Rakenneultra!

Kävin tosiaan tänään yksityisellä ultrassa ja kaikki oli oikein hyvin, vikkelä ja reipas TYTTÖ sieltä on tulossa <3 olen ehkä maailman onnellisin!!!!

Ja mulla tosiaan viikkoja vasta 18+6. Eikä jääny kuulemma yhtään arvailujen varaan etteikö ois tyttö :) <3 todella aktiivinen tapaus, esitteli kaikki jumppaliikkeet mitkä osas vaan tehä ja nieleskeli lapsivettä ja imeSkeli peukkua :) painoa joku 268grammaa, kuvia ja videota muistitikku täynnä <3

Muokattu viimeksi:
Mulla ois ultra 15.4:) sinne tuntuu kyl olevan ikuisuus mut onneks täs on esikoise 1w synttärit ni keskityn niihi ni aika menee ehkä nopsaa :)

Meillä rakenneultra vasta pääsiäisen jälkeen... rv silloin 21 + 5. Yritin jopa aikaistaa mut ei onnistunu kun kaikki ajat kuulemma menneet. Ei malttaisi odottaa!

Meillä oli vihdoin tänään se kauan odotettu rakenneultra. Ultrassa kävin keskusneuvolassa ihan oikeessa kaupungissa asti ja silti ultraamassa oli täältä tuppukylän neuvolasta tuttu terveydenhoitaja. Hän opiskeli noita ultrausasioita ja lääkäri oli sitten myös mukana tarkistamassa tuloksia ja neuvomassa ultarusta. Kaikkinensa meillä meni siellä 50 minuuttia. Harjoittelijalla meni vähän kauemmin noiden rakenteiden kanssa ja lopuksi lääkäri vielä itse ultrasi 15-20 minuuttia. Kaikki oli pienellä kunnossa, ei napatyrää, ei huulihalkiota, sydän pumppasi hyvin ja neljä kammiota löytyi, kaksi munuaista oli siellä, missä pitääkin, virtsarakko oli kunnossa, raajoja neljä ja mitäs vielä. Pylly alaspäin siellä nyt köllöteltiin selkä mun oikeata kylkeä päin. Kovasti jalat ja kädet viuhtoi joka suuntaan, vaikka enimmäkseen kädet olikin just parahiksi kasvojen edessä. Mitat vastasivat viikkoja ja painoa tällä hetkellä 387g. Pikkuisen pienempi ja sirompi oli, mitä esikoinen aikoinaan. Viikkoja nyt siis 21+3.
Lopuksi vielä lääkäri kysyi, että onko mitään kysyttävää ja kysyttiin sitten, josko se sukupuoli selviäisi. Hankalassa asennossa pikkuinen siellä oli ja tietenkin jalat ristissä. Lääkäri koitti parhaansa mukaan tutkiskella srategisia paikkoja, mutta kunnollista näkymää ei oikein saatu. Sanoi sitten kuitenkin, että hänen mielestään kyllä tästä semmoinen prinsessa vaikutelma tulee kokonaisuudessaan, mutta varmaksi ei uskalla luvata. Jäänee sitten nähtäväksi pitääkö tuo varovainen tyttöveikkaus paikkaansa.

Miehen kanssa sitten vielä autossa spekuloitiin asialla. Olisiko se lääkäri sanonut mitään veikkausta, jos jotain ei olisi nähnyt. Yleensä tuntuu, että ovat aika varovaisia arvioissaan,, koska ihmisillä on tapana luottaa niihin niin sokeasti. Ja kahden leikkimielisen nettitestin perusteellakin tyttö olisi tulossa. Ehkä mä jonkun pinkin bodyn uskallan ostaa, mutta ne prinsessamekot saa kyllä odottaa vielä :)

Täälläkin rakenneultra takana! Kaikki oli hyvin ja mitat vastas päivälleen sitä, mitä pitikin, samoin oli viime ultrassa! ;D Ja poikaa sieltä ennusteltiin, itsellä oli kyllä jo ollutkin vähän sellainen olo, että poika on tulossa. :) Nyt sitten vaan ostelemaan kaikkia ihania poitsujen vaatteita, joilla meidän pikkune voi sit hurmata kaikki tytöt! <3 IHANAA<3<3<3<3

Rakenneultra oli tänään 20+4. Muuten vastas viikkoja hyvin paitsi reiden pituus fe 3.12 vastas 19+5. Lääkäri puhui että ei kovin pikäksi kasva. Minkälaisia mittoja teillä muilla on ollu? Painoa en muistanu edes kysyy kun jännitti niin kovasti

Muokattu viimeksi:
Me käytiin tänään vielä tsekkauttamassa pikkusen sydän edestä ja napanuora, kun viimeks asento oli niin huono, et niitä ei nähnyt. Kaikki näyttäis olevan parhaiten päin ja tyttö sieltä on varmasti tulossa. Tuntuu uskomattomalta, et pienen paino on kasvanut nyt viikossa 50-100 grammaa ja tästä tuo kasvaminen kunnolla alkaa. Nyt viikkoja 21 tasan eli yli puolen välin jo ollaan. Hui kauheeta. :)

Meillä on rakenneultra ylihuomenna, silloin 21+5. Me haluttiinkin rakenneultra vähän myöhempään, että vauva ja kaikki rakenteet näkyy mahdollisimman hyvin. Nyt sitten tuleekin tosi pitkä aika näkemättä vauvaa, jos seuraavan kerran vasta synnytyksen jälkeen näkee (ellei sitten käydä jostain syystä yksityisellä tai ellei sitten ole jotain tarvetta myöhemmin vielä ultrata).

