Pullonpyörittäjät

No meillä menee tällä hetkellä 210 ml viis kertaa ja kerran hiukan vähemmän, ehkä 180 ml... Että meillä vasta paljon menee... Kiinteitä ollaan aloiteltu ja se on aiheuttanut mahapurujen lisäksi ton vakiintuneen maitomäärän... Ennen meni lisäksi vieläpä tippa sillon ja tällön... Vieläkin välillään juodaan seitsemäs kerta... Onhan se liikaa joo...

Mä en käsitä, me edelleen vedetään se 100-120 ml 6 kertaa pvässä. Tosin sit saattaa ottaa lisää tunnin jälkeen joku 60ml mut kerralla ei mene enempää. Kiinteitä syödään 2 kertaa pvässä, hedelmä ja kasvis.
Kokonaismäärä maidon suhteen on kuitenkin yli litra. Meidän tyttö on joku napostelija. Tutti on kakkonen, kohta kolmoseen vaihto.

Ccix, meilläkin neiti syö 6 kertaa vuorokaudessa, 100-120ml kerralla, paitsi yöllä menee 150ml. Soseita ei olla vielä maisteltu, paitsi luumua vatsan toimintaan. Tarvis varmaan ostaa isompi reikäisiä tutteja, meillä ykköset käytössä.

Muokattu viimeksi:
Meillä menee maitoa 140-160ml/8krt/pv öisin menee 200ml... Neuvolan ohjeesta kiinteet aloitetaan "vasta 4kk" kun tyttö kasvaa hienosti maidolla... Tutti koko meillä edelleen 3, siirtytään 4 kun aloitetaan kiinteet:)

Minä en oo ees tajunnu että nuita tutteja on erilaisia, luulin että sit on vaan se vellitutti. Mitäköhän mun kannattaa nyt sit ostaa? Meillä on ainun mam-pulloja. Neiti on huhtikuun alussa sen 4kk.

Nälässäkö sitä vauvaa sit täytyisi pitää? Kyl meillä menee tuo 180ml kerralla, kuudesti vuorokaudessa ja aivan älytön huuto jos loppuu kesken. Nyt toki mahatautia sairastellessa mennyt rytmi sekaisin ja syötetty pienempiä määriä useammin. Välillä nuo neuvolan tätit kertoo omia mielipiteitään faktoina ja voi sivuuttaa ihan nyökyttelemällä ja jatkaa omaan malliin :)

Jep, itsekin mietin, että pitäiskö neuvolatädin mielestä nyt alkaa vähentelemään maito määriä, mutta sanoi ettei tietenkään määrää vähennetä, vaan samaan malliin jatkaa ja kiinteät aloitetaan sillä samaisella viikolla kun poitsu täyttää 4kk. Nykyään osaan onneksi jotkut mielipiteet jättää huomioimatta ja käyttää sitä omaa maalaisjärkeä. :)

Ja meillähän on nyt tyttö jo 4kk. Maistelut aloitettiin 3,5 kuisena ja nyt ns syödään soseita (eli menee enempi ku pari lusikallista).

Tämä vaan ku me ollaan näit marraskuisia, etten tässä ohjeista ketään kiirehtimään kiinteiden suhteen. Esikko kyllä aloitti soseet jo 3 kuisena ku söi niin paljon :)

Mielenkiinnosta kyselen: montako kertaa täysin korvikkeella olevaa lasta suositusten mukaan syötetään (min-max)? Haluisin verrata täysin äidinmaidolla elävään. Ja jos näissä on eroa, niin tietääkö joku miksi?

Suositellaan, että vauvantahtisesti. Eli vaihtelee vauvakohtaisesti, että kuinka paljon kerralla ja kuin useasti. Suuntaa antavat määrät ja ohjeet löytyy tuosta thl:n linkistä :)

Siitä en huomannu niitä kertoja. Ja tuolla imetyksen puolella puhutaan tahdistetusta pulloruokinnasta, ei vauvantahtista. Meidän vauva ei ainakaan pulloa osaa itse tahdistaa vaan hotkis kaikki kerrallaan.

