Pulinaketju

Ei muutu, jos ei ole tarvetta muuttua. Nyt kovasti kuulostaa siltä, että mies tekee mitä lystää, sinun voinnistasi viis veisaten. Tulee ja menee eikä sinulla ole mitään merkitystä.
Niin se on kyllä toiminut jo aika pitkään. Vasta kun sain omat aivokemiat lääkityksellä kuntoon, aloin tajuta sen ja nähdä asiat laajemmassa perspektiivissä. Oon ottanu siltä jo avaimet pois. Tän jälkeen teen selväksi että tänne ei oo mitään asiaa jos ei ole mun kanssa sovittu. Ja seuraavalla kerralla saa jäädä sinne oven taakse.

Ei muutu, jos ei ole tarvetta muuttua. Nyt kovasti kuulostaa siltä, että mies tekee mitä lystää, sinun voinnistasi viis veisaten. Tulee ja menee eikä sinulla ole mitään merkitystä.
Juuri tämä. Mies tekee just niinkuin haluaa koska tietää sun tanssivan sen pillin mukaan. Sori suorasanaisuuteni HH mut näin se on :(

Juuri tämä. Mies tekee just niinkuin haluaa koska tietää sun tanssivan sen pillin mukaan. Sori suorasanaisuuteni HH mut näin se on :sad001
Se LUULEE mun tanssivan hänen pillin mukaan. Mut se vaan ei enää mee niin. Ei enää. Ja nyt se on vähän hädissään, ei se muuten olis tänne tullut noin yllättäen. Normaalisti riidan jälkeen on oottanut että minä anelen sitä puhumaan mulle, kun on pitänyt mykkäkoulua monta päivää. Nyt on dynamiikka muuttunut, ja mies on ihmeissään.

Se LUULEE mun tanssivan hänen pillin mukaan. Mut se vaan ei enää mee niin. Ei enää. Ja nyt se on vähän hädissään, ei se muuten olis tänne tullut noin yllättäen. Normaalisti riidan jälkeen on oottanut että minä anelen sitä puhumaan mulle, kun on pitänyt mykkäkoulua monta päivää. Nyt on dynamiikka muuttunut, ja mies on ihmeissään.
Ei kuitenkaan kannata sen antaa olettaa et kaikki on hyvin jos sä oot päätöksen tehnyt. Kun se herää, keitä kahvit, selitä tilanne ja sano että et voi jatkaa. Jos se on sun päätös. Tsemppiä :)

Ei kuitenkaan kannata sen antaa olettaa et kaikki on hyvin jos sä oot päätöksen tehnyt. Kun se herää, keitä kahvit, selitä tilanne ja sano että et voi jatkaa. Jos se on sun päätös. Tsemppiä :)
Jep. Paitsi että annan hänen keittää ne kahvit. Kun hän tuli tänne kuulemma ”hoitamaan mua”.

Mä lähdin aikoinaan Helsinkiin asti. Eka kertaa suhteen aikana tein radikaalin ratkaisun. Päätin että liitto oli siinä ja pakkasin kassin ja lähdin. Päätin majoitua siellä ja hoitaa eron sieltä käsin. Itsevarmana löin faktat tiskiin. Mies lensi perässä hakemaan mua. Lentolippujen kera. Toi sormuksen ja ruusuja. Itki kuinka ei voi elää ilman minua. Kuinka tyhmä hän on ollut. Idiootti uskoin ja myönnyin. Kuherrusta kesti kuukauden kunnes sama paska oli edessä. Kyl ne osaa. Eivät voi sietää sitä että joku tekee päätöksen. Sittenkin ku oikeasti erosin levitti yhteisille tutullle tarinaa että olen hankala ja hän halus erota. Ei kestänyt ollenkaan sitä että mä tein päätöksen.

Meillä esikoisella on Kinder-kalenteri, muilla ei mitään. Juuri nyt ei riitä energia mihinkään itse tehtyyn vaihtoehtoonkaan. Pisteet teille, jotka jaksatte tehdä itse. :gen014 Ehkä minäkin jonain päivänä. Tällä hetkellä esikoinen on Kinder-kalenterista ja muovikuusesta onnensa kukkuloilla eikä osaa enempää haluta.

Hurjia kokemuksia teillä. Hyvä, että olette päässeet noista eroon, ja HentoHaaveelle tsemppiä prosessin kanssa. Ja HentoHaave, mene kaverille yöksi jo ennen kuin ehdit syvimpiin ajatuksiin asti. Olen minäkin asunut viikon kaverini luona koska hän ei eron jälkeen pystynyt olemaan öitä kotonaan yksin, ja tosiaan hän heräsi keskellä yötä huutoitkuun monta kertaa ensimmäisten öiden aikana.
Mä ostin kans Kinder kalenterit kahdelle ja Frozenin yhdelle. Ei pysty nyt mihinkään omatekoisiin.

