Meillä oli vihdoin tänään se kauan odotettu rakenneultra. Ultrassa kävin keskusneuvolassa ihan oikeessa kaupungissa asti ja silti ultraamassa oli täältä tuppukylän neuvolasta tuttu terveydenhoitaja. Hän opiskeli noita ultrausasioita ja lääkäri oli sitten myös mukana tarkistamassa tuloksia ja neuvomassa ultarusta. Kaikkinensa meillä meni siellä 50 minuuttia. Harjoittelijalla meni vähän kauemmin noiden rakenteiden kanssa ja lopuksi lääkäri vielä itse ultrasi 15-20 minuuttia. Kaikki oli pienellä kunnossa, ei napatyrää, ei huulihalkiota, sydän pumppasi hyvin ja neljä kammiota löytyi, kaksi munuaista oli siellä, missä pitääkin, virtsarakko oli kunnossa, raajoja neljä ja mitäs vielä. Pylly alaspäin siellä nyt köllöteltiin selkä mun oikeata kylkeä päin. Kovasti jalat ja kädet viuhtoi joka suuntaan, vaikka enimmäkseen kädet olikin just parahiksi kasvojen edessä. Mitat vastasivat viikkoja ja painoa tällä hetkellä 387g. Pikkuisen pienempi ja sirompi oli, mitä esikoinen aikoinaan. Viikkoja nyt siis 21+3.
Lopuksi vielä lääkäri kysyi, että onko mitään kysyttävää ja kysyttiin sitten, josko se sukupuoli selviäisi. Hankalassa asennossa pikkuinen siellä oli ja tietenkin jalat ristissä. Lääkäri koitti parhaansa mukaan tutkiskella srategisia paikkoja, mutta kunnollista näkymää ei oikein saatu. Sanoi sitten kuitenkin, että hänen mielestään kyllä tästä semmoinen prinsessa vaikutelma tulee kokonaisuudessaan, mutta varmaksi ei uskalla luvata. Jäänee sitten nähtäväksi pitääkö tuo varovainen tyttöveikkaus paikkaansa.
Miehen kanssa sitten vielä autossa spekuloitiin asialla. Olisiko se lääkäri sanonut mitään veikkausta, jos jotain ei olisi nähnyt. Yleensä tuntuu, että ovat aika varovaisia arvioissaan,, koska ihmisillä on tapana luottaa niihin niin sokeasti. Ja kahden leikkimielisen nettitestin perusteellakin tyttö olisi tulossa. Ehkä mä jonkun pinkin bodyn uskallan ostaa, mutta ne prinsessamekot saa kyllä odottaa vielä :)