Pulinaketju

Minulla tämä kuopus alkoi vastustaa päiväunia reilun 2,5 vuoden iässä. Hän on nukkunut päiväunet aina ulkona, mutta viime kesänä sai todella tehdä töitä, että nukahti. Päiväkodissa ei juurikaan nukkunut päiväunia, vaikka tarvetta olisi kyllä ollut, mutta oli kuitenkin enemmän kotona kuin hoidossa, joten nukkui päiväunia muina päivinä. Maaliskuussa koronan aikoihin lopetti kotonakin päiväunien nukkumisen. Joka päivä lounaan jälkeen mennään sängylle lukemaan kirjaa ja minä nukahdan. Lapsi nukuttaa minut nätisti ja ottaa sen jälkeen tabletin ja katselee lastenohjelmia. Olen yrittänyt niinkin, että laitan rentoutusmusiikkia ennen kuin nukahdan. Lapsi kuuntelee kyllä, mutta ei nuku. Paras ja rauhallisin lepo on tullut minun lukemani sadun jälkeen, kun olen laittanut radioplaysta lastensadut. Niitä jaksaa kuunnella ja niissä ei silti ole liikkuvaa kuvaa, mikä on rentouttavampaa kuin seurata jotain ohjelmaa.
Enää ei ole edes iltaisin väsykiukkua niin kuin oli silloin alle 3-vuotiaana, jos jätti unet välistä.

Esikoinen lopetti päiväunet myös noin 3-vuotiaana, hän ei kyllä muutenkaan nukkunut helposti edes iltaisin.
Keskimmäinen on nukkunut aina päiväunia ja hakeutunut sänkyyn mielellään. Itse olen ollut samanlainen.
 
Mun juhannusviikko alkoi haalealla plussatestillä tiistaina ja vähitellen näyttää viiva vahvistuvan. Tänään dpo17 tai rv 4+3 ja alla päivän testi. Jännittää, että kuinka pitkälle pääsee tällä kertaa. Kokoajan pelkään, että vuoto alkaa.

Juhannus meni mukavasti mun vanhempien kanssa. Lapset uivat +25 asteisessa meressä monen monta kertaa, me aikuiset juteltiin pitkästä aikaa (ollaan nähty kerran kotona-aikana). Grillailtiin ja syötiin herkkuja. Onneksi mun vanhempien tai meidän juhannukseen ei kuulu alkoholi mitenkään oletusarvoisesti, niin ei tarvinnut keksiä mitään selityksiä. Perjantaina olisi työporukan perinteinen kesäpiknik ja siellä aina skumppa virtaa. En keksi mitään uskottavaa selitystä sille, etten juo. En tiedä pitäisikö vaan jättää väliin.
 

Liitteet

  • 57F63279-B3A4-4341-9FF7-0B79B8C10F40.jpeg
    57F63279-B3A4-4341-9FF7-0B79B8C10F40.jpeg
    14.2 KB · Katsottu: 163
Mun juhannusviikko alkoi haalealla plussatestillä tiistaina ja vähitellen näyttää viiva vahvistuvan. Tänään dpo17 tai rv 4+3 ja alla päivän testi. Jännittää, että kuinka pitkälle pääsee tällä kertaa. Kokoajan pelkään, että vuoto alkaa.

Juhannus meni mukavasti mun vanhempien kanssa. Lapset uivat +25 asteisessa meressä monen monta kertaa, me aikuiset juteltiin pitkästä aikaa (ollaan nähty kerran kotona-aikana). Grillailtiin ja syötiin herkkuja. Onneksi mun vanhempien tai meidän juhannukseen ei kuulu alkoholi mitenkään oletusarvoisesti, niin ei tarvinnut keksiä mitään selityksiä. Perjantaina olisi työporukan perinteinen kesäpiknik ja siellä aina skumppa virtaa. En keksi mitään uskottavaa selitystä sille, etten juo. En tiedä pitäisikö vaan jättää väliin.
Onnea!! Mä kävinkin vakoilee 2020-ryhmästä et olit saanut plussan ja odottelin koska tänne tulee testikuva :Heartred Tarrasukkia pienelle :Heartred
 
Onnea nyt tässäkin ketjussa, Marcipa! :Heartbigred Tää on kyllä niin ihana uutinen, hurjasti vaan vauvaliimaa pienelle ja hyvää vointia sinulle!
 
