Pulinaketju

Onnittelut Sariannalle! Ja toki muillekin, joita en ole muistanut onnitella :smiley-ashamed008
Täällä oltu pidetty vähän hiljaisuutta, jotenkin pitää yrittää päästä vauva-ajatuksista eroon. Ollaan siivoiltu kevään aikana kaappeja ja varastoa ja laitettu raskaus- ja vauva-ajan tarvikkeita myyntiin. Nyt on oikeastaan kaikki äitiysvaatteet myyty ja vaunut ja matkarattaat saatiin kans myytyä eteenpäin. Ja vauvan vaatteita viety isot kasat kierrätykseen. Jospa nämäkin edistäisi sitä haaveista luopumista. :sorry:
 
Meillä olisi tänään laskettuaika, vaan pieni tirppana onkin jo 5 viikon ja 3 päivän ikäinen :Heartpink
Aika menee niin hurjan nopsaan eteenpäin ja tyttö kasvaa silmissä…kohta saan huokailla että minne mun vauva katosi :laughing002 0315B90B-AF87-49F1-93B2-18D5CA4639B3.jpeg
 
Mä tulin juuri ultrasta. Näin siinä taas kävi, että löytyi viikkoja (8+5) vastaava alkio, mutta ei sykettä. Miten voi jo toisen kerran käydä täysin samoin? Kätilö epäili, että hyytymistekijöissä voisi olla jotain, kun raskaus kuitenkin toista kertaa on jatkunut noinkin pitkälle ja syke sammunut. Tällä kertaa onneksi kätilö laittoi suoraan lähetteen NKL:lle tyhjennykseen, niin nyt ei tarvitse sen kanssa tapella ja odottaa kolmatta viikkoa tyhjennystä.
 
Mä tulin juuri ultrasta. Näin siinä taas kävi, että löytyi viikkoja (8+5) vastaava alkio, mutta ei sykettä. Miten voi jo toisen kerran käydä täysin samoin? Kätilö epäili, että hyytymistekijöissä voisi olla jotain, kun raskaus kuitenkin toista kertaa on jatkunut noinkin pitkälle ja syke sammunut. Tällä kertaa onneksi kätilö laittoi suoraan lähetteen NKL:lle tyhjennykseen, niin nyt ei tarvitse sen kanssa tapella ja odottaa kolmatta viikkoa tyhjennystä.
Voimia. :Heartred

Minulle klinikan lääkäri sanoi, että yleisin syy keskenmenoille on vialliset kromosomit. Ihmisalku ei kehity elinkelpoiseksi, jos kromosomeissa on liikaa vikoja. Ja ajattelin itse vielä niin, että meillä keskeytyneen keskenmenon kokeneilla kroppa kyllä huolehtisi raskaudesta hyvin eikä tyhjennä kohtua, vaikka alkio oli elinkelvoton jo alusta asti. Ja tuon takia halusin alkiodiagnostiikan, koska mieluummin seulon vialliset alkiot pois jo ennen raskauden alkua kuin koen enää yhtään turhaa keskenmenoa. Suosittelen siis lämpimästi alkiodiagnostiikkaa, jos omilla soluilla vielä haluatte yrittää, tai lahjasoluja, jos ei ole väliä keneltä geenit tulevat.
 
