Pullonpyörittäjät

En lypsä, menee kyllä kaikki keskittyminen siihen imetykseen, vauva on viin venkura :D
Olen suihkutissi ongelmaan kokenut hyväksi ainakin pumppaamisen ennen imetystä.
Mutta siis tämä pumpulle herumattomuus on ongelma, koska pääasiassa vauva saa äidinmaitoa pelkästään pullosta, koska imettäessä menee niin paljon ilmaa masuun ja sitten onkin yhtä huutoa. Tämä ongelma kadonnut pullosyönnillä. Nyt kuitenkin pumpulle heruminen aivan surkeaa joten olen päivittäisiä imetyskertoja koittanut lisätä- menestyksellä että vauva huutaa masuvaivojansa=ilmaa. Ja kiukuttelee suihkutissin takia, ja sen takia kun on tottunut saamaan maitoa nopeammin kun pullosta syö. Vinkkejä kaivataan?! :)
 
Mulla auttoi suihkutisseihin imetysasentojen vaihto, siis kesken imetyksen, esim aluksi istuen vauva sylissä ja rinta 'alaspäin'. Sitten siitä melko pian takanoja asentoon, jossa maidontulo tuntuu vähön hidastuvan ( vauva pystyasennossa hajareisin oman reiden päällä). Sit mä oon yrittäny kiukuttelun mukaan vaihdella asentoa, milloin tarvii nopeampaa maidontuloa ja milloin hitaampaa. Välillä melkoista keinuttelua kyllä... joku keinutuoli ois varmaan ihan huippu.
 
Mulla ainakin heruu pumpulle toisesta tissistä vaan kun syötän samalla toisesta. Eli samaa tahtia heruu kuin toinenkin. Jostain syystä toinen taas heruu pullolle ilman vauvaakin. Henkimaailman juttuja. Mut sitä koittaisin. Ja suihkutisseihin voi auttaa et syöttää peräkanaa samasta rinnasta kaks kertaa aina.
 
Mulla on maidontulo nyt tosi vähäistä :sad001 Heruu kyllä pumpulle edelleen mutta se mitä saan pumpattua ei vastaa ollenkaan pojan maidontarvetta! Istun iltaisin 16-18 pumppaamassa ja yritän saada kropan tajuamaan että maitoa tarttee nyt lisää. Poika ei suostu tissillä enää olemaan!!! :sad001 On tottunut saamaan vissiin pullosta niin paljon helpommin... Mutta tosiaan korviketta on nyt mennyt kolmena iltana noin 150ml, muuten oma maito riittänyt yöt ja päivät. Mutta pistää kyllä surulliseksi kun ei oma maito riitä eikä pieni enää halua tissistä syödä. :sad001
 
Niiinu, muistan kyllä tuon tunteen, mutta ajan kanssa on oppinut olemaan armollinen itselleen ja hyväksynyt, että poika syö nyt korviketta. Hienosti lapset kasvaa korvikkeenkin avulla :)
 
Niiinu, liity ihmeessä imetyksen tuki ry:n faceryhmään, saisit hyvää apua, jos kuitenkin haluisit jatkaa imetystä? Ihan tosi hyvin auttavat siellä! Josko vauvalla on vain kausi. Tahdistettuna pullosta tai hörpyttämällä, niin jos palaisi taas tissillekin, jos eka pahimman nälän täyttää hörpyllä vaikka?
 
Kyseisessä ryhmässä olinkin, mutta suurin osa ryhmään kuuluvista tuntuu olevan niin fanaattisia ja ehdottomia täysimetyksen suhteen, että juuri "erosin" kyseisestä ryhmästä. Pitääkin tutustua tuohon tahdistettuun pulloruokintaan/hörpyttämiseen. Kiitos vinkistä! :)
 
Niinu joo. Mä en oikeen jaksa lukee mitään niitä avoimia kysymyksiä just sen takia. Tukiäidit ei vastaa fanaattisesti :) mikähän siinä onkin et aina ne ääripäät on netissä eniten äänessä, kun tolkun ihmiset on hiljaa. Mulla olis kyllä imetys loppunu jo moneen kertaan kipuun tai luuloon et maito loppuu, jos en olis sieltä lukenu vertaistuesta ja neuvoja.
 
Meillä on kanssa pullovauva. Sairaalasta asti meni korviketta tissi maidon lisänä ja sit 1kk iässä siirryttiin kokonaan korvikkeeseen. Käytössä nan1. Tytöllä on nyt ikää 3kk ja 2 viikkoa. Meillä on kans tosi "kiinnostunut" syömisestä ja selkeästi nyt alkanut jo tajuamaan jos mä vaikka syön hänen edessään ja suu alkaa lopsumaan ja aukeilemaan.

