Rakenneultra!

Mullakin on rakenneultra 7.4. Kaksi viikkoa vielä! Ei malttaisi juu odottaa sinne asti. Kiva lukea muiden rakenneultrien kuulumisia, niin helpottaa hieman :)

Rakenneultra takana ja sen mukaan vauvalla kaikki hyvin. Huh. Istukka kohdunsuulla ja edessä. Potkut eivät siten niin hyvin välttämättä tunnu suoraan mahan päälle, mutta olen kyllä siitä huolimatta tuntenut liikkeitä. Saimme kontrolliultran kesälle, jossa varmistetaan, että istukka on noussu kohdunsuulta pois.

Siellä se haukoittelli ja heilui. Suoristeli jalkojaan ja heilutteli käsiään. Sukupuolesta ei jäänyt epäselvää, poika sieltä on tulossa. Kahden pienen pojan äitinä on hyvä olla!

Onnea hyvin menneestä ultrasta Sinitähti. :love2
Saas nähdä tuleeko minustakin kahden pienen pojan äiti. Onko sulla ollut tämä raskaus samanlainen kuin ekakin vai ihan erilainen? Toivotaan, että istukka nousee pois kohdunsuulta. Mullakin on etuseinässä istukka, mutta ei ilmeisesti kohdunsuulla. Ainakaan semmoisesta ei olla mainittu mitään. Liikkeitä on kyllä nyt alkanut siitä huolimatta tuntua ihan joka puolella mahaa.

Mulla oli kanssa tänään rakenneultra (meillä taitaa, Sinitähti, olla sama LA, 6.8. :wink). Tyyppi jumppas kyllä mallikkaasti tälläkin kertaa. Ultraajakin sano, että anturiin tuntuu hyvin liikkeet. Aika öykkäri tulossa :grin Ja hyvin oli kuulemma kehittynyt, vastasi viikkoja.

Istukka mulla oli navan kohilla, joten ei ihme, että liikkeet tuntuu alavatsalla paremmin. Prinssinnakki osui silmiin, eli poikaa täälläkin odotellaan :)

Rupeehan niitä poikiakin tulemaan tänne :)

Vois muuten laittaa tuonne meidän la listaan sulkuihin jokaisen tietojen perään, kumpi on ultran mukaan tulossa. Vois sitten elokuussa tarkistaa sieltä, pitikö paikkansa.

Maikkie, tämä raskaus on tuntunut hyvin erilaiselta. Olen mm. tässä raskaudessa hyvin itkuherkkä ja monia muita sellaisia, joita ei ensimmäisen kohdalla ollut. Toisaalta elämäntilannekin on hyvin erilainen. Ensimmäistä odotin maapallon toiselle puolella, hyvin stressittömissä olosuhteissa. Nyt ollaan Suomessa, vastuulla on jo yksi pieni mies ja siinä ohessa hoidan isoa työtehtävää. Voi siis olla, että itkut johtuvat ihan vaan väsymyksestä.

Gnome, voipi siis olla, että synnyttelemme poikiamme yhtäaikaa maailmaan.:) Meillä on LA samana päivänä, tosin molemmat ultrat ovat näyttäneet LA lähemmäksi heinäkuuta, mutta hoohetkeä ei kuitenkaan ole viilattu uudestaan. On varmasti vaan tulossa taas iso kaveri.

Eli raskauden kulusta ei voi päätellä mitään siitä, kumpiko mahdollisesti olisi tulossa. Mä ajattelin heti, että mulla vois olla vaikka tyttö, kun tää raskaus on ollut erilainen, mitä eka. Ei kyllä mitenkään hurjasti erilainen. Pahoinvointia ei ole ollut oikeastaan ollenkaan nyt, esikoisesta oli vähän. Nyt on tehnyt alusta asti mieli makeaa ihan hirveästi, esikoisesta vasta loppu raskautta kohti enemmän. Nyt on alkanut suppareita tuntumaan jo, esikoisesta tuli eka vasta, kun synnytys käynnistyi. Nyt olen ollut huomattavasti oireettomampi, mitä eka kerralla. Ja esikoista odottaessa mulla oli todella vahva poikaolo ihan alusta asti ja nyt ei ole mitään oloa. Jännittää ihan kamalasti se sukupuoli. Ihan kun sillä nyt mitään väliä on, mutta kuitenkin...

Täällä jännätään huomista rakenneultraa ihan älyttömästi :p Vähän pelottaa onko kaikki hyvin vaikka tähän mennessä kaikki on sujunut mainiosti, mutta silti sitä pelkää.. Sukupuolen aion kysyä jos vaan vaavi sen suostuu näyttämään. En millään jaksaisi odottaa synnytykseen asti kumpi sieltä tulee, kun se on tähänkin asti ollut niin vaikeaa :grin Minä kun olen aina niin malttamaton :rolleyes:

Meillä käytiin ekaksi rauhassa läpi kaikki rakenteet, minkä jälkeen kätilö kysyi, olisiko meillä vielä jotain kysyttävää. Siinä vaiheessa kysyin, että näkikö hän mahdollisesti mitään viitteitä sukupuolesta. Ihan ystävällisesti kätilö sitten alkoi tutkia vielä jalkoväliä ja esitteli meille strategisista paikoista eri kuvakulmaa.

