oli itselle tosi tärkeää. Muutenkin maksan mieluummin vähän enemmän hyvästä palvelusta. Lisäksi moni tuttu on ottanut keittiön samasta paikasta ja kehunut heitä. Eli sattui todella hyvä tuuri, että hinta oli edullisin kyseisessä paikassa :)

Budjetti on meillä pysynyt aika hyvin hanskassa. Mutta katsotaan miltä parin kuukauden päästä näyttää kun loppusumma tulee olemaan paremmin tiedossa. Voitettiin tosiaan lotossa 14000,- mikä on ollut tosi mahtava juttu. Sillä saa jo hyvin keittiön ja muut kalusteet maksuun!

Me ei olla vielä muutettu, joten en pysty sanomaan miten olisi vaikuttanut meidän tyttöön. Tällä hetkellä itseä stressaa jonkin verran käynnit raksalla; pue vauva ja pakkaa vaunut mukaan, nukuta vauva ja mene raksalle päikkäreiden ajaksi. Sitten taas vauva ja vaunut autoon ja kotiin. Mutta kaippa tyttö on tottunut siihen edestakaisin matkusteluun kun ei oikein muusta tiedä.. Tänään mennään vielä käymään katsomassa miltä pesuhuone näyttää kunhan tyttö herää. Onneksi vaunut saa jättää kotiin.. Pitäis hommata varmaan jotku raksavaunut!

Lidia, valkoinen ja pähkinä keittiössä taitaa olla suosituin yhdistelmä tällä hetkellä, mutta rungon ja lattian väri vaikuttavat todella paljon lopputulokseen. Meille tulee muuten laminaatti. Väriä ei olla vielä lyöty lukkoon.. Meille keittiöön ja (sisä)eteiseen tulee sama laminaatti koska haluan niistä yhdessä olohuoneen kanssa yhtenäisen. Tuulikaappiin tulee laattalattia.
Laita ihmeessä linkki blogiisi, mua ainakin kiinnostaisi lukea teidän rakennusprojektista! Olitko muuten fb:ssä? Mulla on profiilissani kuvia rakennusajalta.
Teillä on nyt hyvin aikaa suunnitella ja etsiä materiaaleja. Meillä kun on menty vähän silleen, että mies sanoo, että nyt pitäis valita laatta vessaan ja sitten on käyty se valitsemassa. Ja muutenkin kaikki perustusten teotkin jo mietinnässä. Meillä kun mies tekee itse niin ei ole ollut mitään aikatauluja vaan sähkömies tms soitetaan paikalle silloin kun sitä tarvitaan. Onneksi täällä pikku paikkakunnalla saa tarvittavat miehet nopeasti paikan päälle.

Huh, tulipas tekstiä..
 
No johan täällä on rouvat innostuneet kirjoittamaan :D. Pakko itsekkin ottaa kantaa :).

Keittiöistä: Meillä tosiaan puustelli ja erittäin tyytyväisiä ollaan. Siitä väristä keittiössä Meillä on työtasojen värin nimi pala venge. Se on hyvin lähellä tumma phkinää mutta on yleisilmeeltään pikkusen harmahtavampi. Sävy on mun mielestä tosi hyvä. Yhdellä kaverilla on nykyisessä keittiössään Ikean keittiö ja aikovat kohta rakentaa toisen uuden talonsa ja ottavat uudelleen Ikean. Eli tyytyväisiä ovat. Ikeassahan vain on se, että heiltä ei tule asennusta ja ensimmäisestä mutterista lähtien kaikki on koottava. Mutta halvaksi se tulee.

Lattioista: Meillä laminaatti muualla mut sit keittiö ja tuulikaapi laattaa. Laminaatti valittiin, koska mies sanoi et pitää olla laminaatti lattialämmön kanssa. Parketti puisena elää lämmön vaikutuksesta ja siihen tulee helposti lattialämmityksen kanssa liikettä ja raot esiin. Näin oli kuulemma käyny miehen aiemmin rakentamassa talossa. Mä valitsin tosiaan tuon vaalean lattian. Laminaatti ihanan elävän väristä kuitenkin sen suhteen, että siinä ei lika ja moskat niin näy. Tuossa valkoisessa laatassa tietty näkyy kaikki. Mut tumma lattia on myös tosi makee. Mä päädyin varmaan vaaleaan ihan vaan sen takia, että näin jossain tosi makeeta laminaattia ja sanoin heti tossahan lukee mun nimi ihan selvästi ;D. Tasasen tumma lattia on kans sellanen et siinä näkyy kaikki lika ja moskat. Mut pieni elävyys värissä häivyttää niitä, mikä on mun mielestä hyvä asia. Mulla toi ruskee oli jostain syystä alunperin ihan selkeä valinta seinien väriksi heti kun tuli tuo vaalea lattia esille. Ja muutenkin kun aiemmassa sisustuksessa oli paljon ruskeaa niin ei voinut harmaaseen mennä. Sellasia harmaita laminaatteja olis ollu ihan ylkkäs hienoja kans. Kodinhoithuoneessa/ kylppärissäja saunassa on meilläkin tummanharmaa laatta lattiassa. Oikein tyytyväinen olen siihen.

