Pulinaketju

Pojan ihon hoidossa olen todennut, että ihon kostuttaminen/kosteuttaminen ennen rasvan laittoa auttaa aika paljon. Pojan ihoa en kauheasti kuivaa suihkun jälkeen, ja laitan rasvat kosteaan ihoon, se toimii hienosti. Meillä Aqualan L on vain pesurasva, se on muuten liian kevyt pojan iholle käytettäväksi. Carbalan Plussaa ja Dermalog skin curea käytän muuten, ja poika haluaa välillä Xylidermiä myös laittaa. Ceraderm on myös hyvä, siinä ei ole vettä ollenkaan. Probicarea on tarkoitus kokeilla, ja haluaisin kokeilla myös Saaren taian kamomilla-sheavoidetta, siitä on aika moni atoopikko saanut apua ihoon. Onneksi pojan iho on nyt kohtuullisen hyvässä kunnossa, ja on tosi hyvä kun hän osaa jo itsekin kertoa, mikä rasva ei tunnu hyvältä.

Onkin toi Saaren taika sheavoiteen unohtanut. Sisko sitä myy kaupallaan ja se sitä suositteli. Meillä myös tytön iho on niin kuiva että ei mitään järkeä, kun kaikki pojat on ollut niin hyväihoisia aina. Kiitti vinkistä että märkänä rasvaa, sen otan kokeiluun :)

Olen samaa mieltä että ne on henkilökohtaisia asioita mutta Suski75 antoi myös oman mielipiteen miten tykkää pukeutua tai mistä ei tykkää. Samoin minä. :D

Yksi syy meikittömyyteen on itsellä tullut nyt ikä. Ei pelkkä korona lockdown. Olen huomannut että kun ei meikkaa niin iho on paremmassa kunnossa. Toki mulla on alkanut äidiltä peritty kuperoosa tulee poskiin johon kaipaisin jotain apua, mutta netti antaa sata tuotetta eikä mistään mitään takuita. Jos jollain on samaa ongelmaa niin antakaa vinkkejä millä torjutte sitä :)

Olen myös alkanut kiinnittää huomiota kemikaaleihin. Mulla on ollut luonnonkosmetiikka palashampoo, mutta ei, aika testasin puoli vuotta, mun päänahka ei siihen tottunut ja tukka oli rasvainen löntti. Joten pakko käyttää marketin shampoota joka toinen päivä. Dödöä en käytä, paitsi jos jumppaan tai kesällä (sekä imetyksen alkuvaiheessa hormoni hiki) käytän, mutta se on Foreverin Aloe Vera dödö, eikä missään tapauksessa enää rintasyöpää aiheuttavia kemikaalikuormia kuten alumiinia sisältävät rexonat.

Rasvat pyrin valitsemaan sen mukaan että ovat mahdollisimman hyvin tutkittuja, tällä hetkellä käytössä on Aqualan L, mutta se ei kosteuta mielestäni tarpeeksi. Hiuslakat ym on jäänyt pois. Hiuksia vielä värjään mutta niin harvoin kuin mahdollista. Siitä tykkään, koska sillä saa uutta ilmettä :)
Ymmärrän. Ehkä otin vähän turhan henkilökohtaisesti kun juuri minun viestin jälkeen (ainoa joka poikkesi siihen astisesta ns valtavirrasta) kommentoitiin siihen sävyyn että tietyllä tavalla pukeutuminen olisi vain muiden miellyttämistä vaatteilla tai ulkonäöllä. Pahoittelut tästä väärinkäsityksestä :) Tärkeintä on että itse viihtyy vaatteissaan ja ulkoasussaan :happy:

Nyt muuten piti oikein ruveta miettimään, milloin olen viimeksi laittanut minkäänlaista meikkiä kasvoilleni :eek: Siitä on kyllä hyvin, hyvin kauan, vuosia jo. Jossain vaiheessa käytin pelkkää puuteria, mutta sitten sekin jäi pois, en vaan jaksanut enää. Nyt kun ikää alkaa olla niin, että se 50 on lähempänä kuin 40, niin jotenkin en vaan jaksa yhtään panostaa naamaan, ja sen kyllä varmaan näkeekin. En tosin jaksa panostaa muutenkaan itseeni oikein mitenkään, vaikka nyt olisi ne viimeiset ajat ennen viittäkymppiä ruveta tekemään jotakin, mm. kasvattamaan lihasmassaa ja muutenkin pistää ravitsemus kuntoon ym. ym. ym.. Mutta kun ei, en vaan jotenkin saa mitään aikaiseksi. Mutta tämmöistä tämä nyt vaan on, sitten kun pohja on vastassa, niin aktivoidun taas. Niin se on oikeastaan koko elämän ajan ollut. Nyt vaan jotenkin väsyttää kaikki, kun tuntuu ettei mitään muka ehdi kunnolla tehdä.

