Puntarissa raskauskilot

Ite en oo käyny aikaan vaakalla mutta ens viikon neuvolakäynti kyllä jännittää ja erityisesti se punnitus. Olen ollut viikon äitini luona ja syöminen on ollut runsaatar ja epäterveellistä. Tänään onneks pääsee kotiin ja normaaliim ruokarytmiin. Edellisessä raskaudess tuli noin 10kg mutta kaikki jäi sairaalaan (paitsi se inha löllerö maha). ;-) en kauheasti painoasiaa aio stressata vaikka varmaan pitäis koska painoa on jo nyt 80kg. Viimeks ainakin imettäminen ja kärrylenkit sai painon hyviin lukemiin mutta korkojwn kera on palannut ;-)

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app
 
Parisen kiloa ehkä, osa kyllä varmaan turvotusta kun maha tuntuu ihan hirmu turvonneelta.. Tässä raskaudessa oon pystyny syömään jopa. Esikossa oli ruokahalu hukassa ja pahoinvointia niin painoa alko tulemaan vasta rv 20.. Ja koko raskaus aikana vaan 7kiloa ja kaikki jäi synnärille onneksi. Saas nähdä miten nyt käy. En kyllä haluais et nousee 10 kiloa enempää, valmiiksi on vähän vielä extraa vaikka laihdutin 10 kilo ennen raskautumista niin alkais peilikuva varmaan ahdistamaan jos nousis toisella kymmenellä paino 0.0


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Eniten mua huolestuttaa mun miehen tulevat "rakaus kilot" kun muuten kin on lievästi ylipaioo :grin
Yritän parhaani mukaan syödä salaa siltä kaikkee epätervelistä että sille ei tulis kiusatu olo :) Koska sehän kyllä syö ihan mitä vaan herkkuja eikä ikinä kiitä ei kiitos.. Onneks oon oppinu jemmamaan aika hyvin :p
Eikä mua haitaa yhtään vaikka tulis 10kg painoo lisää mikä jäis.. Voitas sit ainaki yhessä laihdutta.:dance011
Oon koko meijän suhteea aikana olla aina hoikassa kunossa nii ei ikinä sillei olla voitu laihduttaa yhdssä..
 
Neuvolassa käyty ja vaaka näytti rumaa tulosta. Ravitsemusterapiaan passitus ja mun normaali sokeriarvot on jo niissä tuloksissa, että jälleen kerran raskausajan diabetes taattu. Tietysti röökin lopetus antaa jonkun iloisen lisäkilon mut ei oo tekosyy minusta. Pupahpöh.
 
Täällä paino pysynyt suht samassa/laskenut hieman. Pahoinvointi, sepä se :/

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Eilen kävin neuvolassa ja paino oli yllätyksekseni laskenut muutaman kilon vaikka en mitenkään erityisen pahoinvoiva ole ollut. Ehkä lihakset on vaan surkastuneet kun en ole mitään jaksanut tehdä :-)

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app
 
Onpas täällä monella paino vaan laskenut toistaiseksi...

M. Magia: Sä oot selvästi samaa jääkaudesta selviytymään suunniteltua mallia kuin mäkin. Itse olen myös normaalipainoinen, liikun paljon ja katson, mitä suuhuni laitan. Silti ensimmäisessä raskaudessa painoa tuli n. 30 kg enkä odota tällä kertaa yhtään sen vähempää. Kyllähän se vähän ahdistaa, mutta en usko, että on mitään järkevää ja turvallista keinoa, jolla voisin painonnousun välttää.

Onneksi edellisellä kerralla paino tippui kyllä sitten käytännössä ihan itsestään vielä lähtöpainoakin muutaman kilon alemmas. En ole ikinä aikuisiällä ollut niin hoikassa kunnossa kuin silloin, kun lopetin imettämisen.

Itse ainakin yritän olla turhaan stressaamatta tästä painoasiasta. Olemme kaikki erilaisia ja ilmeisesti toiset meistä eivät vain istu siihen max. +16 kg -muottiin, vaikka kuinka yrittäisi. Lapsen kannalta tärkeämpää on kuitenkin se, että äiti syö riittävästi ja riittävän monipuolisesti, kuin se että pysytään joissakin keskiarvon mukaisissa painorajoissa.
 
Mulla esikoisesta oli oma lähtöpaino 55kg, painoa tuli koko raskauden tasaisesti ja synnyttämään lähtiessä vko 42+0 vaaka näytti 72kg. Muutama kilo on jäänyt noita raskausmuistoja itselle, eli kakkosta odottaessa lähtöpaino 58kg :)

Ekassa neuvolassa viikolla 9+5 näytti olevan pysynyt toistaiseksi paino ennallaan. Itse en kiloja stressaa ja aion tässäkin raskaudessa syödä kun on nälkä ja herkutella kun tekee mieli :)
Raskaana ollessa on muutenkin niin paljon kaikkea murehdittavaa, että pari lisämakkaraa ei haittaa :D
 
Neuvolassa th sanoi painostani, että eihän se nyt niin paha ole. Gynekologi taas sanoi, että raskauden aikana kiloja ei saisi tulla...:smiley-angelic008 Varmaan joku välimuoto noista on sitten hyvä. :grin Tavoite on kyllä, että alle 10 päästään. Lähtöpaino 83, noin kilo vaan tullut tässä.
 