Meidän maito määrät on ollu kans tosi isoja, kerralla menee yleensä n. 240ml ja syöntivälit pari tuntia. Vuorokaudessa menee korviketta 1500-2000ml. Saatiin neuvolasta suositus kokeilla maissivelliä sellaisenaan tai maidon seassa jotta vatsa täyttyisi vähän paremmin ja pienemmällä määrällä mutta en huomannut siitä mitään eroa. Nyt ollaan sit parin viikon ajan "omalla luvalla" äidin vaistoon luottaen maisteltu soseita, lähinnä maissi ja kasvissosetta ja muutamaa hedelmämakua. Tästä on ollut selkeä hyöty jo heti huomattavissa. Kakka tulee edelleen normaalisti jokatoinen päivä niinkun alusta asti. Vaikka määrät on valtavia ja ruokahalu suuri niin silti paino menee miinus käyrää ja on todella pitkä ja hoikka tyttö, nyt reilu 3kk iässä oli 5,6kg ja 63cm. Kasvu on kuitenkin tasaista tolla omalla käyrällään niin en oo huolestunut ja tyllerö ei edes puklaile ikinä joten siitäkään ei tarvi olla huolissaan.

Vauvat on niin erilaisia että näitähän on vähän vaikea vertailla :)
 
Kuinka paljon teidän vauvat syö korviketta ja paljonko on ikää? Meillä ikää nyt 11 viikkoa ja korviketta menee yleensä noin 150ml, eilen illalla meni 180ml ensimmäisen kerran. En tiedä vaikuttiko tuo isompi määrä yöuniin kun nukkui 13h putkeen, ja vasta sen jälkeen heräsi ekan kerran syömään.. :)
 
Talvitintti, meidän vaavi saa pumpatun maidon lisäksi noin 150-200ml korviketta päivässä. :) Iltaisin kun en jostain syystä pumpulle enää heru. Voi kun oisikin vaikuttanut meillä unen määrän tuolla tavalla! Herää jopa useammin syömään kun tulee täyteen pienemmästä määrästä... :/
 
Meillä menee noin 120ml kolmen tunnin välein päivällä. Illalla kahdeksan maissa noin 130ml ja sit 4-5 aikaa yöllä noin 130ml, aamulla herätään 8-9 aikaan :) Ja ikää on nyt 3kk.
 
Meillä typy 3kk, 160-200ml menee ja syöttöjä 6 vuorokaudessa yleensä.
 
Meillä menee max desi maitoa/korviketta per laaki. Iltavellin saattaa imasta isomman erän eli n. 120-140ml kerralla. Velli menee vellitutilla, muuten käytetään mam:n ykköstuttia. Onko teillä muilla jo isompi röörisiä? Kannattasko kokeilla isompiröörisempää tuttia korvikkeelle, jos sais sillä keinoin kerta-annosten määrää nostettua?
 
Meillä nuo ainun perustuttiosat tuntunut hyvin riittävän. Voihan sitä kokeilla tarpeen mukaan toista tuttiosaa, josko sitä maitoa sit menis enemmän :)
 
Meillä on kakkospisaran tutteja. Ykkösillä alkoi syömiseen kulua melkein tunti kerralla.... Se oli jo hiukan liikaa...
 
Kirjoittelin tästä joulukuun mammat - osioon, mutta laitanpa tänne vielä erikseen, että pojalla nyt ikää 3kk ja kerralla korviketta menee noin 180ml, 5 - 6 kertaa päivässä syödään. Neuvolatäti oli sitä mieltä, että tuo määrä on hänen mielestään liikaa, itse vähän hämmästyin tästä kommentista. Etenkin kun Nannin jauhemaitopurkissa lukee, että 3 - 4 kuukautiselle vauvalle 180ml :eek: En kuitenkaan tästä kommentista harmistunut, sopusuhtainen poika ja pituuskasvu on niin huimaa, että painokäyrä meni miinuksen puolelle.
 
Nälässäkö sitä vauvaa sit täytyisi pitää? Kyl meillä menee tuo 180ml kerralla, kuudesti vuorokaudessa ja aivan älytön huuto jos loppuu kesken. Nyt toki mahatautia sairastellessa mennyt rytmi sekaisin ja syötetty pienempiä määriä useammin. Välillä nuo neuvolan tätit kertoo omia mielipiteitään faktoina ja voi sivuuttaa ihan nyökyttelemällä ja jatkaa omaan malliin :)
 
Takaisin
Top