Mä kans kauhulla odotan ensimmäistä sähkölaskua. Meillä kun ei nyt ole tähän alkuun niitä puitakaan mitä takassa polttaa. Ja toinen asia on vesi maksut. Aina tähän asti kerrostalossa eläneenä niin tää omakotiasuminen tuo uusia haasteita ihan perus askareissakin. kun pitää miettiä kaikkea kulutusta.

Samaa mieltä muuten Tintsun kanssa siitä, että tapetteja jos aikoo ottaa niin kannnattaa leikellä mahdollisimmän paljon näytteitä ja pistää niitä kotona seinille. Ne ovat kotona aina ihan eri värisisäkin kuin kaupassa.

Laitahan Lidia linkki rakennus blogiinne niin päästään syynäämään kunnolla.

Kyllä me varmaan joudutaan nyt sitten ottamaan näiden muutaman ison laskun takia lisää lainaa. Mrrr. Tosi ärsyttävää. Ei jaksais sitä rumpaa pankin kanssa. Taas kaikki takaajat ym ym muutaman lisätonnin takia. En ole vielä ottanut yhteyttä pankiin ku ootellaan ne tulee lopulliset versiot laskuihin ku niissä on ollu sit kuitenkin osittain liikaa maksettavaa. Mut kuitenkin ne kolme laskua tuo sen melkein 7000 vajeen. Prrrkkkel.... Mä oon niin kateellinen heini teille tuosta budjetin pitämisestä. Mä en niinku oikeesti edes tiedä mihin se kaikki raha on meillä menny. Tai sit meidän alkuperäinen arvio oli vaan niin pielessä.

Meillä tuli pelkällä rungon pystytyksellä paketti.

Mäkään en enää millään muista mihin kaikkeen piti kommentoida. Niin väsynyt jo ku tässä myöhäsellä vihdoin pääsin koneen ääreen rauhassa.

Muoks. nii joo niitä kodinkoneita: Meillä on AEG Elektroluksin kodinkoneet kaiki muut mutta Upon jääkaappi ja pakastin. Tähän asti olen ollu tyytyväinen. Tiedä sitten miten on itkässä juoksussa. Pakastin tosin pitää vähän ärsyttävää ääntä. Kodin koneet tuli Puustellin kautta ku niillä oli joku huipputarjous silloin ku pakettia ostettiin.

Tuo sisustus on ihan mun harrastus. Must on aivan ihana kattella kuvia ihanista sisustuslehdistä ja käydä vähän väliä jossain sisustuskaupassa. Tosin se harrastu ei ole kovin halpa. Ja sit ku tilaa on aina rajallisesti. Ja tässä nykyisessä talossa tuli sellanen juttu eteen et meillä ihan tosi vähän seinätilaa ku ikkunoita on niin paljon.... Jäi muutama ihana taulu ihan ilman paikkaa... Hö :D
 
Jaahas, jos sitä jonkun kuvan laittas (jos osaan). :) Lisää sit kunhan saan siivottua ja kuvat otettua. Laitan nyt pari. Ja kommentoin sitten muiden kirjotuksia.
 
Tässä olis Aleksin huoneen seinässä oleva pituusmitta-seinätarra. Kokeilen tällä kuvalla osaanko laittaa tänne kuvia. :)
 
Tässä kodinhoitohuoneen yksi osa kolmesta. Kuvaan muut kunhan saan siivottua. ;) Katto siis lakattu valkokuultolakalla niinkuin on  myös pesuhuoneen katto.
 
Kohta lisää kuvia kunhan saan vähän paremman kuvanmuokkausohjelman koneelle, siis millä pienentää kuvia.. Arhg, tää on niin inhottavaa.

