Pulinaketju

Kiitos kaikille ja Peppipupulle jaksamista tämänpäiväiseen lääkärikäyntiin! :Heartred

Meille tehtiin suoraan istukkabiopsia, ja siitä valmistuu ensimmäisenä trisomiat sekä sukusolujen kartoitus.
 
No juu ei ole kaikki hyvin. Kohtuontelo oli omituisen hieman piparkakun muotoinen ja sykettä ei löytynyt vaikka vastasi viikkoja. Huomenna uudelleen ja sit saadaan keskeytys lääkkeet. Naistenklinikalla oli muuten todella sympaattinen nainen puhelimessa. Ja ymmärsi etten aio kulkea joku kuollut mahassa viikonloppua todellakaan. Kaikella on tarkoitus, myös tällä ja en aijo jäädä suremaan. Ainoa mikä harmittaa on se, että meidän hoito nyt todella viivästyy ja mun kesä menee p*rse verta vuotaen. Että sellainen.
Voi ei. Voimia!
Kiva, että kuitenkin saat noin nopeasti tyhjennyslääkkeet. Mä odotin joulukuussa melkein kolme viikkoa, että pääsin polille ja sain lääkkeet. Se oli tosi piinaavaa.
 
Ja niille ketkä miettii, mulla jatkuu raskausoireet ehkä jopa voimakkaammin kun aikaisemmi, edelleen. Eli oksettaa, hajut etoo ja tissit on kipeänä. Suosittelen siis todella lämpimästi alkur ultraa kaikille. Ties kuinka kauan tässä olisi mennyt luullen,että olen raskaana.
Mulla jatkui myös vahvat raskausoireet ihan tyhjennykseen saakka. Niistä ei voinut päätellä mitään. Ja vuotoa tai muuta mulla ei ollut ollenkaan. Tässä raskaudessa ei vielä oireita olekaan. Aion kyllä mennä alkuraskauden ultraan.
 
..
Ja niille ketkä miettii, mulla jatkuu raskausoireet ehkä jopa voimakkaammin kun aikaisemmi, edelleen. Eli oksettaa, hajut etoo ja tissit on kipeänä. Suosittelen siis todella lämpimästi alkur ultraa kaikille. Ties kuinka kauan tässä olisi mennyt luullen,että olen raskaana.
Mulla meni peräti viikolle 13, täysillä oireilla. Siitä on nyt jo useampi vuosi kyllä. Tyhjennys piti tehdä valvotusti sairaalassa, just viikkojen takia. 12 vko oli raja. Olis kyl kannattanu valita se alkuraskauden ultra sillon. Kun mitä luultavimmin oli keskeytyny jo ihan tosi alussa.

Voimia teille.
 
En vaan kestä! Kolme viikkoa hän on jo! Pikku Alina :Heartred Oon niin onnellinen et sain vihdoin oman pienen tytön. Vuosia häntä olen jo odottanut :Heartred Veljet rakastaa pientä siskoaan, pikkulisko, niinkuin meän nuorin poika sanoo :Heartred
 

Liitteet

  • IMG_20200626_105448.jpg
    IMG_20200626_105448.jpg
    80.3 KB · Katsottu: 198
Niin siinä kävi, ettei meidän pienellä ole mitään mahdollisuuksia syntyä terveenä tai edes elävänä. Maanantaina on seuraava lääkäri ja sitten aletaan varmaankin valmistelemaan keskeytystä. Luultavasti häviän nyt vähäksi aikaa foorumilta kasailemaan itseäni. Ei tätä tuskan määrää pysty edes kertomaan.

Oikein hyvää kesää teille kaikille ja kiitos, kun olette olleet aina tukena vaikeissa asioissa! :Heartbigred
 
Niin siinä kävi, ettei meidän pienellä ole mitään mahdollisuuksia syntyä terveenä tai edes elävänä. Maanantaina on seuraava lääkäri ja sitten aletaan varmaankin valmistelemaan keskeytystä. Luultavasti häviän nyt vähäksi aikaa foorumilta kasailemaan itseäni. Ei tätä tuskan määrää pysty edes kertomaan.