Mä luulin ettei oo kauheesti tullu lisäkiloja, mutta neuvolan vaaka oli toista mieltä... no siellähän tosin punnittiin vaatteet päällä. Silti kyllä oma vaaka näyttää 600g vähemmän.
 
Samsam; ihanasti sanottu. :p Minähän voisinkin olla se Hevisauruksen viimeinen mammutti. :laughing001 Ou jee itseironia paras hjuumor. Painoa on jo 80 kiloa. Katsoin aiempien rakkauden hedelmien äitiyskorttia, ja näköjään esikoisen kohdalla sama juttu. 20 kiloa molempien aikana paino noussu.Eipä ole oksu lentäny eli tää on erilainen raskaus kuin edelliset. Sehän tarkoittaa kahden pojan jälkeen tyttöä? :pVaikka ravitsemusterapeutti tarkoittaa hyvää ja oikeastaan hänen ei pitäis päästä sanomaan ruuasta, odotan sitä narinaa kaikesta jo asennevammaisena ärsyyntyneenä.
 
Eih... M. Magia... Tää on kyllä täysin asian vierestä, mutta kyyneleet alko heti valua, kun rupesin miettimään sitä Viimeinen mammutti -biisiä. Kuka muka raskaana..?:whacky011
 
:hello2Samsam: Tää ei mennyt vierestä, kun se osui ja upposi! Minua on ottanut tämän päivää päähän tämä hylkeenä olo, mutta kirjoituksesi sai minut nauramaan vedet silmissä ja saamaan kiloille tarkoituksen sekä ennemmin olen se viimeinen sitkeä selviytyjä mammutti, kuin hylje! :happy093:dance011:laughing025
 
Täällä on muitakln sielunsiskoja joille tota painoa kerty yli +20kg. mä sentään yrjösin 20 ja 30 vko, mutta loppu ajan mä sittten varmaan söinkin, kun alko tulee 2kg/vko.. Ja normaalipainonen ollut 170/60 ollut alotus ja laitoksella aina se vaaka näyttää n.84 kg. :D kun kattoo jälkeen päin kuvia, niin mikä tankkeri sitä on ollu.. huheijaa.. onko teillä ollu minkä kokoisia lapsia? mulla oli 3,8kg ja 3,9kg.. :)
 
Mulla nousi paino n. 10 kg erikoisesta ja söin mielestäni terveellisesti. Silti synnytin aikamoisen möhkäleen: pituutta 55,5cm ja painoa 4800g. Painoarvio oli 3,5-4kg että vähän meni pieleen. Ihan alakautta synnytin. Jälkikäteen lääkäri sano että ehdottomasti olis leikattu jos olisi tiedetty vauvan koko. Mutta siinä mielessä olen synnytystä ajatellen luottavaisella mielellä että saan kyllä ponnistettua ihan mitä vaan sisuksistani :-) vaikka ois kai tosta joku kammo ja pelkokin voinut tulla mutta ei ainakaan vielä...

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app
 
Joo, mulla taas nousi paino tosiaan sen 30 kg, mutta tytär oli sellainen ihan keskikokoinen 3,7 kg ja 50 cm. Aika iso osa tosta mun painosta oli kyllä varmaan ihan turvotustakin. Kesä 2005, jolloin tytär syntyi, oli nimittäin todella helteinen. 30+ keleillä mentiin. Naistenklinikan lämpöennätys tehtiin silloin, kun me oltiin siellä...

Saa nähdä jos nyt pääsisi talvivauvan kanssa vähän vähemmällä turpoamisella; jos vaikka tulis painoa vaan joku 25 kg... :wink
 
Wou, hyvänkokonen vauva knyttet!:D Sulla ei ollu sokereissa mitään häikkää?

Mullekin tuli se noin 10kg painoa ja lapsi oli 3010g ja 48cm, syntyi 3vkoa etuajassa.
 
Meil tyttö painoi 3140g ja 51,4cm pitkä, paino nousi 7 kiloa. Koko ajan kyl ennustivat isoa vauvaa kun sf mitta oli 38cm viimesillään ja maha oli ihan Valtava :D kävin tosi usein ultrassa kun halusivat tarkkailla vauvan kokoa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla nousi paino 6kg neuvolakortin mukaan esikon kanssa. Todellisuus pari kiloa enemmän kun alkuun tuli heti 2kg joka ei näy neuvolakortissa. Poika oli 2880g syntyessään ja 6ķg jäi synnärille.. nyt lähtöpaino sama kuin tuo synnäriltä lähtö.. imetän edelleen ja mulla on ollu koko ajan pohjaton ruokahalu ja näkyy heti maitomäärissä jos juon ja syön huonommin..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Kävin sokerirasituksessakin ja siinä kaikki kunnossa. Myöhemmin gynekologi vaan totes että toiset on vaan luotu synnyttämään isoja vauvoja. Toivottavasti tämä nyt ei olis ihan niin iso! Eiköhän tätä nyt tarkkailla melko tarkasti. Esikoinen synty rv 41+0. Tän ei varmaan anneta mennä yli jos yhtään vaikuttaa isolta!

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top