Rakentaminen & vauva

Kuvaan tänään lisää ja laitan sit taas kuvia tänne. Ja kiitos noista tuulikaapin kehuista. Samanlainen systeemi on meillä myös kodinhoitohuoneessa josta tuli samalla saunan pukuhuone. Laitan siitä kuvaa kun tänään otan. Se on todettu käteväksi. :)

Kommentoin sit myös samalla muiden kirjotuksia.
 

Tässä on mun pyykkien käsittely"nurkkaus" :) Alakaapeissa on pyykkikori ja pesuaineet. Yläkaapeissa tavaraa säilytyksessä. Ja tuo kuivausrumpu on aivan ihana.

Ja tässä on nyt se kodinhotohuoneen penkki. Tää on kuvassu tuolta pyykkinurkkaukselta päin. Ja tätä vastapäätä on ikkuna ja se pöytätaso ja pitkä kaappi mistä on jo kuva aiemmin tuolla. Tää  penkki on aivan ihana saunaan mennessä ja tullessa (tai suihkuun). Tossa seinällä näkyykin ilmastoinnin ja saunan kiukaan säätimet.

Tässä on myös kodinhoitohuonetta. Yritin kuvata silleen et hahmotatte miten nää kalusteet on tässä huoneessa. Eemi ainakin kyseli tätä et miten ne on niin jospa näistä kuvista nyt jonkun selvän sais. Tuo on keittiöön menevä ovi tuossa.
 

Keittiöö kodinhoitohuoneesta kuvattu. Ja meidän ihanuuskin on päässy kuvaan, siinäpä samalla päivitystä pojankin ulkokuoresta. ;) Kuvaan keittiön paremmin kunhan saan kaikki tavarat paikalleen ja matot myös.

Tässä keittiö olohuoneesta kuvattuna.
 
Eemi mullakin koski eilen niin päähän että huh huh. Ja tänä aamuna maha reistaili. On ollu aika haipakkaa tähän asti ja eilen sit otin koko päivän levon kannalta niin eiköhän se alkanu päähän jomottaa. Tais viimenenkin stressi laueta.
Todella ihanan näköstä teillä noissakin uusissa kuvissa ja toi sauna on kiva, ihan kun savusauna ;) Mä kuvaan saunaa kans tässä joku päivä ja kylppäriä. Poreamme, oi! :) Meillä oli amme edellisessä asunnossa ja siihen kerkes jo kyllästyä mut poreamme ois varmaan ihan eri juttu.

lidia miks teillä tulee pintaan asennettuna se maalämpöverkosto vai onko teillä tutkittu maaperä ettei siinä olis kallioo?

Tintsu meillä on Boschin uuni ja erillinen induktiotaso siinä päällä joka on merkiltään Ahma. Eli meillä on ihan erimerkkisetkin nämä. Mut käyvät siis yhteen. Ja tuo induktiotaso on ollu tosi kätevä ja  toimiva tähän asti.
Ja meidän sähköliittymä makso 3100€ ja olisin ollut todella onnellinen jos joku vähennys ois tähän saatu. Mut ei.
Ja vielä tuokin lottovoitto. Huh huh. Tulisipa tännekin jotain.. Käytittekö kaikki rakennusprojektiin vai? Mä olisin tehny ainakin niin että olisin laittanut sen säästöön pahan päivän varalle. ;) Oiskohan pitkään säilyny.
Ja muuten vielä noista kodinkoneista, meillä makso kodinkoneet 3500€ johon kuului jääviileäkaappi, pakastin, astianpesukone, induktiotaso, uuni ja mikro.
Meillä tuo olohuoneen ruskeansävy on semmonen kun V484  ja mullakin oli vaihtoehtona se talkki niinkun sanoit ja tää oli muistaakseni pikkusen tummempi sitä talkkia minkä sä olit muistaakseni ottanu.
Ja todellakin noi on todettu tuulikaapissa ja khh:ssa käteviksi noi kiinteet penkit joiden alla on vetolaatikot.
Saunasta meilläkin on aika perussauna, koska meillekin tulee ulkosauna vielä joskus tulevaisuudessa joten sisäsaunaan ei niin panostettu. Mut kelpaa tuokin. ;) Laitan kuvaa siitä myöhemmin.
Parisuhteesta, moni kaveri tai vähemmän tuttu pelotteli mua ennen rakennusvaihetta että varo vaan, riitoja tulee ja isoja ja monet eroo just rakennusvaiheen aikana. Musta taas tuntuu että ollaan vaan lähennytty päivä päivältä eikä meilläkään yhtään isompaa riitaa tullut koko raksa-aikana. Nytkin ollaan onnellisempia kuin aikoihin. :) Joten voin olla tyytyväinen itseeni ja mieheeni että saatiin pidettyä asiat kasassa ja parisuhteen kunnossa myös rakennusaikana. ;)
Dessa varmaan kiva kunnostaa vanhoja huonekaluja, mäkin tykkäisin semmosesta jos vaan osaisin tai jos olis tilat missä semmosta tehdä. Tai oishan meillä autotalli mut katotaan sitä myöhemmin. Laita kuvia niistä sun kunnostamista huonekaluista, ois kiva nähdä. :)

