Rakenneultra!

Meillä täällä tekee aina kätilö ultran :)
 
Hoitajat ei ilmeisesti kato ollenkaan eri virtauksia, musta niillä ei oo koulutusta siihen. Ite pidän niitä kuitenkin tosi tärkeänä, varmaan siks kun itekkin alalla.. Mutta tosi epäreilua musta, että kaikilla ei samoja resursseja..
 
Mutta mä nyt oon varmaan ylitarkka kaikesta:) mutta varsinkin jos vauvan koko on vähänkin pienempi kuin, mitä raskausviikot, niin olisin kyllä vaatimassa, että ainakin napanuoravirtaus katotaan ( kertoo istukan toimivuuden) ..
Meillä nyt oli varmaan siks lääkärikin ultraamassa, koska hoitaja vasta harjoitteli ultrausta..
 
Meilekin tulee tyttö! :Heartpink:Heartpink:Heartpink Niin, eihän se sukupuolen selvittäminen vissiin se rakenneultran perimmäinen syy ollut. :wink Kaikki näytti olevan niin hyvin kuin pitääkin ja sain kuulla, että istukkakin sijaitsee kohdun takaseinämässä ylhäällä, joten siitäkään ei siis pitäisi mitään huolta ja murhetta olla.
 
Hei tuli mieleen ku kävin vähän tuolla heinäkuisissa kyttäilee niin niillä on tommonen hieno "prinsessojen ja prinssien painoarvioita", että Jaksaisiko joku väsätä meillekki semmosen? Ois kiva nähä vähän tyttöjen ja poikien välistä vertailua ja tietenki raskausviikkojen painoarvioita :) ite käyn vaan tällä puhelimella täällä niin en pysty tekemään...
 
Mulla oli rakenne ultra viikoilla 21+4 ja pienen koko vastasi viikkoja 21+0 ja saatiin 99%varmuudella tietää että pieni tyttö tulossa! Joten täällä noi tuntemukset sukupuolen suhteen osui oikeaan! Kahdesta ekasta raskaudesta en halunnut tietää kumpi on tulossa, mutta nyt haluttiin tietää! :)
 
Meille teki hoitaja/kätilö ultrauksen. Ja katsoi kyllä kaikki virtaukset..Napanuorasta sydämen läppiin yms. :)
Ja tänään otin selvää lääkärille menosta, niin se tapahtuu vasta raskausvkolla 26. Että ei siellä näköjään ihan ruuhkaksi asti rampata :grin
 
Kyllä munkin mielestä kätilö, joka on koulutettu tekemään rakenneultraäänitutkimuksia, osaa kyllä hyvin kaikki rakenteet ja virtaukset katsoa. Jos jotain yllättävää tulee eteen, niin siinä vaiheessa käsittääkseni lääkäri pyydetään paikalle tarkistamaan tilanne.
 
kättärillä ja varmaan muuallaki täällä (naikkari ym.) ultratutkimukset tekee erikoiskoulutettu kätilö. ei oo ollu mitään syytä olla luottamatta hänen ammattitaitoonsa, rakenneultrassa katsottiin sydän ym. ja kyllä hän osasi sen tarpeeksi hyvin katsoa.
 
Joo minä olen minä, enkä luota viimeiseen asti kätilön ultraukseen, koska tiedän kätilön koulutuksen läpikotaisin:) mutta todellakaan ei oo mun eduks nytte kun oon raskaana, että tietää. Helpommalla pääsis kun ei tietäis. Tottakai pitäs osata luottaa, ja hyvä että luottatte, että ei tarvi tälläistä ylimääräistä stressata, mitä minä teen jatkuvasti:/ ja tietty, riippuu paljon kätilöstä, en tietenkään voi yleistää.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä oli tänään ultra, kun aprillipäivän kunniaksi ultratäti soitti ja sitä aikastettiin päivällä :) Kaks tyyppiä oli ultraamassa ja molemmat sitä mieltä että pieni prinsessa siellä kasvaa :) Oli vähän pienikokonen viikkoihin nähden, ja huonossa asennossa niin parin viikon päästä päästään uudestaan kurkistelemaan massuun.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Miten musta tuntuu että melkein kaikille on tulossa tyttö??? :wink hassua :Heartred

Mulla huomenna rakenneultra, ei kyllä jännitä yhtään ku käytännössä rKenteet katsottiin jo yksityisellä reilu viikko sitten, ihana vaan nähä miten prinsessa kasvanu :wink
 
Täälläkin oli tänään rakenne ja kaikki oli hyvin! Oma intuitioni vaan kertoi että poika se on ihan varmasti ja oli nimikin jo tiedossa, mutta meille kerrottiinkin että pieni prinsessa on tulossa! :Heartpink Vähän meni kyllä senssit sekaisin, mutta nyt päivän ajateltuani olenkin tullut tulokseen että uutinen oli kerrassaan ihana. :) Nyt voikin alkaa oikeesti ostaa sitten kaikkee nättiä. Eiköhän se nimikin sieltä vielä tule ajan kanssa!
 
Laskin varsin, niin eihän näitä prinsessoja niin montaa enempää oo,

18 prinsessaa
12 prinssiä
Ja muutama jotka ei halunneet tietää, kaikki ei ihan 100% varmoja havaintoja myöskään ole :wink

Mutta lienee kuitenkin tärkeintä että lapsilla on kaikki hyvin. Mielenkiinnosta vain laskin nämä :-)
 
Nonii ny se on si virallisesti takana mullaki ja prinsessan valtakunnassa edelleen kaikki hyvin :Heartred

Painoa oli tullu 8vrk:ssa n.100g eli painoa nyt 360g ja viikot siis 20+1. Koko vastas kuulemma viikkoja 20+3. :)

Ultratäti oli aika tylsä, ei juurikaan kertonu mistään mitään että ihan hyvänä koen että kävin siellä yksityisellä! :P
 
hempuli, Meillä oli viikkoja 19+5 ultrassa maanantaina ja tytöllä oli painoo 320g. Mitat kuulema vastas viikkoja 20, mut onhan tuo vähän pienempi painoltaan kun useimmat mitä tänne on mittoja laittaneet. Mut jospa se sit lopullakin jäis sinne 3kg tietämiin ettei kovin iso punnerrus olis synnytyksessäkään! :) :wink

Mä itse syntyessäni painoin 2700g ja synnyin kaks viikkoo laskettua aiemmin kuulema. Mun kaveri kerto et vois kuulema aika paljon verrata oman äidin synnytystä omaan tulevaan synnytykseen.. Et jos ite on syntyny aiemmin niin omakin saattaa syntyä etuajassa ja taas toisinpäin. Mut en sit tiedä? :)
 
Hanski, meillähän on sit aika samankokoiset muksut tulossa :) Sanoki se lääkäri että keskikäyrän ylärajoilla mennään :)

Mutta mulla taas ihan mahdotonta arvioida lapsen syntymäpainoo oman syntymäpainon perusteella koska oon kaksonen :)
 
Hempuli, Ei sanonut mitään tollasta, aika vähän se muutenkin puhui.. Se ihminen oli jotenkin semmonen tympeen olonen muutenkin. Mut ymmärsin että hyvin on kasvanut. :)
Musta olis ollu jännä jos oiskin tullu kaksoset! :) Ois saanu samalla leikkikaverin :wink

Ultria vois olla vielä lisääkin. Vähän tyhmää kun ei enää tuu ultraa jos ei tarvetta ole. :sad001 Jos olis ollu halvempaa se 4D niin olis ollu kiva käydä kattomassa vähän niitä kasvonpiirteitäkin.
 
Takaisin
Top