Oikein hyvää kesää teille kaikille ja kiitos, kun olette olleet aina tukena vaikeissa asioissa! :Heartbigred
Eikä! Hirveästi voimia! :sad015:Heartred
 
Hei!

Selailin hiukan aiempia viestejä. Onpa surullisia tapahtumia menossa, sympatiani ❤️

Kirjoittelin tuonne +45v ketjuun, mutta keskustelu onkin siirtynyt tänne, kiitos linkistä

Esittäytyisin joukkoon mukaan. Olen ihan kohta 44v, mul on kuus lasta; 23, 22, 9, 8, 5 ja 4v. Isommat elää jo omaa elämäänsä. Noin vuosi sitten aloin seurustella miehen kanssa, jonka kanssa kaikki toimii täydellisesti, olemme todella onnellisia yhdessä. Hänellä on viisi tytärtä, vanhimmat jo aikuisiässä, nuoremmat 5 ja 3v.

Mies haluaisi vielä yhteisen lapsen (hän on 40v). Olen kieltäytynyt ehdottomasti tästä aiemmin, mutta nyt olen alkanut miettiä asiaa lähes tosissani. Varmaankin ikäkriisi

Täällä selailen vauvapalstoja ja mietin, että olisiko se sittenkin mahdollista? Mutta kuinka hullua se olisi lähteä yrittämään, yhteensä lapsia jo kuitenkin 11! Vaikka näistä vain nämä minun neljä tyttöäni asuvat meidän kanssamme, niin onko liian iso pala kakkua ja älytöntä ja vastuutonta toimintaa?

Kaipaisin kovasti vastaavassa tilanteessa olevilta jonkinlaista vertaistukea auttaa setvimään omia ajatuksia tästä asiasta..
 
En vaan kestä! Kolme viikkoa hän on jo! Pikku Alina :Heartred Oon niin onnellinen et sain vihdoin oman pienen tytön. Vuosia häntä olen jo odottanut :Heartred Veljet rakastaa pientä siskoaan, pikkulisko, niinkuin meän nuorin poika sanoo :Heartred
Ihana tyttö! Ja ihanaa kuulla kuulumisia (ja nähdä kuviakin!) :woot:
Onko teillä muuten sujunut hyvin, miten jaksat itse?
 
Voi Alcyone :Heartred Tuhannet pahoittelut :Heartred En voi edes kuvitella mitä käytte läpi :sad001 Voimia raskaaseen aikaan :Heartred
 
Niin siinä kävi, ettei meidän pienellä ole mitään mahdollisuuksia syntyä terveenä tai edes elävänä. Maanantaina on seuraava lääkäri ja sitten aletaan varmaankin valmistelemaan keskeytystä. Luultavasti häviän nyt vähäksi aikaa foorumilta kasailemaan itseäni. Ei tätä tuskan määrää pysty edes kertomaan.
Voi ei! Hirveästi voimia! :Heartred
Tilanne on henkisesti todella raskas, ja jos yhtään tuntuu ettei jaksa, voi hakea saikkua, ja sitä voi tuossa tilanteessa hakea mieskin itselleen.
 
Ihana tyttö! Ja ihanaa kuulla kuulumisia (ja nähdä kuviakin!) :woot:
Onko teillä muuten sujunut hyvin, miten jaksat itse?
Oma olo on hyvä. Ainoa mikä vaivaa itseä on d-mer. Se on onneksi pieni vaiva, ja kuitenkin imetys onnistuu muuten tosi hyvin ja vauva kasvaa hyvin niin selviän siitä. Nyt varsinkin kun tiedän mikä se on, edellisestä en tiennyt, niin se ahdisti itseä jo se ahdistus mikä imetyksen alkaessa tuli.