Mut nyt kerkeen kommentoida kirjotuksia.
Korjaan aluksi tuon väriyhdistelmän. Meillä ei ole valkoinen-pähkinä vaan juuri tuo minkä Eemi mainitsi tuon wengen. On kyllä todellakin tumman pähkinän värinen ainakin minun mielestä. Meillä on myös keittiön pöydässä ja tuoleissa valkoista ja pähkinää.
lidialla on kyl jo suunnittelut todella hyvällä mallilla, siis ihan täytyy kadehtia. ;) Ja ilman muuta kiinnostaa tuo teidän blogi, eikun vaan linkkiä sinne tulemaan.
Itsellekin oli tärkeää kalusteita valitessa että maksan mielummin hyvästä palvelusta vähän enemmän. Halvin ei todellakaan ole aina paras. Vaikka taloudellisesti olisikin.
Tintsu, voimarutistukset sinne rakennuksen keskelle. Täällä on stressi lauennut kerrasta kun päästiin asumaan. Nyt muistelen "kauhulla" sitä rakennusaikaa ja sitä valtavaa stressiä ja kiirettä sun muuta hässäkkää.. Nyt jo siis todellakin ollaan voiton puolella ja voin sanoo et tää tuntuu semmoselta elämältä mistä mä oon haaveillu. :)
Meilläkin mentiin silleen et appiukko sano et kohta täytyis olla se ja se laatta tai maali niin sillon mentiin kauppaan ja ostettiin. Vaikka oli mulla kaikki värit sun muut jo mielessä mitä halusin mut omasta mielestä suunnitteluun olisi voinut käyttää enemmän aikaa. Mut lopputulokseen ollaan todellakin tyytyväisiä kaikin puolin vaikkei sitä aikaa rutkasti ollutkaan. Meillä tapahtu kaikki todella vauhdilla. Olin synnärillä kun mies raivas ekat puut tontilta ja tasan 6kk siitä niin päästiin asumaan. :) Huh huh, äkkiä se aika on menny ja jotekin sumussa...
Lattiasta: meillä on siis olohuoneessa ja makuuhuoneissa savu tammi-laminaatti, on eläväpintainen joten ei mun mielestä näy roskat sen enempää mitä edellisessä asunnossakaan jossa oli pyökin värinen laminaatti. Laatat kaikki on tummia myös meillä lattioissa ja kaikki on elävää laattaa, ei yhtään tasaväristä laattaa ole meidän talossa ja niissä ei kyllä roskat sun muut näy niin helposti kun laatta jo itsessään on epätasainen. Eli siis värin tummuudella ei ole ainakaan meillä väliä roskien näkymisessä. :D Eri asia sitten tietty jos olis ihan tasavärinen laatta.
Mullakin toi ruskee oli yleisiin tiloihin aivan ehdoton väri enkä muuta miettinytkään. Se on aivan ihana, ihastelen joka päivä sitä miten hyvin käy meidän kalusteisiin ja meidän tyyliin muutenkin. :)
Noh, jos tästä vielä jonkun kuvan laitan, JOS onnistuu, nimittäin tää kone ei oo mun aaltopituudella tänään ollenkaan.. :)
 




Tässä meidän olohuone kahdesta eri suunnasta. Verhot vaihtuu vielä eikä seinilläkään  ole  mitään mut kalusteet on jo kuitenkin paikallaan. ;)
Tuo yksi kuva on välissä eteisestä. Tuota lipastoa vastapäätä on peililiukuovikaappi, kaksi siis. Ja tuo lipasto tulee vielä vaihtumaan ilmeisemmin tummaan tai sitten valkoiseen. Tuo pyökki ei ihan käy muuhun sisustukseen mut on hyvä väliaikainen ratkaisu ;)
 

Tuulikaapin kaapistosta vielä kuva. Huh, nyt ne ois tämän kertaiset tässä. :) Hyvää yötä ja huomiseen. Huomenna saan siivottua lisää huoneita ja lisää kuvia tiedossa. ;)
 
Heini: mulla on toi sama lamppu mikä sulla tossa eteisessä. Olen vaan siihen laittanut vähän kultamaalia jossain vaiheessa. Sille ei vain vielä ole täältä löynyt paikkaa.

Vitsi ku hauska tarra se Aleksin huoneen seinässä oleva.

Tuo mahtavan tumma lattia tuo kyllä ylellisen oloisen vaikutelman noiden valkoisten/ tummien kalusteiden kanssa. Hyvin sopivat tosiaan yhteen niin kuin sanoitkin.

