Rakenneultra!

Meillä meni siinä nt-ultrassa 50 minuuttia! Kylläkin pikkuinen ei suostunut kääntämään päätään millään ultraajaan päin niin jouduttiin alakauttakin välillä kokeilemaan, niin vähä kesti, että vauveli sattui sitten päänsä kääntämään. Ajattelin että toi rakenneuä kestäis vielä pitempään, mutta ilmeisesti puolisentuntia on täällä muilla kestänyt. Meillä se on huomenna, apua!

Kauan odotettu rakenneultra takana! Hiukan pienikokoinen oli kaveri, mutta silti kaikki oli hyvin :) Istukka on vain melko lähellä kohdunsuuta, mutta siirtynee siitä ylemmäs. Piti vielä sisäkautta ultrata ja tarkistaa. Puolisen tuntia meni koko ultrassa. Mutta kaikki oli onneksi hyvin! En ole kyllä koskaan ollut näin onnellinen! :love7 Pikku prinsessa on meille tulossa :Heartred:Heartred

Täällä oli tänään se "oikea" rakenneultra. Täällä Saksassa kun on vähän erilainen systeemi ja mulla oli juuri 2 vk sitten ultra ja nyt olin oikein sellaisella "rakennespesialistilla". Ensimmäisen tunnin tutki rakenteita ja mittaili vaikka mitä! Sitten pisti mut vielä puoleks tunniks kävelylenkille ja hyppelemään, jotta vauva muuttaisi vähän asentoa, koska ei saanut päästä kaikkia mittoja. Kaikkiaan melkein 2 tuntia siellä meni (tämä kävelyretki mukaanlukien)! Eli kyllä nyt tuntuu, että on vauva hyvin tutkittu ja kaikki mitat olivat täydelliset ja elimet hyvin kehittyneet – oon niin helpottunut! Ja sukupuolikin selvisi, viimeks oli niin jalat ristissä, ettei nähty :)…Tyttö se on! Todellakin aivan ihanaa, mutta kuten muutama muukin täällä sanoi, se on hämmentävä olo, koska mulla oli tosi vahva poikaolo ja olin aivan varma, että poika on tulossa! Nyt täytyy ihan totutella tähän ajatukseen. Ja sama oli miehellä, ehkä vähän jopa toivoi pojankoltiaista. Mutta ei todellakaan sillä, ettemme olisi onnellisia tytöstä. Ensimmäinen lapsi tämä on ja terve tyttö tulossa, joten olen toooosi onnellinen! :Heartbigred

Ihanaa, lisää hyviä ultrakuulumisia! Ja lisää prinsessoja :) Mun pitäis malttaa vielä maanantaihin asti. Onneksi ultra on heti aamusta niin ei tartte koko päivää jännityksessä olla.

Mulla oli rakenneultra eilen. Pituutta pojalla oli n. 15 cm (paasta peppuun) ja painoa n. 320g. :) Vastasi ihan viikkoja, eli 19+4, oli vain parin paivan ero lasketunajan mukaiseen. Mun etuseinaman istukka oli hiukkasen kohdunsuun paalla, mutta laakari arveli sen hyvinkin siita nousevan. Se mika saikaytti vahan, oli kaksi mustaa pistetta istukassa. Laakari kyseli oliko mulla ollut vuotoa, mutta mitaan en ole huomannut. Pisteet oli siis jotain verenpurkaumia. En huomannut kysya minka kokoiset ne oli, mutta jalkeenpain muistellen, ei vaikuttanut isoilta, kun vertas koko ruudulla nakyvaa kuvaa, ehka toinen puolen sentin rakkula ja toinen hieman isompi. Aiemmin ei ultrissa ollut mitaan moista nakynyt, joten veikkaan etta liikuin liikaa parin paivan aikana, kun kaytiin miehen kanssa minilomalla aavikkohotellissa. En malttanut olla uimatta, kun siella oli ihana allasalue, ja pakko oli paasta kavelemaan hiekkadyyneillakin. Hotellin ulkoalueella oli lisaksi hirveasti portaita... Laakari onneksi sanoi, ettei huolta, seuraava ultra sen spesialistin kanssa on kuuden viikon paasta, ja omalla klinikalla jo sunnuntaina. Nyt vain pitaa ottaa iisisti, mita kotona oon tehnykin. Oon aika luottavainen etta mun keho korjaa asian parissa viikossa, kun mun vointi on ollut erinomainen.