Vielä pitäisi odottaa ensi viikon maanantaihin jotta sinne masuun näkee kuin paljon kaveri on kasvanut viime käynnistä. Ei jaksais odottaaa.... ! :grin Eka käynti oli viikolla 11+5 ja nyt maanantaina viikkoja on sit 19+5.On varmaan kaveri kasvanut huomattavasti siitä käynnistä. :) Toivottavasti mitään poikkeavaa ei löydy, ainakin seulassa oli kaikki oli paremmin kun hyvin downin ja muiden osalta. Ja aiemmalla käynnilläkin ainakin kaikki oli niin kun kuuluu mitä nyt sillon pysty näkemään.
Meillä on toi ultra siks aiemmin ku pääsiäinen sekottaa sit kuulema noita käyntejä. Miellä täällä on ultrat aina maanantaisin?! Onks miten muilla paikkakunnilla?

me käytiin tänä aamuna rakenneultrassa, rv 20+4. kaikki kunnossa, tosin joku mitta vastasi viikkoja 21+2, mutta jotenkin ymmärsin, että johtuu mun pituudesta, että sai sellaisen mitan? sukupuolikin paljastui, meille ois tulossa pikkuinen poika <3 oon kyllä niin onnellinen, vaikka ehkä tyttöä enemmän toivoinkin, mutta mulle nyt on pääasia, että tulee vauva, ihan sama kumpi on :) ja mahti tilannehan toi on et on tyttö ja poika :)

Meilläkin oli rakenneultra tänään rv 20+3 ja koko vastasi pari päivää pienempää.. kaikki oli pikku tönijällä hyvin :) hienosti oli kehittynyt :) sukupuolen ultratäti ilmeisesti näki, mutta meidän pyynnöstä ei sitä kertonut kun tahdotaan kovasti yllättyä kun h- hetki tulee :)

mun istukka on vielä aika alhaalla, että se joudutaan tarkasteleen 28 vkolla että on noussut ylös niin ei ole vauvan ulostulo reitin tiellä :) muuten siis kaikki oikeen mainiosti :)) potki ja liikkui kovasti tutkimuksen aikana ja kovasti näyttäis siltä että olisi saamassa isänsä nenän ;DD

Täällä myös rakenneultrassa käyty :) Oli se vaan jotenki hermoja raastavaa, kun kätilö napsuttelee laitetta ja pyörii ultransa kanssa mahaa ympäri :grin Kaikki on hyvin, ei mitään poikkeavaa löytynyt. Tutki kyllä toooosi tarkkaan!
Äidinvaistokin oli mulla ihan oikeassa, pikkuinen poika siellä hyöri ja pyöri niin, että kätilöäkin huvitti :)
Oli aina niin innoissaan:"Ihanaa, hyvä, pysy siinä nyt hetki..Vielä hetki..No, taas se liikkuu."
Kokoa pojulla oli 361 grammaa ja vastasi viikkoja :)
On tää uskomatonta, aivan uskomatonta :Heartred

Kivaa huomata ettei olla ainoita ketkä haluaa säilyttää yllätyksenä sukupuolen :)
meillä oli perjantaina ultra ja kaikki näytti hyvälle, istukka on niin hienosti etuseinässä että hyvin vaimentaa liikkeitä. oli kyl hienoo päässä kurkkaamaan mitä vaaville kuuluu <3

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille <3

Kazi81 -
Se vauvan paino ja muutkin mitat näkyy varmaan sieltä neuvolakortista :) Meille ainakin kirjotti sinne heti ultran jälkeen.

Ultrista, meillä ainakin täällä päin lääkärineuvola vielä aika loppuraskaudessa ja siellä kyllä ainakin viime raskaudessakin ultrattiin, katsottiin, että onko vauva oikeassa asennossa syntymään, kiinnittynyt ym :) Ja samalla tarkistettiin sitten, että onko paikat ruvennu kypsymään, tehtiin painoarvio ja katsoi vähän että mahtuisi syntymään.

Rakenneultra tänään iltapäivästä ja kauhun sekaisella innolla sitä kyllä odotan, varsinkin kun lääkäreitä pelkään kuollakseni! Pidän vain peukut ja varpaat ristissä että kaikki on kunnossa ja odotan ajan matelemista.

Minulle rakenneultran teki kyllä ihan hoitaja. Mutta onko tässäkin sitten paikkakunnittain hieman eroja?
Eroavaisuuksia kyllä on ja hurjasti. Se ei ole jäänyt huomaamatta :grin

Takaisin