Ja toi teidän eteisen kaapisto vaikuttaa tosi kätevältä. Mä en tajua miks mä en ite kans tajunnu tota et vois ottaa tollasen kiinteen penkiksikin sopivan laatikon siihen alimmaiseksi. Nyt mula on sitte eilen tullu Maskusta siihen erillinen penkki. Kylläkin ylkkäs hieno sekin. Mut ton teidän järjestelmän kätevyys on tosi hyvä.

Ja eilen tuli se aivan ihana ja just oikean värinen nojatuoli kaikilla herkuilla ja ne baari tuolit keittiöön.

Nyt tänä viikonloppuna musta on tuntunu siltä et olen ihan rätti poikki ja väsynyt. Nyt kun ei enään tartte jaksaa nii sit vissiin elimistökin antaa vähän periksi. Päätäkin särki eilen oikein niin kovaa et aivan pahaa teki. Ulkona on aivan sairaan hieno ilma eikä mua jaksata lähteä sinnekkään. Sänky olis se mikä houkuttelis eniten. Miestäkään en viitti millään patistaa noita verhotankoja värkkäämään. Vaikka ne verhot olis kiva saada ikkunoihin.

Samat täältä kans Tintsulle: tsemppiä ja jaksamista. Kyllä se jossain vaiheessa tulee valmiiksi ihan varmasti. Ja sit saa nukkua ku pääsee muuttamaan.

Koneela on muutama kuva mitä en ole laittanu. Josko ne vielä....
 
Tässä kodinhoithuone



Sit ku joku vielä antais mulle niin paljon rahaa et saisin tohon mustan pesutornin.... Nyt kelpais se lottovoitto. Kiitos.
 
No täs nyt ei näy kuin pari ovea mut tää on niinku kodinhoitohuoneen "eteinen" ja tuosta toisesta ovesta mennään kylppäriin ja toisesta vessaan. Toi teksti tossa kylppärin oven yläpuolella on tarra. Ja nyt mua harmittaa ihan hitosti et en ole ottanut vitä WC tarraa. Ku toi vessan oven yläpuoli ihan huutaa sitä. Mut ku ne pitäs tilata ja postimaksu olis varmaan enemmän ku se yks WC:n tarra nii ei kannata. Ehkä sit jossain vaiheessa jos keksii tilata johonkin muualle jonkun tarran lisää. Tai lahjaksi jollekkin.

 
Ja tässä sitten sitä luksus osastoa. Toi poreamme on testattu on aivan ihana!!! Mut noi kaikkie pesuainepullot ja lattialasta näyttää kyllä karmeilta tuolla nurkas. Mut ei maha mitää.

 
Ja sit vielä sauna. Sen tajus sen saunan koon vasta sitten ku siellä istu lauteilla löylyissä. On muuten iso sauna ja mahtuu monta kannikkaa yhtäaikaa saunomaan.

 
Me ollaan saatu maksaa sähkölaskuja pian jo vuoden verran. Kun siellä meidän ostamalla tontilla oli se pikku mökki valmiina ja sinne tuli vesi ja sähkö. Neljännesvuosittain ollaan ilmoitettu sähkölukemat sinne, mutta eihän ne vielä anna mitään tietoa siitä, paljonko kulutus tulee olemaan. Säästettiin 1600 euroa liittymismaksuissa kun saatiin vanhasta hyvistystä.

Mä olisin Electroluxin kannalla noissa kodinkoneissa, mut lähinnä siksi, että haluan valkoisen lieden induktiotasolla ja koska meille tulee erillinen liesi niin valmistajia on tasan kaks. Sain neljältä firmalta tarjouksen samoista kodinkoneista ja hinnat oli 2500-3500 €, että aika iso ero.. Hintaan kuuluu siis jääkaappi, pakastin, astianpesukone, liesi ja tuuletin.

Heini, ihana tarra Aleksin huoneen seinällä. Pitää laittaa idea muistiin!
Ja mikä ruskean sävy teillä on olohuoneen seinissä? Näyttäis aika samalta mikä meilläkin tulee olemaan. Ja sohva meillä on just saman värinen. Nytte on pähkinän värinen kirjahylly, mut se lähtee vaihtoon ja tilalle tulee samantyylinen valkoinen tv-taso kuin teillä. Ja tuo teidän tuulikaapin istumaosa olisi tosi kätevä. En mäkää osannu sellaista haluta vaikka olis tosi kätevä. Kodinhoitohuoneeseen meille on tulossa penkki jossa alla pari laatikkoa. Kuvia laitan kunhan se joskus saadaan sinne!