Nyt tuli niin paljo tekstiä että annan muillekin puheenvuoron välillä. ;)

Niin, mies ja sen kaveri on juuri tekemässä ulkovuorausta meidän taloon joten meillä ei tullut näköjään mitään suvantovaihetta  tähän väliin vaikka luulin vaan alottivat suoraan tekemään ulkokuorta. Maalaus jää kuitenkin kesään. :)
 
Voi että miten ihana talo teillä on Heini :)

Keittiö on aikal lailla samanlainen mistä itse olen haaveillut :) Ja ihan mielettömän kätevät noi penkki-laatikko-yhdistelmät! Meille tulee maahan se maalämpö, koska tontilla on siihen tilaa ja maaperä sopiva. On halvempi käsittääkseni asentaa maahan kuin tehdä kaivoa. 

Eemi: ihana tapetti teillä kodinhoitohuoneessakin :) 


Hyvännäköinen on tummakin lattia! Heinillä keittö tosi hyvännäköinen kun tasot ja lattia ovat tavallaan samaa sarjaa. Itse olen miettinyt harmaata laattaa keittiöön...siis ei pieniä vaan semmoisia vuolukivennäköisiä neliskanttisia laattoja. Mut en tiedä miten sopisi tumman puun kanssa... toi ruskea on kyllä kiva, mutta jos laitetaan vaalea lattia niin pomppaa ehkä aika paljon sit laminaatista/parketista sit laatta. 

Huh, saa nähdä millainen talo tästä tulee. Pitää alkaa väsäämään rakennusaikataulua ja tosiaan luoda se blogi. Laitan sitten sinne linkin, kunhan olen sen tehnyt :) Ja vähän itsellekin hahmotelle budjettia kalusteisiin ja pintamateriaaleihin. Ja tehdä huonekortit kunkin huoneen pintamateriaaleista. 
 
Paljon oli tullu tekstiä ku en ole pariin päivään täällä käyny. Ja ihania kuvia Heini!!!
Ja kiitokset taasen kehuista. Noissa kuvissa sauna ei musta näytä niin hyvältä kun salama valottaa ne lauteet. Luonnossa paremman näköinen. Meille ei tule pihasaunaa mut ei tosiaan oltu edes tultu ajatelleeksi et se sauna on noin iso. Tajus vasta ku lauteilla istu.

