Pulinaketju

Ei minua varmaan ulkonäöstä heti päiväkodin pihalla vanhaksi ajattele ja lasten jumpalla hyppelin mukana niin kuin muutkin. Päiväkodin ja koulun vanhempainyhdistykset ovat helpoimpia pestejä, joihin isojen lasten kanssa jouduin. Pahinta olivat harrastusten mukana tulevat nakit. Toivon todellakin, että poika ei innostuisi jääkiekosta tai jalkapallosta, joku kiva yksilölaji sopisi minun osallistumiseeni paremmin. Ainakin toistaiseksi lapsen kiinnostukset ovat kaukana joukkueista.
 
Itse kolmatta vuotta oman alueen vanhempainyhdistyksessä hallituksessa. Toka vuosi sihteerinä. Kivaa hommaa, meillä on hyvä porukka täällä landella ja ihana järkätä lapsille kivaa tekemistä ja tapahtumia. Maksetaan mm laskettelureissu kerran vuodessa koko alakoululle (86 oppilasta) ja on käynyt taikuria jne :) jaetaan stipendejä ym :) Suosittelen. Lapset harrasti ennen koronaa brassijujutsuu, joka kiva yksilölaji mut siellä hyvä henki vanhempien kesken.
 
En tiedä, olenko sitten jotenkin erityisen väsynyt, mutta minusta tuntuu ajatuksena aika raskaalta lähteä työpäivän jälkeen johonkin. Ehkä siihen tottuisi. Nyt kun olen ollut yli puoli vuotta kotona etätöissä, niin kynnys lähtemiseen on vain kasvanut. Onhan siitä osa varmasti laiskuuttakin. Nyt vaan pojan nukkumaanmenoaika on niin aikaisessa vaiheessa, että ei sellaisiin juttuihin voi lähteä mukaan, joissa pitäisi olla esim. klo 18 alkaen. Toki jos mies hoitaisi pojan iltarutiinit, niin olisi mahdollista minun mennä, mutta kun ne rutiinit on minun olleet aina, niin olkoon nyt vielä jonkin aikaa sillä tavalla.
 
En tiedä, olenko sitten jotenkin erityisen väsynyt, mutta minusta tuntuu ajatuksena aika raskaalta lähteä työpäivän jälkeen johonkin. Ehkä siihen tottuisi. Nyt kun olen ollut yli puoli vuotta kotona etätöissä, niin kynnys lähtemiseen on vain kasvanut. Onhan siitä osa varmasti laiskuuttakin. Nyt vaan pojan nukkumaanmenoaika on niin aikaisessa vaiheessa, että ei sellaisiin juttuihin voi lähteä mukaan, joissa pitäisi olla esim. klo 18 alkaen. Toki jos mies hoitaisi pojan iltarutiinit, niin olisi mahdollista minun mennä, mutta kun ne rutiinit on minun olleet aina, niin olkoon nyt vielä jonkin aikaa sillä tavalla.
En minä ole vuosikausiin lähtenyt mihinkään työpäivän jälkeen! Joskus saattaa olla joku poikkeus ja mielenhäiriö, mutta pääosin olen tyytyväisenä kotona. Olen lyhentänyt työaikaa ja sen lyhennyksen avulla jaksan puuhailla lapsen kanssa enemmän, mutta eihän se puuha korona-aikaan tarkoita ohjattua harrastusta. Eilen käytiin pyöräilemässä rannalla , yleensä käydään metsässä vapaapäivänä. Ennen koronaa käytiin jumpalla, hoplopissa ja perhekerhossa.
 
Mulla on aina lähteminen ajoittain kamalan vaikeeta. Varsinkin sieltä sohvanpohjalta, kun on sinne itsensä mukavasti asettanut. Nyt ajattelin herätellä tanssiharrastukseni horroksesta, että pääsee nollaan päätään teineistä, parisuhteesta ja töistä. Lähteminen ärsyttää, mutta aina tunnin jälkeen on tyytyväinen olo.
 
Mä olen päättänyt että lapsi saa tehdä ja harrastaa ihan mitä vaan mistä selviää rahalla. Talkoisiin, myymään tai leipomaan en ala ikinä missään. Olen myös kavereille ilmoittanut että en osta yhtään keksi tai vessapaperipakettia. Jos jotain tarvitsen niin saan sen kaupasta.
 
