Puntarissa raskauskilot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M.Magia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljonko turvotus painaa? Mulla on melkein sääntönä illalla 2 kg enemmän kuin aamulla.
(Tosin saattaa tuo olla normaaliakin mutta en vaan tiedä sitä, kun ennen tiineyttä kävin puntarissa kerran puoleen vuoteen.)

Edit: Selvennökseksi, aamupaino on siis suunnilleen sama joka aamu, ei sentään tule 2 kg päivässä lisää :D

Mun mies naureskelee mulle, kun välillä tsekkailen painoa ihan hupia useita kertoja päivässä. Olen itsekin huomannut, että illalla saattaa olla muutama kilo enemmän painoa kuin aamulla ja sitten taas seuraavan aamuna paino suht' sama kuin edellisenä.

Varsinkin noin kuukausi sitten mies sai hyvät naurut, kun olin kärsinyt muutaman päivän ummetuksesta ja kävin sitten punnitsemisen jälkeen aamukakilla ja menin uudelleen puntariin, niin painoa oli lähtenyt 1,3 kiloa. Emmä mitenkään mun painoa tarkkaile...

Mulla paino seilaa päivittäinkin :) siis aamupaino saattaa heittää pari kiloa plussaa tai miinusta :)

Mulla on aina heittäny aamu- ja iltapaino heittäny pari kiloa, siis ihan ilman raskauttakin. Toki sitä aamupainoa on kivempi seurata kun lukema on pienempi. :grin Tänään rv13+3 ja painoa tullut 0,8kg lisää. Mullakin on paha tapa käydä iltaisin vaa'alla kauhistelemassa lukemia, aamuisin ehdin harvoin tyhjällä vatsalla käymään kun on tytön kanssa kaikki aamusuhinat hoidettava.

Mä olin toukokuussa 52,3kg, 2.7 ekassa neuvolassa tasan 55kg ja nyt tänään 59,1kg.... alkaa ahistaa tää nousu tahti. ...

Uskaltauduin tänään pitkästä aikaa puntarin päälle, ja yllätys yllätys, 60kg siellä morjesti. Paino ei oo noussut kuin puol kiloo viime neuvola käynnistä!! Eli painoo tullut lisää vaan 2kg. Jippii. :) Luulin että ois enemmän, kun toi mahakin alkaa olla aikamoinen..

Siiss oikeesti mulla oli tänään taas -2kg eiliseen :) huvittavaa, ja syön ihan samoin joka pv, eilen söin ehkä vähä enemmän ku sitä ed3ellisenä ja silti..ei oikee hyötyy ku käydä ku seilaa tuollee

Mulla rv 14+1 painoa tullut 3kg, mut enpä juuri ole asiasta huolissaan. tulee varmasti ihan reilusti tässäkin raskaudessa :) ekassa raskaudessa tuli 18kg ja pikkuhiljaa tippu 24kg. Toki jos painon nousu nyt ihan lapasesta lähtee niin pitää tarkastaa vähän ruokavalioo. Sekä mun äidille ja siskolle on tullu raskauksissa reilusti kiloja ja lähteneet kaikki pois myös raskauksien jälkeen :D

Kun kerrotte paljonko painoa on tullut tai lähtenyt odotuksen aikana, olis kiva tietää onko odottajan lähtötilanne alipainoinen, normaalipainoinen vai enemmän. Pystyisi vähän vertailemaan omaan kehitykseen:)

Itselläni paino on noussut noin 1,5kg nyt 12+1 mennessä. Jo ennen raskautta olin hoikka, normaalipainon alarajalla. Tuo 1,5kg on tullut vatsan seutuun pyörimään ja pullottamaan :D

Muokattu viimeksi:
Teetu mä oon 155 cm ja 52 kg punttikunnossa eli normipainon ylärajalla indeksin mukaan mutta peilin ja fiiliksen mukaan just sopiva kun lihasmassaa oli ihan kivasti. Tiivis paketti.
Alkuraskaudessa paino laski kun syöminen oli mitä sattuu ja liikkumisesta näki vain päiväunia. Nyt viikkoja 13+0 ja painoa on tullut 1 kg valtavan löytymisen kanssa kun liikunta ob lähinnä ollut filkarointia duunatkalla nyt eka tavoitteellinen viikko liikunnan suhteen , kolme punttia viikonlopulle. Paino nyt siis 53 kg ja eka kolmannes meni ilman painonnousua kuten toivoinkin.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä oon ajatellut olevani n. 167 cm/62 kg, löysästi peitettyä lihasta (eli rasvaprosentti ei ole minkään punttikuntoisen mut lihastakin on).
Eka neuvola näytti rv 8+ aamulla 60,7 kg. Nyt 13+0 ei ole enää aamuisinkaan heilahtanut alle 61 kg mut 63 kg on jo mennyt jonain iltana rikki.

Täällä menossa rv 13+5 ja paino noussut 4 kiloa tähän mennessä. Ruoka on kyllä hyvin maistunut eikä pahoinvointiakaan oo pientä lievää kuvotuksen tunnetta enempää ollut. Ennen raskautta paino oli 52, normaalipainossa mentiin. Ja pituus 165cm.

Vatsaa kyllä turvottaa niin että välillä näyttää kun olis raskaus jo pidemmälläkin :laughing002

Mulla alkoi laihtuminen.. -3 kiloa nyt plussasta tippunu. Ei kyl haittaa ku tätä painoo on valmiiks vähä extraa. Esikoisesta kävi samalla tavalla tänää katoin nii 6 kiloa oli tullu vaan ja se + muutama muu kilo jäi synnärille.

Joo siis mäkin oon normalipainonen ollut ennen molempia raskauksia... nyt olin 62kg ja pituutta on 169cm. Toi Ripitiin kuvaus löysästi peitetystä lihaksesta ehkä parhaiten kuvaa muakin :D

171cm ja 70kg ennen raskautta. Olen harrastanut suht' rasittavaa liikuntaa monipuolisesti 25 vuotta, joten osan on pakko olla lihasta :wink

Mulla ehkä 10 kiloa turhaa.. 10 kiloa laihdutin just ennen raskautta.

Rv 12 alkamassa ja painoa tippunut 1,5kg. Syöminen on tuskaa... Kaikki närästää koko ajan ja olen aika väsynyt siihen :sad001

Noni. Mulla ei ole ollut etova olo nyt noin puoleentoista viikkoon. Siitä Jee. Nyt sitten vaan ruoka (lue:herkut) maistuu sitten tuon kuuden-seitsemän viikon edestä jolloinj olin pahoinvoiva koko ajan. Mä en kyllä usko, että näillä herkkuhimoilla saan painon pysytettyä millään lailla hallinnassa. Tänään mennyt mm. tytön kanssa leivottuja ja koristeltuja muffinsseja (2), munkkeja (3), mustikkasuklaata puoli levyä ja siihen päälle kaikki kunnon syömiset useaan otteeseen. Kyllä huomenna neuvolatäti tykkää kun tää possu pääsee vaa'alle.

Takaisin