Pulinaketju

Kiitos kaikille ihte aina miettii kaiken laista.... Meillä on nää neljä teiniä joista vanhin 18.. 16..14 ja 13 sit nää nuorimmat on 6 ja nuorin 1,7kk....joskus ootan miestä mutta sillä menee yleensä töissä myöhäsempään ja sit kello onki jo paljo niin sit helpompi lähtee itekseen

Kävin keskiviikkona gynellä. Ei ole ainakaan ovis, siellä oli iso hemorraginen keltarauhaskysta ja limis vajaa 6mm ja sen näköinen kuin ”kuuluukin” kun syönyt Teroja eli tiivis, ei semmoinen estrogeenivaikutteinen. Noo mut joo. Summasummarum. Alkais se vuoto edes :inpain:

Kuulostaa hyvälle @Helena80 ! Onks sun dpo pituus yleensä ollu vakio?
Aika vakio, mitä oon seurannu. En tänä vuonna ole päässyt dpo12 pidemmälle. Dpo11 on ollut lyhin.

Noni! Eli ei ainakaan oletettavaa et menkatkaan alkais liian aikasin. Ootko tehny mitää testejä, ovis tms? Mittaaks aamulämpöjä?
Joo, mittaan ja pieni dippi oli lämmössä vain muutama päivä oviksen jälkeen. Ajattelin, et liian aikaisin se tuli ollakseen kiinnittymiseen liittyvää.

Niin ja o+ tuli kp14 ja kp15, silloin hyvin vahvana. Hommailut ajoittui kp14 ja kp16.

Joo, mittaan ja pieni dippi oli lämmössä vain muutama päivä oviksen jälkeen. Ajattelin, et liian aikaisin se tuli ollakseen kiinnittymiseen liittyvää.

Niin ja o+ tuli kp14 ja kp15, silloin hyvin vahvana. Hommailut ajoittui kp14 ja kp16.
Jees. Ajoitus hyvä ainakin :smiley-angelic003
Ei mulla oo koskaan tullu mitään erityisiä selkeitä dippejä, yhdessä raskauskierrossa dpo2 lämpö meni todella alas, 36.0, kun normisti on se 36,3-4. Mut se nyt saattoi johtua vaikka syödystä parsakaalista. Sit näissä tän vuoden kierroissa tullu jokin ”mukamasdippi” aina dpo5-6 kohdalla. Mut ei nää lämmöt musta oo mitään valideja indikaattoreita mitenkään muutenkaan :hilarious:

Minulla ei ole ollut ikinä mitään raskausoireita ennen plussausta. Esikoisesta ei ollut yhtikäs mitään, ja tästä toisesta huonovointisuus alkoi jo ennen kuin olin raskaana (siis ennen kuin edes alkiota oli siirretty laboratoriosta kohtuun), joten sitäkään ei voi raskausoireeksi laskea, pelkkä lääkkeiden sivuoire. Molemmissa raskauksissa sairastuin flunssaan heti plussauksen jälkeen.
Mulla on muuten sama. Heti plussan jälkeen monen viikon räkätauti :f

Mulla oli yhden synnytyksen jälkeen huonekaverina vähän tämänsuuntainen äiti, hän lähti röökille vähän väliä yölläkin ja lapsi jäi huutamaan koppaan. Kyllä kuristi sydäntä.. Mä sitten soittelin kellolla hoitajia hakemaan sitä pientä miestä :sad001. Pääsin onnekseni nopeasti pois, mutta jäi kyllä painamaan mieleen tuo pieni.
Minulla oli viimeksi huonekaverina nuori äiti, jolla oli kauhea kiire kotiin. Vauva huusi eikä äiti osannut tehdä mitään äänen hiljentämiseksi. Hoitajat kävivät neuvomassa, mutta äiti ei ottanut neuvoja vastaan ja sanoi kaikkeen joojoo ja perään kysymys, koska päästään kotiin. Mies kävi vain hakemassa lähtöpäivänä ja kuuluivat puhuvan, ettei mitään isyyslomaa pidetä. Itselleni jäi kyllä sellainen olo, että vauvaparka ei ole pitkäikäinen, jos neuvolasta tai sairaalasta ei tehdä lastensuojeluilmoitusta.