Mä olen päättänyt että lapsi saa tehdä ja harrastaa ihan mitä vaan mistä selviää rahalla. Talkoisiin, myymään tai leipomaan en ala ikinä missään. Olen myös kavereille ilmoittanut että en osta yhtään keksi tai vessapaperipakettia. Jos jotain tarvitsen niin saan sen kaupasta.
SAMA. Tosin jos pitää joku raha-anomus tai muu kirjoitusjuttu rakennella niin talkoilen sit ne kuntoon ihan keskenäni.
 
Me jaksettiin ekat kaksi lasta noissa myyjäis riennoissa juosta. Ei enää. Rahalla selviää paljon helpommin kun on muutakin tekemistä elämällä kun myydä vessapaperia vuodesta toiseen. Kukaan ei myöskään harrasta mitään vanhempien leipomista vaativaa enää. On oikein vapauttavaa näin :shy:.
 
Hienoja uutisia Äitykkä! :Heartred

Kyllä sitä on tullut niin herkäksi vauva-asioille oman lapsen myötä. Telkkarista tuli joku ohjelma, jossa oli pieni vauva, niin kyllä tuli niin taas semmoinen olo, että olisi ihanaa, kun voisi vielä lisääntyä :shy: Mutta kun ei enää voi, enkä ehkä oikeasti sitten jaksaisikaan sitä kaikkea kokea uudelleen, joten tyydyn vain ihastelemaan toisten vauvoja :love7

Lähteminen ärsyttää, mutta aina tunnin jälkeen on tyytyväinen olo.

Tämähän se aina on, että se lähteminen on se ongelmallisin kohta, ja sitten sitä kumminkin taputtelee itseään olalle, että hyvä kun lähdit :)

Minulle ei kyllä tanssi sopisi yhtään, kun tuossa yksi päivä koitin jotain jumppavideota katsella ja tehdä itse siinä samalla, niin taas muistin, että minulla on kaksi vasenta jalkaa, ei vaan aivot osaa yhtään käskeä oikein, tai jos osaa, niin lihakset ei osaa toimia silleen kuin aivot käskee :think005 :grin
 
Onnea äitykkä
Meillä harrastetaan monenlaista ja ollaan monenlaisissa kokouksissa ym mukana.. Yleensä puolitetaan lapset ja net kulkee mukana jos ketään isompaa ei kotona satu olemaan tai sit pakkaan net isoon autoon kaikki ja otan mukaani.. Himpun välillä työ sotkee kuvioita mut kaikesta kyllä selviää ku ajoissa järjestää asiat..
 
Me puhuttiin miehen kanssa joulusta eilen, mutta ei kyllä pysty mitään suunnitelmia tekemään kun ei koronasta tiedä.

Lahjoja teen yleensä hyvissä ajoin, mutta nyt en ole vielä aloittanut paljoa. Kuopuksella on synttärit pian ja jopa synttärilahjan hankkiminen on vaikeaa. Hän ei juuri toivo mitään eikä ole varsinaisia tarpeita.
 
Mä en osaa vielä tunnelmoida joulua. Ehkä sitten joulukuussa vois aloittaa. Vaikka saattaapi ne piparit jo livahtaa uuniin aiemmin. Ja jotain isompia lahjamietteitä jo tullut pyöritettyä.
Meillä marjaruljanssi vielä vauhdissa ja corona villiintynyt täälläpäin. Poika vanhainkodilla harjoittelussa ja saakin olla nyt extra tarkkana monessa asiassa. Ei paljon hengähdellä. :bored:
 
Me vietetään joulua mun perheen kanssa työpaikan vuokramökillä. Mun veli asuu perheineen ulkomailla ja tulevat jouluksi Suomeen, mutta mun vanhemmilla eikä meilläkään oo niin isoa asuntoa mihin kaikki kahdeksan henkeä mahduttaisiin mukavasti, niin vuokrattiin ekaa kertaa sit toi mökki, minne mahdutaan kyllä kaikki tosi hyvin. Muuten en vielä ole joulua suunnitellut tai lahjojakaan hommannut. Mökin vuokra on mun veljelle vaimoineen ja mun vanhemmille joululahja, aikuisille en muuta aio ostaa. Lapsille kyllä sit jotain pakettejakin tuohon lisäksi
 
Mä en välitä joulusta ja siihen liittyvästä hössötyksestä, ruoista, ym. Yleensä olen pyhät töissä. Mutta porukalla perheen kesken, (vanhemmat, mun siskon perhe ja me) on mukava kokoontua jonain päivänä joulun pyhistä.
 
Takaisin
Top