Pulinaketju

Meillä on luomusti plussattu 3 kertaa vuoden sisään 42-43 vuotiaana, mutta vauva on jäänyt saamatta joka kerralla. Jouduttiin viime heinäkuussa keskeyttämään raskaus vauvan sairauden vuoksi, silloin ehdin toiselle raskauskolmannekselle asti. Kohdusta piti vielä myöhemmin poistaa sinne jäänyt istukanpalanen, ja nyt on menossa yk 2 sen jäljiltä. On vaikeaa uskoa enää uuteen tärppiin, saati vauvan saamiseen, mutta koska meillä ei käytetä ehkäisyä niin voihan tässä vielä jotain yritystä ilmetä. Olen jo aika hyvin orientoitunut siihen, että elellään miehen kanssa kahdestaan, mutta kyllähän se negan testaaminen ennen menkkoja kirvelee, kuten ennenkin. Mulla on entisestä liitosta aikuinen lapsi, mutta miehelläni ei valitettavasti lapsia ole.
 
En oo aikoihin täällä käynytkään.

Mulla kaksi luomu raskautta 40 ja 42 vuotiaana jotka päättyivät onnellisesti vauvaan.

Nyt ikää 45 eikä vauvoja enää kuulunut vaikka ehkäisyä ei ikinä otettu nuorimman jälkeen.
Vaihdevuosia odotellessa.
 
Onko teitä yli 40 v luomusti plussanneita?

Mukavaa päivää kaikille:Heartpink
Onhan meitä!
Meidän kuopus sai alkunsa 41 v syntymäpäiväni ovisplussasta. Tuossa hän nyt touhottaa jaloissa:Heartred. Tahkottiin noin 6 kk, yksi kemiallinen oli edeltävässä kierrossa. Uskaltaisin vielä kokeilla, vaikka munisten tilanne saattaa tietysti olla jo romahtanut. Mutta ei liene realistista enää haaveilla yrittämisestä. Pistän pienen toiveeni isoon vahinkoon:grin..
 
Minä en ole plussannut 40v täytettyäni. Olen siis tänä vuonna 40 ja saanut lapseni 28-, 30- ja 33 -vuotiaana. Aloitettiin yritys ollessani 38 ja yli vuosi ehdittiin yrittää, kunnes saatiin tietää, ettei miehelläni ole enää uimareita (epäillään keliakiasta johtuvaksi). Tämä tuli esiin, kun hän sairastui syöpään ja kävi spermatestissä mahdollista siittiöiden pakastamista varten, jos hän olisi saanut sytostaatteja. Hän saikin sitten sädehoitoa. Mieheni voi jo paremmin onneksi, mutta minulle on kamalan vaikeaa hyväksyä, ettei lapsia enää tule. Hukutan suruni lainalapsiin töissä. Omat alkaa olla jo kohta niin isoja, etteivät kaipaa minua niin paljon kuin ennen. Tykkään kovasti vauvoista, enkä kestä nyt kuulla tai nähdä vauvauutisia. Pahoittelut kaikille! Onnitteluni tulevat kyllä sydämestä ja olen täällä kovin iloinen teidän puolesta :Heartred
 
Minä en ole taas ehtinyt osallistumaan keskusteluun :sad001 Viestejä olen kyllä lukenut ja ollut hengessä mukana. Muuttoa tehdään edelleen, jatkuu vielä kolme viikkoa tää hurlumhei. 12h/vrk siivousta ja tavaroiden siirtelyä.. huoh.

Mutta nyt päätettiin että käytän pari kk Letrozolia, ja sitten mietitään mitä tehdään. Mies on jo vähän lämmennyt lahjasoluhoidoille, tai ei ainakaan ole sitä täysin tyrmännyt. Ikärajojen takiahan meidän pitää sitten mahdolliset hoidot etsiä ulkomailta, joko Latviasta tai Puolasta. Tai mitä nyt keksitäänkin. Jos siihen päädymme sitten. Nyt toivotaan jouluun asti sitä ainokaista kultamunaa.

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin.
 
Rohkaisevaa kuulla rohkeiden naisten kokemuksia. :Heartred Itsellä alkaa neljäkymmentä lähestyä, ja toista lasta suunnittelemme. Yritys alkaa loppuvuonna, kunhan saan omaa terveyttä kasaan. Minulla on pitkäaikaissairaus, joka vaatii ikävä kyllä pysyvän lääkityksen, sekä raskautta ajatellen säätämistä.. :grumpy: Ensi viikolla otatan kuitenkin hormonikierukan pois, ja juttelen gynen kanssa miten voisin valmistautua, miltä munasarjoissa näyttää jne.