Minulla oli viimeksi huonekaverina nuori äiti, jolla oli kauhea kiire kotiin. Vauva huusi eikä äiti osannut tehdä mitään äänen hiljentämiseksi. Hoitajat kävivät neuvomassa, mutta äiti ei ottanut neuvoja vastaan ja sanoi kaikkeen joojoo ja perään kysymys, koska päästään kotiin. Mies kävi vain hakemassa lähtöpäivänä ja kuuluivat puhuvan, ettei mitään isyyslomaa pidetä. Itselleni jäi kyllä sellainen olo, että vauvaparka ei ole pitkäikäinen, jos neuvolasta tai sairaalasta ei tehdä lastensuojeluilmoitusta.
Hyi miten ahdistavia kokemuksia. Mulla on vastava tästä kolmannesta. Mulla oli privahuone itsellä mutta naapurista kuulin miten vauva itki ja äiti hoki sille että turpa kiinni/naama umpeen.. välillä niin että sen kuuli yöllä muutkin käytävän toisessa päässä. Äitiä en nähny silleen että olisin huoneen ulkopuolella yhdistäny kehenkään ja sit huutelu loppui, vissiin kotiutui. Tarina ei tietenkään kerro saiko tukea/apua. Pelottavaa jos/kun jaksaminen on miinus nolla jo synnärillä.

Ja niin unista. Mä en muista nukkuneeni tähän 10v ainoatakaan ”kokonaista yötä”. Ne loppui esikoisen raskauteen ja heräily jäi päälle vaikka lapsi nukkuikin. En edes tiedä mikä mun oikea unentarve olisi

Voi ei, toi on kyllä kurjaa. Mullakin on unet huonontuneet tosi paljon lapsen saamisen jälkeen, vaikka nykyään lapsi nukkuu pääsääntöisesti hyvin. Ennen raskautta pidin itseäni hyvänä nukkujana enkä herkästi heräillyt. No, nyt mikä tahansa pieni risahdus herättää, ja sitten onkin vaikea saada uudestaan unenpäästä kiinni. :oops: Ja aamuisin herään ihan järjestään vähän ennen lasta - ihan kuin jotenkin alitajuisesti tunnistaisin, milloin hän alkaa heräillä :rolleyes: Voin vaan haaveilla siitä, että nukkuisin joskus läpi yön heräilemättä.

En tiedä auttaisko tähän se, jos lapsi siirtyisi nukkumaan toiseen huoneeseen. Se vaan on meillä vähän hankalasti järjestettävissä, ja musta on muuten kyllä kiva nukkua vielä samassa huoneessa tuon pikku tuhisijan kanssa. <3

Mulla ei oo mitään muistikuvia edellisistä raskauksista, että miltä ennen plussaa tuntui. Sen muistan, et väsytti. Mut esim mitään kiinnittymisvuotoa ei koskaan ole tullut. Onks teillä muistissa havaintoja, joita mulle kertoa?

Mulla ei kyllä oo ollut mitään oireita. Tai no, ehkä jotain menkkamaista jomottelua silloin tällöin ja jo aiemmin kuin normikierroissa, mutta siinäpä se. Ja mä totta puhuen epäilen, että ne jotka olevinaan saa hirveät raskausoireet jo ennen plussaa, vain kuvittelee tai liioittelee. Siinä vaiheessa raskaushormonia on kumminkin veressä niin vähän, että ei sen nyt pitäisi juuri missään tuntua. Esim. hedelmöityshoidoissa käytettävissä irrotuspiikeissä hcg-määrä on monituhatkertainen, eikä ihmiset niistäkään yleensä saa pahoinvointia tms.

Kiinnittymisvuotoakaan mulla ei ole koskaan ollut (pari kemiallista ja yksi onnistunut raskaus siis takana). Mun näppituntumani on, että aika harvoilla sitä tulee.

Pöh, meillä taisi jäädä tää kierto hyödyntämättä. :sad001 Mies ollut aivan kamalassa MIESflunssassa, ja nyt kun alkaa olla vähän paremmassa kunnossa, mulla oli ovismaisia tuntemuksia jo aamulla eikä me lapsen takia päästä hommiin kuin vasta myöhään illalla. :shifty: Epäilen että silloin on jo myöhäistä mun mummomunasoluni kannalta...