Heini: vaude noita sun kuvia! Keittiö näyttää tosi makeelta. Mulla oli kans vaihtoehtona toi et laittais hellan kulmaan. Mut jostain syystä en sit sitä tehny. En enä edes muista miksi :). Oikein hyvin saa kuvan teidän kodinhoitohuoneesta noista kuvista. Se yksi pieni koriste siellä keittiön lattian puolella oli tosin kaikista parhaimman näköinen ;). Meillä olekkaan ollenkaan sellasta "pukuhuone" paikkaa siinä saunan yhteydessä. Ja tuo teidän ratkaisu vaikuttaa todellakin toimivalta. Mulla on omassa kodinhoitohuoneessa yksi sellainen paikka mihin voisi laittaa pienen penkin ja pienen naulakon siihen yläpuolelle. Pitääpi sitä harkita. Mutta vasta sitten myöhemmin. Tuosta pesutornista olen ihan kateellinen. Tosin mä haluan tollasen mustana.

Mä kun ajattelin et enhän mä unohda ikinä sitä olohuone/ keittiö/ eteinen aksenlin väri koodia niin nyhän mä en sitä muista. Niin ne asiat vain unohtuu. Enkä tiedä mihin mies on laittanut mun väsäämämäni talokirjan sisäänmuuttotarkastuksen jälkeen. Se meidän väri ei kuitenkaan löytynyt siitä isosta värikartasta vaan sellaisesta isosta nipusta, joita on vain kaupoissa ja saa vain lainaksi kotiin.

Voi Lidia kun te teette tarkasti noi kaikki suunnitelmat. Mä vasta edellisenä iltana ennen sisäänmuuttotarkastusta kokosin kaikki pintamateriaalit ja värit meidän talokirjaan. Et se et ne olis jo valmiina enneku taloa edes alettiin rakentamaan niin ei ollu käyny edes mieles. Mut hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. "vanha klisee" mut pitää paikkansa. Tuota lattian väriä ei kai sun Lidia tarvitse vielä edes päättää. Uskon, että kun olet katsellut kaikkia vaihtoehtoja ja annat asian olla jonkin kuukauden ja mietiti sitten uudelleen niin se vastaus tulee sitten itsestään. Mulla ainaki n onnistui siten parhaiten. Aloin miettimään silleen et mitkä värit mulle on jääny parhaiten mieleen ja ne mitkä olin unohtanu jätin pois laskuista. Eli ajan kanssa.

Parisuhteesta
: meillä myös sama kuin Heinillä. Eli suhde on pysynyt mielestäni erinomaisena. Mitää riitoja ei ole rakennusaikana ollut eikä senkään jälkeen. Ja nyt on taas aivan ihanaa kun mies on kotona. Oikein odotan sitä, että sen työt loppuu ja et koska se tulee.
 
Taas mä täällä vierailen...:)

Pesutornista piti sanoa... Meillä on siis torni, mut jos nyt saisin valita, niin laittaisin molemmat koneet vierekkäin, sillä sillon ei tartte nostaa märkiä pyykkejä ylös kuivuriin. Ja en laittas koneita ihan lattiatasoon, vaan nostaisin 30-40 cm lattiasta ylöstpäin esim matalien laatikoiden päälle. Olis tosi ergonominen. Oon tollei nähny laitettavan joissain sisustuslehdissä. Tilaahan tollanen ratkaisu vaatii enempi, sen takia varmaan torni-systeemi on yleisempi. Tilaa meillä kh:ssa olis riittävästi, mut ei nykysysteemiin mahdu koneet vierekkäin. Ehkä sit joskus jos laitetaan kh uuteen uskoon tai mun selkä kipeytyy niin pahaks et koneet on noin pakko laittaa... Vinkiks vaan muillekin!
 
lidia sitä mäkin ajattelin kun valitsin noita materiaaleja ja värejä et tulis yhtenäisyyttä myös  kiinteissä kalusteissa ja lattioissa. Eli en pelaa pelkästään huonekaluilla. Munkin silmään käy tää todella hyvin. Ja kiitos kehuista! Harmaa on kans suosittu väri niinkun keittiössä. Tutut rakenti talon viime vuonna, valmistu marraskuussa, niillä on keittiössä 30cm x 30cm tummanharmaata "vuolukivi"laattaa ja keittiön kalusteet on perus valkeat eli ovet ja tasot on valkoiset mut sit on yksityiskohtia tehty harmaalla esim. välitilan laatta mikä tulee siis tiskialtaan taakse seinään niin se on lattianvärinen joten on todella hyvännäköinen sekin. :)
Linkkiä odotellessa ;)