Mä oon taas työstänyt kroonista v-kuumetta pois. Ollut varsin työläs alkukesä tän joukon kanssa ja nyt tuntuu että näin on tosiaan oikein hyvä, ei voi kuvitella enää haluavansa tätä valvomis rumbaa läpikäydä. Ehkä mun mieli tosiaan seuraa kehon merkkejä :grin!
Ukko ei tosin oo vakuuttunut, se on ehkä nähnyt tän kohdan ennenkin.. :think005
 
Mun juhannusviikko alkoi haalealla plussatestillä tiistaina ja vähitellen näyttää viiva vahvistuvan. Tänään dpo17 tai rv 4+3 ja alla päivän testi. Jännittää, että kuinka pitkälle pääsee tällä kertaa. Kokoajan pelkään, että vuoto alkaa.

Juhannus meni mukavasti mun vanhempien kanssa. Lapset uivat +25 asteisessa meressä monen monta kertaa, me aikuiset juteltiin pitkästä aikaa (ollaan nähty kerran kotona-aikana). Grillailtiin ja syötiin herkkuja. Onneksi mun vanhempien tai meidän juhannukseen ei kuulu alkoholi mitenkään oletusarvoisesti, niin ei tarvinnut keksiä mitään selityksiä. Perjantaina olisi työporukan perinteinen kesäpiknik ja siellä aina skumppa virtaa. En keksi mitään uskottavaa selitystä sille, etten juo. En tiedä pitäisikö vaan jättää väliin.
Ihanaa! Onnea Marcipa!
 
Mulla on jo hirvee vauvakuume! Olis ihana tehdä ovistestejä ja jännätä alkaako menkat vai tuleeko positiivinen raskaustesti :D

Mies nauroi kun sanoin että "en haluakkaan steriä koska se on liian lopullinen" :D
 
Mulla on jo hirvee vauvakuume! Olis ihana tehdä ovistestejä ja jännätä alkaako menkat vai tuleeko positiivinen raskaustesti :D

Mies nauroi kun sanoin että "en haluakkaan steriä koska se on liian lopullinen" :D
Palaudut sitten todella nopeasti. Minulla on molempien lasten raskauden ja syntymän jälkeen ollut piiiiiitkän aikaa tunne, että tuota en muuten hetkeen halua kokea uudestaan. Tämän nuoremman syntymän jälkeen hihkuin riemusta, että ihanaa, ei tarvitse kestää tuota enää ikinä. Seksihalut ovat myös olleet täysin nollassa.
 
Palaudut sitten todella nopeasti. Minulla on molempien lasten raskauden ja syntymän jälkeen ollut piiiiiitkän aikaa tunne, että tuota en muuten hetkeen halua kokea uudestaan. Tämän nuoremman syntymän jälkeen hihkuin riemusta, että ihanaa, ei tarvitse kestää tuota enää ikinä. Seksihalut ovat myös olleet täysin nollassa.
Mulla ois seksihalut jo palanneet, mut vielä vähän jälkivuotoa, joten hetken saa vielä odotella. :D kyllä mä varmaan kierukan silti laitan että ei ihan heti uutta vauvaa :D
 
Tulin pitkästä aikaa käväsemään tänne, ja herranjestas mitä uutisia :) Plussia siellä ja täällä! Mahtavaa lukee näitä viestejä.

Oon yrittänyt omalta osaltani vähän työntää vauvakuume-ajatuksia taka-alalle. Aika vaikeaa se kyllä on. Hidasta luopumista... en ole edes tehnyt ovistestejä pariin kuukauteen. Kierrosta sentään oon jotenkuten hajulla, missä vaiheessa mennään, ja mun ennen niin säännölliset 28 päivän kierrot on seilanneet 17-29 päivän välillä. Taitaa oikeesti olla lopun alkua tää. No, nyt on ekaa kertaa pitkään aikaan jotain ovisoireiden tapaista tunnetta alavatsalla, joten tein testin hetken mielijohteesta ja plussaviiva pärähti. Mut siihenpä se sitten jääkin varmaan.

Ei olla aiheesta ihmeemmin miehen kanssa edes puhuttu, muuta kuin et jos sattuis ihme ja tärppäis niin sitte sais tulla, eikä olla toisaalta ehkäistykään. Yhteistä kotia ollaan etsimässä, naimisiinmenosta on puhuttu jo melko vakavissaan :)

Kesää ollaan vietetty miehen mökillä, jonka hän sai vastikään käyttöönsä isältään, sukupolvenvaihdos. Siivosin mökin kaappeja viime viikolla, pakko laittaa kuva mitä löysin sieltä. Laudeliinan... tirsk. (Miehen isä on siis ent. lääkäri, nyt eläkkeellä).
 

Liitteet

  • 20200615_185609.jpg
    20200615_185609.jpg
    28.9 KB · Katsottu: 180
Takaisin
Top