Voi ei, toi on kyllä kurjaa. Mullakin on unet huonontuneet tosi paljon lapsen saamisen jälkeen, vaikka nykyään lapsi nukkuu pääsääntöisesti hyvin. Ennen raskautta pidin itseäni hyvänä nukkujana enkä herkästi heräillyt. No, nyt mikä tahansa pieni risahdus herättää, ja sitten onkin vaikea saada uudestaan unenpäästä kiinni. :oops: Ja aamuisin herään ihan järjestään vähän ennen lasta - ihan kuin jotenkin alitajuisesti tunnistaisin, milloin hän alkaa heräillä :rolleyes: Voin vaan haaveilla siitä, että nukkuisin joskus läpi yön heräilemättä.

En tiedä auttaisko tähän se, jos lapsi siirtyisi nukkumaan toiseen huoneeseen. Se vaan on meillä vähän hankalasti järjestettävissä, ja musta on muuten kyllä kiva nukkua vielä samassa huoneessa tuon pikku tuhisijan kanssa. :Heartred
Niimpä. Mä nukun korvatulpat korvissa. Meilläkään ei oo mahista siirtää tätä kolmosta minnekään omaan huoneeseen tässä talossa. Ja vaik isommat nukkui jo pois makkarista niin silti mulla oli yleensä yks heräys yössä tai kävin aamuyöllä veskissä tai sit vaan nukuin jotenki pinnallisesti. Tulpat auttaa kyl syvempään uneen.

ja joo samaa mieltä sinänsä tosta raskausasiasta. Toki siinä alkuraskaudessa kaikki hormonit pompahtaa, keltarauhanen ei surkastu ja estrogeeni jyllää ja hcg vahvistaa noita kaikkia. Mut joo, kyl mä kans uskon et on pikemminkin satumaa että just raskauskierrossa oli x tai y oloja. Kun esim lääkkeellisissä alkionsiirroissa, joissa vedettiin isoja määriä estroa ja keltarauhasta olot oli joka kierrossa omanlaisensa samoilla lääkemäärillä

Jos tätä sattuu lukemaan joku, jolla vielä ei ole lapsia, niin lohdutuksen sanoja tulee täältä. On myös mahdollista nukkua hyvin lasten kanssa.

Minulla on hyvät unenlahjat. Nukahdan nopeasti ja nukun sitkeästi. Silti herään, jos lapsella on joku hätä. Sen jälkeen nukahdan taas uudelleen pian.
Mies ei herää helposti, mutta jos herää, ei saa enää unta. Siksi en herätä miestä, ellei ole ihan pakko. Tämä kuopus on usein yskinyt tai oksentanut yöllä. Herätyksen pituus lääkkeineen ja siivouksineen on minulla 1-4 minuuttia ja sitten uni jatkuu.

Jos tätä sattuu lukemaan joku, jolla vielä ei ole lapsia, niin lohdutuksen sanoja tulee täältä. On myös mahdollista nukkua hyvin lasten kanssa.

Minulla on hyvät unenlahjat. Nukahdan nopeasti ja nukun sitkeästi. Silti herään, jos lapsella on joku hätä. Sen jälkeen nukahdan taas uudelleen pian.
Mies ei herää helposti, mutta jos herää, ei saa enää unta. Siksi en herätä miestä, ellei ole ihan pakko. Tämä kuopus on usein yskinyt tai oksentanut yöllä. Herätyksen pituus lääkkeineen ja siivouksineen on minulla 1-4 minuuttia ja sitten uni jatkuu.
Näimpä! Mulla on kans lapset nukkuneet onneksi pääsääntöisesti erittäin hyvin vauvavuoden jälkeen. Tämä huonounisuus on enemmän oma ominaisuus kuin lapsien aikaansaamaa :depressed:

Mä kärsin unettomuudesta. On pirullinen vaiva. Vaikka olisin tosi väsynyt en saa unta kun menen sänkyyn. Tai jos herään niin jään valvomaan. Mulla ei (mielestäni) ole stressiä, kaikki mitä ilman lääkitystä voi uniasioissa tehdä niin on tehty. Ominaisuus, joka on vaivannut nuoruudesta asti. Sikisipä on pakko pienellä annoksella käyttää lääkkeitä. Silti herään kyllä jos tarvetta on, mutta saan nopeammin unta uudestaan. Tyttö nukkuu vielä samassa huoneessa. On onneksi hyvä nukkumaan. Pääsääntöisesti yhdellä herätyksellä per yö jolloin nostan meidän väliin. Olen viitsimätön enkä jaksa roikkua pinnasängyn reunalla, koska nukuttaminen siinä kestää ikuisuuden. Pääsen helpommalla, koska pääsääntöisesti tyttö nukahtaa heti kunhan saa pitää mua kädestä. On jotenkin niin hellyyttävää etten malta siitä luopua.