Eemi minusta kaikki omatkin kuvat mistä huoneesta tahansa näyttää huonommilta kuin luonnossa, en tiedä onko vain minun silmässä vikaa vai mikä on mut pääasia että selvän saa. :) Joten älä huoli tuosta saunasta, se on varmasti luonnossa aivan ihana. ;)
Ja kiitos kehuista! Tuo on omasta mielestä todella ihana tuo hella nurkassa, todella kätevä ja varsinkin kun allas on lähellä.. 
Tuosta kodinhoitohuoneesta, ajateltiin että halutaan jonnekin semmonen pukutila, ei haluttu kuitenkaan erillistä huonetta koska se olis lisänny vaan budjetin hintaa ja muutenkin "turha" huone, muutenkin jo siivottavaa. ;) Kun olis saatu semmonen ihan erillinen pukuhuone tähän makkarin paikalle mut ei haluttu joten se pukutila tuli tonne khh:hon joka toimii kyllä.
 
pesutornista ... mä oon ehkä pari kertaa käyttäny tota kuivuria.. En kuivata kaikkia vaatteita siinä, lakanat ja pyyhkeet kuivaan telineessä ja  pojan  vaatteet myös. Meidän vaatteita korkeintaan kuivaan kuivurissa. Ja minusta on kätevä noin päällekäin.. Kun ei vielä ainakaan ole pyykkiä niin paljoa että joka päivä joutuisi monta koneellista pesemään niin hyvin käy noin eikä selkä muutenkaan ole koskaan reistaillut. Mut toi Dessan ehdotus kuullosti myös hyvältä. Varmasti sopii huonoselkäiselle. :) Mut se vie tosiaan aika paljon tilaa varsinkin jos ne koneet laittaa lattiasta korkeemmalle niin ei päälle saa edes pöytätasoa. Mut jos tilaa on niin mikä ettei. :) Meillä oli muuten piirretty pohjapiirrokseen ensin koneet vierekkäin ja pöytätaso päälle mut haluttiin ehottomasti et ne on tornimuodossa.

Samaa mieltä Eemin kanssa lidia noista lattian ynnä muiden valinnoista, jätä ne myöhemmäksi jos vaan suinkin voit. Mieli voi muuttua vielä monet kerrat. ;) Vaihtoehtoja on nykyään niin paljon että vaikea valita.
 
Lidia: toi harmaa vuolukivi laatta vaihtoehto keitiöön kuulostais mun korvaan aika hyvältä :). Ja onhan niitä työtasojankin ihan kaiken värisiä. Ja esimerkiksi varmasti löytyis jotain saman tyylistä harmaata lunnon kiven näköistä. Niihin siis lattiaan ja tasoon kun yhdistää sen valkoisen ja mahdollisesti yhden kolmannen värin vaikka sinne välitilaan niin varmasti tulee hieno. Tai sit voi olla vaan kahta väriä. Eli harmaata ja valkosta. Toimii ihan varmasti.Ja sithän voi leikkiä myös niillä laattojen sauma aineilla. Jos esim laittaa sen harmaan lattian ja työtasot. Sit olis valkoset kaapit ja valkoset laatat välitilassa mut sit voi laittaa laattojen sauma-aineen vaikka samalla hrmaalla kun lattiakin. Siis tuli vaan mieleen. :)

Dessa: ergonomia olis tietty aina hyvästä. Meillä nyt vaan jo suunniteltu perinteiselle tornille paikka. Mä varmann kuivattaisin kaikki mitä vaan voi niin kuivurissa jos mulla sellanen olis.

Lidia: edelleenkin anna ratkaisujen hautua mielessäsi ihan rauhas. ne selkiytyy sit myöhemin kuin itsestään.
 
