Pullonpyörittäjät

Positiivista huomata, et litrahinnalta tuuti2 litran purkissa ostettuna tulee 61snt/litra halvemmaksi ku tuo 0,5l purkeissa ostettu ykkönen. En ymmärrä miks ei tota ykköstä myydä litran pakkauksissa.
 
Mä ajattelin koklata tytölle nyt tuttelin jauhetta, se taitaa olla kaikista halvin, muille kyl soseiden alottamisen jälkeen sopinut ja toivon et niin nytkin... Ekas pitää juoda nannin 1 varastot tyhjäksi...
 
Voiks sen jauheen sekottaa ihan hanaveteen suoraan jos kiinteät aloitettu, eli ei tarviis vettä keitellä? Millaisessa pakkauksessa se on ja miten säilyy? Sehän helpottais tosiaan hommaa huomattavasti ja jos rahaakin säästyisi niin ois kokeilemisen arvoista :)
 
Mä sekoitan vedenkeittimessä keitettyyn (jäähtyneeseen) veteen, tulee 500g pahvipaketissa jossa 2 pussia ja skuuppa, kestää meillä 3-4 pv ja avattuna niitä voi säilyttää huoneen lämmössä, itse oon tehnyt päivän pullot aina kerralla kaappiin niin tarvii kun lämmittää :)
 
Niin ja vois kai ton periaattessa ihan hanaveteenkin tehdä ilman keittämistä, mut itsestä se tuntuu vaan vieraalle :)
 
Meillä on toiminut hyvin toi jauhemainen korvike, kun valmiiksi keitetty vesi termarissa kuumana ja yhdessä tuttipullossa kylmänä. Niistä vaan sopivan lämpöinen sekoitus vesi, johon jauheet mukaan.
 
Äääh, kävin googlailemassa nuita jauheita ja kaikki näyttäis sisältävän palmuöljyä, eikä ole suomalaisia :sad001 Ehkäpä me siis pitäydytään tossa tuutissa. Jännä ku Suomi kuitenkin maitomaa, eikä korviketta sit löydy ku yhtä merkkiä kotimaisena o.O
 
Saanenko kysästä et mikä vika palmuöljyssä? Tavallaan kateellinen mammoille jotka voi imettää kun tää pullo rumpa ja maitojen kanto on aikamoinen homma:sad001 mut toisaalta onhan tää vapaampaa kun pullottelee ja voi mieskin ihan erilailla osallistua:)
 
Paskalaatuista öljyä, joka voi aiheuttaa mahavaivoja, hapettuu elimistössä jne, en jaksa nyt lähteitä kaivaa. Maistuu aivan karmealta, en omaan suuhuni laita, niin en tarjoa lapsellekaan. En oikeastaan työnnä lapsen suuhun mitään mikä meidän auton tankkiin sopii :D

Kyl joo vituttaa, ahdistaa ja ärsyttää ku maidontulo loppui ku seinään :sad001 Jumalauta vaikka kaiken tein imetyksen eteen, ei tuttia, ei pisaraakaan pullosta, vauva jatkuvasti tissillä, muuttosiivouksenkin tein vauva tissillä, niin vittu ei! Maitoa ei tuu enää pisaraakaan... Mikä helvetti siinä on ku ne jotka haluaa imettää, monesti joutuu liian aikasin lopettamaan, vaikka kuin yrittää ja sit jotkut ihan vapaaehtoisesti haluaa teollista korviketta työntää vauvalle kun ei jaksa/viitsi/halua imettää. Tokihan äitiys on paljon muutakin kun imetys, nykyaikana onneksi on mahdollisuus ruokkia vauva korvikkeellakin. Tässä kiinteiden aloituksesta lukiessa on tullut monesti itkettyä, kun eipä tunnu muuta löytyvän ku täysimetys sitä ja äidinmaito tätä. Vitun paha mieli edelleen imetyksen loppumisesta, niin aina se vaan pomppaa silmille jostain :sad001 Ääh, pikkusen meinaa väsy painaa, mut välillä kai pakko tuntojaan purkaa. Suomessa toimii erittäin mahtavasti tämä syyllistävä ilmapiiri! Kytätään ja odotetaan, että päästään arvostelemaan... Hohhoijaa. Että huomenta vaan :D
 
Mainitaan nyt erikseen vielä palmuöljyn ilmastovaikutukset,vaikkakin luulis kaikilla olevan tiedossa. Monet boikotoi biodieseliä, joka palmuöljystä valmistettu, juuri ilmastovaikutusten vuoksi, mutta suurin osa palmuöljystä menee kuitenkin ruokateollisuuden käyttöön. Toki nykyaikana harvaa kiinnostaa ympäristö, ihminen on ainut eläin joka vapaaehtoisesti paskoo omaan pesäänsä :sad001
 
Mä koitin muutama viikko sitten tuutia taas, mutta ei se edelleenkään meiän pojan masulle sovi. Poika vaan innoisaan joi tuutia. Vissiin paremman makusta kuin tuo pepti1 jauhe joka muuten ainoona passannu masulle.

On siirrytty kakkoskoon tuttehin mutta kertaannokset 60-80ml luokkaa! :/ Sitten yölläkn kahen tunnin välein herää ja syö vähän. Höh.
 
