MInähän nyt vähän kriiseilen jo siitä, kun joskus harvoin vien pojan päiväkotiin, niin jos siellä sattuu olemaan muita vanhempia tuomassa lapsiaan myös, niin kyllä minä se vanha muori siinä seurassa olen :bag: Onneksi kukaan ei ole oikeasti missään ääneen sanonut, että miksi ihmeessä noin vanhana teit lapsesi, vaikka kai siitäkin joku jossain puhuukin selän takana. En anna sen häiritä eikä se minua oikeasti häiritsekään, koska tämä on minun elämäni, ja se nyt vaan meni silleen, että lapsen sain vasta myöhäisellä iällä isolla rahalla ja kaikenlaisten kokemusten ja tunteiden vuoristoratojen jälkeen. Toivon, ettei ikä tee minusta huonoa äiti kenenkään silmissä. Olen kyllä omalla kohdallani sitä mieltä, että tämä oli hyvä ikä saada lapsi, koska elämänkokemusta on takana kauan, niin erilaisiin tilanteisiin suhtautuu jotenkin eri tavalla kuin esim. 20 vuotta sitten.
Täällä korvessa asumisella on puolensa, kukaan ei ole ainakaan vielä pyytänyt mihinkään mukaan, enkä jaksaisi lähteäkään. Koulun alettua varmaankin joutuu johonkin osallistumaan, mutta silloin poika ei enää ole senkään vertaa "hoidettava" kuin nyt vielä on, kun monessa asiassa pitää vielä auttaa, vaikka koko ajan poika oppiikin uusia taitoja ja omatoimisuutta. Leipominen kyllä onnistuu, jos vain jaksamista löytyisi. Mutta en murehdi niitä vielä, katsotaan sitten kun on ajankohtaista :) Nyt on vielä jotenkin niin kaukainen ajatus se, että voisin ehkä mennä ilta-aikoina kansalaisopistoon kursseille tai kylälle jumppatunnille tai mitä nyt keksiikin. Olen niin tottunut tähän, etten "pääse" mihinkään täältä kotoa, etten osaa vielä oikeasti kaivatakaan mitään sellaisia omia juttuja, joita ei voisi kotona tehdä.