Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Eikö se veritesti näyttäisi selkeämmin pitoisuuden ja etenemisen?Mä haen pcitä ja rfsuta ja digin. Meinasin etten mene veritestiin. Mä kun tulen raskaaksi helposti mutta loppuun asti ne ei mene.
Tällä kerralla Toivotaan elävää ja elinvoimaista tulosta! Milloin on vko 7?Yölento : veritestin sijaan mennään vko 7 ultraan mieluummin. Koska viimeksi arvot nousi,mutta ei elävää ultrassa.
Me ollaan lapsen kanssa menossa puheterapiaan ensi viikolla äännevirheiden vuoksi. Hän puhuu kyllä paljon, sanavarasto on laaja ja lauseenrakenteet pitkiä ja oikeakielisiä, mutta äänteitä puuttuu ja hän korvaa ne epätyypillisesti.Täällä on mietinnässä puheterapia Päiväkodista tuli viestiä, että ehkä voisi olla syytä yrittää päästä pojan kanssa puheterapeutin arvioon. Poika on nyt siis 3v 4kk noin suurin piirtein. Neuvola taas odottaisi syksyyn ennen toimenpiteitä, jos silloin näyttäisi olevan tarvetta. En nyt itse ole huolissani vielä, kun kehitystä kuitenkin on koko ajan, ja ymmärryksessä ei ole mitään vikaa, oikeastaan päin vastoin, kun arkea eletään eikä itse aina muista, että täällä on jo kolmaskin hoksaava korvapari, hyvin osaa poika jo poimia asioita puheista
Kovasti poika kyllä juttelee kaikenlaista ja itsekseenkin leikkiessään höpisee ihan koko ajan. Suurimmasta osasta sanoja saa jo kohtuullisen hyvin selvää, mutta tietysti äänteitä puuttuu. Mutta niissäkin on ajan kanssa jo tullut kehitystä, ja jotkut äänteet tuleekin joskus ihan oikein, vaikka suurimman osan ajasta puuttuvatkin. Olisi kai se hyvä arvioon päästä, mutta ehkä sitten syksyllä, jos nyt on vielä kovin epäselvää tuo pojan puhe. Totta kai minäkin joudun välillä kyselemällä selvittämään, mitä poika tarkoittaa, ja joskus ei vaan selviä millään, mitä sanaa poika tapailee. Mutta arkiset jutut, syömiseen, juomiseen, pukemiseen yms. on ihan ymmärrettäviä puheita jo.
Olen koittanut saada poikaa mukaan jonkinlaiseen suujumppaan, mutta ei oikein taida olla mielenkiintoa sellaiseen. Mutta koitan nyt jatkossa panostaa siihen asiaan. Paljon poika kyllä toistelee sanoja koko ajan, ehkä se puhe tästä sitten ajan kanssa kehittyy suotuisaan suuntaan.
Yölento 10.2. jälkeen! Ei onneksi tarvitse kauaa odottaa!
Voi että miten kaunis näky Onnea Peppipupu!!Alimmat kaksi tänään iltapisusta, ehkä voi hetkeksi hengähtää. Aamulla viikkodigi ja virallinen testipäivä.
Heippa pitkästä aikaa.
Rakenneultrassa käyty reilu viikko sitten ja kaikki oli hyvin..meille olisi pieni poika tulossa. Laskettuaika pysyi samana vaikka vastasi paria päivää isompaa on kyllä helpottunut olo ja onneksi pahoinvointi on nyt loppunut kokonaan.
Nyt mennään jo rv 22. Liikkeet tuntuu päivisin ja mieskin tuntee jo masun päältä. Mä niin rakastan tätä keskiraskauden aikaa, kun masu on jo ihanasti pyöristynyt mutta olo ei oo vielä niin tukala. Mulle varattiin aika pelkopolilla maaliskuulle koska viime synnytys 1,5v sitten oli aivan hirveä, vauva oli kasvotarjonnassa ja ponnistusvaihe pitkittyi ja mun voimat hiipui, lisäksi lantionpohjalihakset on ihan surkeassa kunnossa, pyydän suunniteltua sektiota oman itseni takia, luulen että kroppaani ei kestä yhtään alatiesynnytystä, samalla haluaisin sterilaation, ei enää lapsia meille.
Onko täällä ketään kelle olisi tehty sektio joko suunniteltu tai hätä, millainen toimenpide, kuinka pitkä toipumisaika, ihan mitä vaan liittyen tähän aiheiseen on tervetulleita Kiitos