Oma sisareni sai muuten terveen yllärivauvan 41-vuotiaana, kun kierukka oli hiipunut.. :happy: Joten toivon olevani yhtä onnekas. Myös pari serkkuani on saaneet lapsia yli 35v, ilmeisesti tjottaillen. Omat ystävät eivät ole olleet lapsirakkaita/perheellisiä, joten ei ole ketään kelle kertoa haaveista. :sorry:
 
Siis miten ihmeessä taas kävi näin?! Meen apteekkiin ja reseptiä ei ole. On siis ns pitkä resepti krooniseen sairauteen. Sama resepti oli vuosi sitten "päättynyt" jonkun virheen takia ja nyt taas. Lääke jota tarvitsen joka päivä? Että ottaa päähän... Voisikohan joku herätä Suomessa nyt korjaamaan näitä virheitä? Onko nää useat järjestelmät syynä tai niiden käytettävyys? Kiva jos tulehdusarvot ehtivät nyt sitten kivuta ja siirto menee tämän takia pieleen... Tietenkään ketään ei saa kiinni mistään viikonloppuisin ja just tuota lääkettä on kai turha mennä edes kyselemään Korson asemalta.
 
Ja joo, menen aina vasta lääkkeen loputtua hakemaan (oma vika), mutta kun joskus mennyt liian aikaisin nyt kun kela ei anna lääkettä ulos kun tietyn määrän, vaikka olisi lopun elämää jatkuva lääkitys
 
Siis miten ihmeessä taas kävi näin?! Meen apteekkiin ja reseptiä ei ole. On siis ns pitkä resepti krooniseen sairauteen. Sama resepti oli vuosi sitten "päättynyt" jonkun virheen takia ja nyt taas. Lääke jota tarvitsen joka päivä? Että ottaa päähän... Voisikohan joku herätä Suomessa nyt korjaamaan näitä virheitä? Onko nää useat järjestelmät syynä tai niiden käytettävyys? Kiva jos tulehdusarvot ehtivät nyt sitten kivuta ja siirto menee tämän takia pieleen... Tietenkään ketään ei saa kiinni mistään viikonloppuisin ja just tuota lääkettä on kai turha mennä edes kyselemään Korson asemalta.
Yksityiseltä voisi saada reseptin kiireellisestikin, mutta toki se aina maksaa. Joillakin lääkörikeskuksilla on chat-aikoja, ettei tarvitse edes mennä lääkäriin.
 
Yksityiseltä voisi saada reseptin kiireellisestikin, mutta toki se aina maksaa. Joillakin lääkörikeskuksilla on chat-aikoja, ettei tarvitse edes mennä lääkäriin.
Ottaa päähän maksaa reseptistä jonka pitäisi olla automaattinen..
 
Ottaa päähän maksaa reseptistä jonka pitäisi olla automaattinen..
Montako sulta puuttuu lääkettä? Onko kyse hengenvaarallisesti vakavasta asiasta? Voit koittaa soittaa päivystykseen ja jos lääkäri tekee sieltä puhelimella reseptin.

Mä sain kerran ehkäisylaastariin reseptin kun olikin laastarit loppu ja seuraavana päivänä piti aloittaa uusi. Soitin vkl päivystykseen ja selitin tilanteen niin sh konsultoi lääkäriä ja lääkäri uusi sen reseptin koska olin sitä käyttänyt jo vuosia.
 
Ja joo, menen aina vasta lääkkeen loputtua hakemaan (oma vika), mutta kun joskus mennyt liian aikaisin nyt kun kela ei anna lääkettä ulos kun tietyn määrän, vaikka olisi lopun elämää jatkuva lääkitys
Ei tarvitse odottaa lääkkeen loppumiseen, tässä Kelan ohje siitä, milloin saa taas täyden satsin:
https://www.kela.fi/tarpeelliset-kustannukset_ostojen-valiaika

Aina kun hakee uuden satsin, voi apteekissa pyytää, että laskevat sinulle seuraavan päivämäärän, jolloin lääkettä saa taas täyden satsin ja samalla sen voi laittaa kalenteriinkin. Olen toiminut näin, koska meillähän kuopus on ihan täysin riippuvanen apteekin maitoallergisten korvikkeesta, ja se on niin kallista, että ilman kelakorvausta en sitä osta. Lääkekatto ylitettiin tältä vuodelta aikaa sitten.
 
Ottaa päähän maksaa reseptistä jonka pitäisi olla automaattinen..
Ymmärrän. Ajattelin, että lääkkeen puuttuminen tässä tilanteessa saattaa aiheuttaa suuren riskin kalliin hoidon epäonnistumiseen, joten mitä tahansa, jotta saisit sen ajoissa.

Toivottasti muiden neuvojen mukaan päivystyksestä saisi reseptin.
 
Takaisin
Top