Minä käyn ihan fyysisesti työpaikalla ja melko rennosti sinne pukeudun, farkut ja huppari. Riisun työvaatteet heti, kun pääsen kotiin. Korona-aikaan ei muut vaatteet paljon kulu :) Pompin pitkiksissä ja kotipaidassa, rinsikoita käytän kyllä. Minua ei haittaa, vaikka naapurit poikkeavat ja olen kotivaatteissa.

Meikkiä en ole käyttänyt seitsemään vuoteen. Minulle ei sovi edes luonnonkosmetiikka eikä perusvoiteet kasvoille. Käsiin ja jalkoihin käytän probicarea. Hajusteeton marketin shampoo ja hoitoaine sentään vielä käy ja apteekista hajusteeton dödö.

Koronan vaikutuksesta olen huomannut, että vähäinenkin ulkonäön arvostus on kadonnut. Maskin takaa kukaan ei tiedä, onko partakarvat nypitty. Tosin itseäni ne tähänkin asti ovat häirinneet, eikä muita.

Chard ei haittaa :) joskus kun käydään ulkona syömässä niin tykkään kyllä sitten laittautua. Mutta edellisestä kerrasta on tovi aikaa :D ja kun oltiin reissussa Kolilla meillä jäi kassi kotiin jossa oli hienommat vaatteet iltaa varten, niin ei muuta kuin Joensuun Prismaan ja ostaa vaatteet ja meikit. Ostin muuten halvimman ripsivärin (2,5e) ja oli aivan hirvee :D

Kotona on hyvä pitää rennot vaatteet ei tartte tuskailla sittenku lähtee asioille joutuu näyttään ihmiseltä niin on pukeuduttava vähän järkevämmin mut kukin tyylillään jos tykkää verkkareissa kulkee niin sehän ei kuulu kellekään.. ite vähän laittaudun jos ihmisiin lähden en muiden vuoksi vaan itseni kun niin harvoin tulee laittauduttua:happy:

Musta ei kyllä olisi ilman rintsikoita tekemään yhtään mitään. Kaipa tuo 10 vuotta imetystä ja telluksen vetovoima tehnyt tehtävänsä. Ensi töiksi aamulla puen rintsikat! Tosin noi on varsin löysiä imetys liivejä, ettei nyt tissit kurkussa tule päivää vietettyä kuitenkaan. Meillä myös Juoksee ihmisiä läpi päivän, pakko olla vaatteet päällä etteivät saa sydäriä. Leggingsit, t paita +poolo ja villasukat - tähän helppo iskeä päälle sitten navettavermeet tai kauppakuori.

Kääk, ei kyllä ei enää sitten! Hurja ajatella että vielä kymmenen vuoden päästä olisi raskaana.. Toki olis varmaan eri stoori jos mies olis virkeä eikä koko tämä aikuiselämä olisi ollut vauva vuotta toisen perään :rolleyes:
..
Mulla on nyt jokseenkin valmis olo tällä erää :grin. Yritän googlailla koirarotuja.

Miten @MiuMau79 alkiot? Saitteko tietoja?
Kaikki neljä punktoitua munasolua olivat kypsiä ja hedelmöittyivät normaalisti. Huomenna kuulee seuraavan kerran väliaikatietoja. Meillä olisi siis tarkoitus kasvattaa blastoiksi alkiodiagnostiikkaa varten. Saa nähdä selviääkö näistä mikään sinne asti. Tää touhu on kuin löysässä hirressä roikkumista... :nailbiting:

Kaikki neljä punktoitua munasolua olivat kypsiä ja hedelmöittyivät normaalisti. Huomenna kuulee seuraavan kerran väliaikatietoja. Meillä olisi siis tarkoitus kasvattaa blastoiksi alkiodiagnostiikkaa varten. Saa nähdä selviääkö näistä mikään sinne asti. Tää touhu on kuin löysässä hirressä roikkumista... :nailbiting:

Tsemppiä vielä täälläkin tuskalliseen odotteluun! <3 Meillä edessä sama kahden kierron päästä. Viimeksi meidän 10 alkiosta vain yksi selvisi blastoksi ja siitä kkm, mutta ei otettu alkiodiagnostiikkaa. Nyt seuraavaksi kyllä haluaisin sen ottaa.