Meillä 3,5v nukkuu edelleen meidän välissä. En ole jaksanut alkaa vääntämään omassa huoneessa nukkumisesta. Eiköhän tuo ennen teini-ikää sinne halua :hilarious: Poistin pinnasängynkin makkarista kun halusin lisää tilaa.
En jaksa mitään turhia ylimääräisiä yöheräämisiä. Nukun muutenkin aivan liian vähän kun olen iltavirkku. Onneksi lapsi on perinyt sen niin viikonloppuisin saa nukkua 9 asti. On ollut synnäriltä asti onneksi samanlainen. Hoitovapaalla tulikin nukuttua enemmän kuin vuosiin. Mutta kaikki kiva loppuu aikanaan :shy:

Meillä poika nukkuu melatoniinin avulla. Ilman sitä ei nuku ollenkaan. On kokeiltu kaikki mahdolliset kikat. Painopeitto auttoi inasen. Ihan lääkärin siunaus lääkkeen käytöllä. Nukkunut aina huonosti. Epäilen että hänen vaikea lastenreuma vaikuttaa asiaan.

Tyttö nukkuu aina hyvin. Ihan syntymästä asti nukkunut. Tarvitsee paljon unta, että jaksaa.

Itselläni on vaikea uniapnea. Nukun laitteen kanssa. En tiedä vielä miten laite ja yöheräilyt tulee sopimaan yhteen. Ainakaan viereen en voi vauvaa ottaa. En usko, että mun uni on "normaalia" enkö uskalla ottaa riskiä että vauva jäisi alle.

Meillä poika nukkuu melatoniinin avulla. Ilman sitä ei nuku ollenkaan. On kokeiltu kaikki mahdolliset kikat. Painopeitto auttoi inasen. Ihan lääkärin siunaus lääkkeen käytöllä. Nukkunut aina huonosti. Epäilen että hänen vaikea lastenreuma vaikuttaa asiaan.

Tyttö nukkuu aina hyvin. Ihan syntymästä asti nukkunut. Tarvitsee paljon unta, että jaksaa.

Itselläni on vaikea uniapnea. Nukun laitteen kanssa. En tiedä vielä miten laite ja yöheräilyt tulee sopimaan yhteen. Ainakaan viereen en voi vauvaa ottaa. En usko, että mun uni on "normaalia" enkö uskalla ottaa riskiä että vauva jäisi alle.
Meillä myös poika nukkuu melatoniinin avulla. ADHD vaikeuttaa nukahtamista. Lääkärin siunaus myöskin on. Itse käytän myös, en pysty nukahtamaan ilman kuin 1,5-2h päästä hyvällä tuurilla. Näin ollut lapsesta saakka..

Tekeekö kellään Terolutin tms lopetus semmosta ovislimavuotoa? Voisko liittyä siihen kun kerta mitään ovishommaa ei voi kuitenkaan olla.

Meillä myös poika nukkuu melatoniinin avulla. ADHD vaikeuttaa nukahtamista. Lääkärin siunaus myöskin on. Itse käytän myös, en pysty nukahtamaan ilman kuin 1,5-2h päästä hyvällä tuurilla. Näin ollut lapsesta saakka..
Mielenkiintoista kuulla näistä!
Mun teini pojalla nukahtamishankaluutta ja diagnosoimaton add, oli koittanut melatoniinia kaverin ehdotuksesta.
Mä vähän säikähdin ja ehdotin kyllä mieluummin lääkärin hyväksyntää lääkkeen avulla nukkumiseen. Että ihan valaisevaa kuulla että muillakin käytössä! Mä oon vähän yksinkertainen "mee lenkille ja jätä ruutu vähemmälle" ihminen, vaikeaa ymmärtää näitä häiriötiloja :oops:..
Katsotaan, on kuulemma lääkäri tulossa katsomaan häntä koululla.

Takaisin