Heini, kysyit mihin laitettiin lottorahat niin rakennustouhuihin ne meni. Me ollaan nostettu lainaa aina vähän kerrallaan, ettei tarvitse maksaa korkoa koko lainasta. Vissiin kolme kertaa on käyty pankissa tähän mennessä ja koska pankki on tuttu lapsuudesta saakka ja meidät molemmat tunnetaan niin siihen touhuun menee vaan pari minuuttia. Meillä on vielä kolmasosa lainasta nostamatta. Olishan se ollu mukava jossain säästötililläkin pahan päivän varalle..

Meille tulee hella kans kulmaan, en edes muuta miettinyt. En ole vielä törmännyt toimivaan kulmakaappiin missään joten tästä suunnitelmasta oli helppo lähteä miettimään keittiötä. Mutta lieden päälle tulee maustekaappi ovella, joten ei saada mitään hienoa liesituuletinta päälle. Tämä taas oli miehen toive, mut piti tehdä kompromissi :)

Meillä olis pesuhuoneen ja vessan seinät laatoitettu mut en saanu oikein hyviä kuvia niistä. Josko paremmassa valossa onnistuis paremmin. En ole vieläkään saanut yhtä tapettikirjaa mitä oon odottanu kaks viikkoa. Kaikki muut seinämateriaalit on valittu paitsi meidän makuuhuoneeseen. Niin ja keittiön välitilalaatta.. Ja lattian värikin on vielä päättämättä. Musta tuntuu että mä haluan vaalean ja mies tumman. Kumpikohan saa tahtonsa läpi :)
 
Tintsu me myös nostettiin lainaa aina vähän kerrallaan ettei tosiaan tarvinnu koko lainasummasta korkoo maksaa ja kun ei vieläkään ole kaikkia rahoja "tuhlattu". Meillä lainan  nosto onnistuu niin että laitetaan verkkopankissa yleisvaltakirja pankille johon vaan omin sanoin kirjotetaan lainan summa  ja  tili minne ne rahat haluaa.. Eli kotoo onnistuu lainan nosto vaikka pankkiinkaan ei olisi kuin 1km matkaa. :)
Jospa pääsisitte sopuun tuosta lattiasta. :) Ja muutkin ostot sujuu ongelmitta. :)

lidia, mistä teille tulee talopaketti jos saa kysyä?

En nyt keksi tällä kertaa muuta. Meillä ulkokuori valmistuu kohisten, ei oo paljoo enää kesken, maalaus  jää vain kesään. Huh! Ja tietty pihan suunnittelu on edessä. 
 
Lyhyesti kommentoin, että aivan ihania kuvia Heini! Etenkin teidän keittiö on todella upea. Minäkin mielelläni kokkailisin tuollaisessa :) Lisäkuvia odotellessa!
Mulla on iskenyt järjetön sisustuskuume taas, liekö aiheuttajana nämä teidän kuvat vaiko kevät vai molemmat :)
 
Heini: meillä jää kaikki loput ulkokuoren hommat ens kesään. Ku mies on sitä mieltä, että ensin maalataan ja sitten vasta laitetaan kaikki räystäs, ikkuna ja nurkkalaudat. Ja nekin mun ymmärtääkseni sitten maalattuna paikalleen. Nii ei tartte suojata mitään vaan saa rauhas maalata. Kuhan ny ikkunoita varoo.

Ma luultavasti olen päättäny sen ulkomaalin värin. Seinät tulis 547x ja ikkunat ym. laudat tulis 579x. On muuten jänne miten tummilta noi valkoset näyttää tuossa isossa kaupan värikartassa. Ei tää ihan saletti päätös vielä ole. Ja haluan muutaman talon värikoodit käydä viel tsekkaamassa. Mut jos osottautuu esim just täksi väriksi mitä epäilen niin se on sitten se.