Onko teillä metsäläinen ollut maitoaltistusta? Jos todetaan maitoallergia niin peptiä saa ostettua 65% edullisemmin apteekista ku tulee kelakorvaus. Meilläkin nyt pepti1 käytössä ja ensi viikolla maitoaltistus neuvolan kautta. Viimeksi kokeilin nutrilonin hypo allergicia neidille niin heti refluksi oireet paheni..
 
Joo pääsiäistä ennen oli keskoslääkärissä jotain pihetta, että allergiaa voitas testata.. ens viikolla neuvola, niin täytyy sielä muistaa kysyä. Käupä kertomasa miten altistus teillä suju. Jotenki oon varma että poika saa altistuksesta kauheet mahakivut enkä haluais niiyä aiheuttaa..
 
Meillä esikoisella altistuseni siten, et ekana siveltiin poskelle maitoa ja katottiin reaktio. Sen jälkeen aloitettiin 1ml suuhun ja määrä kasvoi vähitellen. Altistus jatkui kotona ja vasta kotona alkoi kaarioksentelu ja saatiin lopettaa altistus. Meillä oli käytössä aivan törkykallis korvike, että kelakorvaus oli pakko saada. Jos itse ei koe diagnoosia tarpeelliseksi, niin eihän tuo ole pakollista lähteä vauvaa huudattamaan. Pitää vaan maidottoman linjan, niin suolisto saa rauhassa kehittyä, yleensä maitoallergia väistyy kouluikään mennessä. Meidän tyttö kesti pieniä määriä maitoa jo parin vuoden iässä :)
 
No toi pepti maksaa sen 33e prismassa ja 45e apteekissa noin 5-6pvää purkki. Meillä viimeksi paheni oireet vasta seuraavana päivänä, kun kokeiltiin toista. Ollaan nyt puolitoista kuukautta menty peptillä, että kalliiksihan tuo tulee. 3-4 tuntia tehdään altistusta siellä neuvolassa ja sit jatketaan viikon verran kotona.
 
Joo onhan nuo kalliita :sad001 Meillä onneks tyttö söi sillon vaan puolisen litraa päivässä, 30e kieppeillä oli litrahinta, ettei kyl paljoo naurattanut viemäriin kaataa... Sillon tehtiin altistus vielä sairaalassa ja sai jonottaa, et semmonen tonni paloi pelkkään korvikkeeseen odotellessa. Käytiin yksityisellä, kunnallisella ois jono ollu vielä pidempi. Huh huh, ei tuu vauvan allergiat halvaksi!
 
Pakko nyt itelläki avautua..Eräässä yhteydessä kerroin (siis en täällä foorumilla..) että mulla loppui maidontulo nyt kun poika alkaa olla 4 kk vaikka olisin kyllä halunnut imettää. No, siitä sain sitten paskaa niskaan että maidontulo ei noin vaan lopu. No, enpä viitsinyt sen kummemmin alkaa erittelemään että tässä on ollu vaikeita aikoja, kriisi parisuhteessa jo ennen pojan syntymää, melkein ero...jatkuva stressi päällä ja sairastelua. Silti tsempannu imetyksen kans ja saanu jatkumaan "näinkin pitkään". Tuli vaan paha mieli tuosta..joku täällä mainitsikin tästä vallitsevasta syyllistävästä ilmapiiristä :sad001 Vaan ei pitäs kenenkään tuomita jos ei imetä, mikäli ei tiiä taustoja.
 
Tuuliina, ja vaikka tietäiskin taustat, niin se ei oo kenenkään muun asian kuin sen Äidin joka on kyseessä. En muutenkaan ymmärrä ihmisiä ketkä spekuloivat imetystä tai pulloruokintaa, keskittyisivät omaan elämäänsä.. Yhtälailla ne lapset kasvaa ja kehittyy rintamaidolla tai korvikkeella. Argh! Älä välitä moisista idiooteista!
 
Jep, mä ainakin mainitsin aiheesta. Mä oon herkästi syyllistyvää sorttia ja halusin todellakin imettää! Meillä kävi niin, et muutto tuli 3 viikkoa synnytyksen jälkeen ja kahdestaan miehen kans roudattiin kamat ku muuttoapu feilas. Oltiin kaikki flunssassa, onneks isommat lapset sentään hoidossa
. Olin viikon jo nukkunut n.tunnin yössä. Maito loppui muuton jälkeen ku seinään. Mä oon kaks imetystä lopettanut ja tiedän miten se maito pakkaantuu ja sattuu helvetisti jos ei saa tissejä tyhjäksi ni nyt ei mitään. Kyllä se satuttaa ku joku tulee kertomaan kuin se maito ei lopu ja imettää vaan. Jepjep. Mut kyl tästä yli pääsee, entistä kyynisemmin vaan suhtaudun muihin ihmisiin ja varmasti sanon takasin jos alkaa vituttamaan kunnolla. Ehkä niillä pätijöillä ei muita saavutuksia ole elämässä kun imettäminen? Surullista jos toisen epäonnistumisesta saa jotain kiksejä ja paremmuudentunteen... Ruokaa se on korvikekin vauvalle, läheisyyttä voi muutenkin antaa kun imettämällä. Lapsen kasvatus taas riippuu ihan muista asioista ku tisseistä. Ei sen niin pitäs olla, et hävettää kaivaa tuttipulloa julkisilla paikoilla :sad001
 
Takaisin
Top