Eemi, toi teidän khh on kyllä hienon näköinen! Luksusta pyykkäämiseen!! Mullaki on pari sisustustarraa mielessä, joita pitäis tilata, mut oon vielä malttanu mieleni jos tulis vielä mieleen muitaki paikkoja. Niitäki on niin älyttömän hienoja!
Ja tuo teidän poreamme! Olis kyllä kelvannut mullekin! Ja saunaki näyttää tosi hienolta! Meille on tulossa pieni ja vaatimaton sauna, ku mies haluaa tehdä pihasaunan joskus tulevaisuudessa. Sen porukoilla kotona on iso "mökki", jossa sauna, edessä uima-allas ja kylpytynnyri ja iso kesäkeittiö. En laita yhtää vastaan jos sellaisen haluaa rakentaa!! Meillä siis varmaan rakennetaan vielä monta vuotta eteenpäin.. Seuraavana on tosin autotallin vuoro. Ja sit autokatoksen..

Ja kiitos kaikille kannustuksesta! Ei tässä muusta tiedä, niin pakko jaksaa! Mut joka päivä tulee haaveiltua entistä enemmän siitä omassa talossa asumisesta.. Ja varmaan itellekki muuton jälkeen tulee väsynyt olo. Ainakin mitä työelämässä on ollut ja jonkun rankan projektin jälkeen on ollut niin väsynyt..

Meillä tulee huhtikuussa vuosi siitä kun ostettiin tontti. Ja Milman syntymäpäivänä muurattiin kivijalka joten taloa on nyt rakennettu 7,5 kk..Nopeesti on menny aika, mut kateellinen oon Heini teidän puolen vuoden rutistuksesta. Tosin, mun mielestä koko tämä aika on ollut onnellista eikä meillä oo ollu yhtäkää (suurempaa) riitaa. Kai se oli ku asennoitui alusta lähtien hommaan ja sopi että mä hoidan kodin ja mies rakentaa. Välillä ottaa päähän, mut ku mietin kuinka raskasta miehellä on raksalla niin en valita!
 
Mulla ja parilla tutulla on kokemusta Electroluxista. En hirveesti voi suositella, valitettavasti. Mut on mulla kyllä siitä hyvääkin kokemusta, esim. kuivausrumpu on siltä valmistajalta ja toimii moitteetta. Samoin meidän mikro. Mut esim. veljellä oli inductioliesi sitä merkkiä eikä vaihdosta huolimatta pysyny ehjänä. Varmaan joka merkistä löytyy jotain...
 
Yritän pikaseen lueskella kun poika nukkuu päikkäreitä...

Ihania taloja teillä ja kauniita sisustuksia. On ihanaa nähdä miten monella on niin samanlainen maku materiaaleissa, mut sit sisustus saattaa olla aivan erilainen. Meillä on esim. vielä erilaisempi sisustus kuin edellä olevissa kuvissa on, mut pintamateriaalit voisin valita samat:)

Parilla tutulla on Ikean keittiö ja ovat tykänneet tosi paljon.

Ite täällä duunaan koko ajan vanhoja huonekaluja tms. jotta sais taas uutta ilmettä taloon. Toukokuussa ollaan alottamassa keittiöremontti ja samalla koko yläkerran lattia menee uusiks. On muuten tosi vaikee valita lattiamateriaali! Olisin halunnu korkin, mut oikeenlaista pintakuvioo ei tunnu löytyvän sit millään. Sit pitää varmaan valita parketin ja laminaatin välillä... Vaikeeta tulee olemaan, sillä ehdottomasti haluisin parketin, mut laminaatti olis niiiin paljon kestävämpi koiran ja lapsen kanssa, ja luultavasti myös huomattavasti halvempi. Huoh, on nää vaikeita asioita!

Meillä on maalömpö ja Niben pumppu. Pumppu on toiminu kuin kello kun saatiin alkusäädöt kohilleen. Kertaakaan ei oo menny vielä sähkölämmityksen puolelle eli pumpussa riittää tehot hyvin. Pumppu ei tosiaankaan oo vaikee käyttää. Mä jopa osaan sen, vaikka yleensä en jaksa edes perehtyä mihinkään vempaimiin -mies saa hoitaa ne hommat.

 
Takaisin
Top