Voimia. :Heartred

Minulle klinikan lääkäri sanoi, että yleisin syy keskenmenoille on vialliset kromosomit. Ihmisalku ei kehity elinkelpoiseksi, jos kromosomeissa on liikaa vikoja. Ja ajattelin itse vielä niin, että meillä keskeytyneen keskenmenon kokeneilla kroppa kyllä huolehtisi raskaudesta hyvin eikä tyhjennä kohtua, vaikka alkio oli elinkelvoton jo alusta asti. Ja tuon takia halusin alkiodiagnostiikan, koska mieluummin seulon vialliset alkiot pois jo ennen raskauden alkua kuin koen enää yhtään turhaa keskenmenoa. Suosittelen siis lämpimästi alkiodiagnostiikkaa, jos omilla soluilla vielä haluatte yrittää, tai lahjasoluja, jos ei ole väliä keneltä geenit tulevat.
Mulla on ollut tässä myös kaksi spontaania keskenmenoa, ne rv 6+ kumpikin. Kätilön arvio oli että ne todennäköisesti olivat juuri viallisia, mutta nämä vähän pidemmälle ehtineet ei välttämättä, koska sydänkin on ehtinyt lyödä. Mutta kyllähän tässä iässä (44) kromosomivika on iso riski. Me lopetetaan kyllä yrittäminen tähän, kun olin valmis luovuttamaan jo edellisen (joulukuu) keskenmenon jälkeen. Nyt jatketaan elämää ja odotetaan sitä aikaa, kun maailma on taas auki ja aion nauttia isojen lasten viemisestä hienoihin paikkoihin.
 
Vompatti, aivan ihana pieni teillä!

Marcipa, pahoitteluni ja voimia luopumiseen.
Minulla molemmissa keskenmenoissa oli ehtinyt varhaisultrassa näkyä syke ja silti meni kesken.
 
Vompatti, aivan ihana pieni teillä!

Marcipa, pahoitteluni ja voimia luopumiseen.
Minulla molemmissa keskenmenoissa oli ehtinyt varhaisultrassa näkyä syke ja silti meni kesken.
Joo, eihän se syke takaa, että raskaus jatkuu. En tiedä olisiko syke näkynyt alkuperäisenä ultrapäivänä keskiviikkona ja sitten olisin elänyt siinä luulossa NT-ultraan saakka. Parempi näin.
 
Mä tulin juuri ultrasta. Näin siinä taas kävi, että löytyi viikkoja (8+5) vastaava alkio, mutta ei sykettä. Miten voi jo toisen kerran käydä täysin samoin? Kätilö epäili, että hyytymistekijöissä voisi olla jotain, kun raskaus kuitenkin toista kertaa on jatkunut noinkin pitkälle ja syke sammunut. Tällä kertaa onneksi kätilö laittoi suoraan lähetteen NKL:lle tyhjennykseen, niin nyt ei tarvitse sen kanssa tapella ja odottaa kolmatta viikkoa tyhjennystä.

Voi kurjuuksien kurjuus! Tosi paljon tsemppiä ja voimia! :Heartred
 
Mä tulin juuri ultrasta. Näin siinä taas kävi, että löytyi viikkoja (8+5) vastaava alkio, mutta ei sykettä. Miten voi jo toisen kerran käydä täysin samoin? Kätilö epäili, että hyytymistekijöissä voisi olla jotain, kun raskaus kuitenkin toista kertaa on jatkunut noinkin pitkälle ja syke sammunut. Tällä kertaa onneksi kätilö laittoi suoraan lähetteen NKL:lle tyhjennykseen, niin nyt ei tarvitse sen kanssa tapella ja odottaa kolmatta viikkoa tyhjennystä.
Marcipa, olen niin todella pahoillani!:Heartbigred
 
Joo, eihän se syke takaa, että raskaus jatkuu. En tiedä olisiko syke näkynyt alkuperäisenä ultrapäivänä keskiviikkona ja sitten olisin elänyt siinä luulossa NT-ultraan saakka. Parempi näin.
Olen tosi pahoillani :sad001 keskeytyneitä keskenmenoja kokeneena, kivempi tietää aikaisemmin kuin odottaa sinne NT-ultraan saakka.
 
Voimia marcipa:Heartblue
Onnea vauvoista:Heartred
On ollut nyt hiljasempaa täällä mutta ajatuksissa mukana...kesä ja työt näyttää todella surkeelta vähän jo hirvittää tuleeko Kato vuosi mutta pakko vain mennä eteenpäin...täälä nuorimmalle tuli astma mut onneks tuttua hommaa niin ei hirvitä..juhlia ois tiedossa omassa sakissa ja muualla mut toi korona on niin rasittava että ottaa jo niin aivoon ettei edes jaksa ajatella:mad:
 
Takaisin
Top