Meillä tuli ajankohtaiseksi siirtyä pojan kanssa aikuisten hammastahnaan. Saatiin suuhygienistiltä pieni näytepurtilo Elmexiä, mutta siinä on jopa minun makuuni tosi voimakas maku, ja poika sanoo. että se polttaa hänen suutaan
Minun käyttämässäni tahnassa lukee, ettei saa käyttää alle 7-vuotiaille, joten sitä ei ole kokeiltu, minusta siinä vaan on laimeampi maku. Olen nyt sitten hätäpäissäni laittanut sitä Elmexiä sekaisin aiemman lapsille tarkoitetun hammastahnan kanssa, se on hieman helpottanut asiaa. Alkaa vaan mennä taisteluksi hampaidenpesu, kun poika pelkää sitä aikuisten tahnaa, kun se on niin raikasta, siitä se polttelu varmaan tuleekin. Täytyy varmaan vaan kokeilla tuubi kerrallaan, mikä aikuisten tahnoista olisi kaikken laimein. Olisiko vinkkejä? Minulla on kyllä esim. Tuisan kristallisuola-tahnaa, jossa on fluoria, se ei ole erityisen raikas, mutta maistuu muuten ihan karmealta... Meillä on hammaspesut menneet tähän asti hienosti, mutta nyt on vähän vaikeaa. Pojalla on sen verran pysyviä hampaita jo suussa, että korkeampi fluoripitoisuus on ajankohtaista, tai näin ainakin suuhygienisti sanoi.