Alkaa pikku hiljaa vauvalle tulee rytmiä niin saa päivisin jotain tehtyäkin. Tyttö on vaan aika handful, miten sen suomentais. Luojan kiitos liinoille ja nyt ostin Tula free-to-grow repun, joka on ihana! Ei viihdy vaunuissa (koristeena ovat eteisessä), eikä nuku sängyssä kuin aniharvoin. Ihan äitin tyttö. Isi kelpaa harvakseltaan, vain jos on ihan väsy niin kapaloituna ja maha täynnä voi joskus myös isi kelvata.

Solisluun murtuma tuli tosiaan synnytyksessä joka on parantunut, käytiin eilen kontrollissa, mutta epäilys on että venyttyikö olkahermo myös. Ei ojentanut eilen ft:lle vasenta kättä hartiatasosta ylöspäin, joten mennään kuukauden päästä uudelleen. Muuten käsi toimi normaalisti. Todella pieni todennäköisyys on, että siellä on hermovaurio ja Taysin alueella 2 tapausta 180 joudutaan operoimaan ja yleensä silloin käsi ei toimi ollenkaan. Joten epätodennäköistä että tällä joutuisi mitään tekemään.

Mahavaivaa on vähän, joskus enemmän, nyt ostin relatipat kokeiluun. Ja ääni on kuin sumutorvella. Ei ole pojat ollut tällaisia. Hän on selvästi nainen. Se on kaikki-mulle-heti tai hän parkuu niin että koko kylä kuulee. Kun oikein innostuu, niin mies kutsuu häntä rikkinäiseksi moottorisahaksi :D Pojat oli selkeitä ja yksinkertaisia, tämä tyttö on kaukana siitä :D kyllä on sukupuolelle selkeä ero, kuin päivä ja yö kun vertaa poikiin.
 
Hei!

Selailin hiukan aiempia viestejä. Onpa surullisia tapahtumia menossa, sympatiani ❤️

Kirjoittelin tuonne +45v ketjuun, mutta keskustelu onkin siirtynyt tänne, kiitos linkistä

Esittäytyisin joukkoon mukaan. Olen ihan kohta 44v, mul on kuus lasta; 23, 22, 9, 8, 5 ja 4v. Isommat elää jo omaa elämäänsä. Noin vuosi sitten aloin seurustella miehen kanssa, jonka kanssa kaikki toimii täydellisesti, olemme todella onnellisia yhdessä. Hänellä on viisi tytärtä, vanhimmat jo aikuisiässä, nuoremmat 5 ja 3v.

Mies haluaisi vielä yhteisen lapsen (hän on 40v). Olen kieltäytynyt ehdottomasti tästä aiemmin, mutta nyt olen alkanut miettiä asiaa lähes tosissani. Varmaankin ikäkriisi

Täällä selailen vauvapalstoja ja mietin, että olisiko se sittenkin mahdollista? Mutta kuinka hullua se olisi lähteä yrittämään, yhteensä lapsia jo kuitenkin 11! Vaikka näistä vain nämä minun neljä tyttöäni asuvat meidän kanssamme, niin onko liian iso pala kakkua ja älytöntä ja vastuutonta toimintaa?

Kaipaisin kovasti vastaavassa tilanteessa olevilta jonkinlaista vertaistukea auttaa setvimään omia ajatuksia tästä asiasta..
Tervetuloa!! :hello

Jos teistä aikuisista tuntuu, että jaksatte, niin ei siinä ole kenelläkään muulla nokan koputtamista.

Ehkä meillä nelikymppisillä isoin vaara on se, että iän aiheuttaman sukusolujen laadun heikentymisen vuoksi tulee enemmän keskenmenoja ja kromosomeiltaan viallisia alkioita. Minä lähdin tuon vuoksi koeputkihedelmöitykseen, jossa tutkittiin alkion kromosomit ennen alkion siirtoa kohtuun, joten tiesin jo ennen raskauden alkua, että lapsi on kromosomeiltaan terve. Tätä suosittelen, jos on rahaa mitä tähän voisi käyttää.
Toki joillakin tärppää terve lapsi luomunakin, mutta yhden keskeytyneen keskenmenon jälkeen totesin, että tuota en halua enää ikinä kokea uudestaan, sen verran kamala kokemus se oli.
 
Takaisin
Top