Puntarissa raskauskilot

Mulla oli torstaina eka neuola v 9+0 ja tullu lisää +5kg :) Puhutiin duunikaverin kaa siitä että nyt kun oon "lopettanu" (vähentäny) tupakan polton nii on tullu 5 kiloo lisää painoo nii se onneks vaan totes että ei se kyllä missään näy :) en taida helpolla jäädä kiini..
 
Ei se iso vauva aina tarkota että seuraavakin olis. Meillä poika oli 4,1kg ja 52cm syntyi 41+1, tyttö taasen 2,91kg ja 50cm syntyi 38+4. Että 1,2kg oli painoeroa :D nyt kyllä jännitän minkä kokoinen tästä tulee. On nimittäin tosi vahva tunne pojasta kun raskausoireet ja mieliteot on ihan samanlaisia kun poikaa oottaessa oli. :)
 
Knyttet: Mun lapset 3,3kg, 3,6kg, 4,5kg ja 4,1kg. 3 ekaa poikia ja 4. tyttö. Vaikka kolmonen oli tuolloinen mötikkä, niin eipä ollut mitään kiirettä synnytystä käynnistellä. Viimonen syntyi viikolla 41+2, kun lapsivedet meni. Neuvolassa vielä samalla viikolla arvioi painoksi 3,6kg. Eihän se heittänyt kuin puoli kiloa.
 
Täällä esikoisesta tuli lisäkiloja 24kg, joista 7 jäi synnärille, lyhyyttä löytyy hurjat 156 cm. Moinen nousu johtui lähinnä liikunnan täydestä loppumisesta, koska jouduin olemaan sairaslomalla yli puolet odotuksesta.

Hah, mies kohteliaasti nimitteli mua loppuodotuksen aikana Obelixiksi, ku tuolloin tuli helteillä käytettyä paljon sinivalkoraidallista kesämekkoa. :D Varsin osuva nimi moiseen olotilaan ja turvotuksen määrään viitaten. :grin

Tässä raskaudessa yrityksenä on kontrolloida niin, että paino nousisi max 12kg.
 
Mua jotenkin ahdistaa ajatus painonnoususta.. tottakai tiedän että se kuuluu asiaan ja on lapselle hyväksi, mutta kuitenkin se että lihoaisin sen "normaalin" 12kg kuulostaa todella ankealta. :-( Tähän mennessä (rv 10) on tullut ehkä kilo lisää mutta kun himottaa kermaisia pastakastikkeita, niin pelottaa kuinka nopeasti alkaa kiloja kertymään. Ehkä tämä kuulostaa pinnalliselta, mutta kyllähän tämä mietityttää.. vaikka tietty lapsen terveys on ykkösasia..
 
Itelläkin ottaa koville tää painonnousu :sad001 Nyt on tullu 5kg lisää, mutta tällä syömisellä se ei oo mikään ihme... Nyt oo yrittäny syödä enemmän kasviksia ja salaattia ja säännöllistänyt ruokavaliota. Toivotaan ettei tuu lisää paljoa :S

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulle sovittiin iloisesti ekassa neuvolassa että tavoite ois maks. 9kg painoa lisää raskauden aikana.. x)
 
Joo mä kuulemma saan kerätä max. 5 kiloa... Olin vähän että ahaa, mitenhän aattelitte tästä pitää huolen ku syödäkin pitäis?


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Ohhoh onpa tiukka jodelie, onko jonkin perussairsuden tmv vuoksi ?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä toistaseks paino pysyny samoissa lukemissa (rv13) periaatteessa oon sitä mieltä et tulee painoo mikä tulee, mää nautin raskaudesta mutta pieni pelko kuitenkin on, sain vuos sitte tiputettua 20kg päästen normipainoon.. Entä jos paluuta ei entiseen synnytyksen jälkeen ole??
 
Miksei olis paluuta? Kyllähän ne lähtee jos asian eteen tekee töitä, itsestähän se on kiinni :)
 
No minä ainakin kauhistuin ekalla neuvolakäynnillä kilojani. Ennen raskautta painoin 52 kg ja neuvolassa 58 kg. Ekassa raskaudessa ensimmäisellä neuvolakäynnillä painoin 54kg. Mutta pakko olla turvotusta kun kaikki vaatteet edelleen mahtuu hienosti päälle paitsi rintaliivit kasvanut kuppikoolla ja siitähän tuo mies vaa tykkää :). Ja maha on ollut turvoksissa oikeastaan plussauksesta lähtien.
 
Ei, mutta kun valmiiksi on jo kertynyt tuota makkaraa mahan päälle ni vissii siksi vaan :D


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
mä olen laihtunu melkee 2kg ja viikkoja nyt 13+

viime raskaudessakin kiloja tuli lisää vain 6kg ja ne kyllä lähtiki samantien :)
 
Aamulla kun punnitsin pitkästä aikaa, niin näytti että 0,9 kg olis tullu nyt raskauden aikana. Nyt mulla siis 12+0. Neuvolassa tietty oli enemmän kun punnittiin päivällä ja vaatteet päällä.
 
Mulla 14+1 ja kiloja tullut noin 4 lisää. Eli ihan hyvältä ainakin toistaseksi näyttää, kunhan en innostu kauheesti herkuttelemaan.
 
Mulla oli ekassa neuvolassa 10+1 + 3kg, mut oli iltapäivällä kera mahtavien turvotusten jotka on laskuun päin. Tänään näytti samaa lähtölukemaa :) ja nyt siis 11+0
 
Mulla paino oli ennen raskautta 90kg. Pääs nousee kun vuoden olin melkein tekemättä mitään välilevynpullistuman takia.
Nyt paino näytti olevan 88,5kg ja viikkoja on 10+6. Ja mä en käsitä miten toi tippuu tällä mun syömis määrällä :)
Edellisistä kuitenki lähti -10kg ja lähti vasta nousee pari kk ennen synnytystä, mutta sillon olin niin pahoinvoiva etten pystyny oikein syömään mitään.
 
12+3 taalla ja alkupaino oli se 52 ja tanaan aamulla oli tullut vahan ekstraa 52.7, mun toiveissa ois ettei se kovin nousis kun mun selka sanoo poks sitten aika helposti mutta kauhunsekaisin fiilarein jaan odottamaan mita tuleman pitaa, herkuttelun jatan viikonloppuun ja arkisin 0,5 kiloa rehua ja hedelmia paivassa ja iltaruuan jalkeen 1 pala tummaa suklaata tai sokerittomia viinikumeja pari on jalkkari.
pitkasta aikaa eilen fillaroin 20 km kotiin ajattelin kayda nukkumassa paikyt kotona ja menna salille, lihas on havinnyt kun ei oo tullut puntattua huonon olon takia.
 
Takaisin
Top