Minulla tämä kuopus alkoi vastustaa päiväunia reilun 2,5 vuoden iässä. Hän on nukkunut päiväunet aina ulkona, mutta viime kesänä sai todella tehdä töitä, että nukahti. Päiväkodissa ei juurikaan nukkunut päiväunia, vaikka tarvetta olisi kyllä ollut, mutta oli kuitenkin enemmän kotona kuin hoidossa, joten nukkui päiväunia muina päivinä. Maaliskuussa koronan aikoihin lopetti kotonakin päiväunien nukkumisen. Joka päivä lounaan jälkeen mennään sängylle lukemaan kirjaa ja minä nukahdan. Lapsi nukuttaa minut nätisti ja ottaa sen jälkeen tabletin ja katselee lastenohjelmia. Olen yrittänyt niinkin, että laitan rentoutusmusiikkia ennen kuin nukahdan. Lapsi kuuntelee kyllä, mutta ei nuku. Paras ja rauhallisin lepo on tullut minun lukemani sadun jälkeen, kun olen laittanut radioplaysta lastensadut. Niitä jaksaa kuunnella ja niissä ei silti ole liikkuvaa kuvaa, mikä on rentouttavampaa kuin seurata jotain ohjelmaa.
Enää ei ole edes iltaisin väsykiukkua niin kuin oli silloin alle 3-vuotiaana, jos jätti unet välistä.
Esikoinen lopetti päiväunet myös noin 3-vuotiaana, hän ei kyllä muutenkaan nukkunut helposti edes iltaisin.
Keskimmäinen on nukkunut aina päiväunia ja hakeutunut sänkyyn mielellään. Itse olen ollut samanlainen.
Enää ei ole edes iltaisin väsykiukkua niin kuin oli silloin alle 3-vuotiaana, jos jätti unet välistä.
Esikoinen lopetti päiväunet myös noin 3-vuotiaana, hän ei kyllä muutenkaan nukkunut helposti edes iltaisin.
Keskimmäinen on nukkunut aina päiväunia ja hakeutunut sänkyyn mielellään. Itse olen ollut samanlainen.