Tahdistetulla pulloruokinnalla tarkoitetaan eri asiaa kuin vauvantahtisella syömisellä. Tahdistettu on sitä kun annetaan maitoa pullosta niin pidetään taukoja jotta vauva ei syö yli oman tarpeen, löytyy yksityiskohtasemmat ohjeet googlella. Vauvantahtinen syöminen on sitä että annetaan maitoa kun vauva sitä haluaa, eli kun on nälkä. (Näin minä nämä ymmärrän, korjatkaa jos oon väärässä). Esim meillä välillä voi mennä kaksi tuntia edellisestä syömisestä ja toisinaan jopa viisi, yleensä se 3-4 tuntia. Viimisen maidon juo klo 20-22 ja päivän ensimmäisen klo 4.30-7.30 jossain tuossa haarukassa. 210ml on aika normi määrä kerralla ja noin kuus kertaa päivässä syö.
Eilen sunnuntaina tuli 3kk täytyy ja eka hammas puhkesi meen sankarilla

Jos täällä syötäis tahdistetusti niin neito repisi peli verkkarinsa. Täällä neiti syö sen mitä syö purkeen, pitää itse omat taukonsa. Ja silti ei mee tosiaan yli tarpeiden.. Sais syödä vähän enemmänkin :)

Juu meillä kans sais syödä enemmän kerralla ja harvemmin ainakin öisin. Nimmerkki herätys 1.5-2h välein yöllä (kin). No viime yönä tosin teki jonku yllärin ja nukku klo 21-4! Mutta minä valvoin klo 2-4 kun ei unta tullu.. huoh.

Timbe ostin mam pulloihin kolmostutit. Ne on liian löperöt vielä pojalle. Tänään ostin kakkostutit,mutta ei oo vielä kerinny testaan. Vellipääthän meillä on iltavellin kans ollu jo pitkään ja iltavelliä saaki meneen sen 130-140ml parraimmillaan, mutta pelkkää mölöä ei ykköstuteilla desiä enempää mee

Metsäläinen, kävin ostaan mammin kakkostutit, ja maitoa meni nyt enemmän kerralla! Jee! Mutta vähän hotkimalla se siitä kakkostutista menee, tarvii varmaan öisin syöttää niillä ykkösillä, ettei menis niin paljon ilmaa mahaan :)

Metsäläinen, mitä nyt olen lukenut sun viestejä, niin nostan sulle hattua kun jaksat pumpata maitoa vaikka väsymys sulla on varmasti kova! Muutenkin kun teillä yöunet tuollaisia ja heräilyjä noin usein, huh, kovasti jaksamista sulle! Kyllä varmasti teillä(kin) paremmat yöt ovat edessä! :)

Kiitos vain. No nyt on kyllä maaliskuun alusta jääny pumppailut 3krt/vrk. Öisin en enää lypsä ollenkaan. Että enempi mennään korvikkeilla. Päivälläkin lypsäminen alkoi olla haastavaa, kun poika ei enää viihtynyt makoilemassa edessäni niin kuin ennen, vaan hälle pitäs samalla viihdykettä järjestää.

Me koitettiin yöllä kakkostutteja. Vellin voimin nukku klo 21-0130, sitten söi kakkostutilla 120ml! Pari kertaa piti röyhtästä välillä, mutta muuten suju hyvin tuolla isommalla tutilla. Isommasta annoksesta huolimtta uudestaan oli nälkä klo 4... ja aamuherätys klo 0530.

Kattelin noita tuuti1:n ja tuuti2:n eroja ja täysin samat ainesosat ja makrot. Googlaamalla löytyi joku linkki kysymykseen valiolle, että mikä ero noilla on, niin tais olla vaan rautamäärä isompi ja joitain vitamiineja eri määrä. Taidetaan siis vaihtaa siihen kakkoseen ku saa litran purkeissa :)

Warheart, minä kysyin valiolta asiaa. Ja just vitamiineja yms on eri määrä niissä, muuten samaa tuotetta. Me vaihdettiin siihen kakkoseen alle 2kk iässä, kun ne pikkupurkit oli niin hankalia.

Takaisin