Pullonpyörittäjät

Me saatiin peptistä ohje, että pitäisi käyttää tunnin sisään sekoituksesta. Oon joskus maistanut sitä seisonutta maitoa niin on kyllä eri makuista kuin just tehty. Mulla on keitetty kuuma vesi termarissa ja kylmä pullossa ja niistä vaan sopiva sekoitus ja jauhot mukaan :happy: Reissussa ei yksinkertaisin vaihtoehto, joten sillon saattaa olla vaan vesi pullossa, jonka lämmitän mahdollisuuksien mukaan.
 
Keitetty vesi jääkaapista, mikron kautta ja jauheet sekaan. Ei oo sen kummempaa kuin korvikkeen lämmitys. Valmiiksi ei enää saa tehdä, joskus muinoin sai vuorokauden maidot tehdä valmiiksi...
 
Koska niissä jauheissa voi olla se bakteeri.. Joka voi aiheuttaa vakavan ruokamyrkytyksen... En muista niin tarkkaan mut joku tollanen se oli se syy. En jotenkin näe ongelmana tota veden lämmitystä ja jauheen lisäämistä niin en oo mokomaa sen tarkemmin enää pohtinut...
 
Ok, kiva tietää:) olen siis iät ja ajat tehny päivän pullot jkaappiin, taidanpa sen sit lopettaa:)
 
Itekin sillon 10 vuotta sitten aina laitettiin valmiiks koko päivän satsi. Että oikeastaan en tiedä missä kohtaa se muuttu se suositus mut kaveri ensin siitä kertoi kun sai joskus kolme vuotta sitten vauvan ettei saa enää tehdä. Olisko sitte käyny jotain vai miksikä muutettu... En uskaltanu sitte juu kokeilla ku mulla on tunnetusti se huono tuuri...
 
Itsekin yrittänyt googlettaa mut löytyy vaan mammojen turina ketjuista tietoa puolesta ja vastaan... Kaikkeenhan se riski on olemassa, ruokamyrkytyksestä->auton alle jäämiseen... Anyway eipä toi mun maailmaa kaada vaikka tekisikin vaan yhtä annosta kerrallaan kun mulla veden keittimessä muutenkin jo keitettyä vettä ja "dosenttikin" löytyy:) tottunut (kaavoihin kangistunut) tekemään asiat tietyllä tavalla, eikä ole käynyt mielessäkään mikään pöpövaara:/
 
Heippa pullonpyörittäjät, kirjottelen tänne pitkästä aikaa. :)

Kuinka usein ja minkälaisia määriä teidän vauvat juo pullosta nykyään? Meillä noin 2 - 3 kk sitten maidon juonti vähentyi äkillisesti, yhtäkkiä pullosta juotiin enää kaksi kertaa päivässä, nykyään kerran päivässä, hyvällä tuurilla pari kertaa. Nykyään pullosta juo vain yöunilta herättyään, ja silloin menee noin 200 - 210ml. Lounaan ja päivällisen yhteydessä tarjoan nokkamukista maitoa, muutamia kulauksia ottaa mutta isoja määriä ei mene. Yritän välillä ennen ruokaa tarjota maitoa jos silloin menisi alas, mutta ei kelpaa. Ja etenkään ruuan syötyään ei kelpaa. Neuvolaan olen soittanut ja sanonut asiasta, mutta neuvolatädin mielestä ei vielä pidä asiasta huolestua.

Ajattelinkin kysyä onko muilla maidon juonti vähentynyt. Välillä kyllä mietityttää kun korvikemaidosta saisi tarvitsemansa aineet ja noin vähän menee.. :confused005
 
Meillä menee maitoa vähän vaihtelevasti. 5 kertaa sitä tarjotaan, mutta aina ei paria hörppyä enempää ota. Jos toistuvasti kieltäytyy maidosta niin oon laittanu maitojauhetta soseen sekaan ja pitkin päivää ja ruokailun yhteydessä tarjonnu vettä. Etenkin hellepäivinä maidon juonti tökkii.
 
4 kertaa päivässä menee maitoa, melkein se 8dl edelleen, kyllä mä edelleen korvailen hiukan ruokia maidolla jos ei uppoa just kun ajattelen sen olevan vielä aika tärkeää...
 
Meillä menee maitoa vielä ihan hyvin. 4-5 kertaa tarjotaan ja myös juo. Yhteensä noin 6-7dl vuorokaudes. Vettä juo kanssa mielellään kuumina päivinä.

Kuinka orjallisesti ootte noudattanut tota normi maidon aloitusta? Mä ajattelin et ku mittariin tulee 9,5kk, eli siinä syyskuun alussa aloitellaan hapanmaitotuotteet ja siit kk niin alan kyllä totuttaa jo normimaitoon. Syynä lähinnä toi hoito, kun pitää sinnekin sit raahaa korvikkeet... :/
 
Meillä menee edelleen se hieman vajaa 8dl maitoa. Aamulla 200ml ja ruokailujen jälkeen aina 140ml.

Hapanmaitotuotteet otetaan siinä 10kk kieppeillä ja sit jos hyvin sopii, niin maitotuotteita ruuan seassa kypsennettynä ja sit ihan normaalia maitoa. Ei varmaan ihan sinne vuoden ikään asti odotella,vaan just siinä 11kk alettaisiin vähitellen totuttaa ja siirrytään muutenkin täysin samaan ruokaan muiden kans :)
 
Meillä menee maitoa 500-700ml päivässä. Välillä enemmän välillä vähemmän:) hapanmaitovalmisteita ollaan annettu siinä 10kk ja sit tavan maitoa siinä 11kk ruokajuomana:)
Tosiaan maito väheni meilläkin ihan ykskaks ja ruuan määrä suureni, ruokaa menee semmoinen 2dlx4/pv
 
Kiitos vastauksista. :) Mekin tarjotaan maitoa 5 kertaa päivässä, mutta yleensä vain sen yhden kerran ottaa.
 
Kannattaa sit vaan lisäillä ruokiin just jauheena vaikka. Puurot maitoon jne... Niin tulee sitten ees jonkun verran.
 
Meillä menee se 8-10dl päivässä, mut sose määrät on vielä aika pieniä. Nyt on neljä sopivaa ruokaa tällä hetkellä, joita yritän vaihdellen antaa. Kuinka teillä menee ruokarytmit ja paljon menee ruokaa kerralla?
 
Meillä menee kans 4 ateriaa aamu/iltapala ja lounas/päivällinen
Ap klo 6-7 (kun herätään)
Lounas 10.30-11
Välipala maito 13 (kun herätään päikkäreiltä)
Päivällinen 15-15.30
Iltapala18-18.30
Unipullo kun lähetään nukkumaan ja yöllä syyään 1-2kertaa, ruualla tarjolla korviketta ja puuroihin lisätty korvikejauhetta:)
Välipaloja meillä ei syyä (tai todella harvoin joka tapauksessa) kun sit juo kovin vähän ja ateriat menee leikiks!
 
Takaisin
Top