Pulinaketju

Ovulaatio, tässä ote yhdestä maikkarin sivuilla olevasta tekstistä:

"Silloin kun ovuloin, näen mahdollisia seksikumppaneita kaikkialla. Ja ne miehet, jotka laittavat kropan veteläksi, ovat supermaskuliinisia. Työpaikalla liikkuvat "remonttireiskat" saavat miettimään, onko kokoushuoneessa lukko ovessa ja hyvä äänieristys. Miesten ei tarvitse edes olla mitenkään hyvännäköisiä, riittää kun ovat hyvin miehisiä silmissäni. Saatan tuijottaa ulkomaalaistaustaisia, tummia ja karvaisia miehiä: "Tule ja halkaise minut". Näin kävi juuri vähän aikaa sitten metrossa. "

Tää on niin osuvasti kirjoitettu :joyful: ja ovulaation jälkeen, samat tyypit, no thanks! :grin

Tässä koko teksti
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...paras-aika-harrastaa-seksia/6863794#gs.qhfzvi
 
Hauska yhteensattuma, että meillä kävi lähes sama viime viikolla. Miehen piti mennä eilen pakastustestiin, kun luovuttaa siittiöitä ja pidättäytyminen 3-5 päivää. Lauantaina mies kävi muhun ihan kuumana ja mä olinkin huomannut limoja, mutta ajattelin ettei tässä kierrossa varmaan ole ovulaatiota ( koska oli jo kp 32 keskenmenon jälkeen). No, eipä siinä malttanut sitten kesken jättää. Sunnuntaina tein ovulaatiotestin ja selkeä plussa siinä oli ja ovulaatiokivutkin tuli. Mä en yhtään yrittänyt miestä saada hommiin sunnuntaina, mutta hän oli taas niin himoissaan, että lippuun asti meni. Ei se haitannut, koska mustakin ovulaatioseksi on ihan parasta. Mies siirsi aikansa perjantaille.
Meillä siirtyi viikolla aika, eli ensi tiistaille. Toivon mukaan viikon loppuun mennessä tää ovulaatiohimotus on jo ohi, ja onnistuu se parin päivän tauko. (Felicitaksen ohje oli 2-5 päivää) Mulla nyt tuskin munasoluja irtoaa enää, mutta toisaalta, sitä mahdollisuutta olisi ollut rikollista jättää huomioimatta.
 
Ovulaatio, tässä ote yhdestä maikkarin sivuilla olevasta tekstistä:

"Silloin kun ovuloin, näen mahdollisia seksikumppaneita kaikkialla. Ja ne miehet, jotka laittavat kropan veteläksi, ovat supermaskuliinisia. Työpaikalla liikkuvat "remonttireiskat" saavat miettimään, onko kokoushuoneessa lukko ovessa ja hyvä äänieristys. Miesten ei tarvitse edes olla mitenkään hyvännäköisiä, riittää kun ovat hyvin miehisiä silmissäni. Saatan tuijottaa ulkomaalaistaustaisia, tummia ja karvaisia miehiä: "Tule ja halkaise minut". Näin kävi juuri vähän aikaa sitten metrossa. "

Tää on niin osuvasti kirjoitettu :joyful: ja ovulaation jälkeen, samat tyypit, no thanks! :grin

Tässä koko teksti
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...paras-aika-harrastaa-seksia/6863794#gs.qhfzvi
Mä huomaan, että mies käy muhun aina kuumana ovulaation aikaan, vaikka en sille raportoi kierron vaiheita. En itse välttämättä joka kuukausi ovulaation aikaan ole erityisen puutteessa, mutta lämpenen kyllä supernopeasti.
 
Olin juuri työterveyslääkärin vastaanotolla, kun toivoin lähetettä ferritiinin mittaukseen. Sainkin lähetteen ja hän laittoi myös jotain muita mittauksia, joista sanoi että vaikuttavat hedelmällisyyteen. Kerroin, että mulla on vuoden sisään ollut 3 keskenmenoa ja 2 kemiallista ja hän sanoi, että on pieni ihme, että tässä iässä (44) hedelmöittymisiä on ollut noin monta. Hän oli sitä mieltä, että nuo viittaisi siihen ettei vielä ole liian myöhäistä. Mä itse olen kyllä luopunut toivosta ja tällä hetkellä se jopa tuntuu ihan siedettävältä. Mutta eihän me ehkäisyä olla otettu käyttöön, että sinänsä ”yritys” jatkuu.
 
Ihana kun sait työterveydestä noita. Kun olin aloittelemassa esikoisen hoitoja, kävin työterveydessa kyselemässä kokeita, ja meidän firmalla oli sellainen sopimus, johon ei kuulunut mitään hedelmättömyyden tutkimuksia. Se oli se viimeinen niitti, joka sai minut irtisanoutumaan siitä työpaikasta.
 