Meillä tais kysyä, et halutaanko tietää sukupuoli. Kaveri tais olla just sellasessa asennossa, et hän sen näki ja näytti sit meille hiukan tarkemmin.

Meillä rakenneultra onnellisesti ohi tänään, kaikki siis kunnossa ja kehitys vastas viikkoja. Huima puoli kiloa alkaa jo pienellä olla painoakin. :D Varpaat oli melkein suussa kun niin siellä taivutteli. Ainoa yllätys oli sukupuoli ja sitä ihan kysyttiin, et nyt näkyis, haluatteko tietää. Vahvasta poikaolosta huolimatta melko varmasti tyttö tulossa. Isille tuli aika järkytyksenä ja itselläkin jotenkin hämmentynyt olo koko päivän ollut, vaikkakin toki niin onnellinen että kaikki on hyvin. Oli vaan nimeä myöten niin jotenkin se poika-ajatus. Ja nyt sitten pähkäilyä, et millaista mieleistä ostosta löytää tytölle kun kaikki vaaleenpunaset on kyllä itelle ihan nounou. Mut ei muuta kun pieni uudelleen suuntautumisen vaihe päälle ja sitten rakasta tulokasta odotteleen. :)

Rakenneultra oli tänään :) Ja kaikki oli niin hyvin kuin voi olla :)
Todella ihana ultraaja, ja teki tarkkaa työtä :)
Pikku pippelikin siellä näkyi, ja akkavaltaiseen taloon tulee siis pieni mies :Heartbigred Painoarvio nyt 384 gr :)
Ja meitsi on niiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnn onnellinen :Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred

Tytöille kyllä löytyy nykyään onneks paljon muutakin kun vaaleenpunasta.
Mä en oo myöskään ollenkaan vaaleenpunasen perään, enkä ylipäätään minkään pastellinsävyn. Meillä kaikki sen väriset on saatu joltain tutulta tms.
Mutta siis kaupoissa on kyllä nykyään paljon vaihtoehtoja ja mä ainakin oon ostanu myös jopa poikien vaatteita jos löytyy kivoja.

Te jotka olette rakenneultrassa jo olleet, kauanko teillä siellä on aikaa mennyt? Jostain luin että jopa puoli tuntia oli pientä mittailtu ja ihmetelty! Olisipa ihanaa jos saisi pikkuista ihastella kauemmin, meillä meni np-ultra jotenkin niin nopeasti että ei malttaisi odottaa rakenneultraa ja uutta "tapaamista". :love7

Kyllä me ainakin se puoli tuntia oltiin, todennäkösesti jonkin verran ylikin, ei tullut kelloa katottua. Tarkkaan kyllä kävi kaikki läpi ja kerto samalla. :) Toivottavasti säkin pääset ajan kanssa pikkuista ihasteleen. :)

Ainakin esikoista odottaessa meni jotain puolisen tuntia siellä ultrassa ja ihan hyvin suhtautui lääkäri sukupuolen tiedusteluun. Lopussa kysyin, että sattuiko hän näkemään viitteitä sukupuolesta ja lääkäri sanoi nähneensä melko varmasti ja sitten tutkittiin sitä jalkoväliä hieman tarkemmin ja meille esiteltiin pojan vehkeet.

Toivottavasti nyt olisi yhtä mukava lääkäri ultraamassa ja saataisiin tietää sukupuoli. Uskon, että osaavat suhtautua aika myönteisesti asiaan, koska nykypäivänä varmasti suurin osa vanhemmista haluaisi sen sukupuolen tietää.

Meillä selitettiin heti siinä ultran alussa (ennen kuin aloitettiin siis) sitä kulkua ja mitä kaikkea katsotaan. Kun sitten ennen alottamista kysyttiin onko kysyttävää, niin mies heti ilmoitti, että jos sukupuolen näkee niin mielellämme kuultaisiin. Ihan positiivisesti siihen suhtautui, mutta varoitti heti että jos ei ole selvä poika niin vaikeaa on sanoa...ja niinhän siinä sitten kävikin. Tyttöä veikkailtiin, mutta mitään kovin varmaa mielipidettä ei saatu...Se oli mullekin tosi hämmentävää, kun olin IHAN varma että poika se on ja varmasti jo näkyy. Nyt oon jo vähitellen sopeutunut ajatukseen, että pakko vaan tän kärsimättömän sielun odotella sinne elokuun alkuun asti ennen kuin sukupuoli selviää :)

Ja niin varmaan joku vähän reilu puolituntia meni meillä kaikkinensa..

Täällä voi vähän kanssa huokaista helpotuksesta kun rakenne ultra on nyt takana. Kaikki oli niin hyvin kuin vain voi tällä hetkellä olla. Meillä hieman eritilanne kuin useammalla, koska meillä on perinnöllinen sauraus jota tässä ollaan jännätty koko raskaus tähän asti. Vielä ei ainakaan viitteitä siitä, että vauva olisi sairas <3 Oli kyllä ihana ultra ja ihana kun sai ajan kanssa oikein olla ja ihmetellä ja kätilö hyvin kertoi koko ajan mitä näki. Sukuopuoli ei vielä selvinnyt, mutta pääasia, että tulokas olisi terve. Kontrolli ultra vieläkahden kk:n päästä.

Takaisin