Ompas kylmä pakkaspäivä ensimmäisen kerran. :sick009 mutta eikun toppavaatteet päälle ja raviradalle eläinten jouluun. Täällä on tosi kiva tapahtuma joka vuosi, jossa on paljon maatilaeläimiä rapsutettavaksi ja paikallisten tuottajien ja käsityöläisten myyjäiset. Eipä nämä Kaupunkilapset niin usein pääse eläimiä näkemään.
Aamu meni joulua selittäessä 3 vuotiaalle joka olisi tietenkin halunnut avata kaikki kuva kalenterin luukut. Muut kalenterit saavat odottaa iltapäivään.

Sittenkin ku oikeasti erosin levitti yhteisille tutullle tarinaa että olen hankala ja hän halus erota. Ei kestänyt ollenkaan sitä että mä tein päätöksen.
Jos tutuille sanoisi, että toinen haluaa erota, niin sitten pitäisi myöntää se ikävä tosiasia, että maailmassa on joku, joka ei häntä halua. Helpompi väittää, että hän halusi itse eron hankalasta, ja antaa ymmärtää, että hankala hänet silti haluaisi, kuten kaikki muutkin ihmiset tässä maailmassa, koska hänessä ei mitään vikaa ole.

Ja osahan tuossa on kostoakin. Jos ei saa tahtoaan läpi, yrittää tuhota kaikki ystävyyssuhteetkin käymällä järjestelmällisesti kaikki puolitututkin läpi ja selittämällä, kuinka toinen on kerrassaan kamala ja hänessä itsessään ei ainakaan mitään vikaa. Manipulointia tuokin.

Muokattu viimeksi:
Jos tutuille sanoisi, että toinen haluaa erota, niin sitten pitäisi myöntää se ikävä tosiasia, että maailmassa on joku, joka ei häntä halua. Helpompi väittää, että hän halusi itse eron hankalasta, ja antaa ymmärtää, että hankala hänet silti haluaisi, kuten kaikki muutkin ihmiset tässä maailmassa, koska hänessä ei mitään vikaa ole.

Ja osahan tuossa on kostoakin. Jos ei saa tahtoaan läpi, yrittää tuhota kaikki ystävyyssuhteetkin käymällä kaikki puolitututkin läpi ja selittämällä, kuinka toinen on kerrassaan kamala ja hänessä itsessään ei ainakaan mitään vikaa. Manipulointia tuokin.
Onneksi meillä ei ole juurikaan yhteisiä ystäviä. Tää yksi mun ystävä joka myös miehen tuntee, on mun puolella, koska hänellä itelläänkin menneisyydessä se suhde narsistiin. Tietää missä mennään, eikä anna puhua itseään pyörryksiin.

Meillä on lapsille sellanen tähden mallinen kangas kalenteri jossa on pussukoita ja saavat sieltä jonkin pienen ylläri kun eivät voi nuita suklaa ym kalentereita syödä ja sit pankista hajin myös sellaset perinteiset kalenterit... Tänään pistin joulu verhot ym joulu juttuja sisälle paikoilleen tuli kyllä jotenkin niin rauhaisa fiilis:Heartred
Ajattelin kaivaa huomenna kaapista muovikuusen ja koristeet, koska esikoinen sitä niin hartaasti odottaa. Mutta tosiaan vasta huomenna, jotta saan rauhassa siivota olohuoneen perinpohjaisesti esikoisen ollessa päiväkodissa. Nyt meillä on pyykkiteline asunut olohuoneen nurkassa, se varmaan pitää siirtää joulunajaksi asumaan makuuhuoneeseen. Kylpyhuoneessa ei kahden lapsen tuottama pyykkimäärä kuivu riittävän nopeasti.

Mun tarttis saada nyt se plussa pikaisesti. Päätin, että keväällä alkaa uuden työpaikan katselu, jos ei tärppää. En jaksa sitä yhtä kollegaa. Sain anteeksipyynnön ja selityksen. Johtoporras ilmeisesti antanut hälle noottia. Selityksestä kuitenkin paistoi edelleen se, että vaikka ei minua syytä, niin hän on silti oikeassa. En vastannut mitään. Meni jo viikonloppu pilalle. Mä tarttisin kaiken energian viimeisiin viikkoihin, että saisin viimeiset kokeet pidettyä, arviointikeskustelut 100 oppilaan kanssa ja suunniteltua viimeiset tunnit.

