Pulinaketju

Moikka pitkästä aikaa, meillä täällä edelleen elellään koronan kanssa ja turisteja ei juuri näy.

Ensviikolla pääsen itte rokotukselle onneksi.

Poika tosiaan täyttää ihan just jo 2-vuotta ja osaa vaikka mitä. Puhetta tulee, Suomi, turkki ja englanti kaikkia silleen tasasesti.
kuivaksi opetellaan parhaillaan. Paha uhmaikä vaan meinaa nostaa päätään. Öitä meillä ei vieläkään nukuta kokonaan vaikka imetys loppui pojan aloitteesta jo jouluna.

Seuraillut oon täällä taustalla mutta aina jäänyt sitten vaan kirjoittamatta

Mulla ei ole lomaa, koska vaihdoin just työpaikkaa. Mut lopputili helpotti rahahuolia, sai maksettua luottokorttivelan pois :thumright En tiedä koska sit lomailen seuraavan kerran. :woot:

Tällä hetkellä mies ärsyttää niin paljon ja alkas olemaan ovulaatio lähellä, mutta ei kiinnosta pätkääkään mikään parittelu (siltä se tällä hetkellä tuntus, parittelu). Lisäksi ollut rankka työputki vaan yhden päivän vapaa ollut välissä, niin vähän väsynyt olokin. Joten taidan ottaa tän kierron rennosti enkä ota paineita kuinka osuu kohdilleen enkä testaile ovulaatiota. Ja jotain ihme välitiputteluvuotoakin on....

Huomenna äänestämään. Piti jo ennakkoon käydä, mut aina unohdin käydä.

Moikka pitkästä aikaa, meillä täällä edelleen elellään koronan kanssa ja turisteja ei juuri näy.

Ensviikolla pääsen itte rokotukselle onneksi.

Poika tosiaan täyttää ihan just jo 2-vuotta ja osaa vaikka mitä. Puhetta tulee, Suomi, turkki ja englanti kaikkia silleen tasasesti.
kuivaksi opetellaan parhaillaan. Paha uhmaikä vaan meinaa nostaa päätään. Öitä meillä ei vieläkään nukuta kokonaan vaikka imetys loppui pojan aloitteesta jo jouluna.

Seuraillut oon täällä taustalla mutta aina jäänyt sitten vaan kirjoittamatta
Oletko päässyt tapaamaan lapsenlasta vielä yhtään?

Täällä ollut aika intensiivinen alkukesä, tiedä meinaako yhtään tästä hidastua.
Kaiken normiväännön lisänä oikeustoimia, rippijuhlat, itsemurha teinin lähipiirissä, puoli perhettä työllistävä rakennusprojekti edellisten lisäksi, metsänhakkuuta ja kiinteistöhankintaa joka odotuttaa virallistamista..
Paljon tunteita moneen suuntaan, mutta jotenkin yhteenhitsaavaa läpikäydä isoja juttuja.
Säät on kuitenkin hellineet pintaa ja yksi pikkuisista oppi eilen uimaan ja pari muuta sukeltaa nyt sujuvasti, se on hieno ja tärkeä hetki :Heartred. Kotiäitiys on ollut enemmän kun paikallaan tänä kesänä.

Lambi, oliko nuori itsemurhatapaus? :sad001 Ihan kamalaa..

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin, täällä vietetään kesää rennosti omien projektien kanssa. Tallin rakentaminen, leikkimökki - projekti, laitettiin firma pystyyn jne kaikkea pientä kivaa :D

Täällä vielä henkisesti toivutaan keskenmenosta ja ajatuksesta, että meille ei todellakaan tule enää sitä neljättä lasta. Tyhjennyksestä on nyt vähän reilu kaksi viikkoa ja raskaustesti on lähes nega. Aloitin uudessa työssä kuukausi sitten ja sen kanssa on ollut kiirettä ja stressiä, sillä siirryin päällikkötehtäviin. Kolme viikkoa vielä kesälomaan. Mies lähti viikoksi omalomalle ja me aiotaan lasten kanssa ottaa tosi rennosti sillä aikaa.

Me ollaan sairaalassa. Maanantaina rv 38+0 syntyi kiireellisellä sektiolla pieni poika (2400g). Ensin hän joutui teholle, koska keuhkoissa oli lapsivettä, sitten ei jaksanut syödä ja nyt ollaan vielä valohoidossa. Ehkä täältä joskus vielä pääsee kotiinkin.

Lambi, oliko nuori itsemurhatapaus? :sad001 Ihan kamalaa..