Ihaninta ultrassa oli nahda pojan varpaat ja huulet, vaikkei ollutkaan 3D.:love017 Luulen etta pojalle tulee samanlaiset ihanat pusuhuulet kuin mun miehella. Poika myos onneksi puuhaili meidan iloksi, se kosketteli korvaansa ja naytti etusormea ja sitten viela esitti mita jaloilla pitaa tehda, eli alkoi tehda kavelyliiketta kohdun seinamaa vasten. Se selitti, miksi valiin tuntuu kuin se kaivaisi oma tunnelia. :grin

Täälläkin ultra oli tänään. Selvä poika kuulemma on :) viikkoa pienempi poika oli, mutta johtuneen todennäköisesti siitä, kun mulla on PCOS, niin kuukautiskierto on 32-130, niin pienokainen saanut alkunsa viikkoa myöhemmin. Mutta tarkistetaan pienokaisen kasvu vielä kuukauden päästä. Mutta kaikki rakenteet oli kunnossa ja istukka noussu, eli sen puolesta pääsee synnyttämään alakautta :)

Mutta arvatkaa mitä, meijän pojalla oli kunnon hauislihas:grin Lääkäri sanokin, että kunnon bodari on tulossa, niinkuin isäsänki:) En oo koskaan vaan kuulukkaan, että tässä vaiheessa voi nuin lihakset olla. Hihi:cool:

Niin ja meillä meni ultauksessa aikaa 1,5h! Siellä oli joku harjoittelija, joka ultrasuomalaisen ekaks, ja sitten vielä lääkäri :) ja vauva oli eka niin vaikeassa asennossa, niin piti odotella, että pikkuinen kääntyy. Ja lisäks tällainen kyselevä äiti, kysyin kaikki virtaukset ja lapsivedenmäärät jne, niin niitten piti oikein perehtyä:wink Musta ei niin nopeasti eroon pääse:p

Meillä oli rakenneultra eilen, viikkoja silloin siis 20 + 4, vauva oli hyvin kuvauksellisessa asennossa ja saatiinkin monta aivan ihanaa kuvaa pikkuisesta, myös jalkapohjasta :) Siellä se kovin jumppaili jalkojaan kohti kattoa ja välillä imi peukaloa <3 Kaikki oli niinkuin pitääkin ja koko vastasi täysin viikkoja! Painoarvio oli 370 g :) Poskissa kuulemma jo havaittavissa pyöreyttä, samoin jalkapöydissä :) Niin, ja sukupuolikin selvisi, meille tulee pikkuinen poika!! :love7:Heartblue Oli kyllä täydellinen yllätys, koska olin jotenkin niin varma tytöstä :) On nimittäin ollut aivan samanlainen raskaus pahoinvointeineen (mikä siis jatkuu edelleen) ja ihokin yhtä huonossa kunnossa kuin esikoistytöstä.. Mutta poika se on 99.9% varmuudella! Nyt pääsee ostelemaan sitten kaikkea ihanaa pikkuiselle pojalle!

Muokattu viimeksi:
Taas ihania ultrakuulumisia :) Mä en jaksa enään odottaa, maanantaina mulla sitten on rakenneultra. Onneksi ei enään kovin montaa päivää ole.

Voi ei, mäkään en jaksa oottaa enää tota ultraa, vielä ois viikko ja 3 päivää! Ultra ois siis vihdoin 8.4. Olenkohan ainoa kenelle se on laitettu vasta viikolle 21???

Ova83; mulle oli eka laitettu ultra 17.4 jolloin olis ollu viikkoja jo 21+3, mutta neuvolasta onneksi aikaistivat eli 8.4 on ja viikkoja silloin 20+1.

Mulla on tasan 21 täynnä kun meillä on ultra. Ei tietysti malttais odottaa mutta toisaalta koitan ajatella että sitten ehkä sukupuoli näkyis varmemmin (jos näkyy). Jollain sitä pitää itseään lohduttaa. :grin

Miullakin tulee 7.4. Tasan 21 viikkoa :) vielä reilu viikko!! :)

Meilläkin oli päivää ennen viikkoa 21.

Nyt mua on vaan alkanu huolettaa, kun pikkuinen oli viikkoa pienempi. On tää huolehtiminen aika raskasta, mutta eipä sille mitään saa, vaikka yrittää tehä kaikki täydellisesti. :( eilen hain ripsienpidennykset häihin ja sitten jo illalla vollotin ja yritin olla itkemättä, että ei ripset mee pilalle :D

Kuukauden päästä uus ultra, missä katotaan, miten on kasvanu. Mulle ultraus (vatsan päältä) teki supistuksia, että oli ihan kamalan vaikea kestää ultrausta loppuun saakka. En oo tuollaistakaan kuullu, että ultraus voi aiheuttaa supisteluja, lääkäri sanokin, että mulla on tosi supistusherkkä kohtu. Toivottavasti pieni pysyy sisällä ja kasvaa :sad010:Heartred

Meillä oli ultra viikoilla 21+0.
Aivan mahtava fiilis oli katsella nyt tuota möykkyä äiskän masussa kun on niin hirmuisesti kasvanut
verrattuna siihen mitä oli silloin 9 vko sitten!

Poitsu on tulossa, eikä siihen jäänyt kuulema arvailujen varaa :wink

Käväistiin vielä viimeisellä (ainakin pitkään aikaan) kahdenkeskisellä kaupunkilomalla hollannissa ja nyt pääsee kunnolla jo ostelee poitsulle vaatteita ja vaikka mitä :p

Koko vastaa viikkoja ja vilkas tapaus oli. Taisi oikein ruveta ärsyyntymään kaikesta masun painelusta jossain vaiheessa hehe :grin

Seuraavan kerran tavataankin sitten elokuun alussa jos kaikki menee niin kuin pitää. :)

Takaisin