Nyt meillä on pyykkiteline asunut olohuoneen nurkassa, se varmaan pitää siirtää joulunajaksi asumaan makuuhuoneeseen. Kylpyhuoneessa ei kahden lapsen tuottama pyykkimäärä kuivu riittävän nopeasti.
Tää pyykkien kuivumisen vaatima tila on kyllä harmillisen huonosti otettu monessa asunnossa /talossa huomioon.
Meillä on nyt kahdelle telineelle mitoitettu tila kodinhoitohuoneessa, ja jatkuvassa käytössä. Just ukolle puhuin että muutettaisiin sisäsauna myös kuivaustilaksi. Siis kaikki kalustus pois ja kuivausnarut tilalle, kaikki haalarit kengät ja muu iso täytyisi saada vähän tilavammin kuivumaan. Siinä meille seuraava projekti.. Tätä suunnittelin alun alkaen tuohon tilaan, mutta ukko ei ollut valmis siihen vielä 10 v sitten - nyt aika on tehnyt tehtävänsä :p!

Mun tarttis saada nyt se plussa pikaisesti. Päätin, että keväällä alkaa uuden työpaikan katselu, jos ei tärppää. En jaksa sitä yhtä kollegaa. Sain anteeksipyynnön ja selityksen. Johtoporras ilmeisesti antanut hälle noottia. Selityksestä kuitenkin paistoi edelleen se, että vaikka ei minua syytä, niin hän on silti oikeassa. En vastannut mitään. Meni jo viikonloppu pilalle. Mä tarttisin kaiken energian viimeisiin viikkoihin, että saisin viimeiset kokeet pidettyä, arviointikeskustelut 100 oppilaan kanssa ja suunniteltua viimeiset tunnit.
:Heartred voimia sulle loppurutistukseen!
Mä luon kyllä paljon toivoa keväällä raskautumiseen, varsinkin meille 'harvemminmuniville'.. Uutta työtä toki hyvä katsella myös! UusiTyö-plussa, kumpikaan ei sulje toistaan pois!

Tää pyykkien kuivumisen vaatima tila on kyllä harmillisen huonosti otettu monessa asunnossa /talossa huomioon.
Meillä on nyt kahdelle telineelle mitoitettu tila kodinhoitohuoneessa, ja jatkuvassa käytössä. Just ukolle puhuin että muutettaisiin sisäsauna myös kuivaustilaksi. Siis kaikki kalustus pois ja kuivausnarut tilalle, kaikki haalarit kengät ja muu iso täytyisi saada vähän tilavammin kuivumaan. Siinä meille seuraava projekti.. Tätä suunnittelin alun alkaen tuohon tilaan, mutta ukko ei ollut valmis siihen vielä 10 v sitten - nyt aika on tehnyt tehtävänsä :p!
Veljeni kotona sauna on heillä kuivaustilana, katonrajassa on pyykkinaru koukuilla, jonka saa pois jos joku sattuisi haluamaan saunoa. Kätevä siinäkin mielessä, että pieni lämpö kiukaassa vauhdittaa kuivumista.

Meillä ei saunaa ole ollenkaan. :sad010

Tsemppiä! Joulukalenteri laskemaan päiviä ennen loman alkua?

Ja aina on hyvä katsoa uusia työpaikkoja, koskaan ei tiedä mikä mahdollisuus siellä odottaa löytäjäänsä. Kuulostaa varmasti todella tekopirteältä, mutta minä olen aina työpaikan vaihdon jälkeen ihmetellyt, miksi ihmeessä kitkutin niin kauan ennen kuin vaihdoin. Jotenkin sitä on niin lojaali työnantajalleen, ettei ole valmis lähtemään ennen kuin ei enää yhtään jaksa.

Veljeni kotona sauna on heillä kuivaustilana, katonrajassa on pyykkinaru koukuilla, jonka saa pois jos joku sattuisi haluamaan saunoa. Kätevä siinäkin mielessä, että pieni lämpö kiukaassa vauhdittaa kuivumista.

Meillä ei saunaa ole ollenkaan. :sad010
Se vaan luo turhaa paloriskiä jos käytettävässä saunassa kuivataan - joku kätevä pikkukäsi jos nappaa kiukaan päälle on soppa valmis :facepalm:.
Lattialämmitettynä ja hyvin ilmastoituna tilana toimisi kyllä priimasti täällä. Ei oo tullut tuota saunaa kun ehkä kerran vuodessa käytettyä.. Puusauna tuolla ulkorakennuksessa menee kyllä houkuttavuudessa kevyesti tuon ahtaan sähköversion ohi. Ne on näitä landeasumisen etuja.. :woot:

Takaisin