Pihasta mä olen ajatellu et ku saatais pihatie ja nurmikko tehtyä ja sit olen jo joitain istutuksia valmiiksi miettinyt. Pari Terijoen Jalavaa pohjoispuolelle ja itäpuolelle taloa. Mökiltä saan yhden lumipalloheisin taimen jos siis on selvinnyt talven yli. Sen paikka ei vielä varma. Yksi omenapuu ja ajattelin kokeilla kriikunapuuta siihen kaveriksi. Pitäis selviytyä juuri ja juuri näillä leveysasteilla. Sit meillä tuo piha laskee metsäänpäin. Siihen on jo yhteen kohtaa selvä laskukohta mistä sitten jatkuu taas maa tasaisempana. Jos niitä isoja pyöreitä kiviä saa halvalla jostain niin haluaisin sen "kumpareen tai nousu/laskukohdan" laittaa niillä kivillä ja sitten pariin kohtaan mies saisi askarrella pari porrasta. Parista isosta puupöllistä jos ne portaat saisi. Siis tämä on mun kuvitelma. En mä tiedä voiko se pitää edes paikkaansa. sen näkee sit kesällä.

Joo Lidia: minkä firman loppujen lopuksi valitsittekaan. Taisit mainita sen tuolla aiemmin jo, et oli joku pieni firma vai oliko se joku muu?

Tintsu: Niitä lattian paloja saa myös kotiin katsottavaksi. Ne pitää vaan palauttaa. Mut ehdottaisin et Jätät joku kerta Milman hoitoon ja lähet tyhjällä autolla kiertämään kaupat ja otat kaikki mallikappaleet kotiin mitkä yhtään miellyttävät. Niitä oman maun mukaisia ja myö joku miehen haluama. Sit kotona niitä kattoo ihan eri silmin taas. Ja ne on taas ihan erivärisiäki kotona. Osa on vaan ärsyttävän painavia ja isoja ja hankala kantaa mut mulle ainakin selvensi valinnan yhessä illassa ku niitä paloja silloisen olohuoneen lattialla kattelin. Ja mieskin sai siinä samalla niitä katsoa ihan rauhassa. Palojen hakeminen käy työstä mut kannattaa todella.
 
Huomenna pakko saada se blogi aikaiseksi! 

Taloteko valittiin :) On aika pieni pirkanmaalainen firma, rakennetaan paikallaan. Heinäkuussa tulee paketti, otettiin lämmitysvalmisasennuksella. 
 
Sori ku tulin huuteleen vieraisiin pöytiin mut oli pakko tulla tuolta syyskuisista kommentoimaan ku sattu tää teidän ketju silmään. Meki ollaan vasta rakennettu niin siksi tää kiinnostus.. :)

Tulin kommentoimaan tuota ulkomaalausjuttua. Kannattaa sitä väriä valitessa tehdä niin, että ottaa suosikki vaihtoehdoista ihan pienet purkit ja sit maalaa niillä muutaman laudan. Ei seinästä ku sit on pakko valita se tummin väri.. :D Meki saatiin toi vinkki ja todella kannatti, sillä tuli huomattua et ne värit näytti ihan erilaisilta maalina ja ulkona kuin siinä kaupan värikartassa. Monet maalit oli paljon tummempia luonnossa. Tein niin et laitoin ne muutamat maalatut laudat talon seinää vasten, sitten eri vuorokauden aikaan, eri valossa ja kauempaa niitä ihastelin. Pieni vaiva ja sai sitten tosiaan sen värin mitä haki. Niin ja Eemi sun mies on kyl täysin oikeessa siinä et helpoimmalla pääsee kun maalaa kaiken mahdollisen maassa! :) Ainoastaan ne naulan jäljet jää..

Tosi hienoja taloja teillä! :)
 
Maalauksesta: Me ollaan siis jo valittu talomaali. Se on sininen, olikohan se 608x, muistaakseni. Meillä kun siis on jo noi ikkunanpielet ja muut paikallaan niin niiden alta on jo maalattu talomaalilla ettei tarvii ikkunanpieliä eikä niitä nurkkalautoja yms.. irrottaa enää.
En tiedä, saattaa olla etä olisi ollut helpompi maalata kaikki laudat irrallaan mut me tehtiin sen takia talo nyt valmiiks ettei tosiaan tarvi kun kesän alussa maalata nii on valmis, eli kesäikaa säästyy muuhunkin. :)
Ja tervetuloa Pikatsu juttelemaan, jos saa kysyä niin minkälainen talo teillä on? :) Mistä otitte paketin? Kuinka iso? Missä päin asutte? Mikä lämmitysmuoto teillä on?  Ei tosin oo pakko kertoo jos tunnustaa siltä ettet halua.
 