Juhuu, ensi viikon saa vissiin melkein ainakin huilata lumitöiden tekemisestä :wideyed: Tosin katolla riittää hommaa kyllä, pitää saada edes osa lumesta pois sieltä ennen kuin menee taas plussan puolelle lämpötilat. Tykkään talvesta ja siitä että on paljon lunta, mutta joku raja nyt saisi kyllä tuossa lumen määrässä olla :confused: Onneksi ei ole mikään jättikokoinen piha, mutta kyllä siinä aikaa saa menemään. Kroppa on kipeä oikeastaan joka paikasta, ja viime yönä ensimmäistä kertaa todella pitkään aikaan kivut häiritsi jopa nukkumista, ihan siis rasituksesta johtuvaa kipua, ei mitään sen kummempaa. Niin paljon on saanut ulkona riehua lumen kanssa tässä viime viikkoina. Mutta eiköhän tämä tästä, kai se kesä sieltä joskus vielä tulee, vaikken siitä niin kauheasti välitäkään :)

Tsemppiä vielä täälläkin tuskalliseen odotteluun! :Heartred Meillä edessä sama kahden kierron päästä. Viimeksi meidän 10 alkiosta vain yksi selvisi blastoksi ja siitä kkm, mutta ei otettu alkiodiagnostiikkaa. Nyt seuraavaksi kyllä haluaisin sen ottaa.
Me ei juurikaan olla saatu blastoja aikaiseksi (tämä siis yht. viides ivf-hoitomme). Ennen -18 poikaa käytiin 2 x ivf, ja poitsu oli niistä ainoa blastoksi saatu alkio. Sitten pojan jälkeen munasolumäärät on romahtaneet puolella. Vuosi sitten ei yhtään blastoja, nyt ennen joulua ainoasta saadusta munasolusta blasto joka kuitenkin alkoi lurpahtaa ja meni roskiin. Ja nyt taas jännätään. Tässä odottelen biologin soittoa juuri... :nailbiting:
Me ehdottomasti haluttaisiin alkiodiagnostiikka (jos sinne asti päästään), itsellä ennen poikaa neljä keskenmenoa reilun vuoden sisällä ja nyt on kuitenkin vieläkin huonommat mahdollisuudet terveeseen alkioon / raskauteen. Tämä on meidän viimeinen yritys omilla soluilla. Jos nyt ei onnistuta niin siirrytään lahjamunasoluhoitoon. :rolleyes:

Toivottavasti teillä onnistuu nyt seuraavassa hoidossa! :Heartred

Minäkin olen tässä pian vuoden ollut etätöissä. Tykkään silti, että tietyt rutiinit pysyy. Puen vaatteet heti sängystä noustuani ja meikkaan joka arkipäivä ripsivärin ja poskipunan verran. Mutta mulla onkin joka päivä jotain etäpalavereita tai kokouksia ja meillä on kamerat päällä. Mulla on kyllä collegehousut jalassa aina kotona, mutta yläosassa joku siisti neule tai neuletakki työpäivän ajan. Ilman rintaliivejä en osaa olla kuin öisin. Mutta ne ei purista tai ahdista mitenkään, niin miksipä en käyttäisi. On tässä silti aika mökkiytynyt oli, kun näiden seinien sisällä viettää melkein kaiken ajan. Haaveilen siitä, että voisi mennä ystävien kanssa syömään johonkin hyvään ravintolaan. Saapa nähdä koska sellainen on mahdollista.

Meillä on myös etäpalavereja, mutta en pidä ikinä kameraa päällä. :grin Ne ovat ne myyntitykit ei kun siis palvelupäälliköt, jotka höpöttelevät lämpimikseen asiakkaan kanssa, minun ei onneksi tarvitse.

Meillä on yleensä sellainen roolitus asiakaspalavereissa, että minä teen palaverin ajan taustalla omia töitäni, ja kuuntelen vasta sitten kun joku mainitsee minun nimeni ja vastaan kysymyksiin. Muuten työaikaani menisi aivan liikaa hukkaan palavereissa. Firman sisäiset asiat hoidetaan pääasiassa Slackissa, ja pari kertaa viikossa on firman sisäinen palaveri.

Kaikki neljä alkiota edelleen hengissä. Laadultaan keskitasoa. Ke kuulee seuraavan kerran miten on käynyt. :nailbiting:

Takaisin