D
Sellanen "perus" , just aikuisuuteen kääntynyt nuori mies :sad015. Ei mitään viestiä tai aavistusta kenellekään etukäteen. Toi kyllä asioille perspektiiviä. Täytyy halata tänään kun huomisesta ei kukaan tiedä.

Me ollaan sairaalassa. Maanantaina rv 38+0 syntyi kiireellisellä sektiolla pieni poika (2400g). Ensin hän joutui teholle, koska keuhkoissa oli lapsivettä, sitten ei jaksanut syödä ja nyt ollaan vielä valohoidossa. Ehkä täältä joskus vielä pääsee kotiinkin.
Hurjasti onnea pienestä pojasta!
Kyllä te vielä kotona kerkeätte kykkiä, onneksi selvisi elossa hänkin syliin:Heartred

Onneksi olkoon! Ja voimia alkutaisteluun <3

Onnea, toivottavasti pian kotiin :happy:

Täällä tasaisen epätasaista vauvaelämää. Poika on jo 9kk, miten ihmeessä jo? Ryömii vinhaa vauhtia, ottaa konttausaskelia, nousee pystyyn tukea vasten aivan jatkuvasti ja jokeltelee superhellyttävästi. Ja hymyilee valtavan paljon.

Lopetettiin yösyötöt viikko sitten ja sitä vielä vähän työstetään. Yöt ei ole todellakaan yhtenäistä unta.

Mutta rakastun joka päivä uudestaan ja kiittelen luojaa, että pääsin kynnyksen yli lahjasolujen käytössä. <3

Sunnuntaina päästiin kotiin, eilen kävi kotisairaanhoitaja ottamassa verikokeen ja painon. Bilirubiini edelleen laskussa eikä seurantaa tarvi jatkaa. Tänään iltapäivällä neuvolan kotikäynti, jolloin sovitaan mahdollisesti ylimääräinen painokontrolli loppuviikoksi, riippuu miten paino on tässä kehittynyt. Lisämaitoa (jonka olen itse pumpannut) en ole saanut annettua yhtä paljon kuin sairaalassa, mutta uskon sen johtuvan siitä että vauva jaksaa paremmin imeä rinnasta.

Täälä ihan hirmu kiirus...koneet viritetty ja kohta miehet starttaa met muut koitetaan pyörittää muita puljuja...lomista ei mitään tietoo mut juhannus ajateltiin viettää kaveri porukassa grillaillen..saunaten ym...juhlia on kyllä tälle kesää ja vuotta ja kohta meidän talossa taas yksi aikuinen lisää huh huh ku vuodet vierii nopsaa...lapsi asia jäänyt nyt vähän taka-alalle mut eihän sitä tiedä koskaan mut tällähetkellä on ihan hyvä näin...on ollut paljon kaikkea ei niin hyvää niin nyt on jotenkin niin ihanaa kun on sellainen seesteinen vaihe:greet025:Heartredjoskus olen miettinyt että ois mukava nähdä naamatusten jossain kaikille sopivan matkan päässä:)

Hyvää kuuluu :happy:. Oon kesäkuun lomalla ja heinäkuun hoitovapaalla. Lapsi täyttää kolme elokuun puolessävälissä, joten päätin käyttää viimeisen tilaisuuden hyväksi ja pitää pitkän kesäloman. Elokuussa paluu töihin 100 %:sella työajalla (olen tehnyt 2 vuotta 80 %:sta). Lapsi siirtyy isompien ryhmään syksyllä, joten muutoksia tiedossa. Mutta nyt nautitaan. Alkukesä on ainakin ilmoilla hellinyt ihan kunnolla :happy:.

Kesäloma vol1 kolkuttelee ovella :cool: piti aloittaa ivf nyt alkavista menkoista, mutta lääkäri laski vielä että juhannuksen yhden päivän ylimääräinen pyhä tulee todennäköisesti meidän kannalta just pahaan paikkaan. Eli jos menkat alkaa ajallaan nyt huomenna tai siitä parin päivän sisällä, niin hypätään se kierto vielä yli. Sopii kyllä minulle. Otetaan loma rennosti ja aletaan piikitellä sitten loman loppumetreillä vasta :)

Ei ole mitään lomasuunnitelmia, mennään päivä kerrallaan lasten kanssa :rolleyes: loppukesällä mulla ja miehellä on vielä yks viikko kahdenkeskistä lomaa myös :p mutta tietty menkat on ennustettu just sille viikolle ma-pe, mikä tyypillinen tuuri :banghead::arghh:

Takaisin