Muokattu viimeksi:
Kävin tänään siellä tyhjennyksen jälkeisessä kontrollissa. Keittosuolaruiskutus tehtiin eikä gyne saanut kohtua kunnolla "näkyviin". Pyysi kollegankin katsomaan. Päätyivät sitten että kohtu tähystetään nukutuksessa ja mahdolliset poikkeemat tutkitaan siinä, kiinnikkeet ja residuat poistetaan. Kävin verikokeessa vielä käynnin jälkeen ja viikossa hcg laskenut 111->62. Kysyin ja gyne suositteli siirtämään lapsettomuuspkl aikaa, että hormonitasapaino mun kehossa tasottuu, jotta voin verikokeisiin mennä. Ajan siirtäminen ei muutenkaan haittaa, koska sain tiistaina ekan koronarokotteen ja siinä suositus ettei raskautus 2kk aikana.
 
Nyt ollaan niin syvällä suossa että ei voi kohta syvemmällä olla:banghead: työt kaatuu niskaan ja koipi teki lopun taas ja juu arvatkaa eväsivätkö työn tekijän:banghead: No juu et silleen..sori avautuminen näin mut oli pakko purkaa ku muuten pää hajoo
 
Pp7, voi kun merkkaisi hyvää, että näkyy näin aikaisin.
IMG-20210118-WA0008.jpeg
IMG-20210118-WA0008.jpeg
 
Täällä päädyttiin vielä kerran omilla soluilla koittamaan. Menopur 450 Ky annostuksella eli suurimmalla mahdollisella. Huomenna ultra neljän pistospäivän jälkeen, näkeepi onko mitään tapahtunut. :nailbiting:
 
Tsemppiä ultraan @MiuMau79 toivottavasti lähtee hyvin kasvamaan!

Varovaiset onnittelut :dance008 @Peppipupu Toivotaan vahvistumista!

on: Raskaustesti haalenee lupaavasti joka päivä kkm:n jälkeen. Enää pientä ruskeaa vuotoa.
Päädyin MVA imuun päivystykseen liiallisen vuodon takia kun lääkkeellinen tyhjennys oli kestänyt 6 päivää.
Kaksi pussia verta sain ja onneksi sen jälkeen olo onkin ollut aika normaali. :)
 
Sain tulokset verikokeesta. Kaikki muut arvot oli hyvät mutta ferritiini 8. Hb oli mulle jopa korkeahko 137 eli ei todellakaan näy siinä vielä rautavarastojen hupeneminen. En tiedä paljonko ferritiini on ollut ennen tätä viimeisintä keskenmenoa, mutta olisikohan siinäkin voinut olla osa syytä? Nyt sitten rautakuurille.
 
Hui Marcipa, onpa ollut tyhjät rautavarastot :sad001 Tuo hb ei tosiaan kerro niistä varastoista mitään kuin vasta pitkällä viiveellä, oli suunta sitten mikä vaan. Onhan näilläkin palstoilla ollut tietoja, että tyhjät tai lähes tyhjät rautavarastot vaikuttavat jopa raskauden alkamiseen. Se voi hyvinkin olla totta. Siitä en kyllä tiedä, voisiko sillä keskenmenoon olla vaikutusta, jotenkin tuntuisi siltä että ei, kun jotenkin ajattelen, että alkiossa on jokin geneettinen vika, eikä se kehity siten kuin pitäisi. Voin hyvinkin olla väärässä, tämä nyt on tämmöinen maallikon arvio asiasta.
 
Mulla on torstaina uusi ultra, ensimmäisessä ei näkynyt vielä alkiota. Olenkin ollut tässä viikon yllättävän rauhallinen, kohta tarvitsen paperipussia. Yritän tässä lohduttaa itseäni, että voihan olla että tämä ensimmäinen raskaus päättyy onnellisesti.
Mä saan vielä jonkun ahdistuksen päälle tästä kaikesta stressaamisesta
 
Hui Marcipa, onpa ollut tyhjät rautavarastot :sad001 Tuo hb ei tosiaan kerro niistä varastoista mitään kuin vasta pitkällä viiveellä, oli suunta sitten mikä vaan. Onhan näilläkin palstoilla ollut tietoja, että tyhjät tai lähes tyhjät rautavarastot vaikuttavat jopa raskauden alkamiseen. Se voi hyvinkin olla totta. Siitä en kyllä tiedä, voisiko sillä keskenmenoon olla vaikutusta, jotenkin tuntuisi siltä että ei, kun jotenkin ajattelen, että alkiossa on jokin geneettinen vika, eikä se kehity siten kuin pitäisi. Voin hyvinkin olla väärässä, tämä nyt on tämmöinen maallikon arvio asiasta.
Luin muutaman jutun, joissa sanottiin, että matala ferritiini mahdollisesti aiheuttaisi myös keskenmenoja. Siis mulla varmaan todennäköisintä on vanhat munasolut ja geneettiset viat, mutta ties vaikka olisi jotain vaikutusta ferritiinilläkin ollut. Mulla tässä oli kuitenkin vuoden sisään 2 kemiallista raskautta (joista tavallista menkkavuotoa runsaampi vuoto) ja 3 keskenmenoa, joten rautavarastot olleet ehkä huonot jo ennen tätä viimeisintä keskenmenoa.
 
Takaisin
Top