Tervetuloa vaan pikatsu. Olen joo ajatellut sitä et jos ei tule vastaan yhtään jo sillä värillä kokonaan maalattua taloa niin sitten on otettava ne pienet purkit maalia ja katsottava mikä on paras. Mä olen katsellut uusilla rakennusalueilla taloja ja niiden värejä. Vielä ei ole kuin muutaman tutun tai tutun naapurin kautta saanut talojen värikoodeja. Mut pari taloa on syynissä mitkä menen jossain vaiheessa kysymään. Jotenkin uskon siihen et jos näen jossain muualla jo ihan sillä samalla värillä maalatun talon mitä olen katsonut ja totean sen silloinkin hyväksi niin uskon siihen ilman kokeiluakin. Mutta siis vielä se varmistus puuttuu. ja jos sitä varmistusta en tälleen saa niin sitten on otettava ne pienet purkit.

Hyvän näköinen sininen tuo 608x Heini.
 
Eemi mistä sä näät värikoodin perusteella mikä väri on? Jostain netistä? Vai onko sulla  kotona värikarttoja? Ihan mielenkiinnosta kyselen. Meille oli aina selvää että sininen tulee talosta. Ensin ajateltiin vaaleansinistä mut sitä on niin  paljon niin haluttiin vähän erilainen joten tuo 608x on ehkä vähän harmahtava.
 
Heini: mulla on kaupasta sellanen iso värikartta. Niitä saa kotiin ottaa sieltä. Siinä samoilla paikoilla on kaikkia esitteitä et miten pitää maalata ja siis ohjeita ym. Ton mun värikartan kannessa lukee PUUTALOT. Siis samanlainen ku sisämaaleille. Mut tietty ulkomaalien puolella.

Mä taas olen pähkäillyt vähän ihan valkoisen, harmaan ja ruskean välillä. Mut ku sit päätin et haluan joka tauksessa ne valkoiset ikkunanpielet ym. niin sitten se valkoinen jäi pois laskuista. Ja nyt olen sit päätynyt ruskeaan. mutta ihan täydellinen sävy siis vielä ehkä vähän hakusessa. Joo toi harmaan sävytteinen tummempi on tosi hyvä. Niitä vaalean sinisiä tosiaan on paljon. Ja vaalean keltaisia. Mitä mun silmä ei ymmärrä ollenkaa. Älkäähän loukkaantuko. mä en ole ikinä tykänny keltasesta ja aina ihmetelly ihmisten innostusta siihen väriin. Keltanen ei musta ole kaunis kuin ainostaan syksyllä puiden lehdissä. Mutta siis makuasiahan tämä on.
 
Ulkomaalista sen verran, että me kokeiltiin sitä roskakatokseen jo viime kesänä, kuten oon ennemminkin tainnut mainita. Eikä oo yhtää alkanu kyllästyttämään. Meillä siis on ollut roskakatos pihassa jo kesäkuusta asti ku mies ei pystyny olla aloillaan tekemättä mitään kun odoteltiin piirustuksia. Se on ollut hyvä maalitestailuun. Värikoodia en jaksa alkaa nyt kattelemaan, mutta harmaa se on.

Äh, mä en ole miettinyt yhtään pihaa. Tai no vähän, mutta paljon miettimistä se vielä vaatii.. Mä en oo yhtään mikään puutarhaihminen, joten helppohoitoista pitäis olla. Ja muutama marjapuska ja omenapuita. Saisi nyt talon ensin valmiiksi.

Kiitti lattianäyte vinkistä Eemi, laitetaan muistiin!

Ja Pikatsu, tervetuloa mukaan!
 
Takaisin
Top