Jotenkin tuntuu muka kiireiseltä tämä ihan tavallinen arki. Vaikka ei tämä nyt kai mitenkään erityisen kiireistä ole, normaalia arkea vaan. Väsymys vaan tuntuu olevan seurana jatkuvasti enemmän tai vähemmän. Mitään erityistä syytä ei varmaan ole, ehkä minä vain nukun huonommin kun ikää tulee lisää. Ja ehkä sitten sekin vaikuttaa, kun poika nukkuu minun kanssani samassa sängyssä edelleen. Sanoi nukkuvansa siinä monta vuotta vielä
Välillä siis kyselen, että joko kohta kasataan oma sänky omaan huoneeseen, mutta eipä tuo ole vielä siihen suostunut.
Verikokeissa tosin oli kilpirauhasen osalta tyroksiiniarvo juuri alarajalla, vielä siis viitearvojen sisällä, joten en kyllä tiedä, voisiko se vaikuttaa jotenkin oloon. Liikuntaakin olen taas yrittänyt harrastaa, mutta jotenkin tuntuu, etten saa kropasta irti sitä mitä ennen, vaan väsyn jotenkin liian helposti. Mutta ehkä se on vain väliaikaista, sitkeästi olen kyllä yrittänyt jaksaa. Ruokavaliossa toki on paljonkin parannettavaa, sen kimppuun sitten seuraavaksi pitäisi ruveta kunnolla, kun vaan jaksaisin...
Tuntuu jotenkin niin käsittämättömältä, että poika menee eskariin syksyllä
Tulee jonkinlainen muutos arkeen kuitenkin ja uutta toimintaa pojalle päiviin. Nyt kun on niin rutinoiduttu päiväkotiarkeen, niin on siinä muutosta kerrakseen kuitenkin.
On edelleen ollut hienoa seurata pojan kehittymistä kaikenlaisissa asioissa, vaikka puheen kehityksen viivästyminen on verottanut varmasti pojankin jaksamista, kun häntä ei aina päiväkodissakaan ymmärretä edelleenkään, ja kyllä me vanhemmatkin joudutaan välillä sanomaan, ettei kerta kaikkiaan ymmärretä, mitä hän tarkoittaa
Mutta toisaalta hänelle on tullut sitten erilaisia, uusiakin keinoja selventää, mitä tarkoittaa. Poika on jo oppinut tunnistamaan kirjaimia jonkin verran, ja joskus sitten arvuuttelemalla mennään, tai sitten hän keksii itse jonkin kiertoilmaisun. Onneksi puheterapia on jo alkanut ja toivotaan todella, että ennen syksyä saadaan jo puhetta parempaan suuntaan.
Toivottelen kaikille mukavaa kevään odotusta, nyt onkin jo ollut jokunen oikein keväisen tuntuinen päiväkin, aurinko lämmittää aikalailla jo